Atzinums

Projekta ID
23-TA-2336
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šobrīd nav saskaņota pieeja par vienotās likmes apmēru un aprēķinu, kā arī Vadošā iestāde ar 20.02.2024. nosūtīto e-pastu vērsa uzmanību Valsts kanceleju uz pārkompensācijas riskiem un piedāvāja šajā gadījumā katrai kārtai piemērot atšķirīgu vienoto personāla izmaksu likmi – Sabiedrības integrācijas fodam gadījumā 13 %, savukārt Valsts kancelejai – 20 %. Papildus tam joprojām nav sniegta atbilde par to, vai pasākumā ir plānotas sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas, ņemot vērā noteikumu projekta 21.1.apakšpunktā, 15.punktā un 22.2.apakšpunktā minēto. No vadošai iestādei iesniegtās informācijas par likmes aprēķinu, saprotams, ka sadarbības partneriem nav paredzētas personāla izmaksas. Vēršam uzmanību, ka identisku izmaksu attiecināšanā būtu jāievēro vienāda pieeja.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Apakšpunktā nav definētas izmaksu pozīcijas kādas būs attiecināmas 19.1.2. un 19.1.3. apakšpunktā minēto darbību īstenošanas ietvaros. Lūdzam norādīt konkrētas izmaksu pozīcijas, piemēram:
- pakalpojumu (uzņēmumu) līgumu izmaksas (ja 19.1.2. un 19.1.3. darbību īstenošanai nepieciešamās attiecināmo izmaksu pozīcijas nav iekļautas 22.2. - 22.17. apakšpunktos)
- granti darba devējiem, kas atbilstoši anotācijā norādītajam plānoti 19.1.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ietvaros
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Paldies par sniegto skaidrojumu izziņā, taču tas neatbild uz jautājumu, vai noteikumu projekta 22.2.apakšpunkā minētās izmaksas nav uzskatāmas par sadarbības partneru īstenošanas personāla izmaksām. Lūdzam to skaidrot.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Iepriekš no anotācijas izrietēja, ka finansējuma saņēmējs veiks mērķa grupas atbilstības pārbaudi. Ņemot vērā, ka šī informācija no anotācijas dzēsta (šobrīd anotācijā ir tikai par vispārējo un profesionālo izglītības iestāžu pedagogiem un atbalsta personālu), lūdzam skaidrot anotācijā, kā plānots pārliecināties par visas mērķa grupas atbilstību (noteikumu projekta 3.1., 3.2., 3.3., 3.5. apakšpunkti), pēc nepieciešamības papildinot arī noteikumu projektu.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 13. decembra sēdes protokollēmumu (prot. Nr. 64 6. § 3. punkts) ministrijām dots uzdevums, izstrādājot Ministru kabineta noteikumu projektus par specifisko atbalsta mērķu īstenošanu, izvērtēt un, ja attiecināms, nodrošināt tiesisko ietvaru, kā arī tehnisko mehānismu, kādā finansējuma saņēmējs var pārbaudīt mērķa grupas dalībnieka atbilstību dalībai projektā, jo īpaši attiecībā uz fizisko personu datiem, kas reģistrēti valsts informācijas sistēmās un projekta īstenošanas laikā valsts informācijas sistēmās var tikt aktualizēti.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto SAM MK noteikumos ir jāparedz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi, ja projekta kopējās izmaksas ir lielākas par 1 miljonu euro, vai arī Atbildīgā iestāde SAM MK noteikumu anotācijā pamato kādēļ var nepiemērot minēto risinājumu.

Pašlaik SAM MK noteikumu projektā netiek plānots veikt izmaksu un ieguvumu analīzi un anotācijā ir norādīti iespējamie papildu ieguvumi, bet nenosakot tos monetārā izteiksmē, papildus norādot, ka šobrīd nav iespējams veikt padziļinātāku ekonomisko ieguvumu analīzi vai arī noteikt šādu pienākumu finansējuma saņēmējiem uz projekta iesniegšanas brīdi, līdz ar to nav sniegts pamatojums, ka sabiedrības sociālekonomiskie ieguvumi ir lielāki par šīm investīcijām.

Ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto aicinām SAM MK noteikumos iekļaut nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi vai MK noteikumu anotāciju papildināt ar izmaksu un ieguvumu analīzi kurā ar aprēķiniem un datiem pamatot ka sabiedrības sociālekonomiskie ieguvumi ir lielāki par šīm investīcijām.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, ņemot vērā, ka 9 970 671  euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 8 475 070 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 1 495 601 euro ir plānotais nevis pieejamais finansējums
Piedāvātā redakcija

7.1. pirmajā kārtā plānotais kopējais finansējums Sabiedrības integrācijas fondam ir 9 970 671  euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 8 475 070 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 1 495 601 euro. Projekta iesniegumā kopējo pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 8 397 548 euro apmērā, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 7 137 915 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 1 259 633 euro apmērā;
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt apakšpunktu, ņemot vērā, ka  5 254 330 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 4 466 180 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 788 150 euro ir plānotais nevis pieejamais finansējums
Piedāvātā redakcija

7.2. otrajā kārtā plānotais kopējais finansējums Valsts kancelejai ir 5 254 330 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 4 466 180 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 788 150 euro. Projekta iesniegumā  kopējo pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 4 425 328 euro apmērā, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums  3 761 528 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums 663 800 euro apmērā.
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai salāgotu ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, lietoto terminoloģiju, vārdus "personāla atlīdzības izmaksām" lūdzam aizstāt ar vārdiem "personāla izmaksas".
Lūdzam arī anotācijā šo precizēt kur tas ir attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, skaidrojot, kādas citas informatīvo un izglītojošo pasākumu īstenošanas izmaksas būtu attiecināmas atbalstāmās darbības "Komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi" ietvaros. 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" punktu "4.3.6.9. pasākumam ir sekojošs dalījums pa intervences kategorijas kodiem un tiem paredzēto finansējuma apjomu" ar informāciju par pasākuma finansējuma dalījumu pa intervences kategorijām kārtu ietvaros, ņemot vērā, ka pasākuma īstenošana ir sadalīta kārtās un vienai intervences kategorijai ir attiecināmi vairāki kodi, kā arī KPVIS sistēmā intervences kodi ir ievadāmi arī kārtu līmenī.
Vēršam uzmanību, ka vienas intervences kategorijas kodu kopsummai sadalījumā pa kārtām ir jāsakrīt ar kopējo pasākuma plānoto ESF+ finansējumu - 12 941 250 euro.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vadošā iestāde 20.02.2024. nosūtīja savus komentārus par anotācijā ietverto informāciju par vienotās likmes aprakstu un nepieciešamajiem papildinājumiem, taču šajā noteikumu projekta versijā tie vēl nav iestrādāti. Lūgums Valsts kancelejai veikt precizējumus atbilstoši nosūtītajai informācijai.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ietekmes aprakstu, norādot kāda ir tieši 4.3.6.9. pasākuma ietekme un kādas pozitīvās izmaiņas tautsaimniecībai dos tieši 4.3.6.9. pasākuma īstenošana.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka  Valsts kanceleja un Sabiedrības integrācijas fonds būs finansējuma saņēmēji, savukārt Bērnu aizsardzības centrs Valsts kancelejas sadarbības partneris, lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā sniegto informāciju papildināt, norādot, ka Valsts kancelejai plānotā finansējuma ietvaros ir paredzēts finansējums Bērnu aizsardzības centram, kā arī precizēt informāciju punktā "Cita informācija" par institūcijām, kas pieprasīs projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu. Papildus lūdzam 6.punktā sniegtajā informācijā precizēt 2029. gada indikatīvā finansējuma sadalījumu pa avotiem, lai tas veidotu attiecīgā gada finansējuma kopsummu.
 
Piedāvātā redakcija
-