Atzinums

Projekta ID
22-TA-3163
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
06.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka projekta 2.1. apakšpunktā kā atbalsta mērķis minēta arī lauksaimniecības dzīvnieku novērtēšana pēc pēcnācējiem. Attiecīgi lūdzam precizēt projekta 1.1. apakšpunktu, kā arī izvērtēt un precizēt citas projekta normas, nodrošinot konsekventas normas. Aicinām arī konsekventus skaidrojumus ietvert anotācijas 1.3. sadaļā (sk., piemēram, risinājuma apraksta 1. punktu)
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām projekta 9. punktā precizēt, kas glabā datus par izmaksāto atbalstu atbilstoši regulas 2022/2472 13. pantā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā izvērstāk skaidrot, par kādām staltbriežu un dambriežu audzēšanas programmām ir runa (proti, vai tās ir kādas programmas, kas apstiprinātas atbilstoši attiecīgiem normatīvajiem aktiem). Lūdzam izvērtēt iespēju arī precizēt projekta 14.2. apakšpunktu u.c. normas, konkretizējot, vai runa ir par attiecīgi apstiprinātām audzēšanas programmām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt projekta 29. punktā norādīto termiņu, līdz kuram pretendents iesniedz iesniegumu, ņemot vērā, ka projekts šobrīd ir saskaņošanas stadijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Kontekstā ar projekta 6. punktā ietverto norādi gan uz projekta 31., gan 35. punktu norādām, ka nav pilnīgi skaidrs, vai projekta 29.-35. punktā ietvertais regulējums atbilst administratīvā procesa būtībai un vai normās ir runa par diviem administratīvajiem procesiem vai vienu. Vēršam uzmanību, ka projekta 31. un 33. punktā punktā minēto dokumentu iesniegšanai, šķiet, ir viens mērķis - saņemt atbalstu. Attiecīgi no tā izriet, ka nav iespējami divi secīgi administratīvie procesi, bet gan viens. Attiecīgi jābūt arī vienam lēmumam (administratīvam aktam) par atbalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt atbalstu. No normās ietvertā regulējuma, šķiet, ka tāds būtībā tiek faktiski pieņemts jau ar tāmes apstiprināšanu vai noraidīšanu (sk. 31. punktu). Proti, tiek pieņemts lēmums par izdevumu tāmes apstiprināšanu un atbalsta piešķiršanu vai izdevumu tāmes noraidīšanu un atteikumu piešķirt atbalstu. Turklāt nešķiet loģiski, ka vispirms tiktu izmaksāta priekšapmaksa (tātad būtībā daļa no atbalsta) un tikai pēc tam pieņemts lēmums par atbalsta
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā izvērstāk skaidrot projekta III. nodaļā noteiktās prasības, īpaši skaidrojot projekta 40. un 41. punktu (tostarp tajā noteikto termiņu), atbalsta saņemšanas nosacījumus un regulējuma ietekmi uz atbalsta pretendentiem, ņemot vērā, ka projekta iesniegumi jau ir iesniegti 2022. gadā saskaņā ar tobrīd spēkā esošo noteikumu Nr. 1524 redakciju un tajā iekļautajām prasībām. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un skaidrot vai precizēt projekta normās noteiktos termiņus, kādā Lauku atbalsta dienests izvērtē un pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt atbalstu (sk., piemēram, projekta 41. punkts kontekstā ar 40. punktu, 29.-35. punktā ietvertais regulējums kopsakarā).
Norādām, ka Administratīvā procesa likuma 64.panta pirmā daļa paredz, ka, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš vai citā normatīvajā aktā — īsāks termiņš administratīvā akta izdošanai. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un sniegt skaidrojumu, kā arī nepieciešamības gadījumā precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Aicinām precizēt anotācijas 1.3. sadaļu, novēršot neprecizitātes. Piemēram:
1) anotācijā norādīts: "Valsts atbalsts 2023. gadam paredzēts 22 000 000  euro apmērā. Noteikumu projektā iekļauts atbalsts briežkopības nozarei un atbalsts vietējo apdraudēto šķirņu saglabāšanai." Ņemot vērā, ka projektā iekļauts ne tikai minētais atbalsts, norāde nav līdz galam precīza;
2) anotācijā norādīts: "Salīdzinājumā ar 2022. gadu finansējums šim pasākumam ir par 2,5 miljoniem euro lielāks." Nav skaidrs, vai runa ir par projektā paredzēto finansējumu kopumā vai par kādu atsevišķu projektā paredzētu pasākumu.
Atgādinām arī, ka projekts ir jaunu Ministru kabineta noteikumu projekts, nevis Ministru kabineta noteikumu grozījumu projekts. Attiecīgi lūdzam anotācijā skaidrot projekta normas kopumā, nevis tikai atšķirības no noteikumiem Nr. 1524 un Ministru kabineta 2017. gada 3. maija noteikumiem Nr. 247 "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība vaislas lauksaimniecības dzīvnieku ierakstīšanai ciltsgrāmatā, kā arī to ģenētiskās kvalitātes noteikšanai un produktivitātes datu izvērtēšanai".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Iebildums
Ņemot vērā anotācijā ietverto informāciju par noteikumu Nr. 1524 izmaiņām saistībā ar projektā paredzēto regulējumu, aicinām papildināt anotācijas 4. sadaļu, sniedzot informāciju par saistīto tiesību aktu projektu (proti, grozījumiem noteikumos Nr. 1524) un tā virzību.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Aicinām precizēt anotācijas 1.2. sadaļas mērķa apraksta 1. punktu atbilstoši projekta 1. punktam (piemēram, ietverta norāde uz "darbspēju noteikšanu", kas nemaz projekta 1. punktā nav ietverta).
Piedāvātā redakcija
-