Projekta ID
24-TA-1846Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
18.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nerastos interpretācijas un nodrošinātu skaidrību par piemērošanas algoritmu, lūdzam precizēt redakciju, papildinot ar norādi, ka 25% aprēķina no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
20.2.4. iekšējo inženiertīklu (iekšējo elektrotīklu, apkures sistēmu, vēdināšanas un gaisa kondicionēšanas sistēmu, ūdensvada tīklu, kanalizācijas tīklu, automātisko ugunsgrēka atklāšanas, video novērošanas sistēmas, tostarp video novērošanas kameras, balss apziņošanas sistēmas, trauksmes signalizācijas un automātiskās balss ugunsgrēka izziņošanas sistēmu) izbūves un pārbūves izmaksas. Minētās izmaksas plāno kā papildinošas šo noteikumu 20.2.1. un 20.2.2. apakšpunktā minētajām izmaksām, un tās nepārsniedz 25 procentus no šo noteikumu 20.2.1. un 20.2.2. apakšpunktā minētajām būvdarbu attiecināmajām izmaksām. Ja projekta īstenošanas rezultātā paredzēta visu projektā atbalstāmās vispārējās izglītības iestādes klašu telpu mācību vides uzlabošana, iekšējo inženiertīklu izbūves un pārbūves izmaksas, izņemot vēdināšanas un gaisa kondicionēšanas sistēmu izbūves un pārbūves izmaksas, tās nepārsniedz 25 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādām, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām. Lai nodrošinātu viennozīmīgu normas izpratni, lūdzam svītrot noteikumu projekta 23. punktā vārdu "investīcijas".
Vienlaikus, lūdzam aizstāt noteikumu projekta 23.punktā vārdu “apstiprināšanai” ar vārdiem “iesniegšanai sadarbības iestādē”. Skaidrojam, ka no Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 63. panta 6. punkta izriet, ka darbības atbalsta saņemšanai no fondiem neatlasa, ja tās ir faktiski pabeigtas vai pilnībā īstenotas, pirms ir iesniegts pieteikums par finansējumu atbilstoši programmai, neatkarīgi no tā, vai ir veikti visi saistītie maksājumi.
Vienlaikus, lūdzam aizstāt noteikumu projekta 23.punktā vārdu “apstiprināšanai” ar vārdiem “iesniegšanai sadarbības iestādē”. Skaidrojam, ka no Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 63. panta 6. punkta izriet, ka darbības atbalsta saņemšanai no fondiem neatlasa, ja tās ir faktiski pabeigtas vai pilnībā īstenotas, pirms ir iesniegts pieteikums par finansējumu atbilstoši programmai, neatkarīgi no tā, vai ir veikti visi saistītie maksājumi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Skaidrākai uztveramībai aicinām izteikt punktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
31.5. pirms projekta īstenošanas, kā arī trīs gadus pēc projekta īstenošanas informē sadarbības iestādi par būves ikgadējo enerģijas patēriņu (megavatstundas);
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā "Risinājuma apraksts" noteikts, ka noteikumu projekta izstrādē tika vērtēta vienkāršoto izmaksu piemērošana, taču ievērojot Izglītības un zinātnes ministrijas pieredzi līdzīgu investīciju programmu ieviešanā, var pieņemt, ka pasākuma ietvaros īstenotajos projektos darbības un to apmēri katram finansējuma saņēmējam būs atšķirīgi - gan infrastruktūras, gan aprīkojuma ziņā. Līdz ar to, pasākuma ieviešanā netiek paredzēta vienkāršoto izmaksu piemērošana.
Ņemot vērā, ka no noteikumu projekta 25. punkta izriet, ka pie noteiktiem nosacījumiem (ja projekta īstenošanas laikā stājas spēkā vienkāršoto izmaksu horizontālā metodika, kas ir obligāti piemērojama visiem Eiropas Savienības fondu 2021. –2027. gada plānošanas perioda projektiem vai atbildīgās iestādes izstrādāta un ar vadošo iestādi saskaņota vienkāršoto izmaksu metodika, kas piemērojama kārtā, tā tiek piemērota pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas projekta īstenošanā) varētu tikt piemērotas vienkāršotās izmaksas, lūdzam papildināt anotācijā sniegto informāciju.
Ņemot vērā, ka no noteikumu projekta 25. punkta izriet, ka pie noteiktiem nosacījumiem (ja projekta īstenošanas laikā stājas spēkā vienkāršoto izmaksu horizontālā metodika, kas ir obligāti piemērojama visiem Eiropas Savienības fondu 2021. –2027. gada plānošanas perioda projektiem vai atbildīgās iestādes izstrādāta un ar vadošo iestādi saskaņota vienkāršoto izmaksu metodika, kas piemērojama kārtā, tā tiek piemērota pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas projekta īstenošanā) varētu tikt piemērotas vienkāršotās izmaksas, lūdzam papildināt anotācijā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
