Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
Projekta ID
23-TA-2382
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt 28.16. un 28.17.apakšpunktus, paredzot personāla izmaksas kā attiecināmās izmaksas, kas radušās uz rīkojuma pamata.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam salāgot redakciju ar attiecināmības vadlīnijās minēto, kur it noteikts, ka projektos, kuros tiešās attiecināmās izmaksas ir līdz 5 milj. EUR (ieskaitot), ierobežojums tiek aprēķināts pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 EUR kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums skaidrot, vai netiešās izmaksas ir plānotas tikai projekta vadības personālam?
Vēršam uzmanību, ka netiešās izmaksas tiek aprēķinātas no personāla izmaksām, iekļaujot arī projekta īstenošanas personāla izmaksas.
Saskaņā ar attiecināmības un vienkāršoto izmaksu vadlīnijām, ja vienoto likmi piemēro projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām, kuras aprēķinātas izmantojot faktisko izmaksu metodi, netiešo izmaksu aprēķina bāzē netiek iekļautas projekta vadības vai īstenošanas personāla izmaksas, kas radušās uz uzņēmuma (pakalpojuma) līguma pamata, kā arī kompensācijas un apdrošināšana, kas ietilpst personāla izmaksu sociālajās garantijās.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka šobrīd tiek skaņoti kārtējie grozījumi Kohēzijas programmā 2021.-2027. gadam, kuri, cita starpā, paredz izmaiņas arī 1.3.1.1. pasākuma finansējumā un uzraudzības rādītājos, kuri stājas spēkā ar MK noteikumu apstiprināšanu.  
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā precizējumus noteikumu projekta 21.punktā, kas paredz, ka biedrības un nodibinājumi arī var būt projekta iesniedzēji un finansējuma saņēmēji, lūdzam anotāciju papildināt ar izvērtējumu vai biedrībām un nodibinājumiem paredzēts sniegt komercdarbības atbalstu projekta ietvaros, kā arī aicinām papildināt noteikumu projektu ar pienākumu, ka gadījumā, ja biedrība vai nodibinājums veic arī citas darbības, tas nodrošina izmaksu un darbību nošķiršanu, lai nodrošinātu, ka darbības citās jomās, tostarp, iespējams, saimnieciskas darbības, negūtu labumu no atbalsta, kas piešķirts nesaimniecisko deleģēto funkciju īstenošanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļā iekļauto skaidrojumu par avansa un starpposma maksājuma 100% apmēru ar tiesisko pamatojumu - ar atsauci uz Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumu Nr. 205 “Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā” 17. punktu. 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūgums papildināt anotācijas sadaļu, kurā ir minēta informācija par personāla izmaksu attiecināšanu un vienkāršotajām izmaksām ar informāciju attiecībā uz vienotās likmes piemērošanas iespējām.
Piedāvātā redakcija
-