Projekta ID
22-TA-1353Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas noteiktu, ka pasākuma ietvaros tiks uzkrāti dati Viedās specializācijas stratēģijas (RIS3) monitoringa vajadzībām, vienlaicīgi iekļaujot atbilstošu informāciju arī anotācijā. Tāpat aicinām izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu projektu ar RIS3 rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 8.2.apakšpunkta ievadteikumā svītrot vārdus "atbalstīti uzņēmumi".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt, ka projekta iesniedzējs ar projekta iesniegumu iesniedz arī projekta iesniedzēja izstrādātu procedūru, kā tas nodrošinās de minimis atbalsta sniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 16.5.apakšpunktā noteikto ierobežojumu, ka dalība izstādēs Latvijā ir atbalstām tikai biznesa inkubatoru klientiem, aicinām papildināt arī 43.1.apakšpunktu ar atsauci uz 4.2.apakšpunktu, lai novērstu interpretācijas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā norādīt termiņu, kurā vienkāršoto izmaksu metodikas paredzēts apstiprināt, un noteikt, ka gadījumā, ja vienkāršoto izmaksu metodikas nav izstrādātas un saskaņotas ar vadošo iestādi, līdz atlases izsludināšanai, projekta iesniegumā izmaksas plāno atbilstoši faktiskajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 18.panta pirmās daļas 8.punktu Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk - VID) kā nodokļu administrācijas pienākums ir nodrošināt nodokļu (nodevu) iekasēšanas publiskumu, regulāri publicējot informāciju par atsevišķu nodokļu (nodevu) kopieņēmumiem, un informācijas pieejamību par tiem nodokļu maksātājiem, kuriem Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parāda kopsumma pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar šā likuma 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos. Informāciju par minētajiem parādniekiem iekļauj Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē un tās pieejamību nodrošina, ievērojot šā likuma 22.panta pirmās daļas 1.punktā un trešajā daļā minētos nosacījumus;
Tādējādi VID nodrošina publiski pieejamu informāciju Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē par nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar šā likuma 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos.
Projekta anotācijas 1.3.sadaļas 10.pnktā ir norādīts, ka minēto informāciju izgūst no VID, tomēr nav sniegta atsauce kā šī informācija tiek iegūta no VID.
Ja informācija tiek iegūta no Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzes publiski pieejamās informācijas, tad lūdzam saskaņotprojekta 60.punktā ietvertās redakcijas atbilstoši likumā "Par nodokļiem un nodevām" 18.panta pirmās daļas 8.punktā noteiktajam un attiecīgi papildināt projekta anotācijas 1.3.sadaļas 10.punktā minēto, ka informācija tiek iegūta no publiski pieejamās informācijas VID administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzes.
Tādējādi VID nodrošina publiski pieejamu informāciju Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē par nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar šā likuma 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos.
Projekta anotācijas 1.3.sadaļas 10.pnktā ir norādīts, ka minēto informāciju izgūst no VID, tomēr nav sniegta atsauce kā šī informācija tiek iegūta no VID.
Ja informācija tiek iegūta no Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzes publiski pieejamās informācijas, tad lūdzam saskaņotprojekta 60.punktā ietvertās redakcijas atbilstoši likumā "Par nodokļiem un nodevām" 18.panta pirmās daļas 8.punktā noteiktajam un attiecīgi papildināt projekta anotācijas 1.3.sadaļas 10.punktā minēto, ka informācija tiek iegūta no publiski pieejamās informācijas VID administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzes.
Piedāvātā redakcija
Finansējuma saņēmējs pirms de minimis atbalsta piešķiršanas pārbauda, vai gala labuma guvējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro,izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos. Ja komersants neatbilst minētajam nosacījumam, finansējuma saņēmējs atbalstu nepiešķir.
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nav saprotams, kādēļ precizētā noteikumu projekta 67.1.apakšpunktā ir paredzēts, ka finansējuma saņēmējs apliecina cita starpā, ka ir informēts un ievēros Eiropas Parlamenta un Padomes 2014.gada 26 februāra direktīvu Nr. 2014/24/ES par publisko iepirkumu un ar ko atceļ Direktīvu 2004/18/EK. Paskaidrojam, ka minētās direktīvas prasības ir pārņemtas Publisko iepirkumu likumā, tāpat noteikumu projekta 54.punkts jau par, ka iepirkumi projektu ietvaros ir veicami saskaņā ar publisko iepirkumu regulējumu, kas kopumā ir pats par sevi saprotami un izriet no Latvijā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem. Attiecīgi 67.1.apakšpunktā ietvertā atsauce uz minēto direktīvu būtu svītrojama.
Papildus lūdzam arī izvērtēt precizētā noteikumu projekta 67.1.apakšpunkta nepieciešamību, mērķi un piemērošanu pēc būtības, jo faktiski jau noteikumu projekta 54.punkts paredz projektu ietvaros ievērot publisko iepirkumu regulējumu, savukārt noteikumu projekta 64.punkts paredz finansējuma saņēmējam projekta īstenošanas laikā nodrošināt interešu konflikta nepieļaujamību saskaņā ar Komisijas regulas Nr.2018/1046 61.panta prasībām, tāpat arī jebkurā gadījumā uz projekta īstenotājiem ir attiecināmas citos Latvijā spēkā esošos normatīvajos aktos noteiktās prasības. Ja 67.1. apakšpunkts noteikumos tiek saglabāts, tad būtu nepieciešams anotācijā ietvert skaidrojumu par tā piemērošanu kontekstā ar minēto noteikumu projektā jau paredzēto regulējumu, kā arī tehniski precizēt normu, paredzot korektas atsauces uz normatīvajiem aktiem un EK paziņojumu.
Papildus lūdzam arī izvērtēt precizētā noteikumu projekta 67.1.apakšpunkta nepieciešamību, mērķi un piemērošanu pēc būtības, jo faktiski jau noteikumu projekta 54.punkts paredz projektu ietvaros ievērot publisko iepirkumu regulējumu, savukārt noteikumu projekta 64.punkts paredz finansējuma saņēmējam projekta īstenošanas laikā nodrošināt interešu konflikta nepieļaujamību saskaņā ar Komisijas regulas Nr.2018/1046 61.panta prasībām, tāpat arī jebkurā gadījumā uz projekta īstenotājiem ir attiecināmas citos Latvijā spēkā esošos normatīvajos aktos noteiktās prasības. Ja 67.1. apakšpunkts noteikumos tiek saglabāts, tad būtu nepieciešams anotācijā ietvert skaidrojumu par tā piemērošanu kontekstā ar minēto noteikumu projektā jau paredzēto regulējumu, kā arī tehniski precizēt normu, paredzot korektas atsauces uz normatīvajiem aktiem un EK paziņojumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt apakšpunktu, ņemot vērā "Vadlīniju Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 29. punktu, norādot arī par interešu konflikta, krāpšanas, korupcijas riska un dubultā finansējuma novēršanas mehānismu gala labuma guvēju līmenī.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka LIAA pārstāvniecību Latvijā vadītājs nav iekļauts likmes apmēra pamatojumā. Papildus vēršam uzmanību, ka šāda amata atlīdzības izmaksu segšana no vienotās likmes pirmšķietami ir pretrunā ar anotācijā iepriekš minēto, ka LIAA pārstāvniecības funkcijas un izmaksas nepārklājas ar projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām, līdz ar to minēto amatu aicinām dzēst.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Iepazīstoties ar iesūtītajiem aprēķiniem un anotācijā iekļauto aprakstu par vienoto likmi personāla atlīdzības izmaksām, norādām, ka VI ieskatā nav izmantoti projektu vēsturiskie dati, bet gan spēkā esošais normatīvais regulējums par atlīdzību, līdz ar to aicinām izvērtēt un precizēt anotāciju, dzēšot informāciju par vēsturisko datu piemērošanu likmes pamatošanai.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā norādīto informāciju "Ekonomikas ministrija neparedz izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku nefinanšu atbalstam, šo pieeju saskaņojot ar Eiropas Komisiju", vēršam uzmanību, ka EK šo pieeju vēl nav saskaņojusi, līdz ar to lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka tiks izstrādātas vienkāršoto izmaksu metodikas, ja šāda pieeja netiks saskaņota ar EK.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļā sniegto informāciju par finansējuma saņēmēja iekšējām kārtībām, norādot, ka tās var tikt precizētas tikai pirms konkrētas atlases vai atlases kārtas uzsākšanas, lai nodrošinātu, ka projekta iesniedzējs savlaicīgi ir informēts par atlases nosacījumiem un atlases kritēriji visas atlases ietvaros ir izsekojami un caurspīdīgi, nodrošinot atlases dalībniekiem taisnīgu konkurenci.
Tāpat lūdzam izvērtēt iespēju un atbilstoši preciēt arī noteikumu projekta 53.punktu.
Tāpat lūdzam izvērtēt iespēju un atbilstoši preciēt arī noteikumu projekta 53.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Pamatojoties uz to, ka MK noteikumos atsauce uz tūrismu tiek dzēsta, lūdzam pārskatīt un dzēst anotācijā minētās atsauces uz tūrismu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projekta anotācijas 1.3.sadaļas 10.punktā ir norādīts, ka gala labuma guvējam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro.
Lūdzam precizēt projekta anotācijas 1.3.sadaļas 10.punktu minēto, ievērojot likuma"Par nodokļiem un nodevām" 18.panta pirmās daļas 8.punktu.
Lūdzam precizēt projekta anotācijas 1.3.sadaļas 10.punktu minēto, ievērojot likuma"Par nodokļiem un nodevām" 18.panta pirmās daļas 8.punktu.
Piedāvātā redakcija
Gala labuma guvējam saskaņā ar publiski pieejamo informāciju Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24.panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos.
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 7.punktā svītrot norādītos piemērus atlīdzības aprēķinam, kas nav saistīti ar amata vietu skaita izmaiņām.
Piedāvātā redakcija
-