Projekta ID
24-TA-1738Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai tiktu izslēgts komercdarbības atbalsts atbalsta pretendentam, nesniedzot tam ekonomiskās priekšrocības, tas ir jāizvēlas piemērojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru. Attiecīgi lūdzam noteikumu 7.punktu papildināt ar vārdiem "piemērojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka no de minimis regulējuma piemērošanas viedokļa būtisks ir juridiski piešķirtais de minimis atbalsta apmērs, nevis faktiski saņemtais atbalsta apmērs, kas var atšķirties, lūdzam precizēt noteikumu projekta 22. punktu, piemēram, šādā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Pirms de minimis atbalsta piešķiršanas atbalsta pretendents pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts gala labuma guvējam kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā noteiktajam.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Lauku atbalsta dienesta atbildību un iesaisti pasākumā, kā arī, lai noteikumu projektā nodrošinātu skaidrus nosacījumus par Lauku atbalsta dienestam piemērojamajiem nosacījumiem par dokumentu glabāšanu, lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 27. punkta papildināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Lauku atbalsta dienesta atbildību un iesaisti pasākumā, t.sk. to, ka nelikumīga komercdarbības atbalsta gadījumā, to atgūs un nepieciešamības gadījumā Lauku atbalsta dienests vērsīsies tiesā pret gala labuma guvēju, kā arī nelikumīgs komercdarbības atbalsts ir atgūstams nekavējoties, lai atvieglotu nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanu no procedūru viedokļa un novērstu citus iespējamos ar nelikumīgu komercdarbības atbalsta atgūšanu saistītos risku, aicinām izvērtēt, vai noteikumu projekta 28.punktā nebūtu nosakāms, ka gadījumā, ja tiek pārkāptas regulas 2023/2831 prasības, gala labuma guvējam ir pienākums atmaksāt nelikumīgi saņemto de minimis atbalstu Lauku atbalsta dienestam.
Gadījumā, ja iepriekš minētais netiek ņemts vērā, papildus vēršam uzmanību, ka atbalsta pretendents pats nesaņem komercdarbības atbalstu šo noteikumu ietvaros, attiecīgi noteikumu projekta 28. punkta pēdējā teikumā būtu jānorāda, ka atbalsta pretendents šo noteikumu ietvaros no gala labuma guvēja atgūto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem atmaksā Lauku atbalsta dienestam.
Gadījumā, ja iepriekš minētais netiek ņemts vērā, papildus vēršam uzmanību, ka atbalsta pretendents pats nesaņem komercdarbības atbalstu šo noteikumu ietvaros, attiecīgi noteikumu projekta 28. punkta pēdējā teikumā būtu jānorāda, ka atbalsta pretendents šo noteikumu ietvaros no gala labuma guvēja atgūto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem atmaksā Lauku atbalsta dienestam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai noteikumu projektā nodrošinātu korektu kumulācijas prasību ievērošanu, lūdzam noteikumu projekta 18. punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%.
Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, gala labuma guvējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, gala labuma guvējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām norādīt konkrētu datumu, līdz kuram atbalsta programmas ietvaros drīkst piešķirt de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 (ne garāku par 30.06.2031, jo nevar pārsniegt Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktā un 8. pantā noteikto darbības termiņu, kas ir 30.06.2031).
Piedāvātā redakcija
-