Atzinums

Projekta ID
22-TA-2235
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likumu 19.panta 13.punktu
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros plānots piemērot vienkāršoto izmaksu nosacījumus, lūdzam papildināt noteikumu projekta deleģējumu ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likumu 19.panta 6.punktu.
Atbilstoši lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
2.1. komersanti - lielie komersanti, kas atbilst Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014 ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014) 2. panta 24. punktā noteiktajai definīcijai, mazie un vidējie komersanti, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikuma 2. panta 1. punktā noteiktajiem kritērijiem un ir Latvijas Republikas komercreģistrā reģistrētas kapitālsabiedrības;
Iebildums
Ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulas 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu 5.panta 2.punktu, kā arī Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 85.§ noteikto, lielie komersanti nav atbalstāmi, izņemot mazās vidējās kapitalizācijas sabiedrības (small mid-caps, ar darbinieku skaitu līdz 499). Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 2.1.apakšpunktu.
Vēršam uzmanību, ka 1.2.1.SAM ietvaros lielie komersanti var tikt atbalstīti tikai ar nosacījumu, ja atbalsts ietver sadarbību ar MVU P&I aktivitātēs.
Esošā noteikumu projekta 2.1.apakšpunkta redakcija rada lielu attiecināmības risku.
Atbilstoši lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
5. Pasākumam pieejamais kopējais finansējums ir 2 000 000 euro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 1 700 000 euro apmērā (t.sk. elastības finansējums 268 133 euro) un valsts budžeta finansējums – 300 000 euro apmērā (t.sk. elastības finansējums 47 318 euro).
Iebildums
Ņemot vērā, ka 2 milj. EUR ir plānotais, nevis pieejamais finansējums, lūdzam noteikumu projekta 5.punktu sadalīt divos atsevišķos punktos vai apakšpunktos, izdalot atsevišķi plānotā un pieejamā finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
5. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir 2 000 000 euro (tai skaitā elastības finansējums 315 451 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 1 700 000 euro (tai skaitā elastības finansējums 268 133 euro) un valsts budžeta finansējums – 300 000 euro (tai skaitā elastības finansējums 47 318 euro). Maksimālais ERAF finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
6. Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 1 684 649 euro apmērā, tai skaitā ERAF finansējums 1 431 867 euro apmērā un valsts budžeta finansējums – 252 682 euro apmērā.
7. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 5. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
4.
Noteikumu projekts
6. Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31.decembrim ir sasniedzami šādi rādītāji:
Iebildums
Lūdzam papildināt rādītājus ar iznākuma rādītāju: "Atbalstītie uzņēmumi (tai skaitā: mikrouzņēmumi, mazi, vidēji un lieli uzņēmumi)" ar sasniedzamo vērtību 2029.gada 31.decembrī 10 uzņēmumi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
6.1. iznākuma rādītājs - atbalstīto komersantu skaits, kas saņem grantus, – 10 komersanti;
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt rādītāja nosaukumu atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmai 2021.–2027.gadam - "Ar grantiem atbalstītie uzņēmumi"
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
6.2. rezultāta rādītājs - privātais finansējums, kas piesaistīts publiskajam finansējumam, kas ir granti, – 2 000 000 euro;
Iebildums
Lūdzam redakcionāli precizēt rādītāja nosaukumu atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmai 2021.–2027.gadam - "Publisko atbalstu papildinošās privātās investīcijas (tai skaitā: granti, finanšu instrumenti)".
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
8.1. projektu iesnieguma iesniegšanu izsludina vienu reizi par visu pasākumam pieejamo finansējumu;
Iebildums
Lūdzam skatīt komentāru pie 5.punkta un veikt atbilstošu precizējumu. Šobrīd 5.punktā kā pieejams norādīts viss pasākumam plānotais finansējums, bet, ņemot vērā, ka pasākumam paredzēts piemērot elastības finansējumu, nepieciešams atrunāt arī nosacījumus, ja atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu ierosinās palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
8.2. komersants iesniegumus var iesniegt sākot ar iesniegumu atlases iesniegšanas dienu līdz 2026.gada 31.decembrim;
Iebildums
Lūdzam pamatot noteikumu projekta 8.2.apakšpunktā noteikto termiņu, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 16.punktā noteikts, ka projektu jāīsteno divu gadu laikā kopš civiltiesiskā līguma noslēgšanas ar sadarbības iestādi, savukārt noteikumu projekts 10.punktā noteikts, ka pasākumu īsteno līdz 2029. gada 31. decembrim. Attiecīgi noteikumu projekta 8.2.apakšpunktā būtu iekļaujams termiņš - līdz 2027.gada 31.decembrim.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
8.2. komersants iesniegumus var iesniegt sākot ar iesniegumu atlases iesniegšanas dienu līdz 2026.gada 31.decembrim;
Iebildums
Saskaņā ar MK noteikumu "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" projekta 16. punktu tikai ierobežotas projektu iesniegumu atlases gadījumā projektu iesniegumu vērtēšanas komisija projekta iesniegumu var sākt vērtēt uzreiz pēc tā saņemšanas – atklātas atlases gadījumā projektu iesniegumu vērtēšanu var uzsākt tikai pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. Tādējādi saskaņā ar šobrīd noteikto projektu iesniegumu iesniegšanas beigu termiņu projektu iesniegumu vērtēšana tiktu uzsākta tikai 2026. gadā. Lūdzam dzēst šo punktu, projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu nosakot atlases nolikumā.
Vienlaikus lūdzam paredzēt nosacījumus jaunas atlases kārtas izsludināšanai gadījumā, ja viss pieejamais finansējums netiek apgūts.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
8.3. iesniegtos komersantu projektu iesniegumus, sadarbības iestāde izskata secīgi, ievērojot rindas kārtību.
Iebildums
Lūdzam dzēst noteikumu projekta 8.3. apakšpunktu - projektu iesniegumu izskatīšanas kārtība ir atlases nolikuma tvērums.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
10. Finansējuma saņēmējs projektu īstenošanu plāno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, kas noslēgta starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikuma projekta 10. punktu, ņemot vērā, ka projekta iesniedzēji ir komersanti, tad tiks slēgti civiltiesiski līgumi par projekta īstenošanu nevis vienošanās. 
Piedāvātā redakcija
Finansējuma saņēmējs projektu īstenošanu plāno saskaņā ar civiltiesisko līgumu par projekta īstenošanu, kas noslēgta starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
12.
Noteikumu projekts
II. Prasības projekta iesniedzējam
Iebildums
Ievērojot 1.2.1.3.pasākuma ietvaros veikto principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējumu, lūdzam noteikumu projektā noteikt, ka investīciju rezultātā netiks radīts būtisks kaitējums, kas saistīts ar 1) siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisijām; 2) fosilo kurināmo (ieskaitot pakārtoto izmantošanu); 3) netiks plānotas darbības saskaņā ar emisijas kvotu tirdzniecības sistēmu plānotajām CO2 ekvivalenta emisijām; 4) pasākums neizraisīs pašreizējā klimata un gaidāmā klimata nelabvēlīgās ietekmes palielināšanos uz pašu darbību vai uz cilvēkiem, dabu vai aktīviem; 5) pasākums nekaitēs ūdensobjektu labam stāvoklim vai to labam ekoloģiskajam potenciālam, ieskaitot virszemes ūdeņus un gruntsūdeņus, vai jūras ūdeņu labam vides stāvoklim; 6) pasākums neradīs būtisku neefektivitāti materiālu izmantošanā vai dabas resursu tiešā vai netiešā izmantošanā; 7) pasākums būtiski nepalielinās atkritumu rašanos, sadedzināšanu vai apglabāšanu, netiks plānoti ieguldījumi atkritumu apglabāšanas iekārtās poligonos, mehāniskās bioloģiskās attīrīšanas un atkritumu sadedzināšanas iekārtās, kā arī darbībās, kurās ilgstoša atkritumu apglabāšana var radīt ilgtermiņa kaitējumu videi (piemēram, kodolatkritumi); 8) pasākuma rezultātā būtiski nepieaugs piesārņotāju emisijas gaisā, ūdenī vai zemē; 9) pasākums nekaitēs ekosistēmu labam stāvoklim un izturētspējai vai dzīvotņu un sugu, t. sk. Savienības nozīmes dzīvotņu un sugu, aizsardzības statusam.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
13. Projekta iesniedzējs kopā ar projekta iesniegumu sadarbības iestādē iesniedz biznesa plānu saskaņā ar atlases nolikumā minētajām prasībām.
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju atteikties no biznesa plāna kā pielikuma iesniegšanas, ja vien papildus netiek izvirzītas prasības šī biznesa plāna rezultātam.
Vienlaikus aicinām izvērtēt, vai projekta iesniedzējam nav jābūt saņēmušam konsultāciju tirdzniecības vietā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
14.2. darbojas nozarēs, kas noteiktas Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1.pantā;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013) komercdarbības atbalstu nevar piešķirt tās 1.panta 1.punktā ne tikai minētajām nozarēm, bet arī darbībām,  un, lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulai Nr.1407/2013, lūdzam atbilstoši precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 14.2 punktu tā, lai ir skaidrs, ka attiecībā uz nozarēm tas ir minētas Komisijas regulas Nr.1407/2013 1.panta 1.punkta "a", "b" vai "c" apakšpunktā, savukārt darbības ir minētas Komisijas regulas Nr.1407/2013 1.panta 1.punkta "d" un "e" apakšpunktā. Kā arī ņemot vērā, ka Komisijas regulas Nr.1407/2013 1.panta 2.punkts paredz, ka gadījumā ja uzņēmums veic saimniecisko darbību arī nozarēs, kuras ir noteiktas Komisijas regulas Nr.1407/2013 1.panta 1.punkta "a", "b" vai "c" apakšpunktā, ir jānodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšana no tām darbībām, kurām piešķirts de minimis atbalsts. Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projektu ar normu, kura paredz darbību vai izmaksu nodalīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
III. Atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumi
Iebildums
Lūdzam norādīt brīdi, no kura ir attiecināmas projekta izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
15. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas finansējuma saņēmēja darbības:
Iebildums
Lūdzam kā atbalstāmo darbību paredzēt obligātos informācijas un publicitātes pasākumus.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
16. Lai nodrošinātu šo noteikumu 15.punktā minēto darbību īstenošanu, vienā projekta iesniegumā ietverot vismaz vienu no šādām apakšaktivitātēm – sākotnējais publiskais piedāvājums, privātā izvietošana, otrreizējais publiskais piedāvājums, turpmākais publiskais piedāvājums vai akciju iekļaušana bez kapitāla piesaistes, bet ar plānu to realizēt divu gadu laikā pēc civiltiesiskā līguma noslēgšanas ar sadarbības iestādi, attiecināmas ir šādas tiešās sagatavošanās izmaksas iekļaušanai tirdzniecības vietā:
Iebildums
Lūdzam paredzēt attiecināmās izmaksas obligāto publicitātes pasākumu īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
16.1.3. (akcijas) emisijas prospekta, pamatprospekta, piedāvājuma galīgo noteikumu, uzņēmuma apraksta vai parāda vērtspapīru apraksta sagatavošanas, apstiprināšanas un publicēšanas izmaksas;
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un precizēt 16.1.2. un 16.1.3. apakšpunktos norādītās attiecināmās izmaksas, lai to atšķirība būtu nepārprotama (šī brīža redakcijā norādītās izmaksas savstarpēji pārklājas), kā arī lūdzam anotācijā ietvert skaidrojumu par šo izmaksu atšķirībām.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
21. Pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu, bet pirms līguma noslēgšanas, finansējuma saņēmējs var precizēt projekta iesniegumā norādīto informāciju, tajā skaitā, attiecināmo izmaksu pozīcijas, ja netiek mainīta projekta iesnieguma būtība un atbalsta apmērs.
 
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 21. punktu ņemot vērā, ka saskaņā ar  Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 29.pantu atklātas projektu iesniegumu atlases ietvaros projekta iesniegums pēc iesniegšanas līdz lēmuma pieņemšanai par tā apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu nav precizējams.
Atbilstoši lūdzam svītrot šo nosacījumu arī no anotācijas.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
IV. Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projektu par avansa* un starpposma maksājumu izmaksas nosacījumiem, tai skaitā to kopsummas apmēru. (*Ja ir paredzēta iespēja finansējuma saņēmējiem izmaksāt avansu).
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
22. Īstenojot pasākuma darbības, finansējuma saņēmējs nodrošina:
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka īstenojot projektu finansējuma saņēmēji nodrošina interešu konflikta nepieļaujamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regula (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk - regula Nr. 2018/1046) 61. panta prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
23. Iepirkumus, kas nepieciešami projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem, nodrošinot inovatīvu, pārredzamu, nediskriminējošu, sociāli atbildīgu, beznosacījumu un konkurenci nodrošinošu procedūru.
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju noteikumu projektā noteikt, ka iepirkumu procedūra ir īstenojama piemērojot sociāli atbildīgo publisko iepirkumu un inovatīvu publisko iepirkumu.
Iepirkumu uzraudzības biroja sagatavotā informācija par Sociāli atbildīgu publisko iepirkumu ir pieejama šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/socialais-iepirkums. Vienlaikus aicinām izmantot Vadlīnijas sociāli atbildīga publiskā iepirkuma īstenošanai, kas ir pieejamas šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/media/658/download; Ārvalstu prakses apkopojums ir pieejams šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/media/877/download
Iepirkumu uzraudzības biroja sagatavotā informācija par Inovatīvo publisko iepirkumu ir pieejama šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/inovativais-iepirkums?utm_source=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
https://www.un.org/development/desa/disabilities/convention-on-the-rights-of-persons-with-disabilities/convention-on-the-rights-of-persons-with-disabilities-2.html
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
23. Iepirkumus, kas nepieciešami projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem, nodrošinot inovatīvu, pārredzamu, nediskriminējošu, sociāli atbildīgu, beznosacījumu un konkurenci nodrošinošu procedūru.
Iebildums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 23.punktu, attiecībā uz atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru, ņemot vērā, ka valsts atbalsta kontekstā ir jānodrošina, ka darījums atbilst tirgus nosacījumiem un tādējādi tiek izslēgta ekonomiskā priekšrocība pakalpojumu sniedzējiem,  novēršot saņēmējam komercdarbības atbalsta esamību, ja pakalpojumu sniedzēju izraudzīšanās notikusi atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā konkursa procedūrā. 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
24. Sadarbības iestāde pasākuma īstenošanā izmanto vadošās un atbildīgās iestādes izstrādātās 2021.-2027.gada plānošanas perioda vienkāršoto izmaksu metodikas no to apstiprināšanas brīža.
Iebildums
Atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 53. panta 2. punktā noteiktajam, darbības vai projekti, kas ir daļa no darbības, kuri saņem atbalstu no KF, ERAF vai ESF+ un kuru kopējās izmaksas nepārsniedz EUR 200 000, visas izmaksas tiek segtas ar vienu vienību, fiksētās summas maksājumu vai vienoto likmju veidā, izņemot darbības, kurām atbalsts kvalificējams kā komercdarbības (izņemot de minimis) atbalsts, kā arī ņemot vērā anotācijā sniegto informāciju, ka atbildīgā iestāde izstrādās vienkāršoto izmaksu metodiku, lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 24.punkta redakciju, lai nepārprotami saprotams, ka visas izmaksas tiks segtas, piemērojot atbildīgās iestādes izstrādāto vienkāršoto izmaksu metodiku.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
V. Ar atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi
Iebildums
Lai būtu iespējams pārliecināties, ka atbalsta programmas darbības termiņš nepārsniedz Komisijas regulas Nr.1407/2013 7.panta 4.punktā un 8.pantā noteikto darbības termiņu, lūdzam Ministru kabineta noteikumu projektu papildināt ar informāciju par atbalsta programmas darbības termiņu. Informējam, ka šobrīd atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr.1407/2013 var sniegt līdz 2024.gada 30.jūnijam. Lūdzam ar šo informāciju atbilstoši arī papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta anotāciju.  
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
25. Maksimāli pieļaujamā publiskā finansējuma atbalsta intensitāte no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām:
Iebildums
Ņemot vērā MK noteikumu Nr.35 24.punktā noteikto atbalsta apmēru (akciju emisijai ne vairāk kā 100 000 EUR, bet parāda vērtspapīru emisijai - 20 000 EUR), lūdzam anotācijā sniegt pamatojumu tik ievērojam atbalsta apmēra palielinājumam.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
25. Maksimāli pieļaujamā publiskā finansējuma atbalsta intensitāte no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju diferencēt atbalsta likmes atkarībā no finansējuma saņēmēja lieluma (mazie komersanti, vidējie komersanti un vidējās kapitalizācijas sabiedrības).
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
26. Par atbalsta piešķiršanas dienu uzskatāma diena, kad sadarbības iestāde pieņēmusi lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai sniegusi atzinumu par lēmumā noteikto nosacījumu izpildi, ja iepriekš pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu. Sadarbības iestāde lēmumu par atbalsta piešķiršanu pieņem trīs mēnešu laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.
Iebildums
Lūdzam dzēst noteikumu projekta 26. punkta pēdējo teikumu. Vēršam uzmanību, ka gadījumos, kad projekta iesniegums bijis apstiprināms ar nosacījumu, nosacījumu izpildes termiņi ir atšķirīgi un tie attiecīgi ietekmē atzinuma par nosacījumu izpildi izdošanas (proti, atbalsta piešķiršanas brīdi).
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
28. Ja ir pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1407/2013, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu saņemto atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Iebildums
Lūdzam skatīt iebildumu pie Ministru kabineta noteikumu projekta 34.punkta. 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
30. Atbalsta saņēmējs, iesniedzot iesniegumu, sniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto vai piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti.
Iebildums
Lūdzam dzēst MK  noteikumu 30.punktu, jo MK noteikumu 29.punkts nosaka, ka atbalsta programmas ietvaros atbalstu nedrīkst apvienot ar citu atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām. 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
34. Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1407/2013, komercdarbības gala labuma guvējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Iebildums
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta noteikumu projekta 28.punkts un 34.punkts dublē atgūšanas normu un tā kā Ministru kabineta noteikumu projektā ir paredzēti stingrāki nosacījumi nekā Komisijas regulā Nr.1407/2013, piemēram, Ministru kabineta noteikumu projekta 29.punktā - kumulācijas aizliegums, tad lūdzam saglabāt 34.punktā iekļauto redakciju un svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta 28.punktu. Vienlaikus lūdzam pārskatīt “gala labuma guvēja” terminoloģijas lietošanu šī Ministru kabineta noteikumu projekta 34.punkta ietvaros, ņemot vērā, ka šobrīd Ministru kabineta noteikumu projektā tiek lietots termins “finansējuma saņēmējs”.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā precizēt teikumu "Tāpat atbalstam nevarēs kvalificēties komersanti, kas atbilstoši Komisijas regulai Nr. 651/2014 atbilst grūtībās nonākuša komersanta definīcijai", norādot, ka grūtībās nonākušie komersanti ir atbalstāmi saskaņā ar Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulas Nr.2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu 7.panta 1.punkta d) apakšpunktu, ņeomt vērā, ka de minimis regulējums neliedz sniegt atbalstu grūtībās nonākušajiem komersantiem.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas pirmajā rindkopā norādīt, ka atbalsta pasākums tiks ieviests ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda ietvaros, kā arī norādīt pasākuma numuru (3.1.1.3.pasākums).
Vienlaikus lūdzam norādīt, ka 1.2.1.3.pasākums ir 3.1.1.3.pasākuma turpinājums.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā norādīt, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem:
a) “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”;
b) “Klimatdrošināšana”;
c) “Energoefektivitāte pirmajā vietā”;
d) “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Gadījumā, ja ieguldījumiem plānota tieša ietekme uz horizontālo principu “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”, noteikumu projektā ir jābūt iekļautiem HP rādītājiem.
Savukārt netiešās ietekmes gadījumā noteikumu projektā jāiekļauj vismaz viens horizontālo principu rādītājs.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu ar informāciju par intervences kodiem (1.2.1.3.pasākuma ietvaros ir 21. intervences kods "MVU uzņēmējdarbības attīstība un internacionalizācija, tostarp ienesīgi ieguldījumi", kuram piemērojams finansējums 1 700 000 EUR apmērā).
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijā norādīto teikumu "Finansējuma saņēmēja vienkāršoto izmaksu metodika tiks izstrādāta un apstiprināta līdz projektu iesniegšanai sadarbības iestādē (CFLA)" – par kādu finansējuma saņēmēja metodiku tiek runāts? Vēršam uzmanību, ka sadarbības iestāde var ievērot šajos noteikumos (un anotācijā)  ietverto atlases izsludināšanas termiņu 3 mēnešus pēc šo noteikumu spēkā stāšanās tikai gadījumā, ja tam nerodas šķēršļi citu pušu darbības vai bezdarbības rezultātā.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijā norādīto tekstu "Projektu iesniegumu norise
Projektu iesnieguma iesniegšanu paziņo sadarbības iestāde ne vēlāk kā 3 mēnešus pēc šo noteikumu stāšanās spēkā, un projektu iesniegumu izsniegšanu izsludina vienu reizi par visu pieejamo finansējumu. Komersants iesniegumus var iesniegt sākot ar iesniegumu atlases iesniegšanas dienu līdz 2026.gada 31.decembrim.", ņemot vērā paustos iebildumus noteikumu projekta 8. punkta apakšpunktos.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam dzēst teikumus "Pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu, bet pirms līguma noslēgšanas, finansējuma saņēmējs var precizēt projekta iesniegumā norādīto informāciju, tajā skaitā, attiecināmo izmaksu pozīcijas, ja netiek mainīta projekta iesnieguma būtība un atbalsta apmērs.
Sadarbības iestāde lēmumu par atbalsta piešķiršanu pieņem trīs mēnešu laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.
 
Iebilduma pamatojumu lūdzu skatīt pie noteikuma projekta 21. un 24. punkta.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka "nav atbalstāms projekta iesniegums uz parāda vērtspapīru iekļaušanu, ja projekta iesniedzējs ir pieteicies  un saņem atbalstu akciju iekļaušanu tirdzniecības vietā." Lūdzam skaidrot, vai ir atbalstāms projekta iesniegums, kura iesniedzējs iepriekš ir saņēmis atbalstu akciju emisijai (piemēram, 2014.–2020. gada plānošanas periodā vai šajā pašā pasākumā), bet līdz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdim projekts ir pilnībā pabeigts. Vienlaikus lūdzam norādīt, vai atbilde attiecas gan uz gadījumiem, kad projekta iesniedzējs pretendē uz atbalstu akciju emisijai, gan uz gadījuiem, projekta iesniedzējs pretendē uz atbalstu parāda vērtspapīriem.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļas tabulas Nr.1 6.punktā ir norādīts provizoriskais finansējuma izlietojums pa gadiem, sākot ar 2023.gadu. Ņemot vērā, ka projekta ilgums ir paredzēts ne vairāk par diviem gadiem, ka arī projektu iesniegumu atlasi plānots izsludināt trīs mēnešu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās, lūdzam izvērtēt, vai 2023.gadā tiešām plānoti izdevumi, proti optimistiskā scenārija gadījumā, komersantam būs jāīsteno projekts aptuveni 6 mēnešu laikā.
Tāpat lūdzam svītrot informāciju, ka finansējuma izlietojums ir paredzēts 2030.gadā, jo ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda attiecināmība beidzas 2029.gada 31.decembrī.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Iebildums
Lūdzam sniegt informāciju par komersantu interešu pārstāvošo biedrību, nodibinājumu un nevalstisko organizāciju iesaisti noteikumu projekta izstrādē.
Atgādinām par nepieciešamību ievērot Ministru prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50 “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).”
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;
Priekšlikums
Ierosinām precizēt redakciju, iekļaujot arī plānoto finansējumu.
Piedāvātā redakcija
pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu
43.
Noteikumu projekts
3. Pasākuma mērķis ir veicināt komersantu attīstībai nepieciešamā finansējuma piesaisti kapitāla tirgos, tādējādi paaugstinot komersantu starptautisko konkurētspēju, kā arī sekmējot investīcijas dzīvotspējīgos un inovatīvos uzņēmumos, ļaujot tiem straujāk augt un attīstīties.
Priekšlikums
Lūdzu anotācijā atrunāt, pēc kādiem kritērijiem noteikt, vai uzņēmums ir inovatīvs. 
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
4. Pasākuma mērķa grupa ir komersanti, kuru darbība ir vērsta uz tehnoloģisko attīstību un izaugsmi, kā arī pētniecību, attīstību un inovāciju saistīto investīciju veikšanā.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai 4.punkta nosacījums neierobežo komersantu skaitu, kuri varētu pieteikties atbalstam. Ņemot vērā 2014.-2020.g. plānošanas perioda pieredzi, šajā programmā būtu pēc iespējas jāpaplašina potenciālo atbalsta saņēmēju loks.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
12. Projekta iesniedzējs ir komersants atbilstoši šo noteikumu 2.1. apakšpunktā un 4.punktā ietvertajiem nosacījumiem.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikuma projekta ietvaros liek lietots termins gan projekta iesniedzējs, gan finansējuma saņēmējs, tad lūdzam papildināt noteikumu projekta 12.punktu ar nosacījumu, ka pēc projekta iesnieguma iesniegšanas komersanti ir arī finansējuma saņēmēji.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
14.1. atbilst Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 22.pantā minētajiem projekta iesniedzēju izslēgšanas noteikumiem;
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 14.1. apakšpunktu, ņemot vērā, ka tiek dublēts Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
16. Lai nodrošinātu šo noteikumu 15.punktā minēto darbību īstenošanu, vienā projekta iesniegumā ietverot vismaz vienu no šādām apakšaktivitātēm – sākotnējais publiskais piedāvājums, privātā izvietošana, otrreizējais publiskais piedāvājums, turpmākais publiskais piedāvājums vai akciju iekļaušana bez kapitāla piesaistes, bet ar plānu to realizēt divu gadu laikā pēc civiltiesiskā līguma noslēgšanas ar sadarbības iestādi, attiecināmas ir šādas tiešās sagatavošanās izmaksas iekļaušanai tirdzniecības vietā:
Priekšlikums
Aicinām noteikumos un arī anotācijā atteikties no 2 gadu termiņa. 2014.-2020.periodā, īstenojot 3.1.1.3 projektus, prakse pierādīja, ka komersanti nevar iekļauties šajā termiņā. Attiecīgi lūdzu veikt arī precizējumus anotācijā.
Piedāvātā redakcija
16. Lai nodrošinātu šo noteikumu 15.punktā minēto darbību īstenošanu, vienā projekta iesniegumā ietverot vismaz vienu no šādām apakšaktivitātēm – sākotnējais publiskais piedāvājums, privātā izvietošana, otrreizējais publiskais piedāvājums, turpmākais publiskais piedāvājums vai akciju iekļaušana bez kapitāla piesaistes, bet ar plānu to realizēt pēc civiltiesiskā līguma noslēgšanas ar sadarbības iestādi, attiecināmas ir šādas tiešās sagatavošanās izmaksas iekļaušanai tirdzniecības vietā:
48.
Noteikumu projekts
16. Lai nodrošinātu šo noteikumu 15.punktā minēto darbību īstenošanu, vienā projekta iesniegumā ietverot vismaz vienu no šādām apakšaktivitātēm – sākotnējais publiskais piedāvājums, privātā izvietošana, otrreizējais publiskais piedāvājums, turpmākais publiskais piedāvājums vai akciju iekļaušana bez kapitāla piesaistes, bet ar plānu to realizēt divu gadu laikā pēc civiltiesiskā līguma noslēgšanas ar sadarbības iestādi, attiecināmas ir šādas tiešās sagatavošanās izmaksas iekļaušanai tirdzniecības vietā:
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 16. punkta redakciju, ņemot vērā, ka nav šādas izmaksu pozīcijas "tiešās sagatavošanās izmaksa". 
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
17. Šo noteikumu 16. punktā minētās izmaksas attiecināmas saskaņā ar atbalstu, kas sniegts atbilstoši Komisijas regulai Nr. 1407/2013. Vienā projekta iesniegumā var pieteikties atbalstam vienā no šajā punktā minētajiem atbalsta veidiem.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 17. punktu norādot,  kurā konkrēti punktā minētajiem atbalsta veidiem.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
18. Projekta iesniegumā norādītās izmaksas, kas nav norādītas kā attiecināmās izmaksas šo noteikumu 16. punktā, un izmaksas, kas radušās sadārdzinājuma dēļ, kā arī nav samērīgas un atbilstošas tirgus cenām, ir neattiecināmas, un finansējuma saņēmējs apņemas tās segt no paša rīcībā esošajiem līdzekļiem, kas nav saistīti ar publisko atbalstu.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 18. punkta redakciju ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs punktā norādītās izmaksas "sedz" no saviem saviem līdzekļiem nevis "apņemas segt". 
Piedāvātā redakcija
Projekta iesniegumā norādītās izmaksas, kas nav norādītas kā attiecināmās izmaksas šo noteikumu 16. punktā, un izmaksas, kas radušās sadārdzinājuma dēļ, kā arī nav samērīgas un atbilstošas tirgus cenām, ir neattiecināmas, un finansējuma saņēmējs tās sedz no paša rīcībā esošajiem līdzekļiem, kas nav saistīti ar publisko atbalstu.
51.
Noteikumu projekts
19. Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis šo noteikumu 16.punktā minētajām izmaksām atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 64.panta 1.punkta c) apakšpunkta nosacījumiem, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
Priekšlikums
Lūdzam norādīt pilnu Regulas 2021/1060 nosaukumu un iekavās atrunāt saīsinājumu, ko izmantot turpmāk tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
22. Īstenojot pasākuma darbības, finansējuma saņēmējs nodrošina:
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju noteikumu projektā iekļaut informāciju par pienākumu uzkrāt un uzskaitīt nepieciešamos datus projekta rādītāju sasniegšanas progresa noteikšanai, pētījumu vajadzībām u.c. vajadzībām.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
22.1. publicitātes pasākumus, saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 30. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 47.pantu un 50.pantu, un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana;
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda ietvaros publicitātes nosacījumi ir ietverti Ministru kabineta noteikumos "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanas procesā), tad lūdzam precizēt noteikumu projekta 22.1. apakšpunktu piedāvātajā redakcijā. 
Piedāvātā redakcija
22.1. informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
54.
Noteikumu projekts
22.4. sadarbības iestādei informāciju par to, vai finansējuma saņēmējs darbojas inovāciju jomā.
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt, vai šo informāciju nevar iesniegt jau pie projekta iesnieguma iesniegšanas, pirms noslēgts līgums par projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
23. Iepirkumus, kas nepieciešami projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem, nodrošinot inovatīvu, pārredzamu, nediskriminējošu, sociāli atbildīgu, beznosacījumu un konkurenci nodrošinošu procedūru.
Priekšlikums
Lūdzu anotācijā definēt, kas ir inovatīva un beznosacījumu iepirkumu procedūra. 
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
24. Sadarbības iestāde pasākuma īstenošanā izmanto vadošās un atbildīgās iestādes izstrādātās 2021.-2027.gada plānošanas perioda vienkāršoto izmaksu metodikas no to apstiprināšanas brīža.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt, ka finansējuma saņēmējs pasākuma īstenošanā izmanto vadošās un atbildīgās iestādes izstrādātās 2021.-2027.gada plānošanas perioda vienkāršoto izmaksu metodikas no to apstiprināšanas brīža, nevis Sadarbības iestāde
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
28. Ja ir pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 1407/2013, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu saņemto atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Priekšlikums
Lūdzam pārcelt uz noteikumu projekta V. sadaļu ņemot vērā, ka norma ir par komercdarbības atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka visā MKN tekstā un anotācija tiek lietots termins "sadarbības iestāde" ierosinām anotācijas 1.3.sadaļas rindkopā: "Pasākuma ietvaros finansējums tiek izmaksāts tikai pēc sekmīgas akciju vai parāda vērstpapīru iekļaušanās tirdzniecības vietā – proti, komersants vispirms iesniedz projekta iesnieguma dokumentāciju sadarbības iestādei – Centrālajai un finanšu līgumu aģentūrai (turpmāk – CFLA) – un finansējums tiek izmaksāts tikai pēc sekmīgas iekļaušanās tirdzniecības vietā ar mērķi nodrošināt finansējuma saņēmēju motivāciju sagatavot pēc iespējas kvalitatīvu projektu iesniegumu iesniegšanu." Svītrot daļu "– Centrālajai un finanšu līgumu aģentūrai (turpmāk – CFLA) –"

 
Piedāvātā redakcija
-
59.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ja anotācijas 1.3. sadaļas "Risinājuma apraksts" ar vārdiem "2014.-2020.gada Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda programmai "Atbalsts mazo, vidējo komersantu finansējuma piesaistei kapitāla tirgos” ir domāta darbības programma, lūdzam precizēt nosaukumu. 
Piedāvātā redakcija
-
60.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīts, ka pasākuma īstenošanai Ekonomikas ministrija pieprasīs finansējuma pārdali no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, savukārt atbilstoši noteikumu projekta 10.punktam vienošanos par projekta īstenošanu noslēdz starp finansējuma saņēmēju un sadarbības iestādi. Ņemot vērā, ka sadarbība iestāde ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, lūdzam izvērtēt kura ministrija pieprasīs finansējumu pasākuma īstenošanai, nepieciešamības gadījumā precizējot punktā “Cita informācija” sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktā norādīt precizēto finansiālo ietekmi, vienlaikus 6.punktā lūdzam precizēt finansējuma izlietojumu pa gadiem, ņemot vērā, ka šobrīd norādītā finansējuma kopsumma pārsniedz noteikumu projektā paredzēto 1.2.1.3. pasākumam pieejamo finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-