Projekta ID
21-TA-1169Atzinuma sniedzējs
"Baltijas ogļūdeņražu izpētes un ieguves asociācija"
Atzinums iesniegts
18.07.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Klimata un enerģētikas ministrija nav izpildījusi Ministru kabineta 28.05.2024. sēdē noteikto saistībā ar "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumos Nr. 1082 "Kārtība, kādā piesakāmas A, B un C kategorijas piesārņojošas darbības un izsniedzamas atļaujas A un B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai"" pieņemto protokollēmuma (prot. Nr. 22, 43. §) 4. punktā kurā noteikts:
“Klimata un enerģētikas ministrijai kopīgi ar VARAM sagatavot un līdz 2025. gada 15. janvārim iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē grozījumus Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumos Nr. 1082 “Kārtība, kādā piesakāmas A, B un C kategorijas piesārņojošas darbības un izsniedzamas atļaujas A un B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 1082) projektu vai arī, ja stāsies spēkā jaunais Piesārņojošo darbību likums, izstrādāt un iesniegt noteikumu projektu jaunā redakcijā.”
Diemžēl protokolā noteiktais nav izpildīts. Lūdzam ņemt vērā Baltijas ogļūdeņražu izpētes un ieguves asociācijas iebildumus Anotācijā 1.3. punktā un (4) Ministru kabinets apstiprina A, B un C kategorijas piesārņojošo darbību sarakstus.
Piedāvātā redakcija
“Klimata un enerģētikas ministrijai kopīgi ar VARAM sagatavot un līdz 2025. gada 15. janvārim iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē grozījumus Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumos Nr. 1082 “Kārtība, kādā piesakāmas A, B un C kategorijas piesārņojošas darbības un izsniedzamas atļaujas A un B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 1082) projektu vai arī, ja stāsies spēkā jaunais Piesārņojošo darbību likums, izstrādāt un iesniegt noteikumu projektu jaunā redakcijā.”
Diemžēl protokolā noteiktais nav izpildīts. Lūdzam ņemt vērā Baltijas ogļūdeņražu izpētes un ieguves asociācijas iebildumus Anotācijā 1.3. punktā un (4) Ministru kabinets apstiprina A, B un C kategorijas piesārņojošo darbību sarakstus.
Piedāvātā redakcija
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Iebildums
Klimata un enerģētikas ministrija nav izpildījusi Ministru kabineta 28.05.2024. sēdē noteikto saistībā ar "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumos Nr. 1082 "Kārtība, kādā piesakāmas A, B un C kategorijas piesārņojošas darbības un izsniedzamas atļaujas A un B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai"" pieņemto protokollēmuma (prot. Nr. 22, 43. §) 4. punktā kurā noteikts:
“Klimata un enerģētikas ministrijai kopīgi ar VARAM sagatavot un līdz 2025. gada 15. janvārim iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē grozījumus Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumos Nr. 1082 “Kārtība, kādā piesakāmas A, B un C kategorijas piesārņojošas darbības un izsniedzamas atļaujas A un B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 1082) projektu vai arī, ja stāsies spēkā jaunais Piesārņojošo darbību likums, izstrādāt un iesniegt noteikumu projektu jaunā redakcijā.”
Diemžēl protokolā noteiktais nav izpildīts. Lūdzam ņemt vērā Baltijas ogļūdeņražu izpētes un ieguves asociācijas iebildumus Anotācijā 1.3. punktā un (4) Ministru kabinets apstiprina A, B un C kategorijas piesārņojošo darbību sarakstus.
Piedāvātā redakcija
“Klimata un enerģētikas ministrijai kopīgi ar VARAM sagatavot un līdz 2025. gada 15. janvārim iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē grozījumus Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumos Nr. 1082 “Kārtība, kādā piesakāmas A, B un C kategorijas piesārņojošas darbības un izsniedzamas atļaujas A un B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 1082) projektu vai arī, ja stāsies spēkā jaunais Piesārņojošo darbību likums, izstrādāt un iesniegt noteikumu projektu jaunā redakcijā.”
Diemžēl protokolā noteiktais nav izpildīts. Lūdzam ņemt vērā Baltijas ogļūdeņražu izpētes un ieguves asociācijas iebildumus Anotācijā 1.3. punktā un (4) Ministru kabinets apstiprina A, B un C kategorijas piesārņojošo darbību sarakstus.
Piedāvātā redakcija
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Iebildums
VARAM apstrādes informācija ir ar maldinošu raksturu, jo Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par piesārņojumu""
sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir norādīts 2018.gada 12.aprīli pieņemto grozījumu pamatojums: “ lai pilnībā pārņemtu iepriekš nepārņemtās vai nepilnīgi pārņemtās 2010. gada 24. novembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2010/75/ES par rūpnieciskajām emisijām (piesārņojuma integrēta novēršana un kontrole) (turpmāk – direktīva 2010/75/ES) prasības un līdz 2017. gada 31. decembrim izpildītu atbildes vēstulē uz Eiropas Komisijas 2016. gada 23. jūnija pieprasījumu EU Pilot lietā Nr. 8656/16/ENVI solīto”, kas nozīmē, ka šīs direktīvas prasības ir izpildītas.
Šīs normas ir jau noteiktas gan “Atkritumu apsaimniekošanas likumā”, gan likumā “Par ietekmes uz vidi novērtējumu”.
sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir norādīts 2018.gada 12.aprīli pieņemto grozījumu pamatojums: “ lai pilnībā pārņemtu iepriekš nepārņemtās vai nepilnīgi pārņemtās 2010. gada 24. novembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2010/75/ES par rūpnieciskajām emisijām (piesārņojuma integrēta novēršana un kontrole) (turpmāk – direktīva 2010/75/ES) prasības un līdz 2017. gada 31. decembrim izpildītu atbildes vēstulē uz Eiropas Komisijas 2016. gada 23. jūnija pieprasījumu EU Pilot lietā Nr. 8656/16/ENVI solīto”, kas nozīmē, ka šīs direktīvas prasības ir izpildītas.
Šīs normas ir jau noteiktas gan “Atkritumu apsaimniekošanas likumā”, gan likumā “Par ietekmes uz vidi novērtējumu”.
Piedāvātā redakcija
Svītrot
4.
Likumprojekts
Iebildums
VARAM apstrādes informācija ir ar maldinošu raksturu, jo Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par piesārņojumu""
sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir norādīts 2018.gada 12.aprīli pieņemto grozījumu pamatojums: “ lai pilnībā pārņemtu iepriekš nepārņemtās vai nepilnīgi pārņemtās 2010. gada 24. novembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2010/75/ES par rūpnieciskajām emisijām (piesārņojuma integrēta novēršana un kontrole) (turpmāk – direktīva 2010/75/ES) prasības un līdz 2017. gada 31. decembrim izpildītu atbildes vēstulē uz Eiropas Komisijas 2016. gada 23. jūnija pieprasījumu EU Pilot lietā Nr. 8656/16/ENVI solīto”, kas nozīmē, ka šīs direktīvas prasības ir izpildītas.
Šīs normas ir jau noteiktas gan “Atkritumu apsaimniekošanas likumā”, gan likumā “Par ietekmes uz vidi novērtējumu”.
sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir norādīts 2018.gada 12.aprīli pieņemto grozījumu pamatojums: “ lai pilnībā pārņemtu iepriekš nepārņemtās vai nepilnīgi pārņemtās 2010. gada 24. novembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2010/75/ES par rūpnieciskajām emisijām (piesārņojuma integrēta novēršana un kontrole) (turpmāk – direktīva 2010/75/ES) prasības un līdz 2017. gada 31. decembrim izpildītu atbildes vēstulē uz Eiropas Komisijas 2016. gada 23. jūnija pieprasījumu EU Pilot lietā Nr. 8656/16/ENVI solīto”, kas nozīmē, ka šīs direktīvas prasības ir izpildītas.
Šīs normas ir jau noteiktas gan “Atkritumu apsaimniekošanas likumā”, gan likumā “Par ietekmes uz vidi novērtējumu”.
Piedāvātā redakcija
Svītrot
5.
Likumprojekts
Iebildums
Pretrunā ar mērķi, kas norādīts likumprojekta anotācijā. Tiek dublētas “Atkritumu apsaimniekošanas likumā”, kā arī likumā “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” noteiktās normas.
Piedāvātā redakcija
Svītrot
6.
Likumprojekts
Iebildums
VARAM apstrādes informācija ir ar maldinošu raksturu, jo Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par piesārņojumu""
sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir norādīts 2018.gada 12.aprīli pieņemto grozījumu pamatojums: “ lai pilnībā pārņemtu iepriekš nepārņemtās vai nepilnīgi pārņemtās 2010. gada 24. novembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2010/75/ES par rūpnieciskajām emisijām (piesārņojuma integrēta novēršana un kontrole) (turpmāk – direktīva 2010/75/ES) prasības un līdz 2017. gada 31. decembrim izpildītu atbildes vēstulē uz Eiropas Komisijas 2016. gada 23. jūnija pieprasījumu EU Pilot lietā Nr. 8656/16/ENVI solīto” , kas nozīmē, ka šīs direktīvas prasības ir izpildītas.
Lai izslēgtu subjektīvu vērtējumu, jābūt atbilstošam pamatojumam, lai Operatoram varētu noteikt papildu prasības.
sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir norādīts 2018.gada 12.aprīli pieņemto grozījumu pamatojums: “ lai pilnībā pārņemtu iepriekš nepārņemtās vai nepilnīgi pārņemtās 2010. gada 24. novembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2010/75/ES par rūpnieciskajām emisijām (piesārņojuma integrēta novēršana un kontrole) (turpmāk – direktīva 2010/75/ES) prasības un līdz 2017. gada 31. decembrim izpildītu atbildes vēstulē uz Eiropas Komisijas 2016. gada 23. jūnija pieprasījumu EU Pilot lietā Nr. 8656/16/ENVI solīto” , kas nozīmē, ka šīs direktīvas prasības ir izpildītas.
Lai izslēgtu subjektīvu vērtējumu, jābūt atbilstošam pamatojumam, lai Operatoram varētu noteikt papildu prasības.
Piedāvātā redakcija
(2) Operators veic pasākumus, lai ierobežotu ietekmi uz vidi un novērstu turpmākus pārkāpumus vai piesārņojuma un avārijas rašanās iespējamību. Dienests pamato šo mērījumu nepieciešamību.
7.
Likumprojekts
Iebildums
VARAM nekorekti norāda un maldina saistībā ar direktīvu, jo Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par piesārņojumu"" sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) ir norādīts 2018.gada 12.aprīli pieņemto grozījumu pamatojums: “ lai pilnībā pārņemtu iepriekš nepārņemtās vai nepilnīgi pārņemtās 2010. gada 24. novembra Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2010/75/ES par rūpnieciskajām emisijām (piesārņojuma integrēta novēršana un kontrole) (turpmāk – direktīva 2010/75/ES) prasības un līdz 2017. gada 31. decembrim izpildītu atbildes vēstulē uz Eiropas Komisijas 2016. gada 23. jūnija pieprasījumu EU Pilot lietā Nr. 8656/16/ENVI solīto”, kas nozīmē, ka šīs direktīvas prasības ir izpildītas.
Lai izslēgtu subjektīvu vērtējumu, jābūt atbilstošam pamatojumam, lai Operatoram varētu noteikt papildu prasības.
Lai izslēgtu subjektīvu vērtējumu, jābūt atbilstošam pamatojumam, lai Operatoram varētu noteikt papildu prasības.
Piedāvātā redakcija
Dienests var uzdot operatoram veikt papildpasākumus, kas ir nepieciešami, lai ierobežotu ietekmi uz vidi un novērstu turpmākus pārkāpumus vai piesārņojuma un avārijas rašanās iespējamību. Dienests pamato šo mērījumu nepieciešamību.
8.
Likumprojekts
Iebildums
Ogļūdeņražu ieguvei jūrā un sauszemē nav vispār noteiktas robežvērtības.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 15. pantu.
Piedāvātā redakcija
Ievērojot, ka Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva 2010/75/ES par rūpnieciskajām emisijām ir pamats robežlielumu noteikšanai, ir nepieciešams ieviest robežlielumus arī ogļūdeņražu ieguvei gan sauszemē, gan jūrā.
