Projekta ID
24-TA-1380Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam salāgot noteikumu projektā un pielikumā norādīto informāciju. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 9.1.apakšpunktā norādītais pasākuma finansējums nesakrīt ar noteikumu projekta pielikumā pievienoto finansējuma sadalījuma kopsummu, t.i., pielikuma 13.pozīcijā labs norādīts viss 9.1.apakšpunktā plānotais finansējums.
Vienlaikus, lai nodrošinātu precīzu un izsekojamu informāciju par atlasei pieejamo finansējumu, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas nosaka abiem pasākumiem pieejamo finansējumu (bez elastības finansējuma) pirms Eiropas Komisijas lēmuma par elastības finansējuma novirzīšanu.
Vienlaikus, lai nodrošinātu precīzu un izsekojamu informāciju par atlasei pieejamo finansējumu, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas nosaka abiem pasākumiem pieejamo finansējumu (bez elastības finansējuma) pirms Eiropas Komisijas lēmuma par elastības finansējuma novirzīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, skaidri nosakot, kas ir finansējuma saņēmējs 2.1.1.7.pasākuma ietvaros un kādi nosacījumi uz to ir attiecināmi, ņemot vērā, ka pasākumu plānots īstenot kā ierobežotu projektu iesniegumu atlasi. Anotācijā norādītā informācija "2.1.1.7.pasākumā atbalsts tiek piešķirts IZM izvirzītiem prioritāram projektam, kur atbilstoši Izglītības un zinātnes ministrijas sniegtam viedoklim projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmējs būs Latvijas Universitāte [..]" nerada pārliecību par to, ka Latvijas Universitāte būs finansējuma saņēmējs šajā pasākumā.
Papildus, lai finansējuma saņēmējam būtu skaidri nosacījumi par iesniedzamo projektu skaitu, aicinām precizēt minēto anotācijas tekstu attiecībā uz to, vai paredzēts viens vai vairāki projekti.
Papildus, lai finansējuma saņēmējam būtu skaidri nosacījumi par iesniedzamo projektu skaitu, aicinām precizēt minēto anotācijas tekstu attiecībā uz to, vai paredzēts viens vai vairāki projekti.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā anotācijā norādīto, ka "Projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas tiek segtas no finansējuma saņēmēja līdzekļiem.", lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas to nosaka, tai skaitā iekļaujot tekstu: "nodrošinot piemērojamo komercdarbības atbalsta regulējuma normu ievērošanu". Skaidrojam, ka, ja atbalsts tiek piešķirts kā komercdarbības atbalsts, piemērojot Komisijas regulu Nr. 2023/2831, tad gadījumā, ja sadārdzinājums tiek segts no līdzekļiem, kas ir publiskie līdzekļi, arī uz sadārdzinājumu jāattiecina piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumi. Savukārt, ja finansējuma saņēmēja līdzekļi ir ieņēmumi no saimnieciskās darbības vai citi privātie resursi, tad komercdarbības atbalsta regulējums jāpiemēro nebūtu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektu, detalizētāk skaidrojot nosacījumus 2.1.1.4.pasākuma otrās atlases kārtas izsludināšanai. Noteikumu projekta 6.punkts paredz, ka pasākumus īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā un noteikumu projekta pielikumā norādīts 2.1.1.4.pasākuma finansējuma sadalījums plānotajiem finansējuma saņēmējiem, savukārt noteikumu projekta 38.punkts paredz, ka otro atlases kārtu izsludina par neizlietoto finansējumu. Lūdzam skaidrot/precizēt, vai arī otro atlases kārtu plānots organizēt kā ierobežotu projektu iesniegumu atlasi, saglabājot noteikumu projekta pielikumā norādīto finansējuma sadalījumu starp finansējuma saņēmējiem, t.i., pielikumā norādītie finansējuma saņēmēji savas finansējuma kvotas ietvaros iesniedz projektu par citu ēku, vai, piemēram, kā atklātu atlasi par visu neizlietoto finansējumu. Ja attiecināms, lūdzam precizēt noteikumu projekta 6.punktu par pasākumu vai atlases kārtu īstenošanas nosacījumiem (ierobežota/atklāta projektu atlase).
Vienlaikus, ņemot vērā, ka noteikumu projekts ir par divu pasākumu īstenošanu, no 38.punkta redakcijas nav saprotams, vai 2.1.1.4.pasākuma otrā kārta ir plānota par 2.1.1.4.pasākuma pirmās kārtas neizlietoto finansējumu vai par abu pasākumu neizlietoto finansējumu (norādīts "par pasākumu ietvaros neizlietoto finansējumu"), tādēļ lūdzam precizēt.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka noteikumu projekts ir par divu pasākumu īstenošanu, no 38.punkta redakcijas nav saprotams, vai 2.1.1.4.pasākuma otrā kārta ir plānota par 2.1.1.4.pasākuma pirmās kārtas neizlietoto finansējumu vai par abu pasākumu neizlietoto finansējumu (norādīts "par pasākumu ietvaros neizlietoto finansējumu"), tādēļ lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz 2.1.1.4. pasākuma īstenošanas nosacījumiem: ņemot vērā to, ka pasākumā atbilstoši noteikumu projekta "VI.Komercdarbības atbalsta nosacījumi" sadaļā noteiktajam, plānots iesniegt arī tādu projekta iesniegumu, kura ietvaros tiks piešķirts komercdarbības atbalsts, lūdzam precizēt noteikumu projekta noteikumu projekta 54.punktu, iekļaujot tajā izņēmumu par komercdarbības atbalsta sniegšanu Latvijas Brīvo arodbiedrību savienībai.
Attiecībā uz 2.1.1.7. pasākuma īstenošanas nosacījumiem: Lūdzam papildināt noteikumu projektu un iekļaut informāciju par 2.1.1.7.pasākuma projekta iesniedzēju, nodrošinot skaidras prasības komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā. Vēršam Jūsu uzmanību uz to, ka atbalsta sniegšana finansējuma saņēmējam valsts augstskolu pamatdarbības nodrošināšanai neizslēdz iespēju, ka atbalsts tiek sniegts saimnieciskai darbībai un tas būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Līdz ar to, ja komercdarbības atbalsta sniegšana 2.1.1.7.pasākuma ietvaros nav plānota, noteikumu projekts būtu papildināms ar nosacījumu, ka 2.1.1.7.pasākuma ietvaros atbalsts netiks sniegts saimnieciskai darbībai, proti, ka sadarbības iestāde izvērtēs, vai projekta iesniedzēja paša ieņēmumi ir 50 procenti vai mazāki par kopējiem izdevumiem gada ietvaros, un ir pieļaujama tikai tāda saimnieciskā darbība, kas atbilst noteikumu projekta 58.punktā noteiktajai papildinošās saimnieciskās darbības definīcijai. Vienlaikus lūdzam pārskatīt arī noteikumu projekta 54.punkta redakciju par ēkā vai ēkas daļā veiktajām darbībām vai funkcijām un precizēt tā, lai punkts aptver arī 2.1.1.7.pasākumu.
Lūdzam atbilstoši iepriekš minētajam arī precizēt noteikumu projekta anotāciju.
Attiecībā uz 2.1.1.7. pasākuma īstenošanas nosacījumiem: Lūdzam papildināt noteikumu projektu un iekļaut informāciju par 2.1.1.7.pasākuma projekta iesniedzēju, nodrošinot skaidras prasības komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā. Vēršam Jūsu uzmanību uz to, ka atbalsta sniegšana finansējuma saņēmējam valsts augstskolu pamatdarbības nodrošināšanai neizslēdz iespēju, ka atbalsts tiek sniegts saimnieciskai darbībai un tas būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts. Līdz ar to, ja komercdarbības atbalsta sniegšana 2.1.1.7.pasākuma ietvaros nav plānota, noteikumu projekts būtu papildināms ar nosacījumu, ka 2.1.1.7.pasākuma ietvaros atbalsts netiks sniegts saimnieciskai darbībai, proti, ka sadarbības iestāde izvērtēs, vai projekta iesniedzēja paša ieņēmumi ir 50 procenti vai mazāki par kopējiem izdevumiem gada ietvaros, un ir pieļaujama tikai tāda saimnieciskā darbība, kas atbilst noteikumu projekta 58.punktā noteiktajai papildinošās saimnieciskās darbības definīcijai. Vienlaikus lūdzam pārskatīt arī noteikumu projekta 54.punkta redakciju par ēkā vai ēkas daļā veiktajām darbībām vai funkcijām un precizēt tā, lai punkts aptver arī 2.1.1.7.pasākumu.
Lūdzam atbilstoši iepriekš minētajam arī precizēt noteikumu projekta anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai no noteikumu projekta būtu skaidri nolasāms, ka gadījumā, ja atbalstu plānots sniegt ēkai vai ēkas daļai, kas tiek izmantota saimnieciskajā darbībā, un tas būtu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, tad atbalstu pasākuma ietvaros sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831 un normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar atbilstošu informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektu papildināt ar normu, kas nosaka termiņu, līdz kuram var pieņemt lēmumu par atbalsta piešķiršanu, tai skaitā, ievērojot Komisijas regulas Nr. 2023/2831 8. panta un 7. panta 3. punktā noteikto darbības termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai būtu viennozīmīgi skaidri de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi, lūdzam skaidri norādīt, par kādām tieši projekta izmaksām de minimis atbalstu var piešķirt un kāda ir atbalsta likme.
Vienlaikus lai nodrošinātu, ka pasākuma ietvaros de minimis atbalsta piešķiršana tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka de minimis atbalsta piešķiršana un uzskaite tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, kā arī ar nosacījumu, ka atbalsta saņēmējs projekta iesniegumam pievieno de minimis atbalsta uzskaites sistēmā (turpmāk – Sistēma) sagatavotās veidlapas par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai izdruku vai atbalsta pieteikumā norāda Sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numuru, savukārt atbalsta sniedzējs pirms atbalsta piešķiršanas pārbauda saņēmēja iesniegtās veidlapā iesniegto informāciju un apstiprina to sistēmā.
Vienlaikus lai nodrošinātu, ka pasākuma ietvaros de minimis atbalsta piešķiršana tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka de minimis atbalsta piešķiršana un uzskaite tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību, kā arī ar nosacījumu, ka atbalsta saņēmējs projekta iesniegumam pievieno de minimis atbalsta uzskaites sistēmā (turpmāk – Sistēma) sagatavotās veidlapas par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai izdruku vai atbalsta pieteikumā norāda Sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numuru, savukārt atbalsta sniedzējs pirms atbalsta piešķiršanas pārbauda saņēmēja iesniegtās veidlapā iesniegto informāciju un apstiprina to sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekta 65.punkta apakšpunktos noteiktie nosacījumi neattiecas tikai uz Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību un noteikumu projekta 65.1.apakšpunktā noteiktais nosacījums ir svītrojams, aicinām nosacījumus par kumulācijas prasību ievērošanu izteikt vienā noteikumu projekta punktā, piemēram, šādā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%.
Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, atbalsta saņēmējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, atbalsta saņēmējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka atbilstoši regulas Nr.2023/2831 6.panta 3.punktā un 7.punktā noteiktajam, dalībvalstij ir pienākums nodrošināt dokumentācijas glabāšanu 10 gadus sākot no dienas, kurā saskaņā ar šiem noteikumiem piešķirts de minimis atbalsts nevis faktiski izmaksāts, kā arī ņemot vērā noteikumu projekta 52.punktā noteikto dokumentācijas glabāšanas pienākumu, lai noteikumu projektā netiktu dublētas normas, lūdzam svītrot noteikumu projekta 65.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka atbalsta sniedzējs šī pasākuma ietvaros nav sabiedrība "Altum" un atbalstu piešķir sadarbības iestāde, lūdzam precizēt noteikumu projekta 68.punktu, paredzot, ka projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, ir jāatmaksā sadarbības iestādei.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam svītrot noteikumu projekta 69.punktu, ņemot vērā, ka no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” valsts budžeta priekšfinansējumu var saņemt tikai valsts budžeta iestādes. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka valsts budžeta līdzfinansējumu Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība var saņemt tikai valsts deleģētā uzdevuma ietvaros, anotācijā sniedzot attiecīgu pamatojumu valsts deleģētajam uzdevumam, kā arī no sadarbības iestādes saņemot finansējumu saskaņā ar noteikumu projekta 39.punktā paredzēto kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 9.1.apakšpunkts pasākumam 2.1.1.4. paredz privāto līdzfinansējumu vismaz 2 903 493 euro apmērā, attiecīgi lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 2.-6.punktos atspoguļoto ietekmi uz valsts budžetu. Vienlaikus aicinām 6.punktā sniegto informāciju par finansējuma sadalīju pa gadiem atspoguļot atsevišķi 2.1.1.4. un 2.1.1.7. pasākumam, ka arī punktā “Cita informācija” precizēt otrajā punktā sniegto informāciju, norādot konkrētās institūcijas, kuru budžetos finansējums tiks plānots un attiecīgi kuras nepieciešamo finansējumu 2.1.1.4.pasākuma un 2.1.1.7.pasākuma īstenošanai lūgs pārdalīt no 74.resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka no pašlaik noteikumu projektā norādītās informācijas nav izsekojams kā iznākuma un rezultāta rādītāji sadalās pa pasākumiem, kas ir Ekonomikas ministrijas pārziņā, lai nodrošinātu rādītāju sasniegšanu programmas līmenī. Lai nodrošinātu informācijas izsekojamību visos energoefektivitātes pasākumos, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to kā konkrēti rādītāju sasniedzamās vērtības sadalās pa energoefektivitātes pasākumiem. Tai skaitā, lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 8.2.1.apakšpunktā norādīto rādītāja vērtību, ņemot vērā, ka pēc Finanšu ministrijas rīcībā esošās informācijas, šī ir platība, kas sasniedzama Ekonomikas ministrijas pārziņā esošo pasākumu, kas vērsti uz publisko ēku energoefektivitāti, ietvaros, t.sk. 2.1.1.8.pasākuma "Energoefektivitāti veicinoši pasākumi kultūras infrastruktūrā" ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai neradītu papildu administratīvo slogu, liekot finansējuma saņēmējam vairākkārtīgi iesniegt vienus un tos pašus dokumentus, lūdzam pārskatīt 14.2.apakšpunkta redakciju, salāgojot to ar anotācijā norādīto informāciju. 14.2.apakšpunkts paredz, ka sadarbības līguma projektu iesniedz atbildīgajai iestādei, t.i., EM, vienlaikus anotācijā sniegtā informācija liecina, ka sadarbības līguma projekts tiek iesniegts sadarbības iestādei (anotācijā norādīts "Sadarbības līguma projekts ir projekta iesnieguma pielikums").
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, norādot atsauces uz 24. un 25.punktā minēto, nevis uz 25. un 26.punktā minēto. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 26. punkts paredz nosacījumus par izmaksu attiecināmības termiņu, nevis izmaksu ierobežojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vēra plānoto projektu specifiku, aicinām izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projekta 22.punktu ar prasību veikt izmaksu un ieguvumu analīzes veikšanas izmaksām, kā arī ar kultūrvēsturiskās, arheoloģiskās un arhitektoniski mākslinieciskās izpētes un kultūrvēsturiskās inventarizācijas izmaksām.
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projekta 22. punktu, nosakot, ka projekta attiecināmās izmaksas ir projekta izmaksu un ieguvumu analīzes izmaksas.
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projekta 22. punktu, nosakot, ka projekta attiecināmās izmaksas ir projekta izmaksu un ieguvumu analīzes izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 24. punktā precizēt atsauci uz noteikumu projekta 22.3. apakšpunktu, aizstājot to ar noteikumu projekta 22.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta pielikumā noteiktos projekta iesniedzējus, atkārtoti lūdzam izvērtēt iespēju precizēt noteikumu projekta 39.punkta redakciju, lai būtu viennozīmīga izpratne, ka minētajā pielikumā noteiktajiem projekta iesniedzējiem, kas ir valsts pārvaldes iestādes avansa maksājumi netiek plānoti, jo tām ir iespējams saņemt priekšfinansējumu, pieprasot to no valsts budžeta.
Papildus vēršam uzmanību, ka no Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumiem Nr.205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk - MK noteikumi Nr.205) avansa un starpposma maksājuma kopsummas apmēru aprēķina no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 39. punkta pēdējo teikumu attiecībā uz avansa un starpposma maksājuma kopsummu, līdzīgi kā tika precizēts attiecībā uz avansa maksājumu.
Papildus vēršam uzmanību, ka no Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumiem Nr.205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk - MK noteikumi Nr.205) avansa un starpposma maksājuma kopsummas apmēru aprēķina no projektam piešķirtā Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 39. punkta pēdējo teikumu attiecībā uz avansa un starpposma maksājuma kopsummu, līdzīgi kā tika precizēts attiecībā uz avansa maksājumu.
Piedāvātā redakcija
39. Sadarbības iestāde, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, izvērtējot plānotā avansa apmēru un tā pamatojumu, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, var piešķirt finansējuma saņēmējam avansu pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas, izņemot finansējuma saņēmējus, kas ir valsts pārvaldes iestādes. Finansējuma saņēmējs avansa pieprasījumu sagatavo un sadarbības iestāde apstiprina, ņemot vērā, ka plānotā avansa apmērs atbilst spējai to izlietot sešu mēnešu laikā. Finansējuma saņēmējam avansu var piešķirt līdz 30 procentiem no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas. Avansu var izmaksāt vairākos maksājumos un avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts projektā, valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas.
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai finansējuma saņēmējam nav jāuzkrāj dati arī par HP "Energoefektivitāte pirmajā vietā" un "Nenodarīt būtisku kaitējumu".
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu, ka pasākumu īstenošanas nosacījumi ir skaidri un saprotami gan atbalsta sniedzējiem, gan atbalsta saņēmējiem, lūdzam izvērtēt iespēju nodalīt atbalsta piešķiršanas nosacījumus atsevišķi 2.1.1.4. pasākumam un 2.1.1.7.pasākumam, kā arī komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus 2.1.1.4. pasākuma ietvaros. Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta nav skaidrs, kuri nosacījumi attiecas uz visiem projekta iesniedzējiem, un kuru atsevišķi tikai uz Latvijas universitāti (2.1.1.7. pasākuma atbalsta saņēmēju) vai Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību (de minimis atbalsta saņēmēju).
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 57.punktā noteikto, papildinot aprakstu par ēkas izmantošanas mērķi, lai šo nosacījumu varētu attiecināt arī uz 2.1.1.7. pasākuma ietvaros plānoto projektu, kura ietvaros atbalsts tiks sniegts valsts augstskolu pamatdarbības nodrošināšanai kā tas noteikts noteikumu projekta 54.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu korektu Komisijas regulas 2023/2831 1. panta 2.punkta nosacījuma piemērošanu, lūdzam izteikt noteikumu projekta 64.punktu šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Ja Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 1.punkta a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 2.punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem.
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt rindkopu "Centrālā finanšu un līgumu aģentūra aicinās Latvijas Universitāti reizi gadā sniegt informāciju par papildinošās saimnieciskās darbības proporcijas (20%) ievērošanu, lai Latvijas Universitātes darbība amortizācijas periodā nepārvēršas par saimniecisku darbību, tādējādi nodrošinot komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanu. Norādām, ka Latvijas valsts augstskolu pamatdarbība līdz šim nav kvalificēta kā saimnieciskā darbība, ko apliecina arī 01.12.2022. Eiropas Komisijas DG Konkurences Valsts atbalsta lietu un politikas A3 nodaļas sniegtās atbildes uz Izglītības un zinātnes ministrijas uzdotajiem jautājumiem.", jo atbilstoši noteikumu projekta 57.punktā paredzētajam PSD pašdeklarēšanās principam, CFLA neplāno reizi gadā aicināt sniegt informāciju par PSD proporcijas ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā atbildīgajai iestādei 02.08.2024. nosūtītajā vēstulē Nr. 39-2-10/5739 "Par ekspluatācijā neesošu ēku energosertifikāciju Eiropas Savienības fondu ieviešanā 2021.-2027. gada plānošanas periodā" minēto, uzturam spēkā priekšlikumu par nepieciešamību papildināt anotāciju attiecībā uz ekspluatācijā neesošu ēku (t.i. ēkas, kurām līdz 2015. gada 9. jūlijam nav izsniegts ēkas energosertifikāts) attiecināmību pasākuma ietvaros, kā arī to energosertifikācijas kārtību, jo atbilstoši Ēkas energoefektivitātes likuma 1. pantam, ēkas energosertifikācijas procesā nosaka ekspluatējamas ēkas vai tās daļas energoefektivitāti vai projektējamas, pārbūvējamas vai atjaunojamas ēkas vai tās daļas plānoto energoefektivitāti, izsniedzot ēkas pagaidu energosertifikātu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot Ministru kabineta protokollēmuma 4.punkta būtību un nepieciešamību. Ņemot vērā punktā ietverto informāciju, aicinām izvērtēt, vai šī nav anotācijā iekļaujama.
Piedāvātā redakcija
-