Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 08.05.2025. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 15.maijā.
Projekta ID
24-TA-3307
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
5. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 1 740 000  euro (no tā elastības finansējums – 274 442 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 1 479 000 euro (no tā elastības finansējums – 233 276 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – ne mazāk kā 261 000 euro (no tā elastības finansējums – 41 166 euro)
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 5.punktā vārdus "ne mazāk kā" pirms noteiktā valsts budžeta līdzfinansējuma apmēra. Attiecīgi ir precizējama arī informācija anotācijas 5. un 15.lpp. (anotācijas 1.3.sadaļas "Risinājuma apraksts" un 3.sadaļas 6.punkts)
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
20.1.1. finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla izmaksas (izņemot virsstundas) šo noteikumu 18. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās un ar vadošo iestādi saskaņotās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
Iebildums
Ņemot vērā, ka projekta vadības personāla izmaksas līdz atbildīgā iestāde izstrādās un ar vadošo iestādi saskaņos vienkāršoto izmaksu metodiku ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas, lūdzam iekļaut ierobežojumu projekta vadības personāla izmaksām saskaņa ar vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2 ''Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 7.29. apakšpunktu - projektos, kuros tiešās attiecināmās izmaksas ir līdz 5 milj. EUR (ieskaitot), ierobežojums tiek aprēķināts pie minimālo izmaksu bāzes 34 422 EUR kalendārajā gadā, pieskaitot 0,64% no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot tiešās projekta vadības personāla izmaksas, un summu reizinot ar projekta ilgumu gados. Ja projekts ilgst mazāk par gadu vai nepilnos kalendārajos gados, ierobežojums tiek aprēķināts proporcionāli projekta mēnešu skaitam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 10.lpp. otrās rindkopas pēdējo teikumu ar informāciju, ka arī sadarbības partneri ilgtspēju un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas nodrošina esošo budžeta līdzekļu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 8.lpp trešo rindkopu ar informāciju, ka Izglītības un zinātnes ministrijas izveidotā Uzraudzības padome savu darbību nodrošinās tajā iesaistīto institūciju un organizāciju pieejamā finansējuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka Izglītības un zinātnes ministrijas budžetā nav plānots finansējums 4.2.1.2. pasākuma “Izveidot asistīvo tehnoloģiju (tehnisko palīglīdzekļu) apmaiņas sistēmu izglītības iestādēm” īstenošanai 2026. un 2027.gadā, lūdzam anotācijas 3.sadaļas 4. un 6.kolonnā norādītās finansiālās vērtības norādīt šīs sadaļas 5. un 7.kolonnās. Tāpat lūdzam korekti aizpildīt šīs sadaļas 5.punktu un 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
3.2. izglītības iestādes, kuras īsteno pirmsskolas izglītības programmas, vispārējās pamatizglītības programmas un speciālās pamatizglītības programmas (turpmāk – izglītības programmas);
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 3.2.apakšpunktu un 16.3.apakšpunktu ar nosacījumu, ka atbalstāmas ir iestādes, kas īsteno licencētas pirmsskolas izglītības programmas, lai nodrošinātu mērķtiecīgu investīciju ieguldīšanu, ņemot vērā, ka tiek paredzēts atbalsts arī privātām izglītības iestādēm.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
4. Pasākuma ietvaros ir sasniedzams šāds nacionālais rādītājs: līdz 2027. gada 31. decembrim ir izveidota asistīvo tehnoloģiju izglītības programmu apguvei apmaiņas sistēma izglītības iestādēm. 
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 4.punktā noteikto nacionālā rādītāja termiņu, kā arī projekta īstenošanas termiņu noteikumu projekta 32.punktā ņemot vēra, ka 4.2.1.2.pasākuma ietvaros ir plānota asistīvo tehnoloģiju apmaiņas sistēmas izmēģinājumprojekta īstenošana izglītības iestādēs un izmēģinājumprojekta rezultātu izvērtēšana, t.sk. ņemot vērā, ka 2027.gada 31.decembris vairākumā izglītības iestāžu mācību gada vidus.
Vienlaikus, lūdzam papildināt anotāciju ar plānoto darbību laika grafiku, kādā plānots ieviest 4.2.1.2.pasākumu, t.sk. norādot, ko plānots darīt ar iegādāto asistīvo tehnoloģiju pēc 2027.gada 31.decembra.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
10. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu pasākuma ietvaros piešķir granta veidā. Projekta iesnieguma minimālais kopējo attiecināmo izmaksu apmērs nav mazāks kā 200 000 euro (ieskaitot).
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 10.punkta otro teikumu, ņemot vēra, ka plānots viens projekts par visu pasākumam pieejamo summu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
15. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši šajos noteikumos un projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un uzaicinājumā noteiktajā termiņā iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Projekta iesniedzējs kārtas ietvaros iesniedz vienu projekta iesniegumu.
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projektā un anotācijā nav norādīts, ka pasākumu īsteno vairākās atlases kārtās, lūdzam izvērtēt, vai nav nepieciešams precizēt noteikumu projekta 15.punktu, kā arī pēc nepieciešamības citus punktus noteikumu projektā un norādīto informāciju anotācijā, nenorādot, ka projekta iesniedzējs projekta iesniegumu iesniedz kārtas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
15. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši šajos noteikumos un projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un uzaicinājumā noteiktajā termiņā iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas elektronisko vidi. Projekta iesniedzējs iesniedz vienu projekta iesniegumu.
10.
Noteikumu projekts
16. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno kopīgi ar šādiem sadarbības partneriem:
Priekšlikums
Lai nodrošinātu atbalstāmo darbību un secīgi izmaksu izsekojamību un attiecināmību, lūdzam noteikumu projekta 16.punkta apakšpunktos norādīt, kuru atbalstāmo darbību īstenošanā tiek iesaistīti konkrētie sadarbības partneri, t.sk. skaidri norādot Izglītības un zinātnes ministrijas veicamās darbības.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
17.3. maksājumu veikšanas kārtība šo noteikumu 18. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai un tiešo un netiešo attiecināmo izmaksu segšanai;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar atsauci, uz kuriem (vai visiem) sadarbības partneriem attiecas nosacījums par maksājumu veikšanas kārtību attiecas. No noteikumu projekta 20.punkta izriet, ka attiecināmās izmaksas ir paredzētas tikai noteikumu projekta 16.4.apakšpunktā minētajam sadarbības partnerim (Izglītības un zinātnes ministrijai). Lūdzam izvērtēt, vai šādā gadījumā, kad sadarbības partneris ir tiešās pārvaldes institūcijas ir nepieciešama atsevišķa maksājumu veikšanas kārtība.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
19. Pasākuma ietvaros ir attiecināmas šādas finansējuma saņēmējam plānotas izmaksas:
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros ir plānotas izmaksas gan finansējuma saņēmējam, gan sadarbības partneriem, tad lūdzam noteikumu projekta 19.punktu izteikt šādā redakcijā “Pasākuma ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:"
Piedāvātā redakcija
Pasākuma ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:
13.
Noteikumu projekts
20.1.2. finansējuma saņēmēja un šo noteikumu 16.4. punktā minēto sadarbības partneru šo noteikumu 18. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai projekta īstenošanas personāla izmaksas (izņemot virsstundas), kas līdz atbildīgās iestādes izstrādātās un ar vadošo iestādi saskaņotās vienkāršoto izmaksu metodikas apstiprināšanai ir attiecināmas kā faktiskās izmaksas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 16.4.apakšpunktā minēts viens sadarbības partneris, lūdzam precizēt noteikumu projekta 20.1.2.apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
20.2. pārējās projekta īstenošanas izmaksas:
Priekšlikums
Lai mazinātu neatbilstību riskus un tiktu nodrošināti nepārprotami nosacījumi gan projekta iesniedzējam, gan sadarbības partneriem par projekta īstenošanas izmaksām, lūdzam pārējās projekta īstenošanas izmaksas precizēt, norādot, kuras no noteikumu projekta 20.2.apakšpunktā uzskaitītajām īstenošanas izmaksām attiecināmas finansējuma saņēmējam, kuras noteikumu projekta 16.punktā minētajiem sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
20.2.4. asistīvo tehnoloģiju iegādes izmaksas un nomas izmaksas, t.sk. speciālo programmatūru un citu asistīvo līdzekļu izglītības programmu apguvei iegādes un abonēšanas izmaksas;
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 18.3.apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības, lūdzam papildināt noteikumu projekta 20.2.4.apakšpunktu ar uzturēšanas izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
20.2.6. finansējuma saņēmēja jaunradītu darba vietu aprīkojuma, tai skaitā biroja mēbeļu un tehnikas, datorprogrammu un licences iegādes vai nomas izmaksas, aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ne vairāk kā 3 000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā, ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā vismaz 30 procentu apmērā no normālā darba laika uz darba līguma pamata. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts daļlaiku, tiek ņemts vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
Priekšlikums
Lūdzam aiz vārdu savienojuma "aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas'' papildināt ar vārdu savienojumu ''vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts''.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
20.2.7. finansējuma saņēmēja darba braucienu izmaksas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem un darbinieku darba braucieniem saistītie izdevumi;
Priekšlikums
Saskaņā ar Vadošās iestādes 02.04.2024. metodikas Nr.4.2. “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam īstenošanai” 2.punktu vienas vienības izmaksas ir piemērojamas arī darba braucieniem, tāpēc lūdzam dzēst noteikumu projekta 20.2.7.apakšpunktu un papildināt noteikumu projekta 20.2.8.apakšpunktu ar darba braucienu izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
20.2.7. finansējuma saņēmēja darba braucienu izmaksas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem un darbinieku darba braucieniem saistītie izdevumi;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, vai darba braucienos ietilpst arī ārvalstu komandējumi. Vēršam uzmanību, ka ārvalstu komandējumu gadījumā saskaņā ar vadošās iestādes vadlīniju Nr. 1.2. ''Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 62. zemsvītras atsauci, izmaksas attiecināmas tikai projekta vadītājam un projekta īstenošanas personālam.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
20.2.9. finansējuma saņēmēja (maksa par degvielu, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu)  atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai” un transportlīdzekļu nomas un transporta pakalpojuma pirkšanas izmaksas;
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Vadošās iestādes izstrādātajā metodikā “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai” noteiktās vienas vienības izmaksu likmes ir piemērojamas projektos, kuros vietējā transporta izmaksas, t.sk. degvielas izmaksas, ir noteiktas kā attiecināmās izmaksas, attiecīgi aicinām precizēt noteikumu projekta 20.2.9. apakšpunktu šādā redakcijā:
finansējuma saņēmēja vietējā transporta izmaksas (maksa par degvielu, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu) atbilstoši vadošās iestādes izstrādātajai metodikai “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai” un transportlīdzekļu nomas un transporta pakalpojuma pirkšanas izmaksas;
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
21. Šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām projekta personāla izmaksām.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka personāla izmaksas līdz vienkāršoto izmaksu metodikas saskaņošanai paredzētas kā faktiskās izmaksas, lūdzam MK noteikumu projekta 21.punkta beigas papildināt ar nosacījumu "kas radušās uz darba līguma vai rīkojuma pamata".
Piedāvātā redakcija
21. Šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 20.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām projekta personāla izmaksām, kas radušās uz darba līguma vai rīkojuma pamata.
21.
Noteikumu projekts
23. Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060) 64. panta 1. punkta “c” apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā noteikumu projekta 23. punktā svītrot norādi “ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā”.
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" punkta izriet, ka darbībām (t.i. projektiem), kuru kopējās izmaksas ir mazākas nekā 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas; savukārt no "ii" punkta izriet, ka darbībām (t.i. projektiem), kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas gadījumos, kad tas nav atgūstams saskaņā ar pievienotās vērtības nodokli reglamentējošiem valsts tiesību aktiem.
Savukārt projektos, kur tiek sniegts komercdarbības atbalsts, neatkarīgi no projekta kopējo izmaksu apmēra pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas gadījumos, kad tas nav atgūstams saskaņā ar pievienotās vērtības nodokli reglamentējošiem valsts tiesību aktiem.
Piedāvātā redakcija
23. Pievienotās vērtības nodoklis, kas tiešā veidā saistīts ar projektu, uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta “c” apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
22.
Noteikumu projekts
25. Pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas no Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās. Tādu darbību izmaksas, kas pabeigtas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādei, nav attiecināmas.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 25.punktu ar izmaksu attiecināmības nosacījumiem sadarbības partnerim.
Vienlaikus lūdzam papildināt Ministru kabineta protokollēmuma projektu ar informāciju par finanšu plūsmu pirms projekta apstiprināšanas, kā arī atbildīgās iestādes pienākumiem un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
26.2. nodrošina projekta īstenošanas komunikācijas un vizuālās identitātes prasības saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes (ES) 2021. gada 24. jūnija Regulas 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā;
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar atsauci uz noteikumu projekta 18.6.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
26.8. paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu;
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 26.8.apakšpunktu, jo tas saturiski dublē 26.5.apakšpunkta nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai ieguldījumi plānoti publiskās pārvaldes īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, t.sk. finansējuma saņēmēja īpašumā atradīsies pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, t.sk. risinājuma modificēšanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam saskaņot anotācijā norādītos intervences kodus ar ES kohēzijas politikas programmas 2021-2027 pielikumos norādītajiem intervences laukumiem.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, kā tiks nodrošināta demarkācija ne tikai asistīvo tehnoloģiju līmenī ("projekta ietvaros netiks iegādātas asistīvās tehnoloģijas, kurām tiek nodrošināts finansējums no citu finansēšanas avotiem"), bet arī personu līmenī - lai viena persona nesaņem vienu un to pašu līdzekli no dažādiem finanšu avotiem. Lūdzam paredzēt atbilstošus pārbaudes mehānismus.
Vienlaikus, lūdzam apsvērt papildināt anotāciju ar informāciju, kas norāda papildināmību ar AF plānoto 3.1.2.6.i. investīciju "Tehnisko palīglīdzekļu pieejamības sekmēšana".
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā svītrot informāciju, ka nacionālā rādītāja uzraudzību veic atbildīgā iestāde, ņemot vēra, ka ES fondu vadošās iestādes vadlīniju "Nr. 1.4. Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 5.punktā noteikts, ka gadījumā, ja pasākumam/kārtai nevar piemērot ES Kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam (turpmāk – Programma) SAM līmenī noteikto rādītāju, tad Ministru Kabineta noteikumos nosaka atbilstošu nacionālo rādītāju, kura uzraudzību nodrošina sadarbības iestāde.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā svītrot teikumu “Tika plānots nodrošināt asistīvo tehnoloģiju (tehnisko palīglīdzekļu) apmaiņu izglītības iestāžu izglītojamiem, kā arī sagatavot priekšlikumus asistīvo tehnoloģiju (tehnisko palīglīdzekļu) apmaiņas sistēmas pilnveidošanai.” ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2015. gada 20. oktobra noteikumi Nr. 601 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto iedzīvotāju integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.2. pasākuma "Funkcionēšanas novērtēšanas sistēmas izveide un ieviešana un asistīvo tehnoloģiju (tehnisko palīglīdzekļu) pieejamības un pielietojuma Latvijas izglītības iestādēs izpēte" īstenošanas noteikumi” neparedz šādas darbības vai skaidrot kāda pasākuma/finansējuma ietvaros tika plānots īstenot minētās darbības.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka anotācijā ir norādīts, ka projekta īstenošanai, izvērtējot esošo cilvēkresursu kapacitāti, var tikt veidota jauna štata vieta, lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikumu projektu saskaņot arī ar Valsts kanceleju.
Vēršam uzmanību, ka Valsts sekretāru 2023. gada 30. marta sanāksmes protokola Nr. 12 4. § 1., 2. un 3. punkts paredz:
1. Tiesību aktu projekti, kuru turpmākai ieviešanai būs nepieciešama papildu pastāvīgu amata vietu izveide vai arī tie paredz ar nodarbināto atlīdzību saistītus jautājumus, obligāti saskaņojami ar Valsts kanceleju (Valsts pārvaldes politikas departamentu).
2. Veidojot jaunu pastāvīgu amata vietu (projekta ieviešanai vai arī pēc projekta rezultātu uzturēšanai), informācija par to norādāma Ministru kabineta sēdes protokollēmumā kā atsevišķs punkts.
3. Lai nodrošinātu sekmīgu projektu (t.sk. Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam, Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna u.c. ) ieviešanu, ministrijas un padotības iestādes var veidot projektu ieviešanai nepieciešamās amata vietas uz noteiktu laiku. Minētajā gadījumā papildu saskaņojums ar Valsts kanceleju (Valsts pārvaldes politikas departamentu) nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri nodrošinās komunikācijas un vizuālās identitātes prasības saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 47. pantu un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī ievēros Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
No anotācijā norādītās informācijas ir secināms, ka noteikumu projekta 16.1., 16.2. un 16.3.apakšpunktā norādītie sadarbības partneri netiks norādīti projekta iesniegumā un sadarbības līgumi ar tiem tiks slēgti projekta īstenošanas laikā. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju un nepieciešamības gadījumā arī noteikumu projektu ar informāciju par to, kā sadarbības līgumu slēgšanai tiks izvēlēti 16.1., 16.2. un 16.3.punktā norādītie sadarbības partneri. Lūdzam anotācijā skaidrot, kā attiecībā uz šiem partneriem tiks veikta Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā noteikto izslēgšanas nosacījumu pārbaude, kā arī to projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriju pārbaude, kuros tiek vērtēta sadarbības partneru iesaiste.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 2.1.sadaļā "Ietekmes apraksts" norādīt, ka Izglītības un zinātnes ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas un Valsts izglītības satura centrs un tā saistību un funkciju pārņēmējs pildīs finansējuma saņēmēja funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt anotācijas 6.1.apakšsadaļā norādītās iestādes nosaukumu, aizstājot vārdu “attīstības” ar vārdu “satura”.
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
6.4. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 6.4.apakšsadaļā norādīto atsauci uz Ministru kabineta 2023. gada 20. aprīļa rīkojuma Nr. 200 “Par Valdības rīcības plānu Deklarācijas par Artura Krišjāņa Kariņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai”. Vēršam uzmanību, ka minētais rīkojums ir zaudējis spēku un nav aktuāls.
Piedāvātā redakcija
-
36.
MK sēdes protokollēmuma projekts
1. Pieņiemt iesniegto noteikumu projektu.
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 1.punktu, aizstājot tajā vārdu “Pieņiemt” ar vārdu “Pieņemt”.
 
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk