Projekta ID
24-TA-1019Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
31.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nekustamā īpašuma īpašnieks var būt fiziska vai juridiska persona. Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā ir definēts nekustamais īpašums (kadastra objekts) un nekustamā īpašuma īpašnieks (kadastra subjekts). Arī likumā “Par nekustamā īpašuma nodokli” ir norādīts, ka nekustamā īpašuma nodokli maksā Latvijas vai ārvalstu fiziskās un juridiskās personas, kuru īpašumā vai tiesiskajā valdījumā ir nekustamais īpašums. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot terminu “mājsaimniecība” no noteikumu projekta, jo tas rada maldinošu priekšstatu par to, kas ir nekustamā īpašuma īpašnieks. Papildus vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 11.punktā jau šī noteikumu projekta sagatavotājs ir sniedzis skaidrojumu “fiziska persona, kurai zemesgrāmatā ir nostiprinātas īpašuma tiesības uz dzīvokļa īpašumu, dzīvojamo māju vai tās daļu”. Līdz ar to, lūdzam lietot šo skaidrojumu par fizisko personu, kurai zemesgrāmatā ir nostiprinātas īpašumtiesības visā noteikumu projekta un anotācijas tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu noteikumu projektā vai anotācijā, par situāciju, kad zemnieku saimniecības dzīvojamā māja atbildīs noteikumu projektā aprakstītajiem nosacījumiem vēja elektrostacijas maksājuma vietējās kopienas attīstībai saņemšanai, izņemot nosacījumam, ka īpašumtiesības ir juridiskai personai. Ja minētajā situācijā zemnieku saimniecība par tās dzīvojamo māju varēs saņemt vēja elektrostacijas maksājumu vietējās kopienas attīstībai, lūdzam papildināt noteikumu projektu. Ja ir pretēja situācija, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kādēļ zemnieku saimniecība par dzīvojamo māju nevarēs saņemt vēja elektrostacijas maksājumu vietējās kopienas attīstībai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projektā un anotācijā terminu “nekustamā īpašuma nodokļa maksātāja konts”, jo nav šāda oficiāla konta. Nekustamā īpašuma nodokļa maksātājs var izvēlēties no kura sev piederoša bankas konta veikt nekustamā īpašuma nodokļa maksājumu. Papildus tam nekustamā īpašuma nodokļa maksātāja katru nekustamā īpašuma nodokļa maksājumu (gadā nekustamā īpašuma nodokli var samaksāt četros maksājumos) var maksāt no cita sev piederoša bankas konta. Vēršam uzmanību, ka nekustamā īpašuma nodokli var samaksāt arī cita persona, nevis konkrētā nekustamā īpašuma īpašnieks.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 13.punktā iekļauto iespēju, ka kopīpašumam pienākošos vēja elektrostacijas maksājuma vietējās kopienas attīstībai pilnā apmērā varētu samaksāt tikai vienam no kopīpašniekiem, balstoties uz to, ka minētais kopīpašnieks ir samaksājis nekustamā īpašuma nodokli par visu kopīpašumu (arī par citiem kopīpašniekiem). Vēja elektrostacijas maksājuma vietējās kopienas attīstībai fiziskai personai, kas ir nekustamā īpašuma īpašnieks, ir ienākums likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” izpratnē. Līdz ar to nekustamā īpašuma nodokļa samaksa nav juridisks pamatojums, lai cita fiziskā persona (kopīpašuma viens no kopīpašniekiem) varētu saņemt ienākumu, kas nepienākas šai fiziskajai personai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam svītrot anotācijas 1.3.sadaļā informāciju par sasaisti ar nekustamā īpašuma nodokļa maksātajiem, jo nekustamā īpašuma nodokļa maksātājs var izvēlēties no kura sev piederoša bankas konta veikt nekustamā īpašuma nodokļa maksājumu. Papildus tam nekustamā īpašuma nodokļa maksātāja katru nekustamā īpašuma nodokļa maksājumu (gadā nekustamā īpašuma nodokli var samaksāt četros maksājumos) var maksāt no cita sev piederoša bankas konta. Vēršam uzmanību, ka nekustamā īpašuma nodokli var samaksāt arī cita persona, nevis konkrētā nekustamā īpašuma īpašnieks.
Ņemot vērā minēto, lūdzam anotācijā sniegt informāciju par citu risinājumu, kādā veidā būs pieejama informācija par fiziskās personas, kam pieder nekustamais īpašums, bankas kontu, uz kuru pārskaitīt tam pienākošos vēja elektrostacijas maksājuma vietējās kopienas attīstībai daļu.
Ņemot vērā minēto, lūdzam anotācijā sniegt informāciju par citu risinājumu, kādā veidā būs pieejama informācija par fiziskās personas, kam pieder nekustamais īpašums, bankas kontu, uz kuru pārskaitīt tam pienākošos vēja elektrostacijas maksājuma vietējās kopienas attīstībai daļu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 3.sadaļā pie citas informācijas tiek norādīts, ka pašvaldību budžeta ieņēmumi no maksājumiem kopienai paredzami ne ātrāk par 2027. gadu. Lūdzam sniegt skaidrojumu, kādēļ tiek paredzēts tieši šāds termiņš.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam paskaidrot vai minētie 2,7 milj. euro ir pašvaldības ieņēmumi pirms vai pēc maksājuma veikšanas reģiona iedzīvotājiem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzām pārbaudīt aprēķinus anotācijas budžeta sadaļā pie "cita informācija", jo:
1 080 (jauda) * 2 500 (maksājuma apmērs kopienai) = 2 700 000 euro.
1 080 (jauda) * 2 500 (maksājuma apmērs kopienai) = 2 700 000 euro.
Piedāvātā redakcija
-
