Projekta ID
22-TA-3620Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar informāciju, ka nepieciešams pārbaudīt arī partneri un tā valdes vai padomes locekli vai prokūristu, vai personu, kura ir pilnvarota pārstāvēt projekta iesniedzēju ar filiāli saistītās darbībās, ir attiecināms jebkurš no šādiem izslēgšanas kritērijiem, ņemot vērā, ka šis noteikumu projekts pieļauj šādu iespēju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pirms šī punkta papildināt ar punktu, ka 6. punktā noteikto izslēgšanas noteikumu pārbaudi neveic tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestādēm, atvasinātām publiskām personām, citām valsts iestādēm (analoga pieeja tiek piemērota struktūrfondu un Atveseļošanas un noturības mehānisma atlasēs).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra 2021.—2027. gada plānošanas perioda grantu vadības likums paredz, ka pretendēt uz kopienas dalībnieku atbalstam paredzētā finansējuma saņemšanu var tikai tad, ja projekta iesnieguma iesniedzējs projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī ir reģistrēts Nacionālā koordinācijas centra uzturētajā kopienas dalībnieku reģistrā (15.pants). Ņemot vērā to, ka atkārtota pārbaude nav veicama, jo iesniedzējs var būt tikai kopienas dalībnieks, aicinām precizēt šī punkta redakciju (attiecīgi 23.punktu un citus punktus/anotāciju, kur minēta informācija par projekta iesniedzēja pārbaudi attiecībā uz valsts drošības interesēm).
Papildus acinām izvērtēt vai saglabājams komitejas lēmuma pieņemšanas termiņš - viens mēnesis.
Papildus acinām izvērtēt vai saglabājams komitejas lēmuma pieņemšanas termiņš - viens mēnesis.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projektu iesniegumu vērtēšana atklātā atlasē tiek uzsākta nākamajā dienā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.
Piedāvātā redakcija
12. Projektu iesniegumu vērtēšana atklātā atlasē tiek uzsākta nākamajā darba dienā pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām un šo Noteikumu 6. un 9. punktā minēto pārbaužu pabeigšanas.
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projektu iesniegumu vērtēšanas komisija pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām vērtē projektu iesniegumus saskaņā ar projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, ievērojot minēto kritēriju piemērošanas metodiku. Ja projektu iesniegumu atlase ir ierobežota, projektu iesniegumu vērtēšanas komisija projekta iesniegumu šajā punktā minētajā kārtībā var sākt vērtēt uzreiz pēc tā saņemšanas. Ņemot vērā informāciju anotācijā, ka IPIA plāno atbalstīt publiskā sektora institūcijas (valsts pārvaldes iestādes, citas valsts institūcijas un atvasinātas publiskās personas), publiskām iestādēm izslēgšanas noteikumus var nepārbaudīt.
Piedāvātā redakcija
13. Projektu iesniegumu vērtēšana ierobežotā atlasē tiek uzsākta nākamajā darba dienā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas.
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumi Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" nenosaka mērķus, kādiem pārdalāms finansējums no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai", bet tikai regulē finansējuma pārdales kārtību. Līdz ar to uzskatām, ka noteikumu projekta 33. un 34.punkts pašreizējā redakcijā ir svītrojams, to vietā norādot kārtību, kādā ir paredzēts plānot finansējumu Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra 2021.–2027. gada plānošanas perioda grantu projektu īstenošanai, kas, iespējams, var būt atšķirīga dažādiem projektu īstenotājiem, tostarp ārvalstu finanšu palīdzības finansējums, līdzfinansējums (kas var būt valsts budžeta dotācija vai projekta īstenotāja finansējums), priekšfinansējums, avansa maksājumi, u.c.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka valsts budžeta iestādes veiks izdevumus no budžetā plānotā finansējuma saskaņā ar noteikumu projekta 33.punktu un uz tām neattiecas šajā punktā noteiktā kārtība, precizējams subjektu loks, kas minēts kā izņēmums, aizstājot vārdus “tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestāde” ar “valsts budžeta iestāde”.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pēc būtības izvērtēt, vai šo punktu iespējams svītrot. Norādām, ka Likums par budžetu un finanšu vadību 27.panta pirmā daļa jau nosaka, ka valsts budžeta līdzekļu saņemšanai (šajā gadījumā – granta finansējuma saņemšanai) budžeta finansēta institūcija, kas nav valsts budžeta iestāde, var atvērt kontu Valsts kasē. Tas neliedz izvēles iespēju avansa maksājumu saņemt arī kredītiestādes kontā. Konta esamība Valsts kasē negarantē avansa korektu un savlaicīgu izmantošanu atbilstoši projekta mērķim un uzdevumiem. Tieši pretēji, nosacītas garantijas sniegtu tikai darījuma konts kredītiestādē vai kredītiestādes garantija par avansa summu, ja tā tiktu saņemta norēķinu kontā kredītiestādē. Abi minētie varianti ir maksas pakalpojumi, un pieredze rāda, ka šādā gadījumā izvēle tiek veikta par labu kontam Valsts kasē (no finansējuma saņēmēja viedokļa – nav papildus izmaksu, jo izmaksas sedz valsts budžets). Tādēļ vēlreiz uzveram, ka paredzot šādus avansa saņemšanas nosacījumus, darījuma konts nebūs primārā izvēle, līdz ar to jāvērtē, vai šāda opcija ir jāparedz.
Ja tomēr tiks noteikti specifiski avansa saņemšanas nosacījumi šajā noteikumu projektā, lūdzam plašāk skaidrot šo normu anotācijā, tajā skaitā uzsverot, ka izvēloties saņemt avansa maksājumu kontā Valsts kasē, citus maksājumus (stapmaksājumu un noslēguma maksājumu) šajā kontā nedrīkstēs saņemt, jo konts ir paredzēts izdevumu veikšanai, nevis līdzekļu transferēšanai uz kredītiestādes kontu (par jau veiktiem izdevumiem). Šajā kontā arī nedrīkstēs skaitīt finansējuma saņēmēja līdzfinansējumu, ja šādu prasību nenosaka ārējā normatīvajā aktā.
Ja tomēr tiks noteikti specifiski avansa saņemšanas nosacījumi šajā noteikumu projektā, lūdzam plašāk skaidrot šo normu anotācijā, tajā skaitā uzsverot, ka izvēloties saņemt avansa maksājumu kontā Valsts kasē, citus maksājumus (stapmaksājumu un noslēguma maksājumu) šajā kontā nedrīkstēs saņemt, jo konts ir paredzēts izdevumu veikšanai, nevis līdzekļu transferēšanai uz kredītiestādes kontu (par jau veiktiem izdevumiem). Šajā kontā arī nedrīkstēs skaitīt finansējuma saņēmēja līdzfinansējumu, ja šādu prasību nenosaka ārējā normatīvajā aktā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, norādot, kādos gadījumos Centrālā finanšu un līgumu aģentūra var veikt pārbaudes par tām nebrīdinot finansējuma saņēmēju. Papildus lūdzu skaidrot vai finansējuma saņēmējs tiek brīdināts par pārbaudēm, kāda ir plānotā paziņošanas kārtība.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam kārtību, kā NKC informē revīzijas iestādi par konstatētajām neatbilstībām noteikt šajos noteikumos nevis programmas noteikumos un nemainīt to individuālās programmās.
Papildus vēršam uzmanību, ka programmas noteikumu projektā "Mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju kiberdrošības transformācija" minētā kārtība arī nav atrunāta.
Papildus vēršam uzmanību, ka programmas noteikumu projektā "Mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju kiberdrošības transformācija" minētā kārtība arī nav atrunāta.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka šis noteikumu projekts ir vispārīgs, un attiecībā uz valsts budžeta iestādēm ir plānots izstrādāt citu noteikumu projektu (līdzīgi kā šobrīd tiek virzīts TA-1471 attiecībā uz maziem un vidējiem saimnieciskās darbības veicējiem), lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļā punkta “Cita informācija” otrajā rindkopā sniegto informāciju, norādot, ka finansējumu projektu īstenošanai no valsts budžeta finansētas iestādes varēs pieprasīt tad, kad no Eiropas Savienības puses tiks piedāvāta konkrēta grantu programma publiskajam sektoram un tiks izstrādāti atsevišķi Ministru kabineta noteikumi, vienlaikus svītrojot trešo rindkopu, jo noteikumu projekts neparedz finansējuma piešķiršanu Nacionālajam koordinācijas centram un Aģentūrai kā projektu īstenotājiem.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt noteikumu projektu ar kārtību, kādā tiek plānots finansējums grantu projektu maksājumiem.
Kā arī papildināt noteikumu projektu ar kārtību, kādā tiek sagatavots un iesniegts maksājuma pieteikums.
Kā arī papildināt noteikumu projektu ar kārtību, kādā tiek sagatavots un iesniegts maksājuma pieteikums.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 1.6.apakšpunktā vārdu "aģentūra" ar vārdiem "Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk - aģentūra)". Savukārt noteikumu projekta 3.punktā aizstāt vārdus "Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – aģentūra)" ar vārdu "Aģentūra".
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt nosaukumu, jo saturs ir tikai par atlases nolikumu, ne pašu sagatavošanas/skaņošanas procesu un izsludināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra 2021.—2027. gada plānošanas perioda grantu vadības likums paredz, ka pretendēt uz kopienas dalībnieku atbalstam paredzētā finansējuma saņemšanu var tikai tad, ja projekta iesnieguma iesniedzējs projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī ir reģistrēts Nacionālā koordinācijas centra uzturētajā kopienas dalībnieku reģistrā (15.pants). Ņemot vērā to, ka atkārtota pārbaude nav veicama, jo iesniedzējs var būt tikai kopienas dalībnieks, aicinām precizēt šī punkta redakciju (attiecīgi 23.punktu un citus punktus/anotāciju, kur minēta informācija par projekta iesniedzēja pārbaudi attiecībā uz valsts drošības interesēm).
Papildus acinām izvērtēt vai saglabājams komitejas lēmuma pieņemšanas termiņš - viens mēnesis.
Papildus acinām izvērtēt vai saglabājams komitejas lēmuma pieņemšanas termiņš - viens mēnesis.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Projektu iesniegumu vērtēšanas komisija pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām vērtē projektu iesniegumus saskaņā ar projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, ievērojot minēto kritēriju piemērošanas metodiku. Ja projektu iesniegumu atlase ir ierobežota, projektu iesniegumu vērtēšanas komisija projekta iesniegumu šajā punktā minētajā kārtībā var sākt vērtēt uzreiz pēc tā saņemšanas. Ņemot vērā informāciju anotācijā, ka IPIA plāno atbalstīt publiskā sektora institūcijas (valsts pārvaldes iestādes, citas valsts institūcijas un atvasinātas publiskās personas), publiskām iestādēm izslēgšanas noteikumus var nepārbaudīt.
Piedāvātā redakcija
13. Projektu iesniegumu vērtēšana ierobežotā atlasē tiek uzsākta nākamajā darba dienā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas.
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projekta 20.punktu ar atsauci uz noteikumu projekta 9.punktu, lai varētu identificēt kāds izvērtējums tiek veikts.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu 30. un 31. punktu pārnest uz noteikumu sadaļu par pārbaudēm, jo attiecas uz maksājuma pieprasījumu un tā pārbaudi.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Šī punkta saturs neatbilst sadaļas nosaukumam “V. Lēmuma pieņemšana par grantu piešķiršanu, projekta līguma noslēgšanu un atlases pabeigšanu”, tādēļ lūdzam izvērtēt šī punkta nosacījumu iekļaušanu sadaļā "VII. Maksājumu kārtība", jo tajā noteikta kārtība maksājuma pieprasījuma iesniegšanai un tam pievienojamai informācijai un dokumentiem, no kā tālāk secīgi izriet maksājumu veikšana pēc atbilstošu pārbaužu veikšanas.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām salāgot terminoloģiju ar 31.punktu, kur lietots "maksājuma pieprasījums".
Piedāvātā redakcija
31.5. papildu informācija vai dokumenti, ja aģentūra, izvērtējot iesniegto maksājuma pieprasījumu, konstatē, ka tie ir nepieciešami.
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Normatīvā akta pārskatāmības nolūkā sniedzam priekšlikumu anotācijā skaidrot, ka grantu finansējumu veido ārvalstu finanšu palīdzība, savukārt visā noteikumu projektā lietot apzīmējumu “grantu finansējums” (pašreiz tiek lietots kopā ar iekavām vai caur doma zīmi dažādos veidos ar vārdu salikumu “ārvalstu finanšu palīdzība”).
Vienlaikus lūdzam precizēt, kas domāts ar "valsts budžeta finansējuma izmaksas kārtību", jo no pārējā noteikumu projekta redakcijām izriet, ka valsts budžeta līdzfinansējums un priekšfinansējums attiecas tikai uz valsts budžeta iestādēm, līdz ar to tas netiek "izmaksāts", bet gan piešķirts apropriācijas kārtībā atbilstoši normatīvajiem aktiem asignējumu piešķiršanas un izpildes jomā, savukārt citiem finansējuma saņēmējiem finansējumu veido tikai grantu finansējums (jo pārējo jāsedz pašiem no saviem līdzekļiem).
Vienlaikus lūdzam precizēt, kas domāts ar "valsts budžeta finansējuma izmaksas kārtību", jo no pārējā noteikumu projekta redakcijām izriet, ka valsts budžeta līdzfinansējums un priekšfinansējums attiecas tikai uz valsts budžeta iestādēm, līdz ar to tas netiek "izmaksāts", bet gan piešķirts apropriācijas kārtībā atbilstoši normatīvajiem aktiem asignējumu piešķiršanas un izpildes jomā, savukārt citiem finansējuma saņēmējiem finansējumu veido tikai grantu finansējums (jo pārējo jāsedz pašiem no saviem līdzekļiem).
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un svītrot 32.10. apakšpunktu, vai nenoteikt kā obligātu līgumā ar finansējuma saņēmēju, jo saistību tiesību pastiprinājumi, ņemot vērā projekta finansēšanas kārtību ( piemēram, darījuma konts avansa saņemšanai) ir pietiekami.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai atsauce uz normatīvo regulējumu nav jānosaka vispārīgāk - aptverot vairākus normatīvos aktus, kas nosaka budžeta plānošanas nosacījumus. Piemēram, ka nozares ministrija par finansējuma saņēmējiem, kas ir valsts budžeta iestādes, sagatavo valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem valsts budžeta plānošanas jomā (jo finansējums budžetā plānojams ne tikai kārtējā gada ietvaros (apropriācijas izmaiņas), bet arī nākamiem saimnieciskajiem gadiem atbilstoši kārtībai, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam).
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt nodaļas nosaukumu ar vārdu "veikšanas" aiz vārda "Maksājumu".
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu uztveramībai pārskatīt un secīgi sakārtot noteikuma punktus šajā sadaļā pēc veicamām darbībām, piemēram, sākumā noteikt maksājumu pieprasījumu iesniegšanas, pieņemšanas, pārbaudes kārtību, pēc tam secīgi minot, kādi maksājumu veidi izriet no atbilstošiem apstiprinātiem maksājumu pieprasījumiem (aprakstot atsevišķi nosacījumus avansa, starpmaksājuma un noslēguma maksājuma veikšanai).
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumus projekta 35.2. un 35.3.apakšpunkts paredz arī starpmaksājumus un noslēguma maksājumu, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar to veikšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, kas 36.punktā ir domāts ar "projekta attiecināmo izmaksu atlikušo daļu".
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ir paredzēti arī starpmaksājumi un noslēguma maksājums, aicinām izvērtēt un, ja attiecināms, noteikto avansa maksājumu kopsummas apmēru, paredzot procentuālo maksājumu arī starpmaksājumiem un noslēguma maksājumiem, lai veidotos kopsumma 100%.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka saskaņā ar noteikumu projekta 31.punktu maksājuma pieprasījumu finansējuma saņēmējs iesniedz arī pēc projekta īstenošanas, lūdzam izvērtēt, vai šis punkts nav papildināms ar atsauci uz šo noteikumu 35.3.apakšpunktā minēto maksājuma veidu (var papildināt arī ar atsevišķu punktu), jo nevienā citā punktā nav noteikta noslēguma maksājuma pēc projekta īstenošanas pabeigšanas veikšanas kārtība. Vienlaikus lūdzam papildināt aiz vārda “aģentūras” ar vārdu “veikto”, lai nebūtu pārprotama norma.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām precizēt attiecinot arī uz noslēguma maksājuma pieprasījumu un apvienot ar 40.punktu, jo tie daļēji pārklājas.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
No noteikumu projekta 38. un 39.punkta izriet, ka arī avansa maksājumus aģentūra veic pamatojoties uz finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījumu, kurā iekļauj informāciju par faktiski veiktiem projekta izdevumiem. Tātad finansējuma saņēmējam ir jānodrošina priekšfinansējums no saviem resursiem, lai saņemtu avansa maksājumu. Lūdzam izvērtēt, vai tas nav pretrunā ar avansa būtību (avanss ir priekšfinansējums nevis atmaksa par faktiski veiktiem izdevumiem), un ja nepieciešams, precizēt punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam punktu papildināt ar termiņu kādā aģentūra pārbauda maksājuma pieprasījumus, nosakot termiņu 80 dienas, pielīdzinot ES fondu projektu uzraudzības kārtībai
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt "Aģentūra pieņem maksājuma pieprasījumus, pārbauda tos, apstiprina un atmaksā attiecināmos izdevumus finansējuma saņēmējam līgumā noteiktajā kārtībā".
Piedāvātā redakcija
Aģentūra pieņem maksājuma pieprasījumus, pārbauda tos, apstiprina un atmaksā attiecināmos izdevumus finansējuma saņēmējam projekta līgumā noteiktajā kārtībā.
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai daļēji nedublē noteikumu projekta 38.punktā noteikto (iespējams, var apvienot), jo abi punkti nosaka aģentūras veicamās darbības.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt punktu ar termiņu kādā izlietojams piešķirtais avansa maksājums, nosakot to 6 mēneši, ja programma noteikumi neparedz savādāk.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām visā dokumentā salāgot terminoloģiju, precizējot "projekta pārskatu" uz "maksājuma pieprasījumu".
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un aizstāt noteikumu projekta 53.punktā vārdu "maksājumiem" ar vārdiem "maksājumu veikšanu".
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām visā dokumentā salāgot terminoloģiju un "projekta pārskatu" precizēt uz "maksājuma pieprasījumu".
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādām, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām. Lūdzam precizēt normu tā, lai būt skaidri norādīta rīcība par papildus pārbaudēm, precizējumiem un papildus informāciju. Šobrīd redakcija paredz rīcību, ja iztrūkts informācija.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām visā dokumentā salāgot terminoloģiju un "projekta pārskatu" precizēt uz "maksājuma pieprasījumu".
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
EKKC likums paredz strīdu risināšanu civiltiesiskā kārtībā, līdz ar to nav loģikas aģentūrai izdot administratīvo aktu par neatbilstoši izlietotu grantu finansējumu. Visi lēmumu būtu jānoformē civiltiesiskā kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz kā finansējuma saņēmēju arī valsts budzēta iestādes, lūdzu papildināt noteikumu projektu ar kārtību kādā noraksta neatbilstoši veiktos izdevumus.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt normu par neizlietoto, neatbilstoši vai nepamatoti izlietoto valsts budžeta līdzfinansējuma un priekšfinansējuma atmaksu valsts budžeta iestādēm, jo valsts budžeta iestādēm nav citu resursu, no kā atmaksāt neatbilstoši vai nepamatoti izlietoto finansējumu, savukārt attiecībā uz neizlietoto finansējumu, tā kā valsts budžeta iestādēm resursus izdevumu segšanai veido dotācija no vispārējiem ieņēmumiem, atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 28.decembra noteikumiem Nr.1220 “Asignējumu piešķiršanas un izpildes kārtība” gada beigās valsts budžeta izdevumu kontos automātiski slēdzas visi neizmantotie budžeta asignējumi neizlietotās dotācijas apmērā. Minētais attiecas uz šo un nākamajiem noteikumu punktiem šajā sadaļā. Lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Aicinām Anotācijas sadaļā 1.2.Mērķis “Mērķa apraksts” atšifrēt “ECCC”, attiecīgi sadaļā 1.3.Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi “Pašreizējā situācija” lietot saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
1.2.Mērķis “Mērķa apraksts”
“Noteikumu mērķis ir nodrošināt efektīvu, pārskatāmu un pareizas finanšu pārvaldības principiem atbilstošu Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra (turpmāk – ECCC ) 2021.—2027. gada plānošanas perioda grantu (turpmāk - granti) ieviešanu Latvijā.”
un
1.3.Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi “Pašreizējā situācija”
“2021. gada 28. jūnijā stājās spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 20. maija Regula (ES) 2021/887, ar ko izveido Eiropas Industriālo, tehnoloģisko un pētniecisko kiberdrošības kompetenču centru un Nacionālo koordinācijas centru tīklu (turpmāk – Regula 2021/887), ar kuru tika izveidots ECCC ,…”
“Noteikumu mērķis ir nodrošināt efektīvu, pārskatāmu un pareizas finanšu pārvaldības principiem atbilstošu Eiropas Kiberdrošības kompetenču centra (turpmāk – ECCC ) 2021.—2027. gada plānošanas perioda grantu (turpmāk - granti) ieviešanu Latvijā.”
un
1.3.Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi “Pašreizējā situācija”
“2021. gada 28. jūnijā stājās spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 20. maija Regula (ES) 2021/887, ar ko izveido Eiropas Industriālo, tehnoloģisko un pētniecisko kiberdrošības kompetenču centru un Nacionālo koordinācijas centru tīklu (turpmāk – Regula 2021/887), ar kuru tika izveidots ECCC ,…”
45.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas sadaļā 1.3.Lēmuma pieņemšana par grantu piešķiršanu un projekta līguma noslēgšanu "Lēmuma pieņemšana par grantu piešķiršanu un projekta līguma noslēgšanu" minēts: "Noteikumu projekts nosaka iesniedzamo dokumentu un atskaišu sarakstu un termiņi to iesniegšanai". Vēršam uzmanību, ka šobrīd esošajā noteikumu redakcijā nav skaidri nodefinēta atskaišu (maksājuma pieprasījumu) un izdevumus pamatojošo dokumentu iesniegšanas kārtība, t.sk. biežums, termiņi. Aicinām izvērtēt un papildināt noteikumu 31.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas sadaļā 1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi “Pašreizējā situācija” minēts, ka “Ņemot vērā lietderības apsvērumus, Grantu vadības likuma 9. panta 4., 5. un 8. punktā minētie noteikumi tiks izstrādāti un virzīti izskatīšanai Ministru kabinetā atsevišķi no šo Noteikumu projekta”. Aicinām izvērtēt, vai jādzēš 8.punkts, ņemot vērā, ka Noteikuma projekta II. sadaļā Atlases sagatavošana un izsludināšana runā gan par ierobežotu, gan atklātu projektu atlasēm.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Pie sadaļas "Lēmuma pieņemšana par grantu piešķiršanu un projekta līguma noslēgšanu ".
Dzēst teikumu "Paredzēts, ka tiks apstiprināti tie projektu iesniegumi, uz kuriem nav attiecināmi atlases nolikumā noteiktie izslēgšanas kritēriji" vai nu papildināt ar "un kuri būs atbilstoši pārējiem vērtēšanas kritērijiem un kuriem būs pieejams finansējums" .
Teikumu "Gadījumā, ja līgums netiks noslēgts, aģentūra noslēgs līgumu ar nākamā augstāk novērtētā projekta iesnieguma iesniedzēju, ja vien uz viņu neattiecas izslēgšanas kritēriji" norādīt šādā redakcijā "Gadījumā, ja līgums netiks noslēgts, aģentūra noslēgs līgumu ar nākamā augstāk novērtētā, kritērijiem atbilstošā projekta iesnieguma iesniedzēju".
Dzēst teikumu "Paredzēts, ka tiks apstiprināti tie projektu iesniegumi, uz kuriem nav attiecināmi atlases nolikumā noteiktie izslēgšanas kritēriji" vai nu papildināt ar "un kuri būs atbilstoši pārējiem vērtēšanas kritērijiem un kuriem būs pieejams finansējums" .
Teikumu "Gadījumā, ja līgums netiks noslēgts, aģentūra noslēgs līgumu ar nākamā augstāk novērtētā projekta iesnieguma iesniedzēju, ja vien uz viņu neattiecas izslēgšanas kritēriji" norādīt šādā redakcijā "Gadījumā, ja līgums netiks noslēgts, aģentūra noslēgs līgumu ar nākamā augstāk novērtētā, kritērijiem atbilstošā projekta iesnieguma iesniedzēju".
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Pie sadaļas "Atlases sagatavošana un izsludināšana"
Priekšlikums nenorādīt konkrēti tīmekļvietni www.esfondi.lv, jo vēl nepieciešams precizēt, vai un kā EKKC programmas tajā integrējamas.Kā arī informāciju un nolikumu jāpublicē ne tikai atklātā, bet arī ierobežotā atlasē. Attiecīgi piedāvājam vispārīgi norādīt, ka "informāciju par projektu atlasi, tajā skaitā atlases nolikumu, aģentūra publicēs ne vēlāk kā atlases izsludināšanas dienā".
Pēdējo teikumu aicinām precizēt- Projektu iesniegumu atlase tiek izsludināta paziņojuma publicēšanas dienā.
Priekšlikums nenorādīt konkrēti tīmekļvietni www.esfondi.lv, jo vēl nepieciešams precizēt, vai un kā EKKC programmas tajā integrējamas.Kā arī informāciju un nolikumu jāpublicē ne tikai atklātā, bet arī ierobežotā atlasē. Attiecīgi piedāvājam vispārīgi norādīt, ka "informāciju par projektu atlasi, tajā skaitā atlases nolikumu, aģentūra publicēs ne vēlāk kā atlases izsludināšanas dienā".
Pēdējo teikumu aicinām precizēt- Projektu iesniegumu atlase tiek izsludināta paziņojuma publicēšanas dienā.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Priekšlikums šajos noteikumos atrunāt, kas un kā izstrādā un apstiprina kritērijus, t. sk. nodrošina kopienas dalībnieku, aģentūras un citu pušu (ja attiecināms) iesaisti. Aicinām kārtību noteikt horizontālajos noteikumos un to nemainīt katrā plānotajā atlasē, vienlaikus kritēriju saturu, protams, nosakot konkrētajā programmā.
Papildus vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā "Mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju kiberdrošības transformācija" paredzēts, ka kritērijus apstiprina NKC, nevis tie ir iekļauti noteikumos un MK apstiprināmi.
Papildus vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā "Mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju kiberdrošības transformācija" paredzēts, ka kritērijus apstiprina NKC, nevis tie ir iekļauti noteikumos un MK apstiprināmi.
Piedāvātā redakcija
-