Projekta ID
24-TA-162Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
02.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
2.2. nodrošināt sabiedrības informēšanu un līdzdalību plānošanas dokumentu izstrādē, kā arī pamatot konkrētā plānošanas dokumenta publiskās apspriedes mērķi;
Iebildums
Ekonomikas ministrija uzskata, ka VARAM piedāvātais papildinājums nerisina informatīvajā ziņojumā "Par rīcības plānu administratīvā sloga mazināšanai nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā" definētās problēmas. Rīcības plāna uzdevuma mērķis ir veicināt plašāku un jēgpilnāku sabiedrības līdzdalību teritorijas plānošanas procesos, lai sabiedrība laikus var izteikt savu viedokli un priekšlikumus par plānoto teritorijas izmantošanu un izmantošanas nosacījumus. Tas mazinātu sabiedrības iebildumus būvniecības ieceres īstenošanas procesā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
14.1 Pašvaldība var neņemt vērā institūciju iesniegtos nosacījumus, ja tiem nav sniegts pamatojums vai tie neatbilst plānošanas dokumenta mērķim, vai iesniegti ārpus sistēmas.
Iebildums
Piedāvātais regulējums neatbilst informatīvā ziņojumā "Par rīcības plānu administratīvā sloga mazināšanai nekustamo īpašumu attīstīšanas jomā" definētai problēmai (skat. 3.2.1. sadaļu). Izstrādājot informatīvo ziņojumu tika definēti 2 būtiski trūkumi - būtu jānodala obligāti vērā ņemami nosacījumi (piemēram, vides aizsardzības jomā) un nosacījumi, par kuriem pašvaldība ir tiesības lemt pašai. Kā piemēru varam minēt applūstošo teritoriju problemātiku. Saskaņā ar Aizsargjoslu likumu un Teritorijas attīstības plānošanas likumu pašvaldība teritorijas plānojumā nosaka aizsargjoslu ap virszemes ūdens objektiem, tai skaitā saņemt nosacījumus no kompetentām institūcijām. Vienlaicīgi, īstenojot būvniecības ieceri atbilstoši teritorijas plānojumam, Valsts vides dienests iebilst pret būvniecības ieceri, apšaubot teritorijas plānojuma regulējuma tiesiskumu. Šāda situācija, Ekonomikas ministrijas prāt, nav pieļaujama. Otrkārt, darba grupa ieteica regulējuma nospraust nosacījumu saņemšanas mērķi, lai mazinātu nepamatotu nosacījumu izsniegšanas riskus, kā arī sniegtu pašvaldībai argumentāciju nepamatoto nosacijumu noraidīšanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
4. Institūciju sadarbība plānošanas dokumentu izstrādē
Iebildums
Lūdzam papildināt tiesību akta projektu ar regulējumu atbilstoši informatīvā ziņojuma "Par rīcības plānu administratīvā sloga mazināšanai nekustamā īpašuma attīstīšanas jomā" 3.2.1.1. uzdevumam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
78. Lokālplānojuma teritoriju nosaka pašvaldība.
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar 78.punkta svītrošanas pamatojumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
14.2 Pašvaldība organizē informatīvās tāfeles izvietošanu lokālplānojuma un detālplānojuma teritorijā sabiedrības informēšanai par plānoto attīstības ieceri.
Priekšlikums
Ekonomikas ministrijas prāt, lokālplānojuma gadījumā pienākums uzstādīt informatīvo tāfeli ir tikai tad, ja lokālplānojums attiecas uz konkrēto teritoriju. Tāpat būtu jāpapildina ar regulējumu par informātīvajā tāfelē norādāmo informāiju un termiņiem šādas tāfeles uzstādīšanai.
Piedāvātā redakcija
-
