Projekta ID
23-TA-548Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar punktu, kas nosaka pasākuma mērķa grupu, nodrošinot vienotu pieeju nosacījumiem, kas ietverami MK noteikumos par ES fondu investīciju īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot anotācijā norādīto, ka "meteoroloģiskā radara iegūtos datus tieši izmantos LVĢMC tikai deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu īstenošanai saskaņā ar VARAM deleģēšanas līgumu, kā arī Valsts akciju sabiedrība “Latvijas Gaisa satiksme”, tomēr pēc datu apkopošanas un sagatavošanas, nav izslēgts, ka meteoroloģiskie dati var tikt izmantoti arī citiem lietotājiem", secināms, ka projekta ietvaros izveidoto infrastruktūru tiek plānots izmantot saimnieciskās darbības veikšanai.
Atbilstoši Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 207.punktam: "Ja jaukta izmantojuma gadījumā infrastruktūru izmanto galvenokārt tikai nesaimnieciskajai darbībai, Komisija uzskata, ka valsts atbalsta noteikumi uz attiecīgo finansējumu var vispār neattiekties ar nosacījumu, ka saimnieciskā darbība ir vienīgi papildinoša, tas ir, šī darbība ir tieši saistīta ar infrastruktūras ekspluatāciju un tai nepieciešama vai nesaraujami saistīta ar tās galveno nesaimniecisko izmantojumu. Šis nosacījums būtu uzskatāms par izpildītu, ja saimnieciskajai darbībai patērē tos pašus resursus kā pamata nesaimnieciskajai darbībai, piemēram, tos pašus materiālus, iekārtas, darbaspēku vai pamatkapitālu. Papildinošās saimnieciskās darbības apjomam ir jāpaliek ierobežotam attiecībā pret infrastruktūras jaudu. Kā piemērus šādai papildinošai saimnieciskajai darbībai var minēt praksi, ka pētniecības organizācija dažkārt izīrē savas iekārtas un laboratorijas ražošanas nozaru partneriem." Šajā kontekstā infrastruktūras saimniecisko izmantojumu var uzskatīt par papildinošu, ja šai darbībai ik gadu atvēlētā jauda nepārsniedz 20 % no infrastruktūras kopējās gada jaudas. Ja infrastruktūras izmantojums ir paredzēts tāds, kā anotācijā skaidrots, tad lūdzam precizēt MK noteikumu projektu, paredzot nosacījumus papildinošas saimnieciskas darbības veikšanai, kā arī nosacījumus tās uzraudzībai visā projekta ietvaros izveidotās infrastruktūras amortizācijas perioda laikā, un novēršot pretrunas ar anotācijā skaidroto un MK noteikumu projekta 16.punktā minēto.
Anotācijā lūdzam arī norādīt, ka atbildīgā iestāde sagatavos metodiku par 20% nosacījuma kontroli (t.sk., nosakot tajā arī 20% nosacījuma uzraudzības sākuma punktu papildinošās saimnieciskās darbības gadījumā). Vēršam uzmanību, ka metodikai ir jābūt apstiprinātai pirms projektu iesniegumu atlases izsludināšanas.
Atbilstoši Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 207.punktam: "Ja jaukta izmantojuma gadījumā infrastruktūru izmanto galvenokārt tikai nesaimnieciskajai darbībai, Komisija uzskata, ka valsts atbalsta noteikumi uz attiecīgo finansējumu var vispār neattiekties ar nosacījumu, ka saimnieciskā darbība ir vienīgi papildinoša, tas ir, šī darbība ir tieši saistīta ar infrastruktūras ekspluatāciju un tai nepieciešama vai nesaraujami saistīta ar tās galveno nesaimniecisko izmantojumu. Šis nosacījums būtu uzskatāms par izpildītu, ja saimnieciskajai darbībai patērē tos pašus resursus kā pamata nesaimnieciskajai darbībai, piemēram, tos pašus materiālus, iekārtas, darbaspēku vai pamatkapitālu. Papildinošās saimnieciskās darbības apjomam ir jāpaliek ierobežotam attiecībā pret infrastruktūras jaudu. Kā piemērus šādai papildinošai saimnieciskajai darbībai var minēt praksi, ka pētniecības organizācija dažkārt izīrē savas iekārtas un laboratorijas ražošanas nozaru partneriem." Šajā kontekstā infrastruktūras saimniecisko izmantojumu var uzskatīt par papildinošu, ja šai darbībai ik gadu atvēlētā jauda nepārsniedz 20 % no infrastruktūras kopējās gada jaudas. Ja infrastruktūras izmantojums ir paredzēts tāds, kā anotācijā skaidrots, tad lūdzam precizēt MK noteikumu projektu, paredzot nosacījumus papildinošas saimnieciskas darbības veikšanai, kā arī nosacījumus tās uzraudzībai visā projekta ietvaros izveidotās infrastruktūras amortizācijas perioda laikā, un novēršot pretrunas ar anotācijā skaidroto un MK noteikumu projekta 16.punktā minēto.
Anotācijā lūdzam arī norādīt, ka atbildīgā iestāde sagatavos metodiku par 20% nosacījuma kontroli (t.sk., nosakot tajā arī 20% nosacījuma uzraudzības sākuma punktu papildinošās saimnieciskās darbības gadījumā). Vēršam uzmanību, ka metodikai ir jābūt apstiprinātai pirms projektu iesniegumu atlases izsludināšanas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam plašāk izvērtēt MK noteikumu projekta 19.punktā minētajām atbalstāmajām darbībām vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas. Skaidrojam, ka galvenā vienkāršoto izmaksu nodrošinātā priekšrocība ir ievērojami mazināts administratīvais slogs, kā arī tiek samazināta kļūdu rašanās iespēja. Turklāt, izmantojot vienkāršotās izmaksas, saistītos cilvēkresursus un administratīvās darbības var vairāk novirzīt politikas mērķu īstenošanai un tie vairs nav jākoncentrē uz finanšu dokumentu apkopošanu un pārbaudi. Gadījumā, ja vienkāršoto izmaksu piemērošana papildus jau plānotajam nav iespējama, lūdzam pamatojumu norādīt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 21.9. apakšpunktu ar informāciju, vai norādītās tiešās attiecināmās projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas ir attiecināmas gan uz finansējuma saņēmēju, gan uz sadarbības partneriem. Atbilstoši lūdzam precizēt arī anotāciju.
Vienlaikus lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 21.9.apakšpunktu ar atsauci uz Regulas Nr. 2021/1060 55. panta 1. punktu, to redakcionāli precizējot piedāvātajā redakcijā.
Vienlaikus lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 21.9.apakšpunktu ar atsauci uz Regulas Nr. 2021/1060 55. panta 1. punktu, to redakcionāli precizējot piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
tiešās attiecināmās projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, kuras saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 55. panta 1. punktu projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot izmaksu vienoto likmi 7 procentu apmērā no šo noteikumu 21. punktā noteiktajām tiešajām attiecināmajām izmaksās, kas nav atlīdzības izmaksas;
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot, kā projektā tiks nodrošināta vienota pieeja, ja viena un tā pati izmaksu pozīciju tiks segta, izmantojot vienkāršotās izmaksas un faktiskās izmaksas.
Vēršam uzmanību, ka iepirkums nav šķērslis piemērot vienkāršotās izmaksas, līdz ar to lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 21.10.apakšpunkta pēdējo teikumu vai sniegt detalizētāku informāciju anotācijā.
Vienlaikus lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 21.10.apakšpunktu, norādot konkrētu atsauci uz piemērojamo metodiku atbilstoši piedāvātajai redakcijai.
Vēršam uzmanību, ka iepirkums nav šķērslis piemērot vienkāršotās izmaksas, līdz ar to lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 21.10.apakšpunkta pēdējo teikumu vai sniegt detalizētāku informāciju anotācijā.
Vienlaikus lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 21.10.apakšpunktu, norādot konkrētu atsauci uz piemērojamo metodiku atbilstoši piedāvātajai redakcijai.
Piedāvātā redakcija
finansējuma saņēmēja personāla darba braucienu un iekšzemes komandējumu transporta izmaksas (maksa par degvielu, sabiedriskā transporta izmantošana), kurām piemēro vadošās iestādes izstrādāto metodiku “Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai”
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību uz dubultā finansējuma risku, ņemot vērā, ka šobrīd vienas un tās pašas izmaksas, piemēram, biroja tehniku, var attiecināt gan atbilstoši MK noteikumu projekta 21.11. apakšpunktam, gan atbilstoši MK noteikumu projekta 23. punktam kā netiešās attiecināmās izmaksas, piemērojot vienoto likmi 15% apmērā. Līdz ar to aicinām skaidri nodalīt, kādas izmaksas ir attiecināmas atbilstoši MK noteikumu projekta 21.11. apakšpunktam un kādas - atbilstoši MK noteikumu projekta 23. punktam, lai novērstu dubultā finansējuma risku.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 21.11.apakšpunktu ar informāciju, vai norādītās tiešās attiecināmās darba vietu aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas gan uz finansējuma saņēmēju, gan uz sadarbības partneriem.
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Finanšu ministrijas 2022.gada 25.augusta vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā":
1) 9.5. punktam, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas atbilstoši darba laikam projektā;
2) 33.punktam, daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu un daļlaika proporcija darbam projektā.
Līdz ar to lūdzam precizēt MK noteikumu projekta attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Finanšu ministrijas 2022.gada 25.augusta vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā":
1) 9.5. punktam, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas atbilstoši darba laikam projektā;
2) 33.punktam, daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu un daļlaika proporcija darbam projektā.
Līdz ar to lūdzam precizēt MK noteikumu projekta attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
21.11. Darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai, uzturēšanai un remontam ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā:
21.11.1. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālu darba laiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100% apmērā.
21.11.2. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā nepilnu darba laiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam.
21.11.3. Daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā tiek ņemts vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu, kā arī proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam.
21.11.1. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā normālu darba laiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100% apmērā.
21.11.2. Ja projekta vadības vai īstenošanas personāls ir nodarbināts projektā nepilnu darba laiku, jaunradītas darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam.
21.11.3. Daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā tiek ņemts vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu, kā arī proporcionāli darba slodzes procentuālajam sadalījumam.
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 22.punktu. Ja ir plānots tiešās attiecināmās projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas segt atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2021/1060 55. panta 1. punktam, tad Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā sadarbības iestāde pie maksājumu pieprasījumu izskatīšanas nepārbaudīs faktiskās personāla atlīdzības izmaksas, līdz ar to katrs projekta īstenotājs ir atbildīgs par atbilstošas grāmatvedības uzskaiti un Darba likumā noteikto normu ievērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas būs radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem, ņemot vērā MK noteikumu projekta 26.punktā noteikto, ka projekta izmaksas ir attiecināmas no 2023.gada 1. janvāra (proti, izmaksas ir paredzēts attiecināt pirms līguma vai vienošanās noslēgšanas).
Vienlaikus lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumu, ka nedrīkst attiecināt jau pabeigtas darbības, kas radušās pirms MK noteikumu apstiprināšanas vai līgumu un vienošanās noslēgšanas brīža.
Vienlaikus lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumu, ka nedrīkst attiecināt jau pabeigtas darbības, kas radušās pirms MK noteikumu apstiprināšanas vai līgumu un vienošanās noslēgšanas brīža.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu nepārprotamu uztveramību un atbilstību Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likumam, lūdzam MK noteikumu projekta 27.punktā noteikt, ka sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem viena mēneša laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma. Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju, ka lēmuma pieņemšana būs viena mēneša laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīt prognozēto uzturēšanas izmaksu apmēru un tā detalizētus aprēķinus, vienlaikus sniedzot informāciju, ar kuru gadu uzturēšanas izmaksas plānotas (proti, pēc projekta pabeigšanas), kā arī norādīt, kāpēc finansējums to segšanai ir nodrošināmas no valsts budžeta.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā sniegto informāciju, norādot katram gadam arī valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru. Vienlaikus lūdzam arī pārskatīt norādīto finansējuma sadalījumu pa gadiem, jo kopsummā tas neatbilst MK noteikumu projekta 7.punktā norādītajam finansējuma apmēram.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākuma ietvaros projekta īstenotājs ir valsts kapitālsabiedrība, lūdzam anotācijas 3.sadaļā norādīt, kāpēc pasākuma ietvaros līdzfinansējums jānodrošina no valsts budžeta.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 1.3.apakšpunktu ar vārdiem "plānoto un" pirms vārda "pieejamo".
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 1.4.apakšpunktu ar norādi, ka tiek noteiktas prasības arī finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu vienotu regulējuma ietveršanu Eiropas Savienības fondus regulējošos noteikumos, lūdzam izteikt punktu šādā redakcijā: "Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika."
Piedāvātā redakcija
3. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par MK noteikumu projekta 4.2.apakšpunktā minētā rādītāja sasniedzamajām vērtībām dalījumā pa kārtām.
Vienlaikus lūdzam iesūtīt Finanšu ministrijai aktualizētu pasākuma rādītāju metodoloģijas aprakstu, ņemot vērā pasākumā veiktās izmaiņas rādītāju vērtībās attiecībā uz sadalījumu kārtās.
Vienlaikus lūdzam iesūtīt Finanšu ministrijai aktualizētu pasākuma rādītāju metodoloģijas aprakstu, ņemot vērā pasākumā veiktās izmaiņas rādītāju vērtībās attiecībā uz sadalījumu kārtās.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rādītāja nosaukumu svītrojot vārdu "specifiskais". Atbilstošu precizējumu par šo rādītāju lūdzam veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
4.3. rezultāta rādītājs – nodrošinātais klimata un vides monitorings. Rezultāta rādītājs tiek sasniegts, ja projektu ietvaros veikti ieguldījumi 58 vietās, lai izveidotu jaunas vai modernizētu esošās monitoringa vietas, sasniedzot vērtību 242 vietas.
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 9.punktu ar informāciju, ka projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts, ir finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rīcību situācijā, ja tiks iesniegti vairāki projekta iesniegumi, proti, vai par katru tiks noslēgts līgums pa projekta īstenošanu, un kāda būs rīcība un sekas, ja visi projekti kopā nenodrošinās MK noteikumu projekta 4. vai 7.punktā noteikto nosacījumu izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt MK noteikumu projekta 13.punktā vārdus "kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina Eiropas Savienības fondu ieviešanu, tostarp projekta sadarbības partneru piesaistes nosacījumus 2021.–2027. gada plānošanas periodā." ar vārdiem "kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt MK noteikumu projekta 17.punktā vārdus "Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā (turpmāk - sadarbības iestāde)" ar vārdiem "sadarbības iestādē", ņemot vērā, ka Centrālajā finanšu un līgumu aģentūra kā sadarbības iestāde ir nodefinēta Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likumā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām svītrot šo punktu, ņemot vērā, ka minētie pienākumi sadarbības iestādei noteikti Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likumā
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt lietderību MK noteikumu projekta 19.punktā norādītajai atsaucei uz vides politikas plānošanas dokumentiem un deleģēšanas vai sadarbības līgumos noteiktajiem uzdevumiem. Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projektā ietveramajam atbalstāmo darbību tvērumam ir jāizriet no ES fondu kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteiktā, t.sk. sekmējot minētajā dokumentā noteikto mērķu un rādītāju sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punkta redakciju, jo esošā redakcija liek domāt, ka datu apstrādes sistēmu un pārraides iekārtu izstrāde var arī netikt īstenota, jo iekavās ir atruna "ja attiecināms", taču uzstādīšana vienmēr ir attiecināma, t.sk. arī gadījumos, kad izstrāde nav veikta.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, vai MK noteikumu projekta 21.4.2. un 21.4.3. apakšpunktā minētās izmaksas ir uzskatāmas par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju uzturēšanas izmaksām/ biroja aprīkojuma iegādes izmaksām, kas ietilpst netiešajās izmaksās saskaņā ar vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.1. "Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros" 29.-30.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kā MK noteikumu projekta 21.8.apakšpunktā minētās attiecināmās izmaksas ir saistītas ar MK noteikumu projekta 19.punktā plānotajām atbalstāmajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām veikt redakcionālus precizējumus MK noteikumu projekta 23.punktā atbilstoši piedāvātajai redakcijai.
Piedāvātā redakcija
Projekta netiešās attiecināmās izmaksas atbalstāmo darbību īstenošanai plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 21.9.apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla atlīdzības izmaksām. Ja projekta īstenošanai tiek piesaistīts sadarbības partneris, netiešo attiecināmo izmaksu sadalījums starp projekta iesniedzēju un sadarbības partneri tiek noteikts sadarbības līgumā.
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, 64.panta 1.punkta c) apakšpunktā ir noteikti PVN izmaksu robežsliekšņi:
- Pievienotās vērtības nodoklis ir attiecināmās izmaksas no ES fondu finansējuma šādos gadījumos:
1) darbībām, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 000 000 EUR (ieskaitot PVN);
2) darbībām, kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 milj. (ieskaitot PVN), ja tās nav atgūstamas saskaņā ar PVN reglamentējošiem valsts tiesību aktiem.
Līdz ar to lūdzam pārskatīt MK noteikumu projekta 25.punkta redakciju, nepieciešamības gadījumā to precizējot atbilstoši minētajam regulējumam.
Papildus lūdzam anotāciju papildināt ar aprakstu, ka tiks novērsts dubultā finansējuma risks.
- Pievienotās vērtības nodoklis ir attiecināmās izmaksas no ES fondu finansējuma šādos gadījumos:
1) darbībām, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 000 000 EUR (ieskaitot PVN);
2) darbībām, kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 milj. (ieskaitot PVN), ja tās nav atgūstamas saskaņā ar PVN reglamentējošiem valsts tiesību aktiem.
Līdz ar to lūdzam pārskatīt MK noteikumu projekta 25.punkta redakciju, nepieciešamības gadījumā to precizējot atbilstoši minētajam regulējumam.
Papildus lūdzam anotāciju papildināt ar aprakstu, ka tiks novērsts dubultā finansējuma risks.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt MK noteikumu projektu ar punktu, kas nosaka sociāli atbildīga publiskā iepirkumu un inovatīvu publiskā iepirkumu piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām MK noteikumu projekta 31.1.apakšpunktā norādīto atsauci uz normatīvajiem aktiem izteikt šādā redakcijā: "Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 24.jūnija regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 47. un 50. pantā un saskaņā ar kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas."
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām dzēst 31.12 apakšpunktu, lai nedublētu būviecības nozares normatīvos paredzēto.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 31.13. apakšpunktu papildināt ar atsaucēm uz pārējiem 21. punkta apakšpunktiem, kas paredz iekārtu iegādi, atbilstoši MKN projekta anotācijas skaidrojumam, ka Energoefektivitātes likuma 15. panta trešā daļa attiecas uz aktivitātēm, kurās tiek uzlabotas vai iegādātas ēkas, iekārtas, transportlīdzekļi.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt terminoloģiju uz "avansa maksājuma izlietošanas laiks " atbilstoši ES fondos lietotajai terminoloģijai.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu "Risinājuma apraksts", norādot vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem “Klimatdrošināšana”, “Energoefektivitāte pirmajā vietā” un “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijā norādīto informāciju par avansiem, papildinot ar vārdiem “starpposma maksājumi”, ņemot vērā, ka ir avansa un starpposma maksājumu kopsumma.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām atsauci uz regulām noformēt atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, iekļaujot datumu pēc izdevējiestādes.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz vienotās personāla atlīdzības likmes aprakstu, lūdzam ņemt vērā Finanšu ministrijas kā ES fondu vadošās iestādes atsevišķi no MK noteikumiem sniegtos komentārus un priekšlikumus.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt anotācijā ietverto informāciju par PVN "Saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas[18] 64.panta 1.punkta c) apakšpunktu pievienotās vērtības nodoklis nav attiecināmās izmaksas, izņemot gadījumu, kad projektiem, kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 milj. euro (ieskaitot PVN), ja tās nav atgūstamas saskaņā ar PVN reglamentējošiem valsts tiesību aktiem."
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-