Atzinums

Projekta ID
23-TA-645
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
24.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt punktu, aizstājot vārdus “gala finansējuma saņēmējiem” ar vārdiem “gala labuma guvējiem”, ja attiecināms, vai citu terminu, lai nodrošinātu atbilstību ES fondu normatīvajos aktos noteiktajai terminoloģijai. Skaidrojam, ka atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulai (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai un Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likumam nav paredzēts termins “gala finansējuma saņēmēji”. Attiecīgus precizējumus lūdzam veikt visā MK noteikumu projekta tekstā, kā arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā MK noteikumu projekta 9.punktā noteikto, ka maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma, lūdzam Eiropas Sociālā fonda Plus  finansējumu norādīt –  10 760 326 euro un valsts budžeta finansējums 1 898 882 euro.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt noteikumu projektu, vai skaidrot, kādā kārtībā tiek iesniegti sociālās inovācijas idejas un sociālās inovācijas projekta pieteikumi. 
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka anotācijā sniegtā informācija par iemesliem, kāpēc vienkāršoto izmaksu piemērošana nav iespējama, ir argumentēta attiecībā uz vienotās likmes piemērošanu, vienlaikus, tā kā anotācijā ir norādīti nepieciešamie amati projekta vadības un īstenošanas nodrošināšanai, saskatām, ka būtu iespējams izstrādāt un piemērot vienības izmaksu standarta likmi personāla atlīdzības izmaksu segšanai, likmju aprēķinu balstot uz Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu, MK noteikumiem Nr.262 “Valsts un pašvaldību institūciju amatu katalogs, amatu klasifikācijas un amatu apraksta izstrādāšanas kārtība” un Sabiedrības integrācijas fonda darba samaksas noteikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai ar minēto - "plāno kā vienu izmaksu pozīciju" saprotams, ka paredzēts izmantot vienkāršoto izmaksu veidu - fiksētas summas maksājumu? Vēršam uzmanību, ka šajā gadījumā izstrādājama vienkāršoto izmaksu metodika.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt vai skaidrot, ko saprot ar terminu "finanšu atbalsts". Vai ir domāts MK noteikumu projekta 27.2.5.apakšpunktā noteiktais de minimis atbalsts un tā piešķiršanas nosacījumi?
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu 15.3.1.apakšpunktu papildināt ar atsauci uz 13.8.apakšpunta darbības īstenošanu, kuras ietvaros plānots slēgt ieprikumu līgumus par 16.punkta pakalpojumu/aprīkojuma iegādi.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam no noteikumu 15.3.3.apakšpunkta dzēst [...un darba braucienu] vai papildināt anotāciju ar pamatojumu minētās aktivitātes nepieciešamībai.
Papildus lūdzam anotācijas sadaļas "Risinājuma apraksts" 2. un 5.punktu papildināt ar pamatojumu ārvalstu komandējumu nepieciešamībai. Skaidrojam, ka noteikumu 13.2.apakšpunkta darbība ir vērsta uz pasākumiem potenciālajiem sociālo inovāciju pieteicējiem un noteikumu 13.5.apakšpunkta darbības ietvaros ir plānota sociālo inovāciju projektu īstenošanas rezultātu novērtēšana. 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam vārdus "vai esošo darba vietu atjaunošanai" aizstāt ar vārdiem "vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts". Vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējam projekta īstenošanā deleģēts uzdevums sniegt atbalstu gala labuma guvējiem, lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs izvērtē gala labuma guvējus atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. punktā minētajiem izslēgšanas nosacījumiem, kā rezultātā finansējuma saņēmējs būtu tiesīgs noraidīt gala labuma guvēja projekta pieteikumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādēļ lēmumu pieņem Sabiedrības integrācijas fonda sekretariāts, vēršam uzmanību, ka šāds pienākums būtu attiecināms finansējuma saņēmējam. 
Papildus lūdzam skaidrot, kas izveido Sabiedrības integrācijas fonda sekretariātu un kādam tam ir loma. 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu kā 27.2.5. punkta apakšpunktos minētās izmaksu pozīcijas (piemēram, iestādes sabiedrisko aktivitāšu īstenošana, pārējie neklasificētie pakalpojumi, ēdināšana, tehnoloģiskās iekārtas un mašīnas utt.) sekmēs pasākuma mērķa sasniegšanu.
Vienlaikus lūdzam noteikumu projektā vai projekta iesnieguma veidlapā (gala finansējuma saņēmējam) noteikt pienākumu sagatavot pamatojumu par šķērsfinansējuma izmaksu saikni ar pamatfonda līdzfinansētajām aktivitātēm, kā arī šādu izmaksu nepieciešamību sekmīgai pamatfonda līdzfinansēto aktivitāšu ieviešanai. Gala finansējuma saņēmēja projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijos jāiekļauj kritērijs(-i), pēc kura(-iem) vērtē projekta iesniegumā paredzētā šķērsfinansējuma apmēra pamatotību un saikni ar pamatfonda finansētajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, vai neizpildās Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 2.punkta nosacījums par obligātu vienkāršoto izmaksu piemērošanu gala labuma guvējiem. Vēršam uzmanību, ka obligāta vienkāršoto izmaksu piemērošana ir gadījumos, ja FS sniedz atbalstu gala labuma guvējam, kuru projekti/līgumi ietekmē rādītāju pasē noteikto darbības līmeni un tā iznākuma rādītāju un kopējais finansējums ir līdz 200 000 EUR (ieskaitot).
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam normas skaidrībai precizēt to tā, lai ir skaidrs, ka de minimis atbalsts attiecas uz gala finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu 27.2.5.27.apakšpunktu, nosakot, ka netiešās izmaksas ir 7% no tiešajām attiecināmajām izmaksām, nevis no kopējā finanšu atbalsta (atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 54.panta a) apakšpunktam).
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam šo punktu precizēt, lai nodrošinātu sasaisti ar šo noteikumu projekta 18.punktā noteikto, ka pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšana ir attiecināma, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šķērsfinansējuma apmēru, norādot, ka tas nepārsniedz 18% no 4.4.1.1.pasākuma ESF+ finansējuma, atbilstoši programmā norādītajam.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka šķērsfinansējuma apmērs nevar pārsniegt 15% no 4.4. prioritātes ESF+ finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar projekta ilgtspējas nodrošināšanu un projekta iesniedzēja spēju turpināt darbību pēc projekta īstenošanas (gadījumā, ja gala finansējuma saņēmējs ieplānos šķērsfinansējumu ERAF tipa darbībām), ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz šķērsfinansējumu materiāliem ERAF tipa ieguldījumiem, t.sk. kapitālajam remontam un rekonstrukcijai; licencēm, koncesiju un patentu, preču zīmju un līdzīgu tiesību iegādei, utt.

Vienlaikus ņemot vērā, ka noteikumu projektā ir plānotas darbības ar infrastruktūru, tad noteikumu projektā ir iekļaujams punkts, kas nosaka gala finansējuma saņēmēja apbūves un īpašumtiesības uz konkrēto objektu vai īpašumu, kurā plānots veikt ieguldījumus.

Papildus, IKT ieguldījumu gadījumā ir jāpārliecinās, vai ieguldījumi plānoti publiskās pārvaldes īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, t.sk. īpašumā atrodas pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, t.sk. risinājuma modificēšanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu 7.punktu, norādot finansējuma avotu šķērsfinansējumam.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot anotācijā ar kādu nolūku ir plānotas projektu pieteikumu divas plūsmas - (1) ar ideju priekšatlasi, kurā var piedalīties visi interesenti un (2) pieteikšanās par 27.3.2. punktā definētajām tēmām, bez ideju priekšatlases.
Vēršam uzmanību, ka šādā gadījumā konkurēs projekti ar augstu ideju gatavības pakāpi (izgājuši priekšatlasi) un tie, kuru idejas nav iepriekš izvērtētas, kas apgrūtinās vērtēšanas procesu un tā caurspīdīgumu.
Lūdzam izvērtēt iespēju organizēt vienotu ideju/projektu atlasi (ar vai bez priekšatlases), balstoties uz vienotiem nosacījumiem, izvērtējot iespēju 27.3.2. punktā definētājām tēmām piešķirt papildu punktus projektu vērtēšanas procesā, ņemot vērā, ka finansējums ir ierobežots.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu 34.3.apakšpunktu papildināt ar atsauci uz 13.8.apakšpunta darbības īstenošanu, kuras ietvaros plānots slēgt iepirkumu līgumus par 16.punkta pakalpojumu/aprīkojuma iegādi.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka saskaņā ar ES kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 7.pielikumu 4.4.1.1.pasākums ir norādīts kā stratēģiski svarīgs, lūdzam papildināt noteikumus, ka finansējuma saņēmējs izstrādā projekta komunikācijas plānu, kā arī organizē vismaz vienu informatīvo pasākumu vai aktivitāti, tajā iesaistot EK pārstāvniecību Latvijā, AI, VI un SI.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šis ir divu līmeņu atbalsta projekts, kurā finanšu saņēmējs nodrošina atbalsta piešķiršanu granta formā personām, kas nav projekta finansējuma saņēmēji un pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu, finanšu saņēmējam jānodrošina Eiropas Parlamenta un Padomes  2018. gada 18.jūlija Regulas Nr. 2018/1046  par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61.panta prasību izpildi, lūdzam papildināt projekta 35.punktu, norādot uz Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 "Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā" prasību nodrošināšanu.
Piedāvātā redakcija
35.1.Finansējuma saņēmējam ir izveidota iekšējās kontroles sistēma korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 "Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā" prasībām, kura sevī ietver: 
    35.1.1. preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus; 
    35.1.2. pasākumus aizliegtās vienošanās riska kontrolei;
    35.1.3. krāpšanas un korupcijas risku novēršanas mehānismus;
    35.1.4. dubultā finansējuma novēršanas mehānismu;
 
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumos par specifiskā mērķa īstenošanu jāiekļauj prasību, ka finansējuma saņēmējs izstrādā nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta (ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulai (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 61. pantā noteikto), krāpšanas un korupcijas risku neesamību, tai skaitā gala labuma guvēju līmenī. Attiecīgi lūdzam papildināt MK noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu 38.punktā precizēt atsauci uz šo noteikumu 13.4. apakšpunktu. Skaidrojam, ka saskaņā ar anotācijā un noteikumos norādīto, de minimis atbalstu piešķir tikai par šo noteikumu 13.4.apakšpunktā minētās darbības īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šo noteikumu projekta 43.punktā ir noteikts de minimis atbalsta piešķiršanas brīdis, t.i., de minimis atbalsta piešķiršanas brīdis ir šo noteikumu 13.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai noslēgtā līguma ar atbalsta saņēmēju spēkā stāšanās diena, lūdzam precizēt noteikumu projekta 39.punkta redakciju, lai ir skaidrs, ka de minimis prasības tiks vērtētas ne tikai pieņemot lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu, bet arī šo noteikumu 13.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai noslēgtā līguma ar atbalsta saņēmēju spēkā stāšanās dienā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka de minimis atbalsta gadījumā atgūst visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, lūdzam precizēt šo normu šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr.1407/2013, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
 
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par plānotā pasākuma struktūru, t.i., ka SIF īsteno valsts deleģēto funkciju un tas pats nebūs de minimis atbalsta saņēmējs, ka tas nodrošinās projektu izvērtēšanu un de minimis atbalsta sniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" precizēt norādīto informāciju par projekta īstenošanas personālu, ņemot vērā sniegto skaidrojumu, attiecīgi:
- grāmatvedi, finansistu, iepirkuma speciālistu/juristu un sabiedrisko attiecību speciālistu pārcelt pie projekta vadības personāla.
- saturiskos ekspertus un vērtētājus norādīt kā projekta īstenošanas personālu, pamatojoties uz noteikumu 25.punktu.
- papildināt aprakstu ar informāciju par vērtētāju plānoto noslodzi.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" precizēt 4.4.1.1. pasākuma kopējo plānoto finansējumu (ESF+ un valsts budžeta līdzfinansējums) no 15 000 000 euro uz 15 780 000 euro un fondu finansējumu no 12 750 000 euro (ar elastības finansējumu) uz 13 413 000 euro, saskaņā ar noteikumu 7.punktā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas sadaļu "Risinājuma apraksts" papildināt ar atbalstāmās darbības "Informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu" aprakstu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā iekļaut informāciju, kā gala finansējuma saņēmēji pārliecināsies par inovatīvā sociālā pakalpojuma aprobācijā iesaistāmo personu atbilstību noteikumu 3.punktā minētajām mērķa grupām.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Iebildums
Lūdzam papildināt ar novērtējumam par plānoto ietekmi uz tautsaimniecību , t.sk. norādot pēc iespējas izmērāmus faktiski sagaidāmos rezultātus/ rādītājus.
Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6.punktā precizēt ESF+ finansējum no 13 410 000 euro uz 13 413 000 euro saskaņā ar noteikumu projekta 7.punktā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka MK noteikumi paredz pasākumu, kas norādīts programmas sadaļā “Plānoto stratēģiski svarīgo darbību saraksts un to plānotais laika grafiks”, lūdzam atbilstoši vadlīniju Nr. 1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 18.punktam identificēt konkrētus stratēģiskas nozīmes projektus vai norādīt, kā tie tiks identificēti līdz attiecīgās projektu iesniegumu atlases uzsākšanai, vienlaikus norādot dokumentu, kurā tie tiks identificēti.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka saskaņā ar "Vadlīnijām Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" ir paredzēti tikai trīs rādītāju veidi (nacionālais, iznākuma un rezultāta), lūdzam dzēst vārdu "iznākuma" noteikumu projekts 4.3. un 4.4. apakšpunktā.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt iespēju uzskaitīt informāciju par dalībniekiem, ņemot vērā, noteikumu projekta 4.4. punktā paredzēto rādītāju - personas, kuras saņēmušas inovatīvus sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Pasākumu īsteno ierobežotu projektu iesniegumu atlases veidā.
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka plānotā pārdale no 4.4. prioritātes uz 4.3. prioritāti nav saskaņota un tās īstenošanai ir nepieciešami Programmas grozījumi, kuri ir saskaņojami ar Eiropas Komisiju.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar punktu, kas nosaka atbildīgās iestādes tiesības pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu un tajā sniegto informāciju par programmas ieviešanas progresu ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pieejamo finansējumu līdz MK noteikumos par speficikā atbalsta mērķa īstenošanu plānotā kopējā finansējuma apmēram.
Papildus lūdzam izvērtēt iespēju izdalīt pēdējo teikumu (pieejamas finansējums) atsevišķā punktā. 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar vārdiem "un finansējuma saņēmējam" ņemot vērā no nodaļas izrietošo informāciju. 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam no MK noteikumu projekta 11. punkta izdalīt pēdējo teikumu jaunā punktā, ņemot vērā, ka minētais teikums nosaka finansējuma saņēmēja uzdevumu un pienākumus. 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka gala finansējuma saņēmējs uzņemas segt sadārdzinājumu, ja tāds radīsies (nav attiecināms uz gadījumiem, kad gala finansējuma saņēmējs ir valsts pārvaldes iestāde).
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un pārcelt noteikumu 12. punktu uz citu nodaļu, ņemot vērā, ka punkts attiecas uz projekta pieteikumu iesniegšanu nevis projekta iesnieguma iesniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu 15.3.1.apakšpunktu, norādot [..šo noteikumu 13.1., 13.2., 13.5. apakšpunktā].
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām lietot metodiku pilnos nosaukumus:
1) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai;
2) Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija protokollēmuma Nr.36 85. § 3.punktā, noteikto, kas paredz, ka, lai veicinātu Eiropas Savienības fondu projektu izvērtējuma par izmaksu un ieguvumu analīzi veikšanu ne tikai gadījumos, kad Eiropas Savienības fondu projekta ietvaros plānots gūt neto ieņēmumus, atbildīgā iestāde, izstrādājot Ministru kabineta noteikumu projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, paredz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi Eiropas Savienības fondu projektiem, kuru atlase paredzēta ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā un projekta kopējās izmaksas (ieskaitot PVN) pārsniedz 1 miljonu euro. Aicinām papildināt noteikumu projektu ar pienākumu finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju piemērot zaļo publisko iepirkumu, lai veicinātu Eiropas Zaļā kursa un klimata pārmaiņu mērķu sasniegšanu, gadījumā, ja projektā šķērsfinansējuma ietvaros tiks paredzēta publiskās infrastruktūras būvniecība.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, vai ar  Labklājības ministriju MK notiekumu projekta 19. punktā tiek saprasta atbildīgā iestāde, vai nozares ministrija? Attiecīgu precizējumu lūdzam veikt arī MK noteikumu projekta 26.2.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot kas un kā izveido Sabiedrības integrācijas fonda padomi? 
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izdalīt MK noteikumu projekta 26.3. apakšpunkta pēdējos divus teikumus kā jaunu punktu, ņemot vērā, ka attiecīgais regulējums neattiecas uz finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešāmību papildināt noteikumu projekta 27.2.5. punktu ar izmaksām, ka varētu būt nepieciešamas ERAF tipa darbību īstenošanai, piemēram, būvprojekta izstrādes, būvekspertīzes, autoruzraudzības u.c. izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt vai noteikumu 27.4.apakšpunkts nav izsakāms divos atsevišķos apakšpunktos, attiecīgi:
- visu ar sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlasi saistīto informāciju publicē finansējuma saņēmēja oficiālajā tīmekļvietnē.
- sociālo inovāciju projektu pieteikumu sagatavošanai un iensiegšanai divus mēnešus, kā arī nosakot, ka šo noteikumu 27.3.1. apakšpunktā minētās atlases ietvaros sociālās inovācijas pieteicējs  var iesniegt sociālās inovācijas projekta pieteikumu, kas paredz īstenot šo noteikumu 26.6. apakšpunktā apstiprināto sociālās inovācijas idejas pieteikumu un ka šo noteikumu 27.3.2. apakšpunktā minētās atlases ietvaros sociālās inovācijas pieteicējs var iesniegt vienu sociālās inovācijas projekta pieteikumu.
Kā arī lūdzam izvērēt vai punkta otrais teikums nav papildināms, norādot [Sociālo inovāciju projektu pieteikumu sagatavošanai un iesniegšanai paredz/nosaka divus mēnešus....].
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumus ar nosacījumu, kurā brīdī finansējuma saņēmējs kompensētos izdevumus gala finansējuma saņēmējam var attiecināt no projekta (vai pēc gala norēķina veikšanas vai pēc katra starpposma maksājuma veikšanas gala finansējuma saņēmējam).
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Gadījumos, kad avansa saņēmējs ir pašvaldība, MK noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu ietver nosacījumu, ka avansa pieprasījumu apstiprina ņemot vērā nosacījumu, ka plānotā avansa apmērs, tā pamatojums atbilst spējai to izlietot saimnieciskā gada ietvaros. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 31.1. apakšpunktu, papildinot to ar informāciju, ka avanss jāizlieto sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu 31.4. apakšpunktā vārdu "gala" ar vārdu "noslēguma", lai atbilstu ES fondos izmantotajai terminoloģijai. 
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu 34.4.apakšpunktu papildināt, norādot [... šo noteikumu 13.1., 13.2., 13.5. apakšpunktā].
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot vadošās iestādes vadlīnijās "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 34.4. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka valsts un pašvaldību iestādēm un citām publiskām personām de minimis atbalstu piešķir tikai darbībām, kas ir noteiktas kā saimnieciskas darbības, lūdzu precizēt vai un kādos gadījumos valsts un pašvaldību iestādēm un atvasinātām publiskām personām ir piešķirams de minimis atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par noteikumu projektā paredzēto finansējuma un gala finansējuma saņēmējam iespēju saņemt avansu.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam no anotācijas sadaļas "Rsinājuma apraksts" rindkopas [Pasākuma ietvaros atbalstāmas tiešās attiecināmās izmaksas, kas ietver tādas izmaksu pozīcijas kā finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, finanšu atbalstu sociālo inovāciju īstenotājiem, iepirkumu līgumu izmaksas un iekšzemes un ārvalstu (ja dalība plānotajā pasākumā nav iespējama attālināti) komandējumu un darba braucienu izmaksas, un netiešās attiecināmās izmaksas.] svītrot "un netiešās izmaksas", pamatojoties uz to, ka netiešo izmaksu skaidrojums ir nodefinēts nākamajā rindkopā. 
Piedāvātā redakcija
-
61.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai noteikumu 4.4.punktā minētais rādītājs “Personas, kuras saņēmušas inovatīvus sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus – 600” paliks kā nacionālais iznākuma rādītājs, vai to arī plānots ar grozījumiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam iekļaut kā programmas iznākuma rādītāju.
Ja paliek kā nacionālais iznākuma rādītājs, tad lūdzam anotācijas sadaļas "Risinājuma apraksts" 8.lapā labot teikumu [...Programmas rādītājā tiks ieskaitītas atbalstu (jaunus un inovatīvus sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus) saņēmušas personas....], vārdus “Programmas rādītājā” aizstājot ar “Nacionālajā rādītājā”.
Ja plānots mainīt uz "Programmas rādītāju", lūdzam ņemt vērā, ka būs jāuzkrāj dati par dalībniekiem no projekta īstenošanas sākuma un izvērtēt vai nav nepieciešamas papildināt noteikumus ar nosacījumu par datu uzkrāšanu.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas sadaļas "Risinājuma apraksts" 3.punkta darbības aprakstā ir sniegta informācija, ka tiek plānota divpakāpju darbība un ņemot vērā noteikumu 13.3.apakšpunktu, lūdzam darbības nosaukumu norādīt "sociālo inovāciju ideju atlase un sociālo inovāciju projektu pieteikumu atlase".
Kā arī lūdzam papildināt aprakstu, norādot informāciju, kas un kāpēc varēs apstrīdēt Fonda sekretariāta administratīvos aktus.
 
Piedāvātā redakcija
-
63.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" iekļautajām un aprakstītajām darbībām norādīt plānotās indikatīvās izmaksas katras darbības īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu, norādot, kurā Sabiedrības integrācijas fonda pamatbudžeta apakšprogrammā tiek plānots noteikumu projektā paredzētais finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 6.2.apakšpunktā "Detalizēts izdevumu aprēķins" ietvertā informācija ir svītrojama, pārceļot to uz sadaļu "Cita informācija". Vienlaikus sadaļa "Cita informācija" ir papildināma, ka nepieciešamais finansējums pasākuma īstenošanai tiks piesaistīts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
 
Piedāvātā redakcija
-
66.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 6.1.apakšsadaļā svītrot Sociālo pakalpojumu attīstības padomi un kā projekta izstrādē iesaistīto institūciju norādīt Sabiedrības integrācijas fonda padomi.

 
Piedāvātā redakcija
-
67.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Saskaņā ar Finanšu ministrijas 1.4.vadlīniju "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 15.punktu, lūdzam papildināt anotācijas 8.2. sadaļu par pasākuma ietekmi uz horizontālo principu “Klimatdrošināšana” , “Energoefektivitāte pirmajā vietā”, "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" un “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-