Atzinums

Projekta ID
23-TA-350
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera"
Atzinums iesniegts
01.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
LTRK vērš uzmanību, ka šajā projektā ir ietvertas vairākas prasības, kas paredz ļoti apjomīgas informācijas sagatavošanu un iesniegšanu. Piemēram, nepieciešamību nosūtīt IZM atskaiti par augstskolas stratēģiskās specializācijas īstenošanu (2.1.3. punkts), gada pārskatu publicēšanu tīmekļvietnē ne vēlāk kā līdz kārtējā gada 1. aprīlim (6. punkts), prasību gada pārskatā iekļaut informāciju un to publicēt par pedagogiem, kas piedalās dažādu programmu īstenošanā (7.3.5. punkts), par izdevumiem personālam (7.4. punkts), kā arī par īstenoto projektu un līgumpētījumu skaitu un finansējumu (8.1.2. punkts), par zinātnisko publikāciju skaitu (8.1.3. punkts), augstskolas padomes apstiprinātu gada finanšu rezultātu pārskatu (8.2. punkts). Turklāt pastāv prasība arī gada pārskatā iekļaut datus par uzdevumu izpildi, attīstības stratēģijas īstenošanu un finanšu ilgtspēju un akadēmiskā personāla vidējā atalgojuma līmeni (10. punkts), un zvērināta revidenta apstiprinātu finanšu pārskatu, stipendiju nolikumu un iekšējos noteikumus, kas nosaka atlīdzības kārtību, personāla politiku un grāmatvedības kārtošanas kārtību (11. punkts). Šo visu nepieciešams sagatavot un publicēt līdz 2023. gada 1. novembrim (12. punkts).

LTRK vērš uzmanību, ka tik vērienīgas informācijas sagatavošana radīs papildu administratīvo slogu augstskolām, turklāt, strādājot samazināta budžeta apstākļos, ar esošajiem resursiem tik apjomīgu pārskatu var būt īpaši apgrūtinoši sagatavot.
Turklāt jānorāda, ka projekts neatbilst 2010. gada 5. maijā pieņemtajiem Ministru kabineta noteikumiem  Nr. 413 “Noteikumi par gada publiskajiem pārskatiem”, kā arī nav ņemts vērā, ka Valsts kase publisko visu augstskolu gada pārskatus savā mājas lapā. Līdz ar ko nerodas skaidrība, kādēļ viena un tā pati informācija, bet dažādos formātos un dažādā detalizācijas pakāpē, turklāt dažādos termiņos, ir jāiesniedz dažādām valsts institūcijām ilgstoši nepietiekoša finansējuma apstākļos.

Ņemot vērā augstākminēto, aicinām precizēt projekta 11. punktu, lai nebūtu jādublē Valsts kasē iesniegto informāciju un jāpublicē visu finanšu pārskatu, kurš ir pieejams publiski Valsts kasē. Faktiski finanšu pārskats sastāv no ļoti liela failu skaita, kā arī grāmatvedības kārtošanas kārtība ir viena no gada pārskata sastāvdaļām – grāmatvedības uzskaites pamatprincipu apraksts. Ministrija projekta anotācijā arī ir norādījusi, ka viens no mērķiem ir pārstāt pieprasīt vienu un to pašu informāciju vairākas reizes.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām 2.1.1. punktā nenorādīt konkrētus datumus, bet atskaišu iesniegšanu paredzēt atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām 7.4. punktā uzlabot formulējumu, nedublējot 7.3. punktā esošo tekstu, bet atsaukties uz 7.3. punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-