Atzinums

Projekta ID
23-TA-894
Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
11.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Elektronisko sakaru likuma 4. panta otrās daļas 4. punktam Satiksmes ministrija atbilstoši kompetencei elektronisko sakaru nozarē nodrošina platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmas izveidošanu, kā arī tās uzturēšanu un darbību.
Valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari”, respektējot Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumu Nr. 242 “Satiksmes ministrijas nolikums” 5.2.apakšpunktā noteiktās tiesības Satiksmes ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā deleģēt platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmas darbības nodrošināšanu valsts akciju sabiedrībai "Elektroniskie sakari", noslēdzot deleģēšanas līgumu, ir informējusi Satiksmes ministriju par gatavību sadarbībai ar Satiksmes ministriju, noslēdzot deleģēšanas līgumu par platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmas uzturēšanu laika posmam līdz trīs gadiem.
 
Piedāvātā redakcija
Ņemot vērā minēto, aicinām Ministru kabineta noteikumu projekta 2. punktu izteikt šādā redakcijā”:
“2. Sistēmas pārzinis ir Satiksmes ministrija un tā nodrošina sistēmas attīstību un finansēšanu. Satiksmes ministrijai ir tiesības normatīvajos aktos noteiktā kārtībā deleģēt valsts akciju sabiedrībai "Elektroniskie sakari" ar sistēmas darbības un drošības nodrošināšanu saistītos uzdevumus.”
 
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Izpildot 2020. gada 27. oktobrī starp Satiksmes ministriju un valsts akciju sabiedrību “Elektroniskie sakari” noslēgtajā deleģēšanas līgumā par platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmas izveidi un darbības nodrošināšanu noteikto, valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari” līdz 2023. gada 27. oktobrim ir izveidojusi un nodevusi Satiksmes ministrijai funkcionējošu platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmu produkcijas vidē.
Ņemot vērā minēto un Elektronisko sakaru likuma 4. panta otrās daļas 4. punktu, aicinām svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta 3. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Elektronisko sakaru likuma 13. panta otrajai daļai platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmā iekļauj Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas veiktajā platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma ģeogrāfiskajā apsekošanā iegūtos datus un elektronisko sakaru komersantu sniegto informāciju par elektronisko sakaru tīklu infrastruktūras attīstības plāniem, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas rīcībā esošos interneta piekļuves pakalpojumu kvalitātes mērījumu rezultātus, kā arī Satiksmes ministrijas sagatavoto informāciju par teritorijām, kurās tiek plānots valsts atbalsts, un valsts atbalsta ietvaros izbūvēto elektronisko sakaru infrastruktūru.
Ministru kabineta noteikumu projekta 15. punktā paredzēts noteikt, ka elektronisko sakaru komersants, kas mazumtirdzniecībā sniedz interneta piekļuves pakalpojumu mobilā elektronisko sakaru tīklā, sniedz platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmā informāciju par platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma mobilā elektronisko sakaru tīklā pieejamību atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas informācijas iesniegšanas noteikumos elektronisko sakaru nozarē noteiktajiem termiņiem un kārtību.
Ņemot vērā minēto, aicinām svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta 5. punktā, ka valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari” ir  platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmas lietotāja un datu uzturētāja.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Elektronisko sakaru likuma 13. panta pirmajai daļai platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēma tiek izveidota un uzturēta, lai nodrošinātu valsts atbalsta pasākumu plānošanai elektronisko sakaru jomā un platjoslas elektronisko sakaru attīstības politikas izstrādei nepieciešamos analītiskos materiālus un statistiku, kā arī platjoslas elektronisko sakaru tīklu, platjoslas un universālā pakalpojuma ģeogrāfiskās pieejamības monitoringu. Sistēma uztur aktuālos un vēsturiskos datus par platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma ģeogrāfisko pieejamību (tos piesaistot valsts adrešu reģistra datiem administratīvo teritoriju un adrešu līmenī), kā arī interneta piekļuves pakalpojumu kvalitātes mērījumu rezultātus (tos piesaistot ģeogrāfiskajām koordinātām vai valsts adrešu reģistra datiem). Vienlaikus atbilstoši minētā likuma 13. panta ceturtajai daļai platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmā uztur publiski pieejamu tiešsaistes karti, kas nodrošina iespēju adreses līmenī atlasīt informāciju par pieejamiem elektronisko sakaru pakalpojumiem, to kvalitāti un sniedzējiem, kā arī informāciju par teritorijām, kurās tiek plānoti valsts atbalsta pasākumi elektronisko sakaru pakalpojumu izvēršanai, un valsts atbalsta ietvaros izbūvēto infrastruktūru.
Savukārt Ministru kabineta noteikumu projekta 6. punktā plānots noteikt, ka platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmas uzdevumi ir nodrošināt iespēju saņemt un uzglabāt informāciju par publisko fiksēto un mobilo mazumtirdzniecības elektronisko sakaru pakalpojumu ģeogrāfisko pieejamību un datus, kas nepieciešami analīzes un statistikas vajadzībām, kā arī nodrošināt iespējas analizēt un statistikas vajadzībām atrādīt sistēmā iekļautos datus normatīvajos aktos noteikto funkciju vai uzdevumu veikšanai.
Ņemot vērā minēto, aicinām izvērtēt Ministru kabineta noteikumu projekta 6. punkta atbilstību Elektronisko sakaru likuma 13. panta pirmajai un ceturtajai daļai un Ministru kabineta noteikumu projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju) papildināt ar informāciju par minēto izvērtējumu. Vienlaikus tiesību normas skaidrībai un noteiktībai aicinām Ministru kabineta noteikumu projekta 6. punktu papildināt ar tiesību subjektiem, kuriem tiks nodrošināta iespēja saņemt Ministru kabineta noteikumu projekta 6.1.apakšpunktā minēto informāciju un datus, kā arī papildināt tiesību normu ar tiesību subjektiem, kuriem un kādu normatīvajos aktos noteikto funkciju vai uzdevumu veikšanai tiks nodrošināta iespēja analizēt un statistikas vajadzībām atrādīt platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmā iekļautos datus.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Elektronisko sakaru likuma 13. panta otrajai daļai platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmā iekļauj Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas veiktajā platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma ģeogrāfiskajā apsekošanā iegūtos datus un elektronisko sakaru komersantu sniegto informāciju par elektronisko sakaru tīklu infrastruktūras attīstības plāniem, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas rīcībā esošos interneta piekļuves pakalpojumu kvalitātes mērījumu rezultātus, kā arī Satiksmes ministrijas sagatavoto informāciju par teritorijām, kurās tiek plānots valsts atbalsts, un valsts atbalsta ietvaros izbūvēto elektronisko sakaru infrastruktūru.
Ministru kabineta noteikumu projekta 15. punktā paredzēts noteikt, ka elektronisko sakaru komersants, kas mazumtirdzniecībā sniedz interneta piekļuves pakalpojumu mobilā elektronisko sakaru tīklā, sniedz platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmā informāciju par platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma mobilā elektronisko sakaru tīklā pieejamību atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas informācijas iesniegšanas noteikumos elektronisko sakaru nozarē noteiktajiem termiņiem un kārtību.
Ņemot vērā minēto, aicinām svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta 5. un 8. punktā, ka valsts akciju sabiedrība “Elektroniskie sakari” ir  platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmas lietotāja un datu uzturētāja.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Elektronisko sakaru likuma 13. panta otrajai daļai platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmā iekļauj Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas veiktajā platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma ģeogrāfiskajā apsekošanā iegūtos datus un elektronisko sakaru komersantu sniegto informāciju par elektronisko sakaru tīklu infrastruktūras attīstības plāniem, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas rīcībā esošos interneta piekļuves pakalpojumu kvalitātes mērījumu rezultātus, kā arī Satiksmes ministrijas sagatavoto informāciju par teritorijām, kurās tiek plānots valsts atbalsts, un valsts atbalsta ietvaros izbūvēto elektronisko sakaru infrastruktūru.
Ministru kabineta noteikumu projekta 15. punktā paredzēts noteikt, ka elektronisko sakaru komersants, kas mazumtirdzniecībā sniedz interneta piekļuves pakalpojumu mobilā elektronisko sakaru tīklā, sniedz platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmā informāciju par platjoslas interneta piekļuves pakalpojuma mobilā elektronisko sakaru tīklā pieejamību atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas informācijas iesniegšanas noteikumos elektronisko sakaru nozarē noteiktajiem termiņiem un kārtību.
Ņemot vērā minēto, aicinām svītrot Ministru kabineta noteikumu projekta 18. punktu, kurā plānots noteikt, ka platjoslas pieejamības ģeogrāfiskās informācijas sistēmā iekļauj arī valsts akciju sabiedrības “Elektroniskie sakari” datus par mobilā elektronisko sakaru tīkla bāzes staciju atrašanās vietu, pieslēguma tehnoloģiju, izmantotajām radiofrekvenču spektra joslām un antenu azimutiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka šajā punktā uzskaitītie atvērtie dati, nesakrīt ar Latvijas Atvērto Datu portālā data.gov.lv pieejamiem atvērtiem datiem. Lūdzu pārskatīt uzskaitītos atvērtos datus un precizēt tos.  
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu sadaļā par noteikumu projekta III.nodaļu, papildināt ar informāciju, kāds avots tika izmantots noteikumu projekta 20.punkta atvērto datu uzskaitījumam.  
Piedāvātā redakcija
-