Projekta ID
23-TA-760Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
16.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 15.3.apakšpunktā minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 13.punktu, nosakot, ka sadarbības partnerim atbalstāmo darbību īstenošanai tik piešķirts finansējums no projekta, lai būtu nepārprotami, kas domāts ar vārdiem "publiskais finansējums".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar jaunu punktu, kas nosaka, ka projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksas finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nav atbalstāma šāda pieejas maiņa, līdz ar to lūdzam izvēlēties vienu no risinājumiem un ar to virzīties uz saskaņošanu ar VI. Papildus norādām, ka vienotā likme ir jāsaskaņo ar VI, pierādot šo konkrēto likmes apmēru, kā arī anotācijā jābūt obligāti norādāmajai informācijai, piemērojot šo vienkāršoto izmaksu veidu.
Papildus, ja ar vienoto personāla likmi līdz 20 % ir pietiekami, lai segtu personāla atlīdzības izmaksas, lūdzam izvērtēt nepieciešamību izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku, kas ir administratīvi lielāks slogs visām iesaistītajām pusēm.
Ja izmaksas tiks attiecinātas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju, vai noteikumu projekta 19.1.apakšpunktā norādītā vienkāršoto izmaksu metodika tiks apstiprināta līdz atlases izsludināšanai. Attiecīgi lūdzam norādīt, ka gadījumā, ja līdz atlases izsludināšanai vienkāršoto izmaksu metodika nebūs apstiprināta, projekta iesniegumu atlasē netiks veikta personāla atlīdzības izmaksu apmēra pamatotības analīze.
Papildus, ja ar vienoto personāla likmi līdz 20 % ir pietiekami, lai segtu personāla atlīdzības izmaksas, lūdzam izvērtēt nepieciešamību izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku, kas ir administratīvi lielāks slogs visām iesaistītajām pusēm.
Ja izmaksas tiks attiecinātas atbilstoši atbildīgās iestādes apstiprinātajai vienkāršoto izmaksu metodikai, lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju, vai noteikumu projekta 19.1.apakšpunktā norādītā vienkāršoto izmaksu metodika tiks apstiprināta līdz atlases izsludināšanai. Attiecīgi lūdzam norādīt, ka gadījumā, ja līdz atlases izsludināšanai vienkāršoto izmaksu metodika nebūs apstiprināta, projekta iesniegumu atlasē netiks veikta personāla atlīdzības izmaksu apmēra pamatotības analīze.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Finanšu ministrijas 2022.gada 25.augusta vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktam daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu.
Līdz ar to lūdzam precizēt MK noteikumu attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Līdz ar to lūdzam precizēt MK noteikumu attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu 19.2.8.apakšpunktā minētās izmaksas tiek attiecinātas no MK noteikumu 19.1.apakšpunktā minētajām izmaksām, lūdzam svītrot 19.2.8.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka projektā vadības un īstenošanas personālam ir paredzētas vienkāršotās izmaksas atbilstoši MK noteikumu 19.1.punktam, lūdzam šo punktu svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris, īstenojot projektu, nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām, tai skaitā paraksta apliecinājumu, kā arī nodrošina, ka neiestājas dubultfinansējuma risks.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Labklājības ministrijas izstrādātajām vadlīnijām "Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027)" pasākumam ir netieša ietekme uz horizontālo principu " “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”, kas nosaka, ka pasākumam ir jānosaka vismaz viens horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītājs. Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 27.1.apakšpunktu ar šo rādītāju attiecīgi papildinot informāciju arī anotācijā, kā arī lūdzam papildināt anotāciju ar 3 vispārīgām un 3 specifiskām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 31.punktu, jo attiecīgie nosacījumi dublē Ministru kabineta noteikumu "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanas stadijā) 35.punktā noteikto. Nepieciešamības gadījumā aicinām attiecīgo informāciju iekļaut anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā Latvijas Pilsoniskās alianses sniegto informāciju dokumentā "viedokļu pārskats", lūdzam papildināt ar skaidrojumu attiecībā uz turpmāko rīcību, ja iestāsies sadārdzinājuma gadījums. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka nav pieļaujama sadārdzinājuma segšana no ES fondu līdzekļiem un valsts budžeta līdzfinansējuma (t.sk. valsts budžeta dotācijām pašvaldībām).
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 7.punktā sniegto informāciju, norādot institūciju, kurā projekts ietekmēs amata vietu skaitu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” sniegt informāciju, ka pasākuma īstenošanai nepieciešamais finansējums tiks pārdalīts no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, vienlaikus norādot konkrēto institūciju, kura lūgs minēto pārdali veikt.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Vēršam uzmanību, kā anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādītais 2024., 2025., 2026., 2027. un 2028. gada indikatīvais finansējuma sadalījums pa avotiem neveido attiecīgā gada finansējuma kopsummu. Attiecīgi lūdzam precizēt 6.punktā sniegto informāciju, nepieciešamības gadījumā veicot labojumus arī 1.,1.1., 2., 2.1., 3., 3.1., 5. un 5.1.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām MK noteikuma projektu papildināt ar jaunu punktu par plānoto atbalsta veidu saskaņā ar vadošās iestādes vadlīniju projekta “Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā” 7.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.3.apakšpunktu ar vārdiem "plānoto un" aiz vārda "pasākumam", ņemot vērā, ka noteikumu projektā ir noteikts arī plānotā finansējuma apmērs.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.4.apakšpunktu ar vārdiem "finansējuma saņēmējam" aiz vārda "iesniedzējam", ņemot vērā, ka noteikumu projekts nosaka prasības arī attiecīgā pasākuma finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 4. un 5. punkta redakciju, izsakot tos vienā punktā atbilstoši Vadošās iestādes vadlīnijām “Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei”, vienlaikus precizējot rādītāju nosaukumus un veidus atbilstoši Programmā noteiktajam. Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus anotācijā.
Piedāvātā redakcija
4. Pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
4.1. programmas iznākuma rādītājs biedrības un nodibinājumi, kuri saņēmuši atbalstu - 250, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 60;
4.2. programmas rezultāta rādītājs NVO skaits, kas sniegušas atzinumus par rīcībpolitikas plānošanas dokumentiem un normatīvajiem aktiem (6 mēnešu laikā pēc iesaistes projekta darbībās) - 50.
4.1. programmas iznākuma rādītājs biedrības un nodibinājumi, kuri saņēmuši atbalstu - 250, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 60;
4.2. programmas rezultāta rādītājs NVO skaits, kas sniegušas atzinumus par rīcībpolitikas plānošanas dokumentiem un normatīvajiem aktiem (6 mēnešu laikā pēc iesaistes projekta darbībās) - 50.
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt 6. un 7.punkta redakciju, izsakot minētos punktus atbilstoši vadošās iestādes vadlīniju projekta “Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" 4.punktam.
Piedāvātā redakcija
6. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir 1 740 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 274 528 euro), tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 1 479 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 233 349 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums– 261 000 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 41 179 euro). Maksimālais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
7. Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 1 465 472 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu – 1 245 651 euro apmērā, valsts budžeta līdzfinansējumu – 219 821 euro apmērā.
8. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 6. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
7. Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 1 465 472 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu – 1 245 651 euro apmērā, valsts budžeta līdzfinansējumu – 219 821 euro apmērā.
8. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 6. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 9.punktā vārdus "Eiropas Savienības vadībā iesaistītās", lai nodrošinātu vienotas normas lietošanu visos Eiropas Savienības fondu regulējošos normatīvos aktos.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu no 12.1. līdz 12.4.apakšpunktam iekļaut atsauces uz konkrētām šo MK noteikumu darbībām, kuru ietvaros var tikt piesaistīti arī sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 14.punktā vārdus "Eiropas Savienības" ar vārdu "šo" aiz vārda "nodrošina". Attiecīgu precizējumu lūdzam veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar apakšpunktu, ka sadarbības partneris apzinās/apliecina, ka projekta ietvaros saņemtais finansējums netiks izmantots saimnieciskās darbības veikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārcelt noteikumu projekta 16.punktu aiz noteikumu projekta 10.punkta, lai nodrošinātu normu izsekojamību.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā pasākuma iznākuma rādītāju (biedrības un nodibinājumi, kas saņēmuši atbalstu), lūdzam skaidrot, kāds atbalsts tiks sniegts biedrībām un nodibinājumiem un kurās darbībās tiks iesaistīta pasākuma mērķa grupa.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar atsauci arī uz 17.7.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
19.2.1. pakalpojumu (tai skaitā uzņēmuma līgumu) izmaksas šo noteikumu 17.1. , 17.2. , 17.3. , 17.4. , 17.5., 17.6 un 17.7. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt vai ārzemju komandējumi ir paredzēti ES dalībvalstīs vai arī ir paredzēti ārpus ES. Papildus lūdzam precizēt, vai ārvalstu komandējumu izmaksas ir attiecināmas tikai finansējuma saņēmēja vai arī sadarbības partnera projekta īstenošanas personālam, kā arī precizēt, kuru atbalstāmo darbību īstenošanai nepieciešami ārvalstu komandējumi.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt uz "transporta pakalpojumu izmaksas", kā arī, ņemot vērā, ka minētajā metodikā nav noteiktas vienkāršoto izmaksu likmes transportlīdzekļu nomai un transporta pakalpojumu pirkšanai, izvērtēt, vai apakšpunkta redakcija nav redakcionāli precizējama.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst vārdus "atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā un Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām šo noteikumu 17.7. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai", ievērojot, ka informācijas un publicitātes pasākumu īstenošanas nosacījumi noteikti noteikumu projekta 26.2. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam šai izmaksu pozīcijai paredzēt limitu, kā arī anotācijā norādīt kādu citu informatīvo un publicitātes pasākumu īstenošana ir atbalstāma pasākuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 19.1.apakšpunktam projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 milj.EUR (ieskaitot PVN) un nav iesaistīts komercdarbības atbalsts (t.sk. de minimis), ir iespējams piemērot vienkāršotu PVN attiecināšanas shēmu, proti uzreiz PVN līdzekļus attiecinot no ES fondu projekta. Līdz ar to aicinām izvērtēt, vai teikuma daļa "ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā" nav dzēšama. Vienlaikus, ja izvērtējuma rezultātā tiek secināts izmantot vienkāršoto pieeju, lūdzam anotācijā papildināt ar skaidrojumu, ka tiks nodrošināts dubultā finansējuma novēršanas risks.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rādītāja nosaukumu atbilstoši Programmā noteiktajam vai svītrot vārdus "– 50 pilsoniskās sabiedrības organizācijas 6 mēnešu laikā pēc iesaistes projekta darbībās sniegušas atzinumus par rīcībpolitikas plānošanas dokumentiem un normatīvajiem aktiem –", ievērojot, ka rādītāju, par kuriem uzkrājami dati, nosaukumi minēti noteikumu projekta I. sadaļā "Vispārīgie jautājumi"
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu svītrot noteikumu projekta 29.punktu, minētais dublē Ministru kabineta noteikumu "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanas stadijā) 3.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļas "Atbalstāmās darbības un izmaksas" astoto rindkopu, nosakot, ka saskaņojums par vienkāršoto izmaksu metodiku ir no Finanšu ministrijas kā vadošās iestādes.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļas apakšadaļas "Atbalstāmās darbības un izmaksas" trešo rindkopu ar vārdiem "kā sadarbības iestāde" aiz vārda aģentūra.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām anotācijā iekļaut skaidrojumu, kādēļ no finansējuma saņēmēja (Sabiedrības integrācijas fonda) noteikumu ietvaros netiek pieprasīts apliecinājums, ka pasākuma ietvaros saņemtais finansējums netiks izmantots saimnieciskās darbības veikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.sadaļu ar ietekmi uz finansējuma saņēmēju un tā sadarbības partneri, kuriem ar noteikumu projektu paredzēts īstenot projektu un veikt noteikumu projektā noteiktos pienākumus.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Priekšlikums
Rosinām precizēt 2. rindkopā norādīto informāciju, ievērojot, ka 4.3.4.5.pasākuma kritēriji jau ir izskatīti š.g. 27.aprīlī.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to, vai pasākuma ietvaros īstenotie projekti un minētās atbalstāmās darbības veicinās Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) noteikto mērķu sasniegšanu. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Programmā norādītajam 4.3.4.SAM ietvaros plānots īstenot darbības, kas kopumā sniegs ieguldījumu dzimumu līdztiesības principa kā ESSBJR caurvijoša principa īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-