Atzinums

Projekta ID
23-TA-1467
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums

Ņemot vērā, ka atbilstoši anotācijā sniegtajai informācijai, likumprojekts ir saistīts ar likumprojektu “Grozījumi Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā” (23-TA-1575) un tiem ir jāstājas spēkā vienlaikus, uzskatām, ka informācija par to īstenošanai nepieciešamo finansējumu un tā avotu ir norādāma tikai viena likumprojekta anotācijā (to nav nepieciešams dublēt abos). Ņemot vērā, ka saistītā likumprojekta (23-TA-1575) anotācijā ir norādīts, ka nepieciešamais finansējums tiks nodrošināts Pasākumu plāna noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai 2023.–2025. gadam 5.4. pasākuma ietvaros, veicot finansējuma pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 10.00.00 "Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršana" uz Tieslietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 06.01.00 "Juridisko personu reģistrācija" 2024.gadam 102 995 euro apmērā un 2025. gadam un turpmāk katru gadu 10 350 euro apmērā, un MK sēdes protokollēmuma projektā ir iekļauts atbilstošs uzdevums Finanšu ministrijai pēc likumprojekta pieņemšanas Saeimā precizēt TM budžeta izdevumus, lūdzam precizēt likumprojekta anotācijas 3.sadaļu, svītrojot tajā iekļauto tabulu un norādot, ka informācija par likumprojekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu ir iekļauta saistītā likumprojekta (23-TA-1575) anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūgums identificēt likuma "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru" (turpmāk - likums) 18.28A panta pirmajā daļā vārdus "attiecīgu lēmumu" - kādu lēmumu var pieņemt Uzņēmumu reģistrs.
Piedāvātā redakcija
Uzņēmumu reģistrs reģistrē ziņas juridisko veidojumu patieso labuma guvēju reģistrā, pamatojoties uz juridiskā veidojuma pilnvarnieka (pārvaldnieka) pieteikumu, un pieņem lēmumu par ziņu reģistrāciju vai atteikumu reģistrēt ziņas.
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Saskaņā ar likuma 18.28C panta pirmo daļu, Uzņēmumu reģistrs var pieņemt lēmumu par atteikumu reģistrēt ziņas. Līdz ar to 18.28C panta otrā daļa ir jāpapildina, un ar kuru brīdi stāsies spēkā lēmums par atteikumu reģistrēt ziņas. Minētajās tiesību normās nav noregulēts, kādos termiņos ir jānovērš trūkumi pieteikumā vai arī tas būs noteikts Uzņēmumu reģistra lēmumā? Lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 18.28A panta trešajā daļā vārdus "attiecīgajam juridiskajam veidojumam" un "identifikators". Likumā "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru" ir lietots termins "Uzņēmumu reģistra piešķirtais vienotais resursu identifikators".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ar šo likumprojektu likuma 4.4 panta sestā daļa tiks izteikta jaunā redakcijā, kas nosaka pieteikuma iesniedzēja iespēju iesniegt pieteikumu elektroniski vai papīra formātā pa pastu. Līdz ar to ir jautājums, vai atbilstoši likuma 18.28B pirmajā daļā noteiktajam ir paredzēts, ka juridiskā veidojuma pilnvarnieks (pārvaldnieks) sniedz pieteikumu tikai elektroniskā formā? Lūdzam arī 
likuma 18.28B pirmajā daļā veikt precizējumus: aizstāt vārdus un skaitļus "likuma 4.4 panta sestajā daļā" ar vārdiem un skaitļiem "likuma 4.4 panta sestajā daļā".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Likuma 18.28 panta otrajā daļā ir norādīts, ka juridiskā veidojuma pilnvarnieks (pārvaldnieks) var iesniegt pieteikumu par juridiskā veidojuma izbeigšanu. Līdz ar to, kurā no normatīvajiem aktiem tiks atrunāti juridiskā veidojuma izbeigšanas gadījumi. Ja nav paredzēts to atrunāt šajā likumā, lūgums aprakstīt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ieteikums papildināt likuma 18.28B panta trešajā daļā pirms vārdiem "patieso labuma guvēju" ar vārdiem "juridiskā veidojuma".
Piedāvātā redakcija
Pieteikumam pievieno dokumentus, kas pamato pieteikumā norādītās ziņas, tostarp dokumentu, kas apstiprina juridiskā veidojuma patieso labuma guvēju identificējošās informācijas atbilstību (notariāli apliecinātu personu apliecinošā dokumenta kopiju, ārvalsts iedzīvotāju reģistra izziņu vai citus minētajiem dokumentiem pielīdzināmus dokumentus).
8.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūgums skaidrot atšķirību starp likuma 18.28C panta otrās daļas 2. un 3. punktu. Proti, 2.punkts nosaka, ka pieteikumā norādītas ziņas (..) nesatur visu nepieciešamo informāciju, taču 3. punkts - nav iesniegti visi nepieciešamie dokumenti, kas pamato reģistrējamās ziņas saskaņā ar Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā noteikto.
Uzņēmumu reģistrs veic ziņu par patieso labuma guvēju pārbaudi, tātad nodrošina to publisko ticamību, līdz ar to Finanšu ministrijas ieskatā 2. punktu ir nepieciešams precizēt, ka pieteikumā norādītas ziņas ir neskaidras vai kļūdainas (nepareizas).
Piedāvātā redakcija
2) pieteikumā norādītās ziņas ir neskaidras vai kļūdainas;
9.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūgums skaidrot atšķirību starp likuma 18.28C panta otrās daļas 2. un 3. punktu. Proti, 2.punkts nosaka, ka pieteikumā norādītas ziņas (..) nesatur visu nepieciešamo informāciju, taču 3. punkts - nav iesniegti visi nepieciešamie dokumenti, kas pamato reģistrējamās ziņas saskaņā ar Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā noteikto.
Uzņēmumu reģistrs veic ziņu par patieso labuma guvēju pārbaudi, tātad nodrošina to publisko ticamību, līdz ar to Finanšu ministrijas ieskatā 2. punktu ir nepieciešams precizēt, ka pieteikumā norādītas ziņas ir neskaidras vai kļūdainas (nepareizas).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Likuma Pārejas noteikumi papildināti ar 49. punktu, kura otrais teikums paredz, ka līdz 2023. gada 6. janvārim Uzņēmumu reģistrs ziņu pieejamību nodrošina www.ur.gov.lv. Piedāvājam redakciju.
Piedāvātā redakcija
Līdz šajā punktā norādītajam datumam Uzņēmumu reģistrs ziņu par juridiskā veidojuma patiesajiem labuma guvējiem pieejamību nodrošina Uzņēmumu reģistra tīmekļvietnē www.ur.gov.lv.
11.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūgums precizēt, kas tieši ir saglabājams likumā "Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru" no Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. punktā norādītajā risinājuma aprakstā, kur rasts risinājums transponēt Direktīvas 2018/843 31. panta 3.a punkta pirmo, otro un trešo daļu un 31. panta 9. punkta otro daļu, nav norādīts, kāda tiesību norma ir grozīta likumā. Ierosinām papildināt risinājuma aprakstā.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz anotācijas 1.3. apakšpunktā norādīto pēdējo rindkopu rosinām precīzi norādīt likumprojekta nosaukumu un tiesību akta numuru TAP sistēmā.
"Vienlaikus šobrīd ir spēkā Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma regulējums, kuru plānots atcelt ar likumprojektu "Grozījumi Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā", ņemot vērā plānoto Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma darbības izbeigšanos."
Piedāvātā redakcija
Vienlaikus šobrīd ir spēkā Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma regulējums, kuru plānots atzīt par spēkā zaudējušu (skat. likumprojektu " Par Covid-19 infekcijas izplatības  pārvaldības likuma atzīšanu par spēku zaudējušu”, [tiesību akta numurs TAP]).
 
14.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Regulējums ietekmē/varētu ietekmēt arī informācijas par patiesajiem labuma guvējiem saņēmējus un juridiskā veidojuma pilnvarniekus (pārvaldniekus), kas var būt arī fiziska persona. Rosinām precizēt atbildi uz šo punktu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
4.1.2. apakšpunktā rosinām norādīt "Grozījumi Ministru kabineta noteikumi Nr. 664 “Noteikumi par valsts nodevu, kas maksājama par ierakstu izdarīšanu uzņēmumu reģistra žurnālā un komercreģistrā, kā arī iesniedzamo dokumentu reģistrēšanu” vai likumprojekts "Grozījumi Ministru kabineta noteikumi Nr. 664 “Noteikumi par valsts nodevu, kas maksājama par ierakstu izdarīšanu uzņēmumu reģistra žurnālā un komercreģistrā, kā arī iesniedzamo dokumentu reģistrēšanu”.
Piedāvātā redakcija
-