Atzinums

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
Projekta ID
22-TA-2994
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
05.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Elektronisko sakaru likuma pārejas noteikumu 10. punktam šā likuma 4. panta ceturtā daļa stājas spēkā 2024. gada 1. janvārī. Norādām, ka nav pieļaujams noteikt, ka projekts stājas spēkā pirms stājusies spēkā tiesību norma, kas ir projekta izdošanas tiesiskais pamats.

Ievērojot minēto, lūdzam papildināt projektu ar projekta spēkā stāšanās noteikumu, nodrošinot, ka projekts stājas spēkā ne ātrāk kā 2024. gada 1. janvārī, atbilstoši precizējot projekta anotācijas 1.2. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Elektronisko sakaru likuma 4. panta ceturtā daļa paredz pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā valsts un pašvaldību institūcijas piesakās uz neatkarīgas interneta protokola sestās versijas adresi un to saņem, kā arī lokālā interneta reģistra darbības nodrošināšanas, uzturēšanas un finansēšanas kārtību. Informējam, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 108 100. punktam Ministru kabineta noteikumu projekta pirmajā punktā secīgi raksta vārdus "noteikumi nosaka" un likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam.

Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 1. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Informējam, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk – Noteikumi Nr. 108) 44. punktam normatīvā akta projektā lietotajos saīsinājumos abreviatūras neizmanto, izņemot vispārzināmās abreviatūras. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projektu, aizstājot tajā lietotos saīsinājumus "LIR", "ASN", "RIPE NCC", "IPv6", "LVRTC" un "IP" ar citiem atbilstošiem saīsinājumiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka projekta tekstā termins "/48" tiek lietots tikai vienu reizi, tādējādi nav nepieciešamības projekta 2.5. apakšpunktā norādīt tā skaidrojumu. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 2.5. apakšpunktu, atbilstoši precizējot projekta 4. punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Paskaidrojam, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 108 2.1. apakšpunktam normatīvā akta projektu raksta lakonisku, tostarp izvaroties no liekvārdības (sk. Valsts kanceleja. Normatīvo aktu projektu izstrādes rokasgrāmata, 2016. 17. lpp.). Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 3. punktā vārdus "brīvā formā rakstītu".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka vārdkopa "valsts vai pašvaldību institūcija" pirmo reizi tiek lietota projekta 1. punktā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projektu, vārdkopas "valsts vai pašvaldību institūcija" saīsinājumu nosakot projekta 1. punktā, vienlaikus atbilstoši precizējot projekta 3. punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 3. punkts noteic, ka valsts vai pašvaldību institūcija (turpmāk – institūcija), kura vēlas pieteikties un saņemt tīkla slāņu datu pārraides protokola sestās versijas adresi (turpmāk – Adrese), valsts akciju sabiedrībā "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (turpmāk – Centrs) iesniedz attiecīgu iesniegumu. Vēršam uzmanību, ka projekta 3. punkts neparedz, ka minētajā iesniegumā būtu iekļaujams arī pieprasījums piešķirt autonomās sistēmas numuru (turpmāk – Numurs).

Ievērojot minēto, lūdzam vērtēt nepieciešamību precizēt projektu atbilstoši iecerētajam regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Informējam, ka normatīvā akta projektā skaitli raksta ar vārdiem vai cipariem. Norādot skaitu, skaitļus no 1 līdz 9 raksta ar vārdiem, bet sākot ar 10 – ar cipariem (sk. Valsts kanceleja. Normatīvo aktu projektu izstrādes rokasgrāmata, 2016. 116. lpp.).

Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 5., 6., 7., 8. un 13. punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 108 2.1. apakšpunktam normatīvā akta projektu raksta lakonisku, tostarp izvaroties no liekvārdības (sk. Valsts kanceleja. Normatīvo aktu projektu izstrādes rokasgrāmata, 2016. 17. lpp.). Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 5. punktā vārdu "brīža".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 108 2.1. apakšpunktam normatīvā akta projektu raksta lakonisku, tostarp izvaroties no liekvārdības (sk. Valsts kanceleja. Normatīvo aktu projektu izstrādes rokasgrāmata, 2016. 17. lpp.). Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 7., 8. un 13. punktā vārdu "kalendārais" (attiecīgā locījumā).
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam precizēt projekta 8. punktu, nosakot, ka institūcijai 90 dienu laikā no Numura saņemšanas brīža jānodrošina tās darbība internetā, pretējā gadījumā Reģistrs demontē Numuru un līgums ar Centru par Numura piešķiršanu zaudē spēku.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot, ka projekta 16. punkts paredz, ka Centrs slēdz līgumu ar reģionālo interneta reģistru Eiropā (turpmāk – Reģistrs) vienīgi projekta 13. punkta izpildei, nav saprotams, kāds ir tiesiskais pamats projekta 8. punktā noteiktajā gadījumā Reģistram demontēt institūcijai piešķirto Numuru. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projektu atbilstoši iecerētajam regulējumam.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 7. punkts noteic, ka pēc līguma par Numura piešķiršanu abpusējas parakstīšanas Centrs viena mēneša laikā piešķir institūcijai Numuru, par to sagatavojot nodošanas – pieņemšanas aktu. Savukārt projekta 8. punkts noteic, ka institūcijai 90 dienu laikā no Numura saņemšanas brīža jānodrošina "tās darbība internetā, pretējā gadījumā RIPE NCC to demontē un noslēgtais līgums ar LVRTC par ASN piešķiršanu zaudē spēku". Norādām, ka no projekta teksta nav saprotams, vai Numura piešķiršanas un Numura saņemšanas brīdis notiek vienlaicīgi vai arī Numura saņemšana notiek pēc Numura piešķiršanas. Paskaidrojam, ka normatīvā akta tekstam jābūt skaidram, nepārprotamam un viennozīmīgam un tajā nav pieļaujami sinonīmi (sk. Valsts kanceleja. Normatīvo aktu projektu izstrādes rokasgrāmata, 2016. 17. lpp.).

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 8. punktu atbilstoši iecerētajam regulējumam, nepieciešamības gadījumā papildinot projekta anotācijas 1.3. sadaļu ar attiecīgu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Paskaidrojam, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 108 2.1. apakšpunktam normatīvā akta projektu raksta lakonisku, tostarp izvairoties no liekvārdības (sk. Valsts kanceleja. Normatīvo aktu projektu izstrādes rokasgrāmata, 2016. 17. lpp.).

Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 9. un 11. punktā vārdu "gadījumā".
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Paskaidrojam, ka saikļa "un" lietojums starp diviem vienlīdzīgiem teikuma locekļiem liecina par uzskaitījuma noteiktību un pabeigtību. Savukārt saiklis "vai" liecina, ka katrā atsevišķā gadījumā īstenojas tikai viens no uzskaitījumā minētajiem apstākļiem. Tādējādi, ņemot vērā saikļu "un" un "vai" atšķirīgo nozīmi, tiesību normu formulēšanā ieteicams izvēlēties tikai vienu no minētajiem saikļiem (sk. Valsts kanceleja. Normatīvo aktu projektu izstrādes rokasgrāmata, 2016. 113.-114. lpp.).

Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 12. un 13. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 13. punkta redakciju, novēršot tajā ietvertā tiesiskā regulējuma dublēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt projektu ar projekta 15. punktā lietotā saīsinājuma "IP" skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no projekta 16. punkta nav viennozīmīgi saprotams, vai Centrs projekta 13. punkta izpildei slēdz līgumu ar Reģistru katrā atsevišķā gadījumā, kad nepieciešams anulēt institūcijai piešķirto Adresi un (vai) Numuru, vai arī Centrs ar Reģistru slēdz vienu līgumu, kas piemērojams visiem gadījumiem, kad iestājas projekta 13. punktā minētie apstākļi. Paskaidrojam, ka, ja iecerēts, ka Centrs projekta 13. punkta izpildei ar Reģistru slēdz līgumu, kas piemērojams visiem gadījumiem, kad iestājas projekta 13. punktā minētie apstākļi, projektā nepieciešams noteikt termiņu, līdz kuram šāds līgums noslēdzams. Ja šāds termiņš projektā netiek noteikts, secināms, ka Centrs projekta 13. punkta izpildei katrā gadījumā, kad iestājas projekta 13. punktā minētie apstākļi, ar Reģistru slēdz atsevišķu līgumu.

Ievērojot minēto, lūdzam vērtēt nepieciešamību atbilstoši papildināt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 41. panta pirmajai daļai publiska persona var deleģēt pārvaldes uzdevumus, kuru izpilde ietilpst šīs publiskās personas vai tās iestādes kompetencē. Deleģējot pārvaldes uzdevumus, par funkcijas izpildi kopumā atbild attiecīgā publiskā persona.

Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta anotācijas 1.1. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam vērtēt nepieciešamību precizēt projekta 2.2. apakšpunktā ietverto termina "IPv6" skaidrojumu, nosakot, ka ar terminu "IPv6" projekta tekstā saprot tīkla slāņu datu pārraides protokola sestās versijas adresi.
Piedāvātā redakcija
-