Atzinums

Projekta ID
23-TA-2118
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar atsauci arī uz investīciju plāniem, atbilstoši 24. punkta redakcijai.
Piedāvātā redakcija
Atlases kārtas ietvaros tiek atbalstīti pašvaldību attīstības programmās (tai skaitā stratēģijās, lai pielāgotos klimata pārmaiņām) paredzētie un investīciju plānos iekļautie projekti, kurus īsteno pašvaldību teritorijās.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu, kādu apsvērumu pamatā ir noteikts noteikumu projekta 15.punktā norādītais izmaksu zemākais slieksnis.  Vienlaikus lūdzam precizēt noteikumu projekta 15.punktā norādīto projekta iesniedzēju, kas var būt ne tikai pašvaldības, bet arī to iestādes un kapitālsabiedrības.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumiem, kas nosaka galvenos aspektus (atbildība, funkcijas utt.) sadarbības līgumos, kas neizriet un nedublē Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumu Nr. 408 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.-2027. gada plānošanas periodā" regulējumu, tostarp to 6. punktā ietvertos nosacījumus par sadarbības līgumā iekļaujamo informāciju.


Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām paplašināt noteikumu projekta 25.1.apakšpunkta tvērumu no "pašvaldību īpašumā ..." uz "projekta iesniedzēja īpašumā ...", atbilstoši noteikumu projekta 39. punktam, kā arī atbilstoši precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
projekta iesniedzēja īpašumā esošo meliorācijas sistēmu un lietusūdens savākšanas sistēmu atjaunošanu un vides pielāgošanu klimata pārmaiņām:
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas nav iespējams, lūdzam papildināt anotāciju ar argumentāciju (iekļaujot aspektus, kas apgrūtina piemērot vienkāršotās izmaksas kā piemēram, izmaksu dažādība, datu pieejamība utt.) attiecībā uz vienkāršoto izmaksu nepiemērošanu. Vēršam uzmanību, ka 200 000 euro slieksnis attiecas uz obligāto vienkāršoto izmaksu piemērošanu, taču vienkāršotās izmaksas var piemērot jebkādām projektu darbībām neatkarīgi no projekta lieluma.  Vienlaikus lūdzam papildināt MK protokollēmumu ar punktu vai anotācijā iekļaut redakciju, kas paredz, ka 2.1.3.1. pasākuma ietvaros pēc noteikta laika perioda tiks atkārtoti izvērtētas vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka vadlīniju attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā 10.2.apakšpunkts nosaka, ka projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja tas ir noteikts Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu (t.sk. veicot grozījumus).
Līdz ar to aicinām pārskatīt noteikumu projekta 28.2.apakšpunktā minētās izmaksas, nepieciešamības gadījumā attiecīgās izmaksas (piemēram, tehniskās projekta izmaksas, autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas) apvienojot ar minētā projekta 28.1.apakšpunktu. Vienlaikus lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikumu projekta 28.1.apakšpunktā detalizētāk norādīt, kas ietilpst pie pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksām, kā arī papildināt minēto apakšpunktu ar atsauci uz izmaksām par projekta iesnieguma informācijas sagatavošanu un aizpildīšanu Kohēzijas politikas vadības un informācijas sistēmā.

Piedāvātā redakcija
ar projekta īstenošanu saistītās pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, izņemot 28.2. apakšpunktā minētās izmaksas un izmaksas par projekta iesnieguma informācijas sagatavošanu un aizpildīšanu Kohēzijas politikas vadības un informācijas sistēmā, nepārsniedzot 10 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstāku informāciju par noteikumu projekta 28.5.apakšpunktā  ietverto terminu "Specializētie transportlīdzekļi".
Vēršam uzmanību uz vadlīniju attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā 16.apakšpunktā norādīto 44.atsauci, proti, ka saskaņā ar ERAF un KF regulas Nr.2021/1058 7.panta 1.punkta h)daļas iii) punktu iespējams iegādāties tikai tādus transportlīdzekļus, kas atbilst direktīvas Nr.2009/33/EC nosacījumiem, un to atbildīgā iestāde, izstrādājot MK noteikumus par investīcijas īstenošanu, norāda sākotnējās ietekmes izvērtējumā (anotācijā).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt noteikumu projekta 28.9. punkta redakciju, ņemot vērā vadlīniju attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā 13.3.apakšpunktā noteikto, ka rezerves izmaksas var paredzēt ne vairāk kā 10% apmērā no attiecināmo būvniecības izmaksu kopsummas (nevis projekta kopējām attiecināmajām izmaksām).
.

Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākumā ir plānoti projekti ar kopējām attiecināmajām izmaksām, sākot ar 5 milj. EUR (t.sk. PVN), lai trešajai pusei būtu izsekojami, aicinām pie MK noteikumu attiecīgā punkta papildināt ar skaidru nosacījumu, ka gadījumos, ja projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir vismaz 5 milj. EUR (ieskaitot PVN), tās ir attiecināmas, ja vien nav atgūstamas saskaņā ar valsts normatīvajiem aktiem PVN jomā.
Piedāvātā redakcija
28.10. pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta “c” apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja vien tie nav atgūstami saskaņā ar valsts normatīvajiem aktiem PVN jomā.
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 31. punkts paredz, ka projekta izmaksas paredzēts attiecināt no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu, kā arī Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā noteikt finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas nav attiecināmas no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas nosaka pasākuma 1.kārtas projektu īstenošanas termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz sadarbības partnera iesaisti un publisko iepirkumu veikšanu, lūdzam izteikt noteikumu projekta 35.6. apakšpunktu jaunā redakcijā.
Lūdzam atbilstoši precizēt arī anotāciju.

Papildus lūdzam anotācijā norādīt, ka finansējuma saņēmējs izstrādā nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku neesamību, tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu un krāpšanas un korupcijas riskus, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta un krāpšanas un korupcijas risku preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts, krāpšana vai korupcija ir atklāta.
Piedāvātā redakcija
35.6. un sadarbības partneris nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta un publiskos iepirkumus regulējošo normatīvo aktu prasībām;
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 39.3. apakšpunktu, jo nav pamatojuma noteikt valdījuma tiesības uz periodu, kas nav īsāks par projekta dzīves ciklu. EK 2023. gada 2. oktobrī ir sniegusi skaidrojumu,  ka ilgtspēja nav jānodrošina visu dzīves ciklu (amortizācijas) periodu, bet tikai 5 gadus. Ilgtspējas nosacījumi ir nodalāmi no sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja pienākuma uzturēt pakalpojumu sniegšanai nepieciešamo infrastruktūru atbilstoši līguma par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu nosacījumiem.  Pēcuzraudzības termiņam nav jāsakrīt ar  sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja pilnvarojuma darbības termiņu, un ilgtspēja ir jānodrošina 5 gadus atbilstoši EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 65.panta 1.punktam.
Tāpat lūdzam skaidrot kā paredzēts veikt ieguldījumus citu publisku personu īpašumā, kas nav finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam savstarpēji salāgot anotācijā un noteikumu projektā lietotās redakcijas. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 28.9. apakšpunktā ir minētas rezerves izmaksas, bet anotācijā norādīts “neparedzētie izdevumi”. Ja nepieciešams, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu.

Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 5.un 10.punktā paredzēto, kā arī anotācijas 1.3.sadaļā norādīto informāciju, lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīt prognozēto finansējuma apmēru sadalījumā pa gadiem pasākuma īstenošanas visiem gadiem, līdz 2029.gadam ieskaitot (proti, norādīt visu pasākumam paredzētā finansējuma sadalījumu pa gadiem, kā arī katrā gadā atsevišķi norādīt finansējuma sadalījumu pa avotiem (ERAF finansējums un pašvaldības budžeta finansējums (EUR izteiksmē un %)).
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt MK noteikumu tekstu, vienoti lietojot šajā apakšpunktā atrunāto saīsinājumu "pirmā atlases kārta" (precizēt 1.3.apakšpunktā, 7.,8.,9.,16. un 28.punktā un II sadaļas nosaukumā). Tāpat aicinām MK noteikumos iekļaut tikai uz pirmo atlases kārtu attiecināmos rādītājus un finansējumu, bet kopējo pasākuma informāciju - anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar atsauci arī uz investīciju plāniem, atbilstoši 24. punkta redakcijai.
Piedāvātā redakcija
Atlases kārtas ietvaros tiek atbalstīti pašvaldību attīstības programmās (tai skaitā stratēģijās, lai pielāgotos klimata pārmaiņām) paredzētie un investīciju plānos iekļautie projekti, kurus īsteno pašvaldību teritorijās.
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 10.punkta nepieciešamību, ņemot vērā, ka noteikumu projekts ir par pasākuma 1.kārtu, kuras finansējums norādīts noteikumu projekta 11.punktā. Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar informāciju, ka elastības finansējums pasākuma ietvaros plānots 2.kārtā, attiecīgi svītrojot noteikuma projekta 12. punktu. Vienlaikus aicinām papildināt anotāciju ar vispārējo informāciju par pasākumam pieejamo finansējumu. 

Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka, ja projektā paredzēts arī sadarbības partneris, noteikumu projektā norāda finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera sadarbības pamatprincipus, pienākumus un tiesības, mērķu un rādītāju savstarpējo sasniegšanas dalījumu (ja attiecināms). Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projektu ar attiecīgu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām dzēst tekstu "kas paredzētas pašvaldības attīstības programmas investīciju plānā", jo prasību idejas iekļaut attīstības programmā nosaka jau iepriekšējie punkti, savukārt šajā punktā jau atrunāta detalizācija, kas attīstības programmā varētu neparādīties un tādējādi praktiski neizpildīsies, piemēram, ka darbība "atjaunot caurtekas, nemainot lietošanas veidu" šādā detalizācijā būs attīstības programmā.
Piedāvātā redakcija
Projektā iekļauj atbalstāmās darbības, kas ietver investīcijas infrastruktūras izveidei un (vai) atjaunošanai, kā arī tās funkcionalitātes nodrošināšanai (ietverot arī dabā balstītus risinājumus un ar pielāgošanos klimata pārmaiņām saistītu civilās aizsardzības nodrošinājumu), kas vērstas uz:
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projektu papildināt ar vēl vienu punktu attiecībā uz neatbalstāmajām darbībām atbilstoši anotācijā minētajam nosacījumam: "(..) netiek atbalstīti tādi plūdu un krasta erozijas pasākumi, kas vērsti uz nacionālas nozīmes plūdu riska teritorijām, kurām atbalsts tiek sniegts 2.1.3.2. pasākuma ietvaros.".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām punktu papildināt ar nosacījumu atbilstoši Anotācijā minētajam: "Izveidotā elektrotīklu un vājstravu tīklu infrastruktūra ir izmantojama tikai projektā jaunizveidotās vai atjaunotās publiskās infrastruktūras darbības nodrošināšanai, piemēram, teritorijas apgaismojuma nodrošināšanai."
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, jo esošajā redakcijā tas nav saprotams (salīdzinājumā ar iepriekšējo apakšpunkta redakciju, dzēsts vārds "pielāgošanās").
Piedāvātā redakcija
pielāgošanās klimata pārmaiņām darbībām paredzēto inženierbūvju, labiekārtojuma elementu un dabā balstīto risinājumu tehnisko specifikāciju, tehnisko projektu vai būvprojektu sagatavošanas (tai skaitā ar būvniecības ieceri un būvprojekta minimālā sastāvā saistīto sagatavošanas darbu) izmaksas, būvprojekta ekspertīzes izmaksas, ja ekspertīzes veikšanu nosaka būvniecības jomu regulējošie normatīvie akti, kā arī autoruzraudzības un būvdarbu būvuzraudzības izmaksas, ja to veikšanu nosaka normatīvie akti;
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 28.3.apakšpunkta nav viennozīmīgi skaidrs, kas domāts ar "pakalpojumu līgumu izmaksas" atsevišķā pozīcijā. Pakalpojumu līgumi būtu, piemēram, pamatojošo dokumentu izstrāde, autoruzraudzība, ekspertu konsultācijas utt., kas jau ir citās pozīcijās. Aicinām precizēt vai svītrot vārdus "un pakalpojumu".
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, skaidri nosakot, kas tiks iegādāts zem izmaksu pozīcijas "iekārtu un aprīkojuma iegāde",  vai tas būs darba vietas aprīkojums vai kas cits.

 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kādas funkcijas un kā plānots attiecināt izmaksas par noteikumu projekta 28.7. apakšpunktā minētajiem ekspertiem.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām redakcionāli precizēt, ka finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par šo noteikumu 5.punktā minēto rādītāju sasniegtajām vērtībām. Lūdzam papildināt arī ar nosacījumu, ja par 5.2.apakšpunktā minētā nacionālā rādītāja sasniegtajām vērtībām nepieciešams sniegt informāciju.
Piedāvātā redakcija
35.1. uzkrāj datus par šo noteikumu 5.punktā minēto rādītāju, kuri attiecināmi uz projektu, sasniegtajām vērtībām;
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām papildināt ar apakšpunktu, ka finansējuma saņēmējs sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 35.2. apakšpunktā minētajiem horizontālo principu rādītājiem;
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām šo punktu apvienot ar 32.punktu -  finansējuma saņēmējs sedz visas izmaksas, kas ārpus attiecināmajām un arī sadārdzinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 35.8. apakšpunktu aiz vārdiem "vairākos projektos" ar vārdiem "un nodrošina nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem."
Vienlaikus lūdzam aizstāt vārdu “darbības” uz "līdzīgas darbības", jo tikai attiecībā uz līdzīgām darbībām var iestāties dubultā finansējuma risks
Piedāvātā redakcija
nodrošina, ka, lai novērstu dubultā finansējuma risku un nodrošinātu projektu demarkāciju, pasākuma ietvaros līdzīgas darbības, kas attiecas uz vienu un to pašu zemesgabalu, ēku, ēkas daļu vai citu pašvaldības, tās izveidotas iestādes vai pašvaldības kapitālsabiedrības, kas veic pašvaldības deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildi, īpašumā, valdījumā vai bezatlīdzības turējumā esošu infrastruktūru (tai skaitā, ja uz to piešķirta apbūves tiesība), neiekļauj un nefinansē vairākos projektos un nodrošina nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināta anotāciju ar informāciju, vai noteikuma projekta 36. punkts apzināti tiek attiecināts tikai uz pašvaldībām, ņemot vērā, ka no noteikumu projekta 17. punkta izriet, ka projekta iesniedzējs var būt arī pašvaldības izveidota iestāde vai pašvaldības kapitālsabiedrība, kas veic pašvaldības deleģēto pārvaldes uzdevumu izpildi. 
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Eiropas Savienības fondu normatīvajā regulējumā un praksē lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 37. punktu, kā arī noteikumu projekta 25.8. un 28.8. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 39.2. apakšpunktu analoģiski kā noteikumu projekta 39.3. apakšpunktā attiecībā uz valdījuma tiesību termiņu - "ja valdījuma tiesības ir iegūtas uz termiņu, kas nav īsāks par projekta dzīves ciklu".
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehniskas prasībām noteikumu projektos neietver piemērus. Ievērojot minēto, rosinām precizēt noteikumu projekta 41.punktu, svītrojot iekavas un vārdus "(piemēram, projekta iesniedzējam ir pabeigts būvdarbu iepirkums vai iepirkumu komisija ir pieņēmusi lēmumu par iepirkuma uzvarētāju, vai noslēgts būvdarbu vai pakalpojumu līgums)", pēc nepieciešamības piemērus iekļaujot anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt, ka noteikumu projekta 47. punktā minētais nosacījums ir attiecināms arī uz sadarbības partneri (ja tiek plānoti iepirkumi sadarbības partneru līmenī).
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Dzēst tekstu (vai skaidri nodalīt), kas attiecas uz visu pasākumu (ieguldījumi 15 stratēģijās un 31 ha), nevis tikai uz pirmo atlases kārtu, jo MKN ir tieši pirmajai atlases kārtai, nevis visam pasākumam. Šis pats attiecas uz anotācijas 8.1.5. un 8.1.6. sadaļu.

Precizēt, ka nevis "stratēģijas" ir iznākuma rādītājs, bet gan "projektu ieguldījumi tiek veikti saskaņā ar vismaz ... pašvaldību stratēģijām".

Risinājuma piemērs "3) ar mērķi veicināt pielāgošanos klimata pārmaiņām un mazināt to radītos zaudējumus" ​​​ir visa pasākuma mērķis/ideja, tāpēc nav šeit atsevišķi uzskaitāms kā kāds risinājuma piemērs.

"(..) ERAF finansējums no 200 000 euro (..)" MKN projekta 15. punktā minimālais limits ir noteikts kopējām attiecināmajām izmaksām nevis ERAF finansējumam. Aicinām salāgot informāciju šeit un MKN projektā.

"(..) projekta darbības vienā nekustamā īpašuma kadastra robežās drīkst veikt tikai vai nu Pasākuma ietvaros, vai nu 5.1.1.3. pasākuma ietvaros.". Aicinām precizēt uz "līdzīgas darbības", jo tikai attiecībā uz līdzīgām darbībām var iestāties dubultā finansējuma risks.

"Noteikumu projekts paredz, ka pašvaldības attīstības programmas investīciju plānā būs iespējams identificēt, kāds pasākums vēl tiks īstenots pašvaldībā, lai pielāgotos klimata pārmaiņām, kas tādējādi nodrošinās arī lielāku iegūto punktu skaitu projektu iesniegumu vērtēšanas procesā." Aicinām precizēt, jo noteikumu projektā tas nav iekļauts, tikai vienā no kvalitātes kritērijiem. Šis pats attiecas uz anotācijas 8.1.1. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļu "Juridiskās personas" ar norādi uz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, savukārt atbilstošajā apakšsadaļā "Ietekmes apraksts" norādot, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas, savukārt pašvaldības, to izveidotas iestādes, pašvaldības kapitālsabiedrības pildīs finansējuma saņēmēja funkcijas. Lūdzam izvērtēt un atbilstoši papildināt anotācijas 2.1. sadaļu arī par potenciālajiem sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un svītrot anotācijas 6.1. sadaļas apakšsadaļā "Valsts un pašvaldību institūcijas" norādi uz Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un Finanšu ministriju, ņemot vērā, ka tās nav piedalījušas noteikumu projekta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-