Projekta ID
22-TA-2909Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
14.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 22. punktu, izstrādājot tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju), ir jāņem vērā sagatavotās vadlīnijas un tajās ietvertās rekomendācijas.
Datu valsts inspekcija norāda, ka tiesību akta projekta “Grozījumi Ieroču aprites likumā” (turpmāk – Likumprojekts) anotācijas 8.1.13. sadaļa aizpildāma atbilstoši Valsts kancelejas izstrādātajām vadlīnijām “Vadlīnijas tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā” (https://www.mk.gov.lv/sites/mk/files/media_file/tap_anotacija_vadlinijas.pdf).
No Likumprojekta anotācijas secināms, ka tiks izstrādāta jauna informācijas sistēma "Ieroču reģistrs", kā arī, līdz Likumprojekta spēkā stāšanās dienai nepieciešams izstrādāt jaunus Ministru kabineta noteikumu projektus – "Ieroča reģistra noteikumi"; "Noteikumi par ieroču atļaujām un par ieroču izņemšanu un iznīcināšanu"; "Licences izsniegšanas kārtība komercdarbībai ar ieročiem, munīciju un speciālajiem līdzekļiem un valsts nodevas maksāšanas kārtība un apmērs"; "Noteikumi par ieroču un munīcijas apriti"; "Šautuvju izveidošanas un darbības, kā arī treniņšaušanas un šaušanas sacensību norises un drošības noteikumi" un veikt grozījumus Ministru kabineta 2019. gada 19. novembra noteikumos Nr. 536 "Ieroču, munīcijas un speciālo līdzekļu komerciālās aprites kārtība", Ministru kabineta 2020. gada 20. februāra noteikumos Nr. 120 “Licenču un sertifikātu reģistra noteikumi”, kas nozīmē, ka anotācijā norādāma informācija par personas datu apstrādes nolūkiem, personas datu kategorijām, šo datu saņēmējiem u.c. informāciju, kas attiecināma uz Ministru kabineta noteikumu robežām attiecībā uz personas datu apstrādi. Tāpat, ja plānota īpašu kategoriju datu apstrāde u, tas ir īpaši jānorāda, kā arī jāpamato, ka šo datu apstrāde ir paredzēta likumā, tostarp paredzot atbilstošas garantijas datu subjektam saskaņā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas 9. panta 2. punta g) apakšpunktu. Ja šāda regulējuma nav, tas ir jāietver likumprojektā.
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotācijas 8.1.13. sadaļu atbilstoši vadlīniju par anotācijas aizpildīšanu 54.-55.lpp norādītajam.
Datu valsts inspekcija norāda, ka tiesību akta projekta “Grozījumi Ieroču aprites likumā” (turpmāk – Likumprojekts) anotācijas 8.1.13. sadaļa aizpildāma atbilstoši Valsts kancelejas izstrādātajām vadlīnijām “Vadlīnijas tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā” (https://www.mk.gov.lv/sites/mk/files/media_file/tap_anotacija_vadlinijas.pdf).
No Likumprojekta anotācijas secināms, ka tiks izstrādāta jauna informācijas sistēma "Ieroču reģistrs", kā arī, līdz Likumprojekta spēkā stāšanās dienai nepieciešams izstrādāt jaunus Ministru kabineta noteikumu projektus – "Ieroča reģistra noteikumi"; "Noteikumi par ieroču atļaujām un par ieroču izņemšanu un iznīcināšanu"; "Licences izsniegšanas kārtība komercdarbībai ar ieročiem, munīciju un speciālajiem līdzekļiem un valsts nodevas maksāšanas kārtība un apmērs"; "Noteikumi par ieroču un munīcijas apriti"; "Šautuvju izveidošanas un darbības, kā arī treniņšaušanas un šaušanas sacensību norises un drošības noteikumi" un veikt grozījumus Ministru kabineta 2019. gada 19. novembra noteikumos Nr. 536 "Ieroču, munīcijas un speciālo līdzekļu komerciālās aprites kārtība", Ministru kabineta 2020. gada 20. februāra noteikumos Nr. 120 “Licenču un sertifikātu reģistra noteikumi”, kas nozīmē, ka anotācijā norādāma informācija par personas datu apstrādes nolūkiem, personas datu kategorijām, šo datu saņēmējiem u.c. informāciju, kas attiecināma uz Ministru kabineta noteikumu robežām attiecībā uz personas datu apstrādi. Tāpat, ja plānota īpašu kategoriju datu apstrāde u, tas ir īpaši jānorāda, kā arī jāpamato, ka šo datu apstrāde ir paredzēta likumā, tostarp paredzot atbilstošas garantijas datu subjektam saskaņā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas 9. panta 2. punta g) apakšpunktu. Ja šāda regulējuma nav, tas ir jāietver likumprojektā.
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt anotācijas 8.1.13. sadaļu atbilstoši vadlīniju par anotācijas aizpildīšanu 54.-55.lpp norādītajam.
Piedāvātā redakcija
-