Atzinums

Projekta ID
23-TA-263
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
29.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt noteikumu projektu ar jēdziena “katastrofas pārvaldīšanas subjekti” definīciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam projektā atsauces uz Eiropas Savienības tiesību aktiem noformēt atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 „Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 170.-172. punktam, atsaucē uz Eiropas Savienības tiesību aktu norādot šādu informāciju: institūcija (Komisija, Padome, Eiropas Parlaments), kas izdevusi attiecīgo tiesību aktul; tiesību akta pieņemšanas datums; veids (regula, direktīva, lēmums); numurs un nosaukums atbilstoši tiesību akta nosaukumam latviešu valodā EUR-Lex datu bāzē. 
Piedāvātā redakcija
15.3.3. ar projekta darbībām tieši saistīto publicitātes un vizuālās identitātes pasākumu izmaksas, kas veiktas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu 34. panta 2. punkta prasībām.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt noteikumu projekta 28. punktu ar konkrētām darbībām, kas jānodrošina sadarbības partnerim.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noradām, ka noteikumu projekta 2. punktā norādīts, ka pasākuma pirmās kārtas mērķis ir valsts agrīnās brīdināšanas sistēmas ietvaros ieviest sabiedrības brīdināšanas risinājumu par tiešiem un draudošiem ārkārtas notikumiem, kas ļauj nosūtīt brīdinājumu, izmantojot šūnu apraides tehnoloģiju (turpmāk – ABS+ projekts), kā arī izstrādāt un ieviest informācijas sistēmu, kas ļaus veikt notikuma analīzi par zaudējuma apmēriem, izstrādāt rīcības programmas, plānus un tiesību aktus, plānot pasākumus un resursus, lai novērstu vai mazinātu apdraudējuma atgadīšanos, ka arī, lai izpildītu Latvijas starptautiskās apņemšanās (turpmāk – KaZa projekts). Kā arī noteikumu projekta 14. punktā noradīts, ka atbalstāma sistēmu iegāde un izstrāde. Pirmšķietami noteikumu projektā paredzēts atbalsts jaunas sistēmas iegādei un izstrādei un projekts neparedz iespēju attīstīt un papildināt jau esošu sistēmu, pakalpojumu.
Attiecīgi noteikumu projekta 30. punktā redakcija, kurā minēta “attīstītā informācijas sistēma” un “pilnveidotais elektroniskais pakalpojums”, nesaskan ar citviet noteikumu projektā norādīto regulējumu.
Pamatojoties uz minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 30. punktu vai lūdzam papildināt noteikumu projektu ar atbalstāmajām darbībām, kas paredz iespēju attīstīt informācijas sistēmu un pilnveidot elektronisko pakalpojumu.
Papildus vēršam uzmanību uz to, ka no noteikumu projekta nav saprotams, vai finisējuma saņēmējam ir izvēles brīvība projekta ietvaros izveidot jaunu informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu vai attīstīt jau esošo sistēmu, pakalpojumu.
Norādām, ka finansējuma saņēmējam projekta iesniegumā būtu jāpamato izvēle, lietderība  izvedot jaunu sistēmu vai attīstīt esošo informācijas sistēmu, vai izveidot jaunu elektronisko pakalpojumu vai pilnveidot esošo.
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar attiecīgu skaidrojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt noteikumu projekta 32. punktu ar termiņu, periodu, kādā finansējuma saņēmējam ir pienākums izstrādāt nosacījumus, kas paredz kārtību, kādā tiks nodrošināta interešu konflikta neesamība, identificēti apstākļi, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projektu īstenošanai, noteikti veicamie pasākumi un izstrādāti darbības plāni interešu konflikta preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts ir atklāts.
 
Piedāvātā redakcija
32. Finansējuma saņēmējam ir pienākums pirms pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas izsludināšanas izstrādāt nosacījumus, kas paredz kārtību, kādā tiks nodrošināta interešu konflikta neesamība, identificēti apstākļi, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projektu īstenošanai, noteikti veicamie pasākumi un izstrādāti darbības plāni interešu konflikta preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts ir atklāts.
 
6.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Nepieciešams precizēt noteikumu projekta anotāciju atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 7. aprīļa noteikumu Nr. 300 „Ministru kabineta kārtības rullis” 3. punktam, kas noteic, ka Ministru kabineta noteikumu projektam pievieno anotāciju, kurā aizpildīta vismaz sadaļa par tiesību akta projekta nepieciešamību, tas ir, anotācijas I. sadaļa, bet pārējās anotācijas sadaļas aizpilda, ja tiesību akta projekts skar attiecīgajā anotācijas sadaļā minētos jautājumus. Norādām, ka Tieslietu ministrijai nav iespējams precīzi izvērtēt, kuras noteikumu projekta normas ir pārņemtas atbilstoši attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu normām. Turklāt svarīgi pie noteikumu projekta norādīt, kāpēc papildu Eiropas Savienības normām noteikumu projektā ir ietvertas normas no nacionālajiem tiesību aktiem. Lai noteikumu projekts nebūtu pretrunā Eiropas Savienības prasībām, skaidri jānorāda juridiskais pamats, kas ļauj dalībvalstīm pieņemt papildu normas. Ņemot vērā minēto, Tieslietu ministrija varēs sniegt precīzu izvērtējumu par noteikumu projekta atbilstību Eiropas Savienības tiesību aktiem pēc anotācijas precizēšanas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei
Iebildums
Lūdzam precizēt, jo norādītas neprecīzas vei neesošas projekta vienības.
 
Piedāvātā redakcija
-