Projekta ID
23-TA-973Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
12.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61. panta prasībām, kā arī paraksta interešu konflikta neesamības apliecinājumu.
Tāpat ņemot vērā, ka projekta ietvaros finansējuma saņēmējs sniedz komercdarbības atbalstu, lūdzam paredzēt pienākumu finansējuma saņēmējam izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu, kas paredz preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus.
Tāpat ņemot vērā, ka projekta ietvaros finansējuma saņēmējs sniedz komercdarbības atbalstu, lūdzam paredzēt pienākumu finansējuma saņēmējam izstrādāt iekšējās kontroles sistēmu, kas paredz preventīvus pasākumus un konstatēšanas pasākumus interešu konflikta riska kontrolei atbalsta piešķiršanas procedūrā, t. sk. paziņošanas procedūru, labošanas pasākumus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 1.8.apakšpunktu, lai nedublētu Ministru kabineta noteikumos "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" (šobrīd saskaņošanas stadijā) ietverto regulējumu. Nepieciešamības gadījumā, informāciju par vienošanās par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumiem aicinām ietvert anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 4.punktu, ņemot vērā, ka iestāde, kas pilda sadarbības iestādes funkcijas ir noteikta ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt 4.1.2.5. pasākuma "Piesaistīt un noturēt ārstniecības personas darbam valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sektorā, īpaši stacionāros" mērķi. Norādām, ka personu skaits, un atbalstu sniegšana ir pasākumā sasniedzamie rādītāji un atbalstāmās darbības (tie ir instrumenti mērķa sasniegšanai), taču ne mērķis. Attiecīgi lūdzam precizēt anotāciju.
Piemēram:
Pasākuma mērķis ir piesaistīt un noturēt ārstniecības personas darbam valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sektorā, īpaši stacionāros.
Vai
2. Pasākuma mērķis ir uzlabot pieejamību ārstniecības un ārstniecības atbalsta personām, kas sniedz pakalpojumus valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sektorā, īpaši stacionāros.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izdalīt noteikumu projekta 8.punktu trīs atsevišķos punktos, lai ir pilnīgi skaidrs, ka 4.1.2.5.pasākumā ir sasniedzami trīs atšķirīgi iznākuma rādītāji (i.4.1.2.a “Piesaistīto ārstniecības personu skaits, kuras saņēmušas atbalstu, lai veicinātu to piesaisti darbam veselības aprūpē”, EECO10 “Personas ar vidējo izglītību” un EECO11 “Personas ar augstāko izglītību”), kā arī aicinām precizēt 8.punktu, lai nodrošinātu, ka rādītāju nosaukumi pilnībā atbilstu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmai 2021.–2027.gadam un novērstu pārpratumus, ņemot vērā, ka MK noteikumos noteiktais tiek ievadīts Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā un attiecīgi dati tiek izmantoti informācijas sagatavošanai dažādiem sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt, ka projekta iesnieguma atlasi izsludina vienu reizi par visu pasākumam pieejamo finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāpēc noteikumu projekta 11.punktā noteikts projekta izmaksu attiecināmības termiņš ir noteikts tieši 2023.gada 1.jūlijs, nevis projekta vienošanās, par tā īstenošanu, noslēgšanas datums.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kurā 4.1.2. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem veselības aprūpes, veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, uzlabojot veselības aprūpes sistēmu efektivitāti un izturētspēju” pasākumā plānots ieviest mentoringa programmu, karjeras un talantu vadības programmu. Norādām, ka Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmā 2021. – 2027. gadam un tās papildinājumā norādīts, ka mentoringa programmu, karjeras un talantu vadības programmu plānots ieviest 4.1.2.5. pasākuma “Piesaistīt un noturēt ārstniecības personas darbam valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sektorā, īpaši stacionāros” ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam saskaņot MK noteikumu 18.punktā un 25.punktā minēto informāciju par laika periodu, kāds ir paredzēts specifisko zināšanu, informācijas un pieredzes nodošanai ģimenes ārstam, kurš pārņem praksi (ne ilgāk par 3 mēnešiem vai ne mazāk kā 3 mēneši).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 19.punktā frāzi "normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2021. – 2027. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātesprasību ievērošana" ar frāzi "Regulas (ES) 2021/1060 47. un 50. pantam un kārtībai, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām".
Papildus norādām, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 9. sadaļā noteikts, ka 4.1.2.5.pasākums “Piesaistīt un noturēt ārstniecības personas darbam valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sektorā, īpaši stacionāros” ir stratēģiski svarīgs projekts, līdz ar to finansējuma saņēmējam ir pienākums nodrošināt papildus komunikācijas pasākums.
Papildus norādām, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 9. sadaļā noteikts, ka 4.1.2.5.pasākums “Piesaistīt un noturēt ārstniecības personas darbam valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sektorā, īpaši stacionāros” ir stratēģiski svarīgs projekts, līdz ar to finansējuma saņēmējam ir pienākums nodrošināt papildus komunikācijas pasākums.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot kādām prasībām jāatbilst atbalstāmajai iestādei. Papildus, ņemot vērā, ka atbalsts tiek sniegts arī ārstniecības iestādei, aicinu izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumus ar prasību, ka, lai ārstniecība iestāde varētu pretendēt uz atbalsta saņemšanu, tai neatbilst izslēgšanas nosacījumiem un sankciju prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādi gadījumi var būt, ka tiek slēgts divpusējs līgums ar atbalstāmo iestādi, kā tas noteikts noteikumu projekta 21.punktā, t.i. vai kompensācijas saņem tikai iestāde?
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā plānots nodrošināt līgumu, par kompensācijas piešķiršanu, uzraudzību pēc projekta beigām, un kura iestāde un par kādiem līdzekļiem to darīs, ņemot vērā, ka tiks slēgti līgumi uz 5 gadiem.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 43.1.apakšpunktā vārdus "maksājuma pieprasījuma veidlapām, kas norādītas normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā, un Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 1. pielikumu par kopējo iznākuma un rezultāta rādītāju apkopošanu" ar vārdiem "Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 I pielikumam un normatīvo aktu par Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā 1.pielikumam". Vēršam uzmanību, ka šobrīd ietvertā redakcija attiecas uz ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014-2020.gada plānošanas periodu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāpēc noteikumu projekta 16. un 18. punktā minētās kompensācijas piešķir līdz 2027. gada 31. decembrim, nevis līdz projekta beigām, t.i. 2029.gada 31.decembrim, vai līdz brīdim, kad beidzās projektam pieejamais finansējums, kuru izmaksāt kompensācijās.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt MK noteikumu projektu ar punktu, paredzot atgūšanas kārtību, ja tiktu konstatēts komercdarbības atbalsta pārkāpums.
Piedāvātā redakcija
Ja ir konsatēts Komisijas lēmuma Nr. 2012/21/ES nosacījumu pārkāpums, valsts atbalsta saņēmējam (atbalstāmajai iestādei) ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam (Veselības ministrijai) visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo valsts atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu noteikumos skaidri noteikt, ka iestāde, kas piešķir komercdarbības atbalstu atbilstoši Komisijas lēmumam Nr.2012/21/ES, ir Veselības ministrija.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kurš sniedz pilnvarojumu atbalstāmajām iestādēm.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 47.4.apakšpunkta redakciju atbilstoši Komisijas lēmuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (2012/21/ES) 4.panta c) apakšpunktam. Vēršam uzmanību, ka līgumā nav jābūt lietotam terminam 'īpašas' vai 'ekskluzīvas' tiesības, bet līgumā jābūt ietvertai īpašo vai ekskluzīvo tiesību būtībai, kā to nosaka iepriekšminētā EK lēmuma 4.panta c) apakšpunkts.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot 20.3. apakšpunktā noteikto, ka atbalstāmajai iestādei ir noslēgts līgums ar Nacionālo veselības dienestu par valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu, nav skaidrs kādēļ 50.punktā tiek prezumēts, ka tas varētu nebūt komercdarbības atbalsts. Vēršam uzmanību, ka publiskais finansējums valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanā tiek nodrošināts ievērojot Komisijas lēmumu par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (2012/21/ES). Ievērojot izteikto iebildumu, lūdzam precizēt MK noteikumu projektu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā anotācijā norādīto informāciju, ka projekta īstenošanai tiks piesaistīts 9.2.5. un 9.2.7. SAM personāls, kā arī ņemot vērā, ka 4.1.2.5. izmaksas ir attiecināmas no 2023.gada 1.jūlija, lūdzam papildināt anotācijas aprakstu ar informāciju, kā tiks novērsts dubultā finansējuma risks.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.apakšsadaļas apakšnodaļā "Specifiskā atbalsta plānotā ietekme", ietverto informāciju par atbildīgo iestādi, vēršam uzmanību, ka attiecīgās funkcijas pildīs Veselības ministrija.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot MKN projekta 51.punkta norādīto, lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā skaidrot, kāpēc šo noteikumu 18. punktā minētās vienreizējās kompensācijas izmaksas nav uzskatāmas par komercdarbības atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, kurš noteiktu, ka projektā plānotajos iepirkumos tiek piemērots sociāli atbildīgs publiskais iepirkums.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt iespēju papildināt MK noteikumus ar jaunu punktu, norādot plānoto atbalsta veidu - dotācijas ar nosacījumiem (atbilstoši Regulas Nr.2021/1060 57.pantam).
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 1.2.apakšpunktā vārdus "specifiskā atbalsta" ar vārdu "pasākuma", ņemot vērā, ka noteikumu projektā noregulēta pasākuma ieviešanas kārtība.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikuma projekta 1.4.apakšpunktu ar frāzi "un finansējuma saņēmējam" pēc vārda "iesniedzējam", ņemot vērā, ka noteikumu projektā ir ietvertas prasības arī finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.4.apakšpunktu ar vārdu "Plus" aiz vārda "fonda", ņemot vērā jaunajā plānošanas periodā noteikto attiecīgā fonda nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt 9.punktu saskaņā ar Vadlīnijas projektu Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā, ņemot vērā Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā finansējuma sadaļas datu laukus un līdzšinējo pieredzi ar finansējuma datiem. Tāpat arī aicinām redakcionāli precizēt, ka valsts budžets ir līdzfinansējums un svītrot vārdu “nacionālais” saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā noteikto.
Lūdzam attiecīgi arī precizēt anotāciju, kā arī, ņemot vērā, ka MK noteikumu projektā nav noteikts elastības finansējumu, aicinām anotāciju papildināt ar informāciju par konkrētiem attiecīgās prioritātes un fonda specifiskajiem atbalsta mērķiem, kuru ietvaros tiks noteikts elastības finansējums, lai prioritātes un fonda līmenī būtu iespējams nodrošināt programmā noteikto elastības finansējuma apjomu.
Lūdzam attiecīgi arī precizēt anotāciju, kā arī, ņemot vērā, ka MK noteikumu projektā nav noteikts elastības finansējumu, aicinām anotāciju papildināt ar informāciju par konkrētiem attiecīgās prioritātes un fonda specifiskajiem atbalsta mērķiem, kuru ietvaros tiks noteikts elastības finansējums, lai prioritātes un fonda līmenī būtu iespējams nodrošināt programmā noteikto elastības finansējuma apjomu.
Piedāvātā redakcija
9.Specifiskā atbalsta mērķa plānotais un pieejamais kopējais finansējums ir 6 690 300 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 5 686 755 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 1 003 545 euro.
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 9.punktā un tās apakšpunktos frāzi "valsts budžeta finansējums" ar frāzi "valsts budžeta līdzfinansējums".
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt 10.punktu saskaņā ar Vadlīnijas projektu Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā, lai nodrošinātu vienotu pieeju un novērstu pārpratumus.
Piedāvātā redakcija
10. Maksimālais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām atsaukties uz konkrētiem MK noteikumu punktiem, proti, MK noteikumu projekta 16., 18. un 19.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kur tiks noteikts kompensāciju apmērs, kuras noteiktas noteikumu projekta 16. un 18. punktā, un kuras aprakstītas anotācijā. Vai tās tiks noteiktas tikai vienas vienības izmaksās?
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām redakcionāli pārskatīt 16.un 18.punktā norādīto informāciju, norādot, ka izmaksas tiks attiecinātas, piemērojot atbildīgās iestādes izstrādāto vienkāršoto izmaksu metodiku, kas saskaņota ar vadošo iestādi, savukārt precīzāk par plānoto vienkāršoto izmaksu veidu, aicinām norādīt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt noteikumu projekta 16.punktu un, ja attiecināms, precizēt redakciju, aizstājot vārdus "ārstniecības personām" ar vārdiem "ārstniecības iestādēm".
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbildīgās iestādes izstrādā vienkāršoto izmaksu metodiku, līdz ar to aicinām precizēt vārdus “izstrādātajām vienas vienības izmaksām” ar vārdiem “izstrādāto vienkāršoto izmaksu metodiku”.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Šobrīd MK noteikumu 16.1.apakšpunktā ietvertā tiesību norma nav viennozīmīgi saprotama, tādēļ lūdzam skaidrot, vai rezidenti, kas nav sertificēti kādā no specialitātēm, arī var pretendēt uz kompensāciju, un izvērtēt nepieciešamību precizēt šī apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt noteikumu projekta 18.punktu, ņemot vērā, ka Regulas Nr. 2021/1060 3. pantā nav 1. punkta b) apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu, ka visas projektā paredzētās attiecināmās izmaksas tiek segtas, piemērojot vienkāršotās izmaksas, aicinām arī informācijas un publicitātes nodrošināšanas izmaksām piemērot vienkāršotās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt MK noteikumu 28.punktu, nosakot, ka informācija iesniedzama pēc finansējuma saņēmēja pieprasījuma.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām atsaukties uz MK noteikumu projekta 15.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu 33.punktā vārdus "projekta tiešās attiecināmās izmaksas" aizstāt ar vārdiem "pārējās projekta tiešās attiecināmās īstenošanas izmaksas", ņemot vērā, ka arī personāla izmaksas ir uzskatāmas par tiešajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 35.2.apakšpunktā vārdus "ne retāk", ņemot vērā, ka tie atkārtojās vairākas reizes.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kāda rīcība ir plānota ar anonīmi izteiktiem iebildumiem vai ierosinājumiem.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 45.punktu ar vārdiem "finansējuma saņēmējs" aiz vārda "ietvaros". Papildus lūdzam aizstāt noteikumu projekta 45.punktā vārdus "Specifiskā atbalsta" ar vārdu "Pasākuma", ņemot vērā, ka projekts tiek īstenots pasākuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt noteikumu projekta 46.punkta redakciju, ņemot vērā, ka divas reizes atkārtojas vārdi “piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi”.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam iekļaut anotācijā informāciju, par veselības nozares pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti noteikumu projekta izstrādē, ņemot vērā Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50 “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).”
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu " Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi " ar informāciju, kuros pasākumos paredzēts 4.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem veselības aprūpes, veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, uzlabojot veselības aprūpes sistēmu efektivitāti un izturētspēju" elastības finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam salāgot 4.1.2.5.pasākuma mērķa grupu starp noteikumu projektu un anotāciju.
Mērķa grupai jābūt ārstniecības personām vai ārstniecības personām un ārstniecības atbalsta personām, nevis jau piesaistītās ārstniecības personas.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem:
a) “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”;
b) “Klimatdrošināšana”;
c) “Energoefektivitāte pirmajā vietā”;
d) “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar 4.1.2.5.pasākuma finansējuma sadalījumu pa intervences kodiem, kā tas noteikts Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam papildinājumā.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar aprakstu kā 4.1.2.5.pasākuma ietvaros īstenotais projekts un minētās atbalstāmās darbības veicinās Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) noteikto mērķu sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijas 1.3.sadaļas punktā “Pašreizējā situācija” (10.-11.lpp) ir norādīti vienas vienības izmaksu standarta likmes kā vienreizēju kompensāciju apmēri ārstniecības personām un ģimenes ārstiem, kas nodod savu ģimenes ārsta praksi, lūdzam izvērtēt vienreizējās kompensācijas ārstniecības personai un ģimenes ārstam apmēra iekļaušanu noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā pārskatīt, vai nav nepieciešams precizēt māsu palīgam paredzēto likmi uz 9 500,00 EUR.
Papildus aicinām norādīt, ka likmes apmēri (gan vienreizējās kompensācijas ārstniecības personām par piesaisti darbam veselības aprūpes sistēmā, gan vienreizēja kompensācija ģimenes ārstam, kurš nodod savu ģimenes ārsta praksi) ir indikatīvi, tā kā metodika vēl nav saskaņota ar VI.
Papildus aicinām norādīt, ka likmes apmēri (gan vienreizējās kompensācijas ārstniecības personām par piesaisti darbam veselības aprūpes sistēmā, gan vienreizēja kompensācija ģimenes ārstam, kurš nodod savu ģimenes ārsta praksi) ir indikatīvi, tā kā metodika vēl nav saskaņota ar VI.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju teikumu "Ārstniecības persona uz kompensāciju var pretendēt vienu reizi projekta īstenošanas periodā." precizēt šādi: "Ārstniecības persona kompensāciju var saņemt vienu reizi projekta īstenošanas periodā.", atbilstoši MK noteikumu 30.punktam, lai gadījumā, ja persona pretendē, bet kaut kādu iemeslu dēļ kompensācija netiek piešķirta, netiktu ierobežota pēc kāda laika pretendēt atkārtoti.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt teikuma daļu "Atbildīgās iestādes, t.i. Centrālās finanšu un līgumu aģentūras", ņemot vērā, ka CFLA pilda sadarbības iestādes funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam tekstā vārdus "ERAF finansējums" aizstāt ar vārdiem un zīmi "ESF+ finansējums".
Piedāvātā redakcija
-
58.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam teikuma daļā "Lai nodrošinātu, ka sniegtais atbalsts tiek izmantots lietderīgi un sniedz pozitīvu ietekmi veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības uzlabošanu visā Latvijas", aiz vārda "Latvijas" papildināt ar vārdu "teritorijā".
Piedāvātā redakcija
-
59.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam teikuma daļā "4.1.2.5. pasākumu īsteno saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu" vārdu "līgumu" aizstāt ar "vienošanos".
Piedāvātā redakcija
-
60.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam 4.1.2.5. pasākuma iznākuma rādītāju (darbības programmas rādītājs r.4.1.2.a) labot uz i.4.1.2.a.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam norādīt anotācijas 1.3.apakšsadaļas apakšnodaļā "Specifiskā atbalsta plānotā ietekme" frāzi "ES Kohēzijas politikas programmas 2021. - 2027. gadam" ar "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. - 2027. gadam", ņemot vērā, ka nosaukumā, šajā gadījumā progrmmas nosaukumā, nelieto iepriekš noteiktos saīsinājumus.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam norādīt anotācijas 1.3.apakšsadaļā pilno OECD nosaukumu, ņemot vērā, ka iepriekš netika atrunāts saīsinājums.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” VM budžeta apakšprogrammai 63.07.00 nosaukums ir “Eiropas Sociālā fonda (ESF) projektu īstenošana (2014-2020), savukārt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā “Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins” norādīts „Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) projektu īstenošana (2021-2027)”, lūdzam precizēt informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Anotācija (ex-ante)
8. Horizontālās ietekmes
Priekšlikums
Saskaņā ar Labklājības ministrijas izstrādātajām vadlīnijām "Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027)" pasākumam ir netieša ietekme uz horizontālo principu “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”, kas nosaka, ka pasākuma ietvaros ir jāplāno vismaz 3 vispārīgās un 3 specifiskās HP “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana”" darbības. Lūdzam ar šo informāciju papildināt anotāciju. Tāpat lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par pasākuma ietekmi uz horizontālajiem principiem "Klimatdrošināšana", "Energoefektivitāte pirmajā vietā" un "Nenodarīt būtisku kaitējumu".
Piedāvātā redakcija
-
65.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 8.1.13.apakšsadaļu, ņemot vērā noteikumu projekta 43.punktā apakšpunktos noteikto par datu uzkrāšanu par projekta ietvaros kompensāciju saņēmušajām personām .
Piedāvātā redakcija
-