Atzinums

Projekta ID
22-TA-1939
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta 2.punkta redakcijas nav skaidrs, kāda būs sadarbības partnera loma un uz kādiem nosacījumiem tas tiks iesaistīts projektā, kā arī tas, vai tiešām sadarbības partnera izvēlē netiks piemērota atlases procedūra. Lūdzam precizēt noteikumu projektu, kā arī lūdzam skaidrot sadarbības partnera lomu arī anotācijā. Vienlaikus, nav skaidrs, kā un vai sadarbības partnera līmenī tiks izslēgts komercdarbības atbalsts. Skaidrojam, ka ekonomiskās priekšrocības piešķiršanu sadarbības partnera līmenī ir iespējams izslēgt vien tad, ja tiek organizēta atklāta, pārredzama, nediskriminējoša un konkurenci neierobežojoša procedūra, kas atbilst publiskā iepirkuma principiem (skat. Eiropas Komisijas Paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu ((2016/C 262/01) 89.-96.punkts), un attiecīgi uz sadarbības partnera līmeni nebūtu jāpiemēro komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumi. Ja plānots, ka šīs atbalsta programmas ietvaros komercdarbības atbalsta saņēmējs būs arī sadarbības partneris, papildus ir nepieciešams nodrošināt, ka arī sadarbības partneris tiek vērtēts komercdarbības atbalsta kontekstā. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projektu.

Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam paskaidrot, kādēļ rādītāji nesaskan ar Eiropas Padomes lēmuma pielikumā (2.lpp.) minēto mērķi izbūvēt videi draudzīgus mobilitātes mezglus (sešus reģionālos un divus vietējos mobilitātes punktus), neatkarīgu ātrgaitas transporta līniju, kas paredzēta sabiedriskajam transportam, un tramvaja līnijas pagarināšanu par 3,5 km, lai atbalstītu multimodālā transporta izmantošanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka ir plānoti vairāki projekti, lūdzam rādītājus noteikt katram no īstenojamiem projektiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektā noteikt, kuri atskaites punkti, mērķi ir attiecināmi uz investīcijas pasākumiem, kas dos pārliecību, ka AF plānā noteiktie rādītāji ir sasniegti – pamatojošā dokumentācija, citi pierādījumi, kā arī iekļaut pienākumu finansējuma saņēmējam šo informāciju/dokumentāciju iesniegt Vadības informācijas sistēmā pārbaudes par to sasniegšanu nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu 16.punkta terminoloģiju “nacionālais rādītājs”.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam definēt, kas ir projekta mērķi, vai lietot vienotu terminoloģiju visā MK noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Finansējuma saņēmējs īsteno projektu, līdz ar to atbildīgs var būt par konkrētā projekta īstenošanas nosacījumiem. Aicinām aizstāt vārdu “investīcijas” ar vārdu “projekts” attiecīgā locījumā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kādus sadarbības partnerus projekta iesniedzējs var piesaistīt, uzskaitot tos, vai kādiem kritērijiem jāatbilst piesaistītajiem sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas funkcionalitāte jau ir nodrošināta, lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 17. punktu un turpmāk atbilstošos punktus (piemēram, 18.punkta apakšpunktos).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta sadaļu “I. Vispārīgie jautājumi” ar konkrēto AF reformas investīcijas mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot šajā apakšpunktā nepieciešamību CFLA pārbaudīt, vai finansējuma saņēmējs atbilst šajos noteikumos un AF plānā noteiktajiem nosacījumiem, jo to veic ministrija. CFLA sniegs informāciju izslēgšanas kritēriju piemērošanai un par nodokļu parādu neesamību.



 
Piedāvātā redakcija
18.3. Pirms Ministrijas lēmuma pieņemšanas par projekta iesniegumu atbilstību visām izvirzītajām prasībām, Ministrija lūdz Aģentūrai sniegt informāciju vai:
18.3.1. finansējuma saņēmējam nav piemērojami šo noteikumu 16. punktā noteiktie izslēgšanas kritēriji;
18.3.2. finansējuma saņēmējam nav nodokļu parādi Latvijas Republikā, kas kopsummā pārsniedz 150 euro.
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar likumu “Par nodokļiem un nodevām” informācija par parādniekiem tiek iekļauta VID administrētajā datu bāzē sākot no 150 euro. Tāpat nepieciešams nodrošinātu vienoto pieeju pret visiem Atveseļošanas fonda finansējuma saņēmējiem.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot šajā apakšpunktā aģentūras pienākumu projekta iesnieguma pārbaudes veikšanai, ņemot vērā, ka tas ir nozares ministrijas pienākums. Aģentūra pēc ministrijas pieprasījuma sniegs informāciju, kas ministrijai nepieciešama izslēgšanas kritēriju piemērošanas pārbaudei un par nodokļu parādu neesamību
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
No noteikumu projekta kopumā nav saprotams, vai attiecīgās investīcijas īstenošana ir/nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts. Lūdzam papildināt noteikumu projektu un anotāciju ar izvērtējumu komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā attiecīgi par infrastruktūras īpašnieku, apsaimniekotāju un gala lietotāju, ņemot vērā noteikumu projekta 20.punktā minētās attiecināmās izmaksas.

Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja atbalsts šo noteikumu ietvaros ir plānots saimnieciskai darbībai, tad arī 20.1., 20.2., 20.3., 20.4, 20.12., 20.16., 20.17. minētās izmaksas saistītas ar saimnieciskās darbības veikšanai nepieciešamajiem ieguldījumiem un uz tiem būtu attiecināms komercdarbības atbalsta regulējums. Lūdzam, kopsakarā ar iebildumu pie noteikumu projekta 20.punkta, par katru no augstākminētajos apakšpunktos norādītajām attiecināmajām izmaksām veikt izvērtējumu komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā un attiecīgi precizēt noteikumu projektu kā arī papildināt anotāciju. Piemēram, ja noteikumu projekta 20.apakšpunktos minētās izmaksas ir saistītas ar publiskās lietošanas infrastruktūru (piemēram, skatīt 20.5., 20.6., 20.7. un 20.8. apakšpunktus), aicinām to attiecīgi skaidrot anotācijā.

Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka anotācijā un noteikumu projektā ir pretrunīga informācija par parastas jaudas uzlādes punktiem - anotācijā vienlaikus ir norādīts gan, ka parastās jaudas uzlādes punktu infrastruktūrai jābūt publiski pieejamai transporta īpašniekiem, jākalpo sabiedrības vajadzību un interešu nodrošināšanai un jābūt pieejamai ikvienai personai, gan arī, ka parastās jaudas uzlādes punktu, ātrgaitas pilsētas sabiedriskā transporta infrastruktūras, tramvaja līniju infrastruktūras izbūve ir saderīga ar ES iekšējo tirgu, jo tiks piemērota Regula Nr.1370/2007, savukārt noteikumu projekta 27.10.apakšpunktā ir noteikts, ka uzlādes infrastruktūra ir paredzēta elektrisko transportlīdzekļu uzlādei. Lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu un anotāciju, kad ir panākta skaidrība par to, kam tieši ir paredzēta parastas jaudas uzlādes infrastruktūra un kurš būtu atbalsta saņēmējs – sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas (kam piemēro Regulu Nr. 1370/2007) subjekts vai ikviens iedzīvotājs. Arī attiecībā uz atbalstu šai infrastruktūru nepieciešams izvērtējums komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā - īpašnieka, apsaimniekotāja un gala lietotāja līmenī. Un attiecīgi, ja atbalsts kādā no līmeņiem šādai infrastruktūrai kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, jāpiemēro atbilstošs komercdarbības atbalsta regulējums.

Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka anotācijā ir sniegta atsauce uz Komisijas paziņojuma “Kopienas vadlīnijas valsts atbalstam dzelzceļa uzņēmumiem” 25.punktu, par to, ka valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras būvniecība, pārbūve vai atjaunošana nav uzskatāma par valsts atbalstu, lai noteikumu projekta ietvaros pamatotu, ka saskaņā ar šo vadlīniju punktu, šādas infrastruktūras būvniecības, pārbūves vai atjaunošanas izmaksas nav uzskatāmas par komercdarbības atbalstu, noteikumos ir jābūt skaidri noteiktam, ka finansējuma saņēmējs nodrošinās, ka pēc projekta īstenošanas projekta ietvaros radītā infrastruktūra būs vienlīdzīgi un bez diskriminācijas pieejama visiem potenciālajiem lietotājiem un par piekļuvi šai infrastruktūrai tiks noteikta adekvāta samaksa.

Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā anotācijā sniegto informāciju, ka "Investīcijas ietvaros paredzētā sabiedriskā transporta – parastās jaudas uzlādes punktu, ātrgaitas pilsētas sabiedriskā transporta infrastruktūras, tramvaja līniju infrastruktūras izbūve ir saderīga ar ES iekšējo tirgu, jo tiks piemērota Regula Nr.1370/2007", lai pārliecinātos, ka attiecīgo regulu var piemērot investīcijas īstenošanā, noteikumu projektā ir jāiekļauj nosacījums, ka ir noslēgts līgums atbilstoši 2007.gada 23.oktobra Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas Nr.1370/2007 par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, un ar ko atceļ Padomes Regulu Nr.1191/69 un Padomes Regulu Nr.1107/70 4.pantam un, plānojot atbalstu, būtu jāpārliecinās, ka līguma saturs pieļauj šeit minēto izmaksu attiecināšanu transporta sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem, kā arī noteikumu projektu ir nepieciešams papildināt ar nosacījumu par pārkompensācijas uzraudzību un atgūšanu nelikumīga komercdarbības atbalsta gadījumā. (Lūdzam pēc līdzības skatīt Ministru kabineta 2020. gada 28. jūlija noteikumus Nr. 467 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.5.1. specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru" 4.5.1.1. pasākuma "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta)" īstenošanas noteikumi" un atbilstoši precizēt noteikumu projektu.)

Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka no noteikumu projekta nav skaidrs, kas gūst labumu no atbalsta sniegšanas 20.13.apakšpunktā minētajai infrastruktūrai, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu, tostarp, vai atbalsts ir paredzēts publiskai infrastruktūra (piemēram, ceļazīmes) un tā ir saistīta ar publiskās lietošanas infrastruktūru un labumu no tā gūst ikviens infrastruktūras lietotājs, vai  arī labumu gūst sabiedriskā transporta pakalpojuma sniedzējs, jo attiecīgās norādes un stendi saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto ir tā atbildība vai saistīta ar tā sniegtajiem pakalpojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 23.punktu, norādot, no kādiem līdzekļiem tiks segtas PVN izmaksas.
Piedāvātā redakcija
Investīcijas ietvaros pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) izmaksas nav attiecināmas no AF finansējuma, bet šādas izmaksas ir iekļaujamas AF projektos, un tās sedz finansējuma saņēmējs. Ja PVN izmaksu segšanai tiek ņemts valsts budžeta aizņēmums:
 
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projektā ir iekļauti tikai nacionālie rādītāji, nepieciešams papildināt ar informāciju, kā Aģentūrai gūt pārliecību par šo rādītāju sasniegšanu – pamatojošā dokumentācija, citi pierādījumi, kā arī iekļaut pienākumu finansējuma saņēmējam šo informāciju/dokumentāciju iesniegt Vadības informācijas sistēmā pārbaudes par to sasniegšanu nodrošināšanai. Lūdzu skatīt arī iebildumu pie MK noteikumu projekta 6.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 32. punktu (vai sniegt atsauci uz 6.punktu), kuri tieši atskaites punkti, mērķi ir jāsasniedz un ir attiecināmi uz investīcijas pasākumiem, kas dos pārliecību, ka AF plānā noteiktie rādītāji ir sasniegti
(skatīt arī iebildumu pie MK noteikumu 6.punkta)
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 9.panta (1) un (2) daļā ir noteiktas Finanšu ministrijas un Zemkopības ministrijas kompetences komercdarbības atbalsta kontroles jomā, savukārt (3) daļā minēts, ka (3) “Atbalsta sniedzējs uzrauga atbalsta programmas, individuālā atbalsta projektus un ad-hoc atbalsta projektus to ieviešanas laikā un pēc atbalsta programmu, individuālā atbalsta un ad-hoc atbalsta projektu īstenošanas, nodrošinot komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanu”. Lūdzam ņemt vērā, ka atsauce uz visu KAKL 9.pantu ir pārāk plaša un mulsinoša. Lūdzam precizēt noteikumu projekta 36.punkta redakciju, un sniegt skaidrojumu anotācijā. Vienlaikus skaidrojam, ka atbalsta programmas izstrādātājs parasti tajā skaidri uzraksta, kura būs tā iestāde, kas nodrošinās uzraudzību (jo atbilstoši atbalsta sniedzēja definīcijai KAKL 1.panta (2) daļas 4.punktā tas var būt gan atbalsta programmas izstrādātājs, gan iestāde, kas pieņēmusi lēmumu piešķirt atbalstu) un cik ilgu periodu uzraudzība tiks nodrošināta, jo iepriekšminētā KAKL 9.panta (3) daļa nenosaka uzraudzības ilgumu, taču tas būtu sasaistāms ar atbalstīto aktīvu amortizācijas periodu. Papildus, lūdzam precizēt atsauci uz šo noteikumu punktu, jo noteikumu projekta 6.punktā ir minēti sasniedzamie rādītāji, nevis finansējuma saņēmēji.

Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
No MK noteikumu projekta nav skaidrs, vai ir paredzēta komercdarbības atbalsta piešķiršana finansējuma saņēmējiem. Ja ir plānots, ka investīciju atbalsts ir kvalificējams kā komercdarbības atbalsts atsevišķām darbībām, lūdzu noteikumu projektā paredzēt, kādām konkrēti darbībām ir piešķirams komercdarbības atbalsts, kāds komercdarbības atbalsta regulējums būs piemērojams, kādi nosacījumi būs jāievēro atbalsta saņēmējam, kura iestāde būs komercdarbības atbalsta piešķīrēja un kura iestāde veiks komercdarbības atbalsta uzraudzību. Skaidrojam, ka atbilstoši Ministru kabineta 07.09.2021. noteikumiem Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība", ja netiek organizēta projektu iesniegumu atlase, tad CFLA nav komercdarbības atbalsta piešķīrēja un attiecīgi neveic komercdarbības atbalsta nosacījumu uzraudzību. Līdz ar to aicinām noteikumu projektā, papildus iepriekš minētajam, noteikt institūciju, kas būs komercdarbības atbalsta piešķīrēja un uzraudzītāja. Tāpat vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā nav korekti lietota atsauce uz Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 9.pantu, lūdzu precizēt. 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kuri mērķi ir domāti, ņemot vērā, ka MK noteikumu projektā uzskaitīti tikai nacionālie rādītāji.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt, ka finansējuma saņēmējam ir jānodrošina īstenojot projektu AF plāna 1.pielikumā “Principa Nenodarīt būtisku kaitējumu novērtējums” noteiktās prasības.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam skaidri atsaukties uz kuriem tieši investīcijas mērķiem attiecas 1.1.1.2.i.2. un 1.1.1.2.i.3. saistīto pasākumu īstenošana.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt terminoloģiju, vārdus “specifiskie uzraudzības rādītāji” aizstāt ar vārdiem “nacionālie rādītāji”.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam pamatot Rīgas valstspilsētas pašvaldības izvēli kā finansējuma saņēmēja noteikšanu visos Rīgai paredzētajos projektos, ņemot vērā, ka ir paredzētas darbības, kas ir saistītas tramvaja līnijas pagarinājuma izbūvi Rīgas pilsētā, kas, ņemot vērā līdzšinējo pieredzi projektu ieviešanā, ir darbības, kas ir Rīgas satiksmes kompetencē. 
Lūdzam papildināt anotāciju ar paredzēto tramvaju līnijas pagarinājuma vietu un paredzēto izbūves garumu km. 
Lūdzam papildināt anotāciju ar katram no Rīgas valstspilsētas pašvaldības projektos sasniedzamajiem rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā ir minēts, ka CFLA nodrošinās "(..)  izlases veidā interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas, kā arī dubultfinansējuma riska novēršanas pārbaužu veikšanu, pārbaužu projektu īstenošanas vietās veikšanu, projekta ieviešanas progresa un sasniegto rādītāju pārbaudes, tai skaitā pamatojošās dokumentācijas pārbaudes, datu ticamības pārbaudes, tai skaitā piešķir atbalstu un veic uzraudzību atbilstoši MK noteikumiem Nr.621". No citētā teksta nav saprotams, vai ir paredzēts, ka CFLA būs jāveic komercdarbības atbalsta piešķiršana un uzraudzība, jo MK noteikumi neparedz, ka CFLA būtu jāpiešķir komercdarbības atbalsts, tāpat noteikumi neparedz, kādām darbībām vai kuriem finansējuma saņēmējiem būtu piešķirams komercdarbības atbalsts, kā arī noteikumi nedefinē pienākumus, kādi rodas finansējuma saņēmējam, saņemot komercdarbības atbalstu. Lūdzu precizēt vai sniegt attiecīgu skaidrojumu. 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšsadaļā "Cita informācija", ka finansējuma saņēmējam tiks veikts arī noslēguma maksājuma pieprasījums
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļu, ņemot vērā, ka finansiālo ietekmi uz pašvaldību budžetiem veido PVN izmaksas, savukārt anotācijas 3.sadaļā norādītā finansiālā ietekme uz pašvaldību budžetiem neatbilst nepieciešamajam PVN apmēram atbilstoši anotācijā norādītajam AF finansējuma sadalījumam pa gadiem.
Piedāvātā redakcija
-
33.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Noteikumu projekts "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1.komponentes “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” reformu un investīciju virziena 1.1. “Emisiju samazināšana transporta sektorā” 1.1.1.r. reformas “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” 1.1.1.2.i. investīcijas “Videi draudzīgi uzlabojumi Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā” 1.1.1.2.i.2. un 1.1.1.2.i.3. saistīto pasākumu īstenošanas noteikumi"
Iebildums
Informējam, ka kompetentās statistikas iestādes ir identificējušas, ka sākot no 2021.gada LDz neizpilda prasības, lai tas saglabātu klasifikāciju nefinanšu sabiedrību sektorā. Vienlaicīgi ES statistikas birojs Eurostat šā gada jūlija pārmērīga budžeta deficīta novēršanas procedūras dialoga misijas laikā izteica aicinājumu CSP līdz šā gada beigām izvērtēt LDz pārklasifikāciju uz vispārējās valdības sektoru.

Investīciju projekts radīs negatīvu ietekmi uz LDz iespējām izpildīt Eiropas Kontu sistēmas metodoloģijas nosacījumus ievērojot to, ka granta finansējums netiek atzīts kā uzņēmuma ieņēmumi un tiek palielināts uzņēmuma aktīvu nolietojuma apmērs.

Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt Ministru kabineta sēdes protokollēmumu ar jaunu punktu par investīciju projekta negatīvo ietekmi uz spēju LDz izpildīt Eiropas Kontu sistēmas metodoloģijas nosacījumus, lai tas varētu saglabāt klasifikāciju nefinanšu sabiedrību sektorā. 
 

 
Piedāvātā redakcija
Pieņemt zināšanai, ka investīciju projekta īstenošana pasliktina VAS “Latvijas dzelzceļš” iespējas izpildīt Eiropas Kontu sistēmas metodoloģijas kritērijus, lai uzņēmums netiktu klasificēts vispārējās valdības sektorā. 
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām apakšpunktā atrunāt saīsinājumu "AF" (Atveseļošanas un noturības mehānisms) un lietot to turpmāk tekstā pirms: plāna, atbalsta, reformas, finansējums u.tml., tādējādi novēršot, ka noteikumu projekta tekstā tiek lietots iepriekš atsevišķi neatrunāts saīsinājums (AF), piemēram, 6.punktā.
Piedāvātā redakcija
1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk - AF) plāna 1.komponentes “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” reformu un investīciju virziena 1.1. “Emisiju samazināšana transporta sektorā” 1.1.1.r. reformas “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” 1.1.1.2.i. investīcijas “Videi draudzīgi uzlabojumi Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā” 1.1.1.2.i.2. un 1.1.1.2.i.3. saistīto pasākumu (turpmāk – investīcija) un tās ietvaros apstiprinātos projektus;
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām papildināt, ka tramvaju līnijas pagarinājums paredzēts 3,5 km garumā kā norādīts AF plāna 257 rindkopā.
 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt vārdu "pilsēta" ar vārdu "valstspilsēta". Precizējumu lūdzam veikt visā noteikumu projektā, kur attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām papildināt Ministru kabineta noteikumus un anotāciju, norādot plānoto tramvaja līnijas pagarinājuma vietu un izbūvējamā pagarinājuma garumu km.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām sakārot MK noteikumu projekta punktus loģiskā secībā.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt pirmā teikuma palīgteikumu ar vārdu “un” pirms vārdiem “ja nepieciešams”.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 18.4. apakšpunkta pēdējo teikumu ar vārdu “Ministrija” aiz vārdiem “visām izvirzītajām prasībām”, kā arī lūdzam precizēt atsauci uz 10.pantu.
Piedāvātā redakcija
Pēc Ministrijas lēmuma pieņemšanas par projekta informācijas atbilstību visām izvirzītajām prasībām, Ministrija informē Aģentūru par atļauju uzsākt šo noteikumu 10.punktā minētās vienošanās noslēgšanu.
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām svītot "AF", ņemot vērā "projekts" lietojumu citur noteikumu projekta tekstā (bez AF).

 
Piedāvātā redakcija

23. Investīcijas ietvaros pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) izmaksas nav attiecināmas no AF finansējuma, bet šādas izmaksas ir iekļaujamas projektos:
 
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām apakšpunktā lietot noteikumu projekta 23.punktā atrunāto saīsinājumu "PVN".
Piedāvātā redakcija
23.3. Aģentūra pēc finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumu saņemšanas pārbauda, vai tam pievienots apliecinājums, ka finansējuma saņēmējs nav atguvis PVN no valsts budžeta priekšnodokļa veidā.
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projektu ar nosacījumu, ka sadārdzinājuma gadījumā sadārdzinājums tiek segts no finansējuma saņēmēja līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 27.7apakšpunktu ar vārdu "dalībvalstij" aiz vārda "veikšanas".
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību noteikt papildu nosacījumus, lai nodrošinātu plānoto ieguldījumu atbilstību dzimumu līdztiesības un vienlīdzīgu iespēju principiem, vai anotācijā skaidrot, kāpēc tādi nav iekļauti. 
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām papildināt, ka tramvaja līnijas pagarinājuma izbūve plānota 3,5 km garumā saskaņā ar ANM plānā paredzēto (257.rindkopa).

(257) Investīciju projekta ietvaros tiks iegādāti 4 zemās grīdas tramvaji, 17 elektroautobusi un 7 elektroautobusu uzlādes stacijas (šis atsevišķos MKN) kā arī nodrošināta nepieciešamā infrastruktūra, t.i., tramvaju līnijas pagarinājums 3,5 km garumā, neatkarīga ātrgaitas sabiedriskā transporta līnija un veloceļš 5,3 km garumā. Multimodālas mobilitātes nodrošināšanai tiks veikti ieguldījumi viedos, digitālos un videi draudzīgos mobilitātes mezglos (6 reģionāla un 2 vietējas nozīmes mobilitātes punkti), kas ir multimodāla transporta mugurkauls.
 
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt aprakstu par CFLA deleģējumu, vispārīgi atsaucoties uz MK 2021. gada 7. septembra noteikumiem Nr.621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība", nedublējot minētos noteikumus.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām aizstāt skaitli un vārdu “276.punktu” ar skaitli un vārdu “276.rindkopa” attiecīgā locījumā.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām anotācijā norādīt Rīgas valsts pilsētas pašvaldības projektos paredzētos sadarbības partnerus, kā arī norādīt, kādas darbības/kāda iesaiste ir paredzētas sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
50.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Noteikumu projekts "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1.komponentes “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” reformu un investīciju virziena 1.1. “Emisiju samazināšana transporta sektorā” 1.1.1.r. reformas “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” 1.1.1.2.i. investīcijas “Videi draudzīgi uzlabojumi Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā” 1.1.1.2.i.2. un 1.1.1.2.i.3. saistīto pasākumu īstenošanas noteikumi"
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt MK protokollēmuma 4. un 5.punktā vārdus "priekšfinansējums"  ar vārdu "finansējums", ņemot vērā, ka atbilstoši  noteikumu projektam tiek paredzēti avansa un starpposma maksājumi, nevis valsts budžeta priekšfinansējums.
Piedāvātā redakcija
-