Projekta ID
24-TA-210Atzinuma sniedzējs
Ķemeru nacionālā parka fonds
Atzinums iesniegts
11.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierobežojums medīt lielos plēsējus tikpat būtu attiecināms arī uz šakāli (Canis aureus), kas nu jau Latvijas faunā ieņēmis savu vietu un pilda savu ekoloģisko funkciju
Piedāvātā redakcija
13.30.2.
vilku Canis lupus un šakāli Canis aureus, izņemot epizootiju uzliesmojuma vai draudu gadījumā vai ja tie nodara nozīmīgu kaitējumu lauksaimniecības dzīvniekiem pēc preventīvo pasākumu veikšanas. Šādā gadījumā Valsts meža dienests medību atļauju izsniedz pēc Dabas aizsardzības pārvaldes pozitīva atzinuma saņemšanas. Dabas aizsardzības pārvalde atzinumu sniedz 10 darbdienu laikā pēc Valsts meža dienesta pieprasījuma saņemšanas;
vilku Canis lupus un šakāli Canis aureus, izņemot epizootiju uzliesmojuma vai draudu gadījumā vai ja tie nodara nozīmīgu kaitējumu lauksaimniecības dzīvniekiem pēc preventīvo pasākumu veikšanas. Šādā gadījumā Valsts meža dienests medību atļauju izsniedz pēc Dabas aizsardzības pārvaldes pozitīva atzinuma saņemšanas. Dabas aizsardzības pārvalde atzinumu sniedz 10 darbdienu laikā pēc Valsts meža dienesta pieprasījuma saņemšanas;
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Medības ar dzinējiem vai medības ar traucēšanu postījumu novēršanai Nacionālajā parkā nebūtu atbalstāmas. Nacionālajam parkam nav jābūt medību saimniecībai ar tradicionālo apsaimniekošanu. Pat tradicionālajās medību saimniecībās vienu mastu nedzen biežāk par divām reizēm mēnesī. Dzīvnieku postījumu novēršanai pielietojamas gaides medībās postījumu vietās.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Būtiski medījamo dzīvnieku nodarīti postījumi stingrās režīma zonas pieguļošajām lauksaimniecības zemēm nevar būt par iemeslu medībām pašā stingrā režīma zonā (un arī dabas lieguma zonā, ja tai ir paredzēts stigras aizsardzības statuss Eiropas Komisijas izpratnē). Postījumi ir jānovērš tajās platībās un ar tiem paņēmieniem, kas teritorijai ir atbilstoši.
Medības stingrā režīma zonā nav attaisnojamsa kā epozootiju prevencija, kā tās arī nav līdzeklis ar ko var likvidēt epizootiju. Dzīvnieku dzīšana (izdzīšana, aizdzīšana, pārdzīšana) veicina epizootiju izplatīšanos.
Medības stingrā režīma zonā nav attaisnojamsa kā epozootiju prevencija, kā tās arī nav līdzeklis ar ko var likvidēt epizootiju. Dzīvnieku dzīšana (izdzīšana, aizdzīšana, pārdzīšana) veicina epizootiju izplatīšanos.
Piedāvātā redakcija
Stingrā režīma zonā medības ir aizliegtas, izņemot valstī izsludinātas epizootijas ārkārtas situācijas gadījumā medīt slimības skartās sugas dzīvniekus ar Dabas aizsardzības pārvaldes rakstveida atļauju
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Būtiski medījamo dzīvnieku nodarīti postījumi stingrā režīma zonas pieguļošajām lauksaimniecības zemēm nevar būt par iemeslu medībām pašā stingrā režīma zonā (un arī dabas lieguma zonā, ja tai ir paredzēts stingras aizsardzības statuss Eiropas Komisijas izpratnē). Postījumi ir jānovērš tajās platībās un ar tiem paņēmieniem, kas teritorijai ir atbilstoši.
Medības stingrā režīma zonā nav attaisnojamas kā epizootiju prevencija, kā arī nav līdzeklis epizootiju likvidēšanai. Dzīvnieku dzīšana (izdzīšana, aizdzīšana, pārdzīšana) veicina epizootoju izplatīšanos.
Medības stingrā režīma zonā nav attaisnojamas kā epizootiju prevencija, kā arī nav līdzeklis epizootiju likvidēšanai. Dzīvnieku dzīšana (izdzīšana, aizdzīšana, pārdzīšana) veicina epizootoju izplatīšanos.
Piedāvātā redakcija
28. Stingrā režīma zonā medības ir aizliegtas, izņemot valstī izsludinātas epizootijas ārkārtas situācijas gadījumā medīt slimības skartās sugas dzīvniekus ar Dabas aizsardzības pārvaldes rakstveida atļauju.
