Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
Projekta ID
24-TA-1846
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
11.2. Rīgas valstspilsētas pašvaldība. 
Iebildums
Norādām, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām.
Ievērojot minēto, lūdzam pārskatīt noteikumu projekta II nodaļā ietverto regulējumu un to pēc nepieciešamības precizēt, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 11.2. apakšpunktā kā viens no projekta iesniedzējiem jau ir noteikta Rīgas valstspilsētas pašvaldība, un attiecīgi secināms, ka Rīgas valstspilsētas pašvaldība nepiedalās projektu iesniedzēju priekšatlasē. Lūdzam precizēt noteikumu projekta II nodaļu, nodrošinot viennozīmīgu interpretāciju par prasībām Rīgas valstspilsētas pašvaldībai kā projekta iesniedzējam un pārējām pašvaldībām kā projektu iesniedzējiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
14. Pašvaldībai maksimāli plānotais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums tiek aprēķināts proporcionāli pašvaldības dibināto vispārējās izglītības iestāžu izglītojamo skaitam 1.–12. klašu grupā saskaņā ar Valsts izglītības informācijas sistēmā pieejamajiem datiem uz 2024. gada 1. septembri. Eiropas Reģionālās attīstības  fonda finansējums šo noteikumu 11.2. apakšpunktā minētajam projektu iesniedzējam nepārsniedz 5 000 000 euro.
Iebildums
Lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Regula 2021/1060), 53.panta 2.punktam, ka projektiem, kuri ir zem 200 000 euro sliekšņa, izmaksām jābūt segtām ar vienkāršoto izmaksu metodiku, lūdzam skaidrot, vai 4.2.1.5.pasākuma 2.kārtā ir iespējami projekti, kas var būt zem 200 000 euro, kā arī noteikt noteikumu projektā minimālo projektu apjoma slieksni, ka vienam projekta iesniegumam minimālais kopējo attiecināmo izmaksu apmērs nav mazāks kā 200 000 euro(ieskaitot), ja plānots, ka projekti būs virs 200 000 euro.
Vienlaikus, lūdzam izvērtēt iespēju noteikt maksimālo projekta apmēru visiem projektiem (ne tikai Rīgai), lai nodrošinātu nacionālā rādītāja izpildi, ņemot vērā, ka skolu infrastruktūras vajadzības pārsniedz pasākumam pieejamo finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
26. Sadarbības iestāde  projekta  īstenošanas  laikā  un  projekta  dzīves  cikla  laikā (10  gadi) atbilstoši Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātajai papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzības metodikai nodrošina  papildinošas  saimnieciskās darbības uzraudzību projekta uzlabotajai infrastruktūrai.
Iebildums
Noteikumu projekta 26.punktā minēts, ka sadarbības iestāde  projekta  īstenošanas  laikā  un  projekta  dzīves  cikla  laikā (10 gadi) atbilstoši Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātajai papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzības metodikai nodrošina papildinošas  saimnieciskās darbības uzraudzību projekta uzlabotajai infrastruktūrai. Vienlaikus anotācijā ir dots sīkāks skaidrojums par papildinošu saimniecisko darbību (PSD), t.sk. dots piemērs – dienesta viesnīcas iznomāšana.
Lūdzam piemēru - dienesta viesnīcas iznomāšana – anotācijā neiekļaut, jo atkarībā no subjekta, kam tā tiek iznomāta, tā var būt gan PSD, gan saimnieciskā darbība, kas pasākumā nav pieļaujama.
Lūdzam noteikumus precizēt un anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka projekta dzīves cikls ir ieguldījumu amortizācijas periods. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka Komisijas 2014. gada 3. marta Deleģētās regulas (ES) Nr.480/2014, ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr.1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivjsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivjsaimniecības fondu, ir zaudējusi spēku, attiecīgi aicinām izvērtēt atsauci uz šo regulu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka 6.punktā norādītais kopējais indikatīvi plānotais finansējuma apjoma izlietojums pārsniedz noteikumu projektā plānoto un pieejamo finansējumu, arī pašvaldībām 6.punktā indikatīvi plānotais finansējums ir norādīts lielāks nekā noteikumu projektā paredzēts, līdz ar to lūgums precizēt. Papildus lūdzam 5.3.apakšpunktā precizēt norādīto skaitli 2027.gadam, kā arī 6.punktā pie indikatīvā finansējuma sadalījuma 2027.gadam redakcionāli precizēt finansējuma sadalījumu pa budžetiem, ievērojot, ka līdzfinansējumu ir paredzēts nodrošināt no pašvaldību budžeta nevis no valsts budžeta. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus.
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.6. apakšpunktu aiz vārda "nosacījumus" ar vārdiem "un kārtību", lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. punktā ietvertajam deleģējumam.
Piedāvātā redakcija
1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
6.
Noteikumu projekts
11.  Pasākuma otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā projektu iesniedzēju priekšatlasē piedalās: 
Priekšlikums
Lai arī pēc noteikumu projekta 13.punkta un anotācijā sniegtās informācijas ir noprotams, ka sadarbības iestāde iesaistās pēc informācijas saņemšanas no Izglītības un zinātnes ministrijas par priekšatlases rezultātiem: "Izglītības un zinātnes ministrija viena mēneša laikā pēc priekšatlases ietvaros iesniegtās informācijas izvērtēšanas iesniedz Ministru kabinetā informāciju lēmuma pieņemšanai par priekšatlasē atlasītajām pašvaldībām un par katrai pašvaldībai plānoto maksimālo ERAF finansējumu.", tomēr precīzākai izpratnei un nepārprotamībai, lūdzam, konkrētāk norādīt, ka priekšatlases funkciju nodrošina Izglītības un zinātnes ministrija.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
13. Izglītības un zinātnes ministrija viena mēneša laikā pēc šo noteikumu 11. un  12. punktā minētās informācijas izvērtēšanas atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumā minētajiem kritērijiem iesniedz Ministru kabinetā informāciju lēmuma pieņemšanai par priekšatlasē atlasītajām pašvaldībām un par katrai pašvaldībai plānoto maksimālo Eiropas Reģionālās attīstības fondu finansējumu.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 13. punktu norādot, ar kāda tiesību akta projektu (t.i., Ministru kabineta rīkojumu) Ministru kabinetā tiks iesniegta noteikumu projekta 13. punktā minētā informācija lēmuma pieņemšanai par priekšatlasē atlasītajām pašvaldībām un par katrai pašvaldībai plānoto maksimālo Eiropas Reģionālās attīstības fondu finansējumu.
Vienlaikus, lūdzam skaidrot un anotācijā aprakstīt, kā tiks veikts projekta iesniedzēju/finansējuma saņēmēju atlases process, t.sk., vai plānots, ka projekta iesniedzēji paši piesaka skolu infrastruktūras vajadzības vai arī Izglītības un zinātnes ministrija veic atlasi balstoties uz statistikas datiem un iepriekš pieteiktajām vajadzībām, piemēram. Lūdzam papildus skaidrot, kā tiks izvērtētas skolu vajadzību prioritātes, ņemot vērā, ka skolu vajadzības pārsniedz 4.2.1.5.pasākuma 2.kārtai pieejamo finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
16. Šo noteikumu 15. punktā minētā pašvaldība sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un šo noteikumu 15. punktā minētā uzaicinājuma noteiktajā termiņā iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu. Iesniedzot projekta iesniegumu sadarbības iestādē, pašvaldība kļūst par projekta iesniedzēju.
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 16. punkta otro teikumu, ņemot vērā, ka minētais regulējums izriet no Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 1. panta 5. punkta.
Piedāvātā redakcija
16. Šo noteikumu 15. punktā minētā pašvaldība sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un šo noteikumu 15. punktā minētā uzaicinājuma noteiktajā termiņā iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu.
9.
Noteikumu projekts
17. Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros tiek apstiprināts projekta iesniegums, kas cita starpā, atbilst šādiem nosacījumiem:
Priekšlikums
Lūdzam 17.2. un 17.3. punktā definētos kritērijus pārcelt uz īstenošanas sadaļas nosacījumiem (IV nodaļu), definējot kā izpildes progresa kontrolkritērijus. Vēršam uzmanību, ka šādi kritēriji nav izvērtējami pie atlases nosacījumiem, t.i. balstās uz nākotnes solījumiem, nevis uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi pārbaudāmiem faktiem. Lūdzam skatīt kontekstā ar Apakškomitejā iesniegtajiem kritērijiem un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras izteiktajiem komentāriem par kritēriju komplektu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
III. Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta III nodaļu ar nosacījumu, ka "projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām" atbilstoši vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 10.2.apakšpunktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
20. Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, ka noteikumu projekta 20.punktā ir tiešās attiecināmās projekta izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
20.4. informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu ieviešanas izmaksas, tai skaitā bezvadu interneta un interneta pieslēguma izveides izmaksas, mācību procesa nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma un programmatūras iegādes izmaksas. Plānojot bezvadu interneta un interneta pieslēguma izveides izmaksas, projekta iesniedzējs ņem vērā Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna otrās komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.2.reformas "Digitālās prasmes sabiedrības un pārvaldes digitālajai transformācijai" 2.3.2.3.i. investīcijas "Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs" projekta ietvaros veiktās priekšizpētes rezultātus;
Priekšlikums
Lai novērstu dubultā finansējuma risku, lūdzam papildināt punktu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs nodrošina izmaksu nepārklāšanos ar 2.3.2.3.i investīciju.
Piedāvātā redakcija
informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu ieviešanas izmaksas, tai skaitā bezvadu interneta un interneta pieslēguma izveides izmaksas, mācību procesa nodrošināšanai nepieciešamā aprīkojuma un programmatūras iegādes izmaksas. Plānojot bezvadu interneta un interneta pieslēguma izveides izmaksas, projekta iesniedzējs ņem vērā Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna otrās komponentes "Digitālā transformācija" 2.3. reformu un investīciju virziena "Digitālās prasmes" 2.3.2.reformas "Digitālās prasmes sabiedrības un pārvaldes digitālajai transformācijai" 2.3.2.3.i. investīcijas "Digitālās plaisas mazināšana sociāli neaizsargātajām grupām un izglītības iestādēs" (turpmāk- 2.3.2.3.i investīcija) projekta ietvaros veiktās priekšizpētes rezultātus. Finansējuma saņēmējs nodrošina izmaksu nepārklāšanos ar 2.3.2.3.i investīciju. 
13.
Noteikumu projekts
20.12. energosertifikācijas, ekspertīzes un izpētes izmaksas, ja to veikšana ir priekšnosacījums, lai izstrādātu būvprojektu, būvdarbu ieceres dokumentāciju vai būvprojektu minimālā sastāvā;
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā definēt piemērus, kas traktējams zem termina "izpētes izmaksas", lai nodrošinātu, ka netiek pieļautas interpretācijas zem šo izmaksu pozīcijām.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
21. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, uzskatāmi par attiecināmām izmaksām saskaņā ar 2021. gada 24. jūnija Eiropas Parlamenta un padomes Regulas (ES) Nr. 2021/1060  (turpmāk - regula Nr. 2021/1060) 64. panta 1. punkta “c” apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka no Regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" punkta izriet, ka darbībām (t.i. projektiem), kuru kopējās izmaksas ir mazākas nekā 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas; savukārt no "ii" punkta izriet, ka darbībām (t.i. projektiem), kuru kopējās izmaksas ir vismaz 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas gadījumos, kad tas nav atgūstams saskaņā ar pievienotās vērtības nodokli reglamentējošiem valsts tiesību aktiem.
Ievērojot minēto, aicinām izvērtēt nepieciešamību precizēt noteikumu projekta 21. punktu, ja varētu tikt īstenoti projekti, kuru kopējās izmaksas ir mazākas nekā 5 000 000 euro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli).
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka, lai novērstu dubultā finansējuma risku, finansējuma saņēmējs nodrošina finanšu plūsmas  uzskatāmu nodalīšanu (tai skaitā pievienotās vērtības nodokļa izmaksu uzskaiti) no citām finansējuma saņēmēja darbības finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
22. Izmaksas ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas, izņemot šo noteikumu 20.10., 20.11., 20.12. apakšpunktā minētās izmaksas, kas ir attiecināmas, ja tās veiktas, sākot ar 2023. gada 1. janvāri. 
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 22.punktu, ka nedrīkst attiecināt uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi pabeigtas darbības. 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
25. Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ieguldījumus veic finansējuma saņēmēja īpašumā esošajā infrastruktūrā. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju ieguldījumi plānoti finansējuma saņēmēja īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, tai skaitā pēc ieguldījumu veikšanas finansējuma saņēmēja īpašumā atradīsies pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, tai skaitā risinājuma modificēšanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt plānotās investīcijas, to tvērumu un nepieciešamību papildināt noteikumu projektu ar izņēmuma gadījumu, ka izveidotā infrastruktūra, piemēram, optiskā interneta tīkla kabelis, var palikt komersanta īpašumā, ja infrastruktūru pēc tās izbūves izmanto tikai finansējuma saņēmējs, šādu nosacījumu atrunājot starp finansējuma saņēmēju un komersantu noslēgtajā līgumā.
Vēršam uzmanību, ka, veicot projektu uzraudzību 2014.-2020.gada plānošanas periodā, sadarbības iestāde ir saskārusies ar situāciju, ka komersants, kurš nodrošina optiskā interneta pakalpojumu sniegšanu, ir noraidošs pret iespēju finansējuma saņēmējam pasūtīt un organizēt optiskā interneta kabeļa ievilkšanu, pamatojot ar to, ka šie darbi ir ļoti specifiski un komersants sadarbojas tikai ar konkrētu apakšuzņēmēju, kas veic šādas infrastruktūras izbūvi. Pēc infrastruktūras izbūves tā paliek komersanta īpašumā vai tiek nodota bezatlīdzības lietošanā, neskatoties uz to, ka infrastruktūras izbūves izmaksas sedz finansējuma saņēmējs.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
25. Pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ieguldījumus veic finansējuma saņēmēja īpašumā esošajā infrastruktūrā. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju ieguldījumi plānoti finansējuma saņēmēja īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, tai skaitā pēc ieguldījumu veikšanas finansējuma saņēmēja īpašumā atradīsies pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, tai skaitā risinājuma modificēšanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā.
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja noteikumu projekts ir attiecināms uz infrastruktūru, tad noteikumu projektā iekļauj nosacījumu par finansējuma saņēmēja tiesībām uz konkrēto objektu vai īpašumu, kurā plānots veikt ieguldījumus (īpašumā, ilgtermiņa nomā vai nodibinātas apbūves tiesības, bezatlīdzības lietošanā, valdījumā, turējumā u.c.). Finansējuma saņēmēja tiesībām uz konkrēto objektu vai īpašumu jābūt nostiprinātām Zemesgrāmatā (ja attiecināms). Ja minētajam nosacījumam saskaņā ar nacionālo regulējumu ir izņēmums, tas attiecīgi aprakstāms noteikumu projekta anotācijā.
Ievērojot minēto, lūdzam papildināt noteikumu projekta 25. punktu vai anotāciju ar norādi, ka finansējuma saņēmēja tiesības uz konkrēto infrastruktūru ir nostiprinātas Zemesgrāmatā, vai sniegt atbilstošu skaidrojumu gadījumā, ja minētajam nosacījumam saskaņā ar nacionālo regulējumu ir noteikts izņēmums.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
26. Sadarbības iestāde  projekta  īstenošanas  laikā  un  projekta  dzīves  cikla  laikā (10  gadi) atbilstoši Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātajai papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzības metodikai nodrošina  papildinošas  saimnieciskās darbības uzraudzību projekta uzlabotajai infrastruktūrai.
Priekšlikums
Lai mazinātu administratīvo slogu papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzībā, aicinām ieviest papildinošās saimnieciskās darbības pašdeklarēšanās principu, t.i. paredzot, ka finansējuma saņēmējs visā projekta dzīves ciklā sagatavo ikgadējus pārskatus par papildinošās saimnieciskās darbības un papildpakalpjumu apjomu un nodrošina šajā punktā minēto pārskatu un aprēķinus pamatojošo dokumentu pieejamību papildinošās saimnieciskās darbības un papildpakalpjumu uzraudzībai. Ja finansējuma saņēmējs konstatē, ka ir pārsniegts šo noteikumu 27. punktā minētais 20 procentu apjoms no infrastruktūras kopējās gada jaudas un/vai ka minētā infrastruktūra tiek izmantotas citai saimnieciskai darbībai, kas nav uzskatāma par papildinošu saimniecisku darbību, tas vienošanās par projekta īstenošanu noteiktajā termiņā iesniedz sadarbības iestādei ziņojumu par konstatēto šo noteikumu 27. punktā minēto nosacījumu pārkāpumu. Sadarbības iestādei ir tiesības finansējuma saņēmējam pieprasīt iesniegt papildinošās saimnieciskās darbības un papildpakalpjumu pārskatus projekta dzīves cikla laikā, tai skaitā gadījumos, kad saņemta informācija par papildinošās saimnieciskās darbības un papildpakalpjumu nosacījumu pārkāpumu no finansējuma saņēmēja, kompetentām iestādēm vai no trešajām personām. Attiecīgus labojumus lūdzam veikt arī noteikumu projekta anotācijā.
Vienlaikus, lūdzam noteikumu projekta anotācijā norādīt, ka atbildīgā iestāde izstrādā papildinošās saimnieciskās darbības uzraudzības metodiku līdz projektu iesniegumu atlases izsludināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
28. Ja sadarbības iestāde konstatē, ka ir pārkāptas šo noteikumu 26.  punktā minētās komercdarbības atbalsta kontroles normas, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei projekta ietvaros saņemto   nelikumīgo komercdarbības  atbalstu  kopā  ar  procentiem  no  līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka  noteikumu projekts paredz papildinošu saimniecisku darbību un papildpakalpojumu, aicinām precizēt noteikumu projekta punkta redakciju atbilstoši piedāvātajai redakcijai.
Piedāvātā redakcija
Ja projekta dzīves cikla laikā tiek konstatēts, ka infrastruktūrā, par kuru iesniegts projekta iesniegums, tiek veikta saimnieciskā darbība, kas nav uzskatāma par papildpakalpojumu, vai tiek veikta papildinoša saimnieciskā darbība, kas pārsniedz šo noteikumu 27. punktā minēto apmēru, vai tiek veikta saimnieciskā darbība, kas nav uzskatāma par papildinošu saimniecisko darbību, finansējuma saņēmējs proporcionāli tai gada jaudas platības, laika vai finanšu izteiksmē daļai, par kuru kopumā ir konstatēts pārkāpums, atmaksā sadarbības iestādei visu nelikumīgi saņemto atbalstu kopā ar procentiem no finansējuma, kura avots nav publiskie līdzekļi, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.
20.
Noteikumu projekts
29.5. trīs gadus pēc projekta īstenošanas informē sadarbības iestādi par būves ikgadējo enerģijas patēriņu (megavatstundas);
Priekšlikums
Lūdzam papildināt punktu, norādot, ka finansējuma saņēmējs informē sadarbības iestādi par enerģijas patēriņu arī pirms projekta īstenošanas, nodrošinot atbilstību Energoefektivitātes likuma 15.pantam, kā arī iespēju noteikt projekta īstenošanas rezultātā radušos enerģijas samazinājumu. 
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
29.10. projekta īstenošanas laikā nodrošina visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanu, tai skaitā projekta iesnieguma, jebkuru ar projektu saistīto sarakstes dokumentu, iepirkuma dokumentācijas, projekta līguma, veikto darbu, piegāžu un sniegto pakalpojumu apliecinošu dokumentu, veikto maksājumu apliecinošu dokumentu oriģinālu vai to atvasinājumu ar juridisko spēku;
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka sadarbības iestāde saskaņā ar noteikumu projekta 26.punktu nodrošina papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzību projekta uzlabotajai infrastruktūrai projekta dzīves ciklā, lūdzam papildināt dokumentu glabāšanas termiņu ar projekta dzīves cikla laiku. 
Piedāvātā redakcija
projekta īstenošanas laikā un projekta dzīves cikla laikā nodrošina visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu glabāšanu, tai skaitā projekta iesnieguma, jebkuru ar projektu saistīto sarakstes dokumentu, iepirkuma dokumentācijas, projekta līguma, veikto darbu, piegāžu un sniegto pakalpojumu apliecinošu dokumentu, veikto maksājumu apliecinošu dokumentu oriģinālu vai to atvasinājumu ar juridisko spēku.
22.
Noteikumu projekts
30. Pēc  vienošanās  par  projekta  īstenošanu  noslēgšanas  sadarbības iestāde,  pamatojoties  uz  finansējuma  saņēmēja avansa pieprasījumu, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumus, ievērojot, ka viens avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus un avansa un starpposmu maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no kopējā projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma. Maksājuma pieprasījumu piešķirtā avansa maksājuma apmērā finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādei saimnieciskā gada ietvaros, bet ne ilgāk kā sešu mēnešu laikā pēc avansa maksājuma saņemšanas.
Priekšlikums
Lai nodrošināt viennozīmīgu normas interpretāciju, lūdzam precizēt noteikumu projekta 30. punktu piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
30. Pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja avansa pieprasījumu, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumus, ievērojot, ka viens avansa maksājums nepārsniedz 30 procentus un avansa un starpposmu maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no kopējā projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma. Maksājuma pieprasījumu piešķirtā avansa maksājuma apmērā finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādei pēc avansa maksājuma saņemšanas sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros.
23.
Noteikumu projekts
32. Projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2027. gada 31. decembrim.
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot un anotācijā papildināt ar informāciju, kāpēc projektu īstenošanas gala termiņš tiek paredzēts 31.12.2027., ņemot vērā, ka iepirkumu un būvniecības process var ieilgt un tas var radīt vajadzību veikt īstenošanas Ministru kabineta noteikumu grozījumus.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Pašvaldību administratīvo teritoriju un to teritoriālā iedalījuma vienību dalījums
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot noteikumu projekta 2. pielikuma nepieciešamību un, ja tāds ir nepieciešams, ietvert uz to atsauci noteikumu projekta atbilstošā normā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijā informāciju, kas liecinās par sasniegtu nacionālā rādītāja vienību, ņemot vēra, ka informāciju par rādītāja sasniegšanu paredzēts aktualizēt pie katra maksājuma pieprasījuma.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijā informāciju par finansējuma sadalījumu pa intervences kodiem - intervences laukums, Finansējuma veids, Teritoriālie sasniegšanas mehānismi, ESF+ sekundārās tēmas un Dzimumu līdztiesība - , norādot intervences kodus un tam piemērojamo pasākuma fondu finansējuma apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā Eiropas Komisijas uzstādījumu, lūdzam izvērtēt vienkāršoto izmaksu iespējami plašāku piemērošanu izmaksu pozīcijām. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt pamatojumu anotācijā, kāpēc 4.2.1.5.pasākumā nav iespējams piemērot vienkāršotās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijā, ka 2.kārtai plānotais finansējums ir arī pieejamais finansējums, t.sk. norādot, ka netiek plānots elastības finansējums, norādot, ka tas tiek plānots citos 4.2.1.specifiskā atbalsta mērķa pasākumos un kārtās.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā svītrot informāciju, ka attiecas uz rezultātu ilgtspēju attiecībā uz datortehniku (4.2.1.5.pasākuma 1.kārta) un attiecībā uz izņēmumu, kas minēts atsaucoties uz Regulas 2021/1060 65.pantu, ņemot vērā, ka tas nav attiecināms uz skolu reorganizāciju.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļas apakšsadaļu "Juridiskās personas" ar norādi uz Izglītības un zinātnes ministriju, savukārt atbilstošajā apakšsadaļā "Ietekmes apraksts" svītrot šobrīd iekļauto informāciju un norādīt, ka Izglītības un zinātnes ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas, savukārt pašvaldības pildīs finansējuma saņēmēju funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā minēto, ka projekta ietvaros personāla izmaksas netiek plānotas, lūdzam īsi papildināt anotāciju ar informāciju par resursiem, no kuriem plānots segt personāla izmaksas, t.sk. vai plānotajiem finansējuma saņēmējiem būs pietiekama kapacitāte, lai īstenotu projektus.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Lūdzam pēc iespējas papildināt informācija par attiecīgās nozares/ jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti noteikumu projekta izstrādē, lai izpildītu Ministru prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./50-50 “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam".
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka pasākuma 2.kārtas investīcijas atbilst Apvienoto Nāciju organizācijas Konvencijas par personu ar invaliditāti tiesībām prasībām, tostarp 4. un 5. vispārīgajam komentāram un Konvencijas par personu ar invaliditāti tiesībām komitejas noslēguma apsvērumiem vispārīgajiem principiem, cilvēktiesību prasībām, proti, Eiropas Savienības Pamattiesību hartai, Eiropas Sociālo tiesību pīlāram un Stratēģijai par personu ar invaliditāti tiesībām 2021.–2030. gadam, t.sk. ka kopumā veicot investīcijas nevar tikt veicināta nelabvēlīgākā situācijā esošu grupu segregācija/ izolācija.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, vai plānotajām investīcijām būs tieša, netieša, vai nebūs ietekmes uz horizontālajiem principiem (HP):
“Klimatdrošināšana”;
“Energoefektivitāte pirmajā vietā”;
“Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt anotāciju ar informāciju, ka gadījumos, kur plānota jaunas infrastruktūras būvniecība, ieguldījumi plānoti saskaņā ar Jauno Eiropas Bauhaus iniciatīvu.
Piedāvātā redakcija
-