Projekta ID
23-TA-1044Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
07.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst vārdus: "tostarp veselības apdrošināšanas, veselības pārbaužu un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas", tā kā izmaksu tvērums ir noteikts Vadošās iestādes vadlīnijās Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ārvalstu komandējuma izmaksas atbilstoši Vadošās iestādes vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 47.punkta (62.zemsvītrā atsaucē) minētajam, attiecināmas projekta vadītājam un projekta īstenošanas personālam, līdz ar to lūdzam atbilstoši veikt precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 17.2.4.apakšpunkta redakciju. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 9.1.apakšpunktu darba vietas aprīkojuma izmaksas var plānot kā tiešās attiecināmās izmaksas tikai jaunradītu darba vietu aprīkošanai vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts.
Piedāvātā redakcija
darba vietas aprīkojuma iegādes īres vai nomas izmaksas ir attiecināmas projekta vadības un projekta īstenošanas personālam jaunu darba vietu radīšanai vai gadījumos, ja esošo darba vietu aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, uzturēšanai un remontam ne vairāk kā 3000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā (ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts pilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma iegādes vai nomas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā; ja projekta vadības un projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku vai daļlaiku, darba vietas aprīkojuma iegādes izmaksas ir attiecināmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam šo noteikumu 15.5. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Savukārt daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periodu projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu;
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu 17.2.8.apakšpunktā svītrot atsauces uz noteikumu 15.1., 15.2., 15.3, 15.4.apakšpunktu
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā papildināt ar skaidrojumu, norādot, ka tiks nodrošināts dubultā finansējuma novēršanas risks attiecībā uz PVN līdzekļu attiecināšanu/atgūšanu projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 22.punktu. Vēršam uzmanību, ka kārtība, kādā sadarbības iestādē izveido vērtēšanas komisiju izriet no Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 22.panta un atlases nolikumā ietvertā regulējuma.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2023.gada 13.jūlija protokollēmuma Nr.36 85. § 3.punktā, noteikto, kas paredz, ka, lai veicinātu Eiropas Savienības fondu projektu izvērtējuma par izmaksu un ieguvumu analīzi veikšanu ne tikai gadījumos, kad Eiropas Savienības fondu projekta ietvaros plānots gūt neto ieņēmumus, atbildīgā iestāde, izstrādājot Ministru kabineta noteikumu projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, paredz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi Eiropas Savienības fondu projektiem, kuru atlase paredzēta ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā un projekta kopējās izmaksas (ieskaitot PVN) pārsniedz 1 miljonu euro, vienlaikus, atbildīgā iestāde minēto risinājumu var nepiemērot, ja to objektīvi un izvērsti pamato Ministru kabineta noteikumu par specifisko atbalsta mērķa īstenošanu anotācijā, aicinām izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt noteikumu projektu ar pienākumu finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi vai papildināt anotāciju ar skaidrojumu risinājuma izvēlei.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas nosaka pienākumu finansējuma saņēmējam izstrādā nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta (ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/20122018/1046 61. pantā noteikto), krāpšanas un korupcijas risku neesamību, tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu un krāpšanas un korupcijas riskus, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta un krāpšanas un korupcijas risku preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts, krāpšana vai korupcija ir atklāta. Kā arī, ka finansējuma saņēmējs paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesamību.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 24.10.apakšpunktu, ka reorganizācijas gadījumā, saistību pārņemšana tiek saskaņota arī ar atbildīgo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļas apakšadaļas "Datu apstrāde" skaidrojumu, ka dati, izpildot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 prasības, tiks iesniegti Eiropas Komisijai, kā arī lai nodrošinātu uzraudzību, izvērtēšanu, finanšu pārvaldību, pārbaudi un revīziju. Ar attiecīgo informāciju lūdzam papildināt arī anotācijas 8.1.13.sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Noteikumu projekts "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.- 2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.5. pasākuma "Pieeja tiesiskumam" īstenošanas noteikumi"
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta protokollēmuma projektu ar punktu, kas paredz, ka finansējuma saņēmēja reorganizācijas gadījumā - nodrošināt ar vienošanos (par ESF+ projekta īstenošanu) uzņemto saistību nodošanu tā saistību pārņēmējam, iepriekš to saskaņojot ar sadarbības iestādi. Tādējādi iegūstošā Tiesu administrācija kā tiesību pārņēmējs pārņem visas ar projektu uzņemtās saistības un ir atbildīga par projekta mērķu sasniegšanu un uzturēšanu, utt. Tāpat aicinām papildināt anotāciju ar īss izklāsts par reorganizāciju, vienlaikus iekļaujot tajā norādes par Ministru kabineta 2023. gada 14. jūlija rīkojumu Nr. 434 (prot. Nr. 36 32. §) "Par Juridiskās palīdzības administrāciju"*, - ar 2024. gada 1. janvāri likvidēs Tieslietu ministrijas pakļautībā esošo Juridiskās palīdzības administrāciju (JPA), pievienojot to Tieslietu ministrijas padotībā esošajai Tiesu administrācijai (TA).
*https://m.likumi.lv/ta/id/343823-par-juridiskas-palidzibas-administraciju
*https://m.likumi.lv/ta/id/343823-par-juridiskas-palidzibas-administraciju
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 9.punktā vārdus "pieejamais kopējais finansējums" ar vārdiem "plānotais kopējais attiecināmais finansējums".
Piedāvātā redakcija
Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir XX euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms XX euro), tai skaitā ESF+ finansējums XX euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms XX euro) un valsts budžeta līdzfinansējums – ne mazāk kā XX euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms XX euro).
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 9.1.apakšpunktu norādītajā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 1 099 104 euro apmērā, tai skaitā ESF+ finansējumu – 934 238 euro apmērā, valsts budžeta līdzfinansējumu – 164 866 euro apmērā.
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izteikt noteikumu projekta 9.2.apakšpunktu piedāvātajā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt pasākumam pieejamo kopējo finansējumu līdz šo noteikumu 9. punktā minētajam plānotajam kopējam finansējuma apmēram.
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot vadošās iestādes vadlīnijās "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 15.6., 17.2.8. un 24.1.apakšpunktus. Vienlaikus lūdzam attiecīgo informāciju par informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšanu (komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumu ievērošanu), tostarp atsauces uz attiecīgajiem dokumentiem norādīt arī noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt vai MK noteikumu 17.1.apakšpunktā minētā metodika tiks apstiprināta līdz atlases izsludināšanai. Gadījumā, ja līdz projektu iesniegumu atlases izsludināšanai vienkāršoto izmaksu metodika nebūs apstiprināta, lūdzam papildināt anotāciju, ka projekta iesniegumu atlasē netiks veikta personāla atlīdzības izmaksu apmēra pamatotības analīze
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam atrunāt MK projektā vai ārvalstu komandējumi paredzēti tikai ES vai arī ārpus ES.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt uz "transporta pakalpojumu izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt vai transporta izmaksas paredzētas projekta vadības un/vai īstenošanas personālam
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nosegt šīs izmaksas no netiešajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 17.2.8 punktu, aizstājot vārdus un skaitļus "Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā" ar vārdiem un skaitļiem "Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Regulas Nr.2021/1060) 47. un 50.pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošana". Atbilstoši lūdzam precizēt arī noteikumu projekta 24.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 24.2.apašpunktā skaitļus un vārdus "2023. gada 21. marta Ministru kabineta noteikumu Nr. 135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" ar vārdiem un skaitļiem "normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā", lai izvairītos no tehniskiem grozījumiem šajos noteikumos, ja perioda ietvaros tiks pārizdoti attiecīgie Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka pārbaužu veikšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā Ministru kabineta 2022. gada 13. decembra sēdes protokollēmumu (prot. Nr. 64 6. § 3. punkts), lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, papildināt projektu ar tiesisko ietvaru vai tehnisko mehānismu, kādā finansējuma saņēmējs var pārbaudīt mērķa grupas dalībnieka atbilstību dalībai projektā.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 24.7.apakšpunktā vārdus "inovāciju publisko iepirkumu" ar vārdiem "inovatīvu publisko iepirkumu", atbilstoši Iepirkumu uzraudzības biroja lietotajai terminoloģijai, kā arī sagatavotajai informācijai par Inovatīvo publisko iepirkumu. Skat. šeit: https://www.iub.gov.lv/lv/inovativais-iepirkums?utm_source=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 24.9. apakšpunktu, jo tas nav attiecināms uz gadījumiem, kad finansējuma saņēmējs ir valsts pārvaldes iestādes.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļas pēdējo rindkopu ar norādi, ka īsāka termiņa noteikšana lēmuma pieņemšanai par projekta iesnieguma apstiprināšanu, nekā tas ir paredzēts Eiropas Savienības fondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda vadības likumā, ir labvēlīgāks regulējums potenciālajam projekta iesniedzējam.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu ar informāciju par projekta plānoto kopējo finansējumu un pieejamo kopējo finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā ietverto aprakstu par vienkāršoto izmaksu metodiku personāla izmaksu segšanu precizēt un svītrot teikumu "Metodikā noteiktās likmes aprēķins ir taisnīgs, objektīvs, pārbaudāms, jo ir veikts saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteikto un JPA 2023. gada 27. marta iekšējos noteikumos Nr. 1-7.23/1 "Nodarbināto darba samaksas un sociālo garantiju noteikšanas kārtība" noteikto aprēķinu.", ņemot vērā, ka šo informāciju norāda metodikā, turklāt uz doto brīdi tā vēl nav apstiprināta.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām anotācijas sadaļā "Atbalstāmās izmaksas", precizēt, ka netiešo izmaksu izlietojuma mērķis ir norādīts Vadošās iestādes vadlīnijās Nr.1.1 "Vadlīnijas par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošana Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam ietvaros".
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā risinājuma apraksts ir minētas visas MK projektā atbalstāmās darbības, izņemot darbību 15.6. projekta informatīvie un obligātās publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu. Lūdzam to arī minēt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar Eiropas Savienības fondu pienesumu tautsaimniecībai. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Finanšu ministrijas š.g. 31.marta vēstulei Nr. 5.1-24/21/ 1076, tika norādīts, ka par investīciju īstenošanu atbildīgajām iestādēm, izstrādājot un virzot saskaņošanai normatīvo regulējumu attiecīgās investīcijas īstenošanai, ir jāizstrādā sākotnējās ietekmes novērtējums (anotācija)[1], t.sk. izvērtējot normatīvā akta ietekmi uz tautsaimniecību.
Lai pārliecinoši pamatotu un ilustrētu plānoto investīciju pienesumu tautsaimniecībai, lūdzam par investīciju īstenošanu atbildīgās iestādes normatīvā akta ietekmi uz tautsaimniecību vērtēt pēc būtības un analīzi atspoguļot anotācijā[2], norādot pēc iespējas izmērāmus rādītājus, kā arī novērtējot konkrētus aspektus par plānoto ieguldījumu sagaidāmo ietekmi un efektivitāti, t.sk. faktiski sagaidāmos rezultātus[3] pēc investīciju īstenošanas. Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
[1] Atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumos Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 14.punktā noteiktajam.
[2] Atveseļošanas fonda investīciju gadījumā informācija iekļaujama arī informatīvajos ziņojumos par Atveseļošanas fonda reformas vai investīcijas īstenošanu, ja attiecināms.
[3] Papildus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteiktajiem rādītājiem un Ministru kabineta noteikumos par specifisko atbalsta mērķu īstenošanu iekļautajiem nacionālajiem rādītājiem, papildus Atveseļošanas un noturības mehānisma Darbības kārtībā noteiktajiem rādītājiem.
Lai pārliecinoši pamatotu un ilustrētu plānoto investīciju pienesumu tautsaimniecībai, lūdzam par investīciju īstenošanu atbildīgās iestādes normatīvā akta ietekmi uz tautsaimniecību vērtēt pēc būtības un analīzi atspoguļot anotācijā[2], norādot pēc iespējas izmērāmus rādītājus, kā arī novērtējot konkrētus aspektus par plānoto ieguldījumu sagaidāmo ietekmi un efektivitāti, t.sk. faktiski sagaidāmos rezultātus[3] pēc investīciju īstenošanas. Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
[1] Atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumos Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 14.punktā noteiktajam.
[2] Atveseļošanas fonda investīciju gadījumā informācija iekļaujama arī informatīvajos ziņojumos par Atveseļošanas fonda reformas vai investīcijas īstenošanu, ja attiecināms.
[3] Papildus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteiktajiem rādītājiem un Ministru kabineta noteikumos par specifisko atbalsta mērķu īstenošanu iekļautajiem nacionālajiem rādītājiem, papildus Atveseļošanas un noturības mehānisma Darbības kārtībā noteiktajiem rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļu "Cita informācija", norādot no kādiem līdzekļiem tiks nodrošināta pasākuma rezultātu/ rādītāju ilgtspēja vai uzturēšana, ievērojot to, ka tiek paredzēti ieguldījumi IKT/ IT infrastruktūrā. Minētais vērtējams kontekstā ar HP “Klimatdrošināšana” prasībām – KNR* 73. panta 2. punkta j) apakšpunktu, kurā noteikts, ka klimatdrošināšana tiek veikta investīcijām infrastruktūrā, kuras paredzamais kalpošanas laiks ir vismaz pieci gadi.
*Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060
*Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto informāciju, ievērojot, ka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam tika norādīti rādītāji, kādus sasniegs par plānoto finansējumu (t.i. iesk. elastības finansējumu). Līdz ar to anotācijas 6.punktā būti norādāms 4.3.5.5.pasākuma "Pieeja tiesiskumam" ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums sadalījumā pa finansējuma avotiem.
T.i. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 1 305 000 euro, tai skaitā ESF+ finansējums 1 109 250 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – ne mazāk kā 195 750 euro. Maksimālā ESF+ finansējuma intensitāte ir 85 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma, nepārsniedzot izmaksu un ieguvumu analīzē (ja attiecināms) aprēķināto finansējuma deficīta procentuālo apmēru, un nacionālais līdzfinansējums nav mazāks par 15 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
T.i. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 1 305 000 euro, tai skaitā ESF+ finansējums 1 109 250 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – ne mazāk kā 195 750 euro. Maksimālā ESF+ finansējuma intensitāte ir 85 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma, nepārsniedzot izmaksu un ieguvumu analīzē (ja attiecināms) aprēķināto finansējuma deficīta procentuālo apmēru, un nacionālais līdzfinansējums nav mazāks par 15 % no projektam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 3.sadaļas tabulas 6.punktā norādītais Eiropas Sociāla fonda Plus finansējums un valsts budžeta finansējums 2026.gadam nesakrīt ar 1. un 3.punktā norādīto, līdz ar to lūdzam precizēt tabulu.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas tabulas 5.1.apakšpunktā norādīt summas ar mīnus zīmi.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” trešo rindkopu, norādot gadu, kurā šobrīd tiek plānots pieprasīt uzturēšanas izdevumus, vienlaikus precizējot, ka uzturēšanas izdevumi tiks pieprasīti iekļaušanai Tieslietu ministrijas bāzes izdevumos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Aicinām ievērot Ministru prezidenta rezolūcijā[1] noteikto.
[1] Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūcija Nr. 2021-1.1.1./50-50 “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).”
[1] Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūcija Nr. 2021-1.1.1./50-50 “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).”
Piedāvātā redakcija
-