Projekta ID
23-TA-1102Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
05.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 1.1. - 1.5.apakšpunktu jāsaskaņo precīzi ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19.panta 13.punktā ietverto deleģējumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā un nodrošināt papildinātību ar 4.2.3.1.pasākumu "Integrēta "skola-kopiena" sadarbības programma atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs", kurā, tostarp, tiek plānotas grupu supervīzijas pedagogiem, atbalsta personālam, jaunatnes lietu speciālistiem un jaunatnes darbiniekiem, kā arī mācības starpinstitūciju un starpprofesionāļu komandu sadarbības un kapacitātes stiprināšanas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par papildinātību un sinerģiju ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda Eiropas Reģionālā attīstības fonda 4.2.1.1.pasākumu "Infrastruktūras izveide starpnozaru sadarbības un atbalsta sistēmas izveidei bērnu attīstībai" un 4.2.1.2.pasākumu "Izveidot asistīvo tehnoloģiju (tehnisko palīglīdzekļu) apmaiņas sistēmu izglītības iestādēm". Vienlaikus ņemot vērā, ka pedagoģiski psiholoģiskais atbalsta dienests nav izveidots, lūdzam skaidrot kā tiks īstenots 4.3.6.7. pasākumus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lai izvērtētu 4.3.6.7.pasākuma plānotā atbalsta mērogu, lūdzam skaidrot un nepieciešamības gadījumā papildināt anotācijas 1.3.sadaļā norādīto informāciju par pasākuma iznākuma rādītāja apjomu attiecībā uz izglītības iestāžu skaitu, : [...] 4.3.6.7. pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ar plānotajām investīcijām paredzēts sniegt atbalstu kopumā 836 nacionāla, reģionāla un vietēja mēroga institūcijām, tostarp:
• 700 izglītības iestādēm jeb 50 % no kopējā izglītības iestāžu skaita; [...]
• 700 izglītības iestādēm jeb 50 % no kopējā izglītības iestāžu skaita; [...]
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam rindkopā "Ilgstošas APAS sistēmas neesības un APAS pakalpojumu trūkuma dēļ ievērojams skaits bērnu attīstības procesa grūtību ir kļuvušas par akūti risināmām problēmām. Daži fakti:
• skolēni, kuri pēdējā gada laikā apmeklējuši pedagoģiski medicīnisko komisiju (redzes, dzirdes, fiziskās un psihiskās attīstības traucējumi somatiskās saslimšanas), – 7000–8000;
• nepilngadīgie, kuri pēdējā gada laikā apmeklējuši psihiatru, – 9000 (unikālo gadījumu skaits);
• psihiatriskajā uzskaitē esošie nepilngadīgie – 10 697;
• ilgstoši kavē skolu – 1600;
• skolēni, kuri cietuši no skolasbiedru ņirgāšanās, – 22,3 %;
• jaunieši ar simptomiem un sūdzībām par depresiju – 4 %;
• pusaudži ar datoratkarības veidošanās risku – 30 % (Holšteina tests);
• jaunieši ar iespējamu alkohola atkarību – 6 % (CIDI tests)."
norādīt informācijas avotu, lai gūtu priekšstatu par datu ieguves laiku, mērķa grupas vecumu, apjomu un datu ierobežojumiem.
• skolēni, kuri pēdējā gada laikā apmeklējuši pedagoģiski medicīnisko komisiju (redzes, dzirdes, fiziskās un psihiskās attīstības traucējumi somatiskās saslimšanas), – 7000–8000;
• nepilngadīgie, kuri pēdējā gada laikā apmeklējuši psihiatru, – 9000 (unikālo gadījumu skaits);
• psihiatriskajā uzskaitē esošie nepilngadīgie – 10 697;
• ilgstoši kavē skolu – 1600;
• skolēni, kuri cietuši no skolasbiedru ņirgāšanās, – 22,3 %;
• jaunieši ar simptomiem un sūdzībām par depresiju – 4 %;
• pusaudži ar datoratkarības veidošanās risku – 30 % (Holšteina tests);
• jaunieši ar iespējamu alkohola atkarību – 6 % (CIDI tests)."
norādīt informācijas avotu, lai gūtu priekšstatu par datu ieguves laiku, mērķa grupas vecumu, apjomu un datu ierobežojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbalsta ieviešanā kā sadarbības partnerus plānots iesaistīt vairākas nozares ministrijas, to starp Izglītības un zinātnes ministriju, un lai varētu savlaicīgi izvērtēt iesaistes nepieciešamību un attiecīgos resursus, lūdzam papildināt anotāciju, detalizētāk aprakstot, kādas atbalstāmās darbības tiks īstenotas katrā no projektu iesniegumu atlases kārtām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām apvienot ar 3.6.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām aizstāt vārdus "bērni ar attīstības grūtībām, nepietiekamībām" ar vārdiem "bērni ar attīstības traucējumiem" atbilstoši izglītības jomu regulējošo normatīvo aktu terminoloģijai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Iesakām vārdu "apmācības" aizstāt ar vārdu "izglītošana".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam ņemt vērā, ka bērni un jaunieši (izglītojamie) ar mācīšanās grūtībām potenciāli var kvalificēties arī 4.2.3.1.pasākuma ietvaros plānotajam atbalstam (speciālistu konsultācijas, dalība iniciatīvu projektos u.c.). Plānotais 4.2.3.1.pasākuma tvērums: priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riskam pakļautiem izglītojamiem, speciālām vajadzībām, mācīšanās grūtībām, sociāli ekonomiskiem riskiem pakļautiem bērniem, pāridarīšanai pakļautiem bērniem, reemigrējušiem un imigrantu bērniem, kā arī mazākumtautībām, aktīvi iesaistot vecākus, ģimenes, citus sabiedrības locekļus.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Plānojot atbalstāmo darbību, lūdzam ņemt vērā, ka arī 4.2.3.1.pasākumā tiek plānotas aktivitātes vecāku un speciālistu izglītošanai, informēšanai un kapacitātes stiprināšanai, tai skaitā - informatīvi, izglītojoši un metodiski materiāli, informatīvas kampaņas; darbnīcas, semināri, mācības starpinstitūciju un starpprofesionāļu komandu sadarbības un kapacitātes stiprināšanas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēlams norādīt, par kādām licencēm ir runa. Vēršam uzmanību, ka izglītības programmām tiek veikta licencēšana, kuras rezultātā netiek izsniegtas licences, bet gan Valsts izglītības informācijas sistēmā tiek ievadīts licencēšanas identifikatora numurs atbilstoši normatīvajiem aktiem par izglītības programmu licencēšanas kārtību un Valsts izglītības informācijas sistēmas saturu un uzturēšanas un aktualizācijas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izlabot pārrakstīšanās kļūdu.
Piedāvātā redakcija
-