Atzinums

Projekta ID
24-TA-69
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt MKN 582 12.punkta redakciju, lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā lietotajam formulējumam, ka de minimis atbalsta kopsummu ir jāpārbauda pēdējo trīs gadu periodā, skaitot no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par to, kā nosakāms pēdējo trīs gadu laika posms, piešķirot de minimis atbalstu ar Komisijas regulu Nr.2023/2831, norādot, ka ar trīs gadu periodu saprotams laika periods no konkrēta datuma, kad piešķirts pēdējais atbalsts līdz konkrētam datumam, kas ir jaunā piešķiramā atbalsta datums, piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024.gada 18.jūnijs, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021.gada 18.jūnijam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka neatbalstāmās nozares ir noteiktas Komisijas regulas 2023/2831 1.panta 1.punkta a), b), c) un d) apakšpunktā, savukārt neatbalstāmās darbības - Komisijas regulas 2023/2831 1.panta 1.punkta e) un f) apakšpunktā, lūdzam attiecīgi precizēt MKN 582 13.4.apkšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka ar MKN 582 16.punktu ir atļauta šo noteikumu ietvaros piešķirtā de minimis atbalsta kumulācija ir citu valsts atbalstu, lai nodrošinātu korektu kumulācijas nosacījumu izpildi, lūdzam papildināt MKN 582 ar punktu, paredzot, ka atbalsta saņēmējam ir jāiesniedz visa informācija par plānoto un piešķirto atbalstu tā paša projekta ietvaros, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto/piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka 1) piešķirtais komercdarbības atbalsts ir atgūstams tikai gadījumā, ja tas ir nelikumīgs, un 2) nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšana ir veicama vai nu saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (turpmāk - KAKL) IV nodaļu vai KAKL V nodaļu, lūdzam precizēt MKN 582 17.punktu, piemēram, šādā redakcijā:

Piedāvātā redakcija
Ja aizņēmējs ir pārkāpis Komisijas regulas 2023/2831, Komisijas regulas Nr. 1408/2013 vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 prasības, tam ir pienākums atmaksāt nelikumīgo de minimis atbalstu sabiedrībai "Altum" kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka MKN 582 20.punktā ietvertie informācijas glabāšanas nosacījumi būtu skaidri saprotami gan atbalsta sniedzējam, gan atbalsta saņēmējam, lūdzam to precizēt, norādot, ka atbalsta sniedzējs [sabiedrība "Altum"] nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no dienas, kad piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar šiem noteikumiem, savukārt atbalsta saņēmējs [aizņēmējs] nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no de minimis atbalsta piešķiršanas datuma.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka Latvijā jau šobrīd piešķirtā de minimis atbalsta uzskaite notiek, izmantojot de minimis atbalsta uzskaites sistēmu (centrālo reģistru), lūdzam MKN 582 22.punktā dzēst atsauci uz Komisijas regulas Nr.2023/2831 7.panta 4.punktu. Papildus atbilstoši veiktajiem labojumiem lūdzam precizēt anotācijas 5.sadaļā sniegto MKN 582 22.punkta izvērtējumu pret Komisijas regulu Nr.2023/2831.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Atsaucoties uz Finanšu ministrijas 2021.gada 6.aprīļa vēstuli Nr.7-4/18/1868 par Komisijas regulas Nr.651/2014 2.panta 18.punkta c) apakšpunkta piemērošanu, (kas attiecināma arī uz Komisijas regulas Nr.2023/2831 4.panta 3.punkta a) apakšpunktā noteikto), lūdzam precizēt MKN Nr.582 13.6.apakšpunktu, izsakot to, piemēram, šādā redakcijā: “13.6. atbalsta pretendentam ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai pasludināts maksātnespējas process, vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktiem kritērijiem, lai tam pēc kreditora pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru.
Vienlaikus lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka atbilstoši iepriekš minētajam Tieslietu ministrijas skaidrojumam formulējums "pasludināts maksātnespējas process" aptver arī tādus maksātnespējas stāvokļa risinājumus kā bankrots, sanācija un mierizlīgums, līdz ar to aptver arī tos maksātnespējas procesus, kas pasludināti saskaņā ar likumu "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju" un Maksātnespējas likumu, kas bija spēkā līdz 2010. gada 1. novembrim”. Tāpat lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka MKN 582 13.6.apakšpunktā ietvertā piebilde “vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru” tiek pārbaudīta, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju veikt papildinājumus MKN 582 15.punktā, norādot, ka regulās minētais robežlielums ir jāpārbauda 3 gadu periodā, ņemot vērā, ka 3 gadu periods atšķiras, proti, Komisijas regulā Nr.1408/2013 un Komisijas regulā Nr.717/2014 jānodrošina pārbaude kārtējā un divu iepriekšējo fiskālo gadu periodā, savukārt Komisijas regulā Nr.2023/2831 pēdējo trīs gadu periodā no atbalsta piešķiršanas dienas. 
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par to, ka Komisijas regulas Nr.2023/2831 noteiktā de minimis atbalsta apjoma aprēķināšanas metode (skat. Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktu) atšķiras no Komisijas regulas Nr.1408/2013 un Komisijas regulas Nr.717/2014 paredzētā. 
Piedāvātā redakcija
-