Projekta ID
24-TA-3045Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
05.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 38.2. apakšpunktam likumprojektā terminu skaidro, lai konkretizētu terminā izteiktā jēdziena izpratnes robežas. Aicinām izvērtēt, vai nebūtu likumprojektā jāiekļauj terminu "norēķinu konts" un "maksājumu konts" (īpaši ņemot vērā anotācijā norādīto informāciju) skaidrojumi, papildinot normatīvā akta 1.pantu.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz spēkā esošā normatīvā akta 26.22 panta pirmās daļas pirmo punktu un 26.34 panta otro daļu, kur tiek saglabāts termins "norēķinu konts".
Vienlaikus vēršam uzmanību uz spēkā esošā normatīvā akta 26.22 panta pirmās daļas pirmo punktu un 26.34 panta otro daļu, kur tiek saglabāts termins "norēķinu konts".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 38.2. apakšpunktam likumprojektā terminu skaidro, lai konkretizētu terminā izteiktā jēdziena izpratnes robežas. Aicinām izvērtēt, vai nebūtu likumprojektā jāiekļauj terminu "norēķinu konts" un "maksājumu konts" (īpaši ņemot vērā anotācijā norādīto informāciju) skaidrojumi, papildinot normatīvā akta 1.pantu.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz spēkā esošā normatīvā akta 26.22 panta pirmās daļas pirmo punktu un 26.34 panta otro daļu, kur tiek saglabāts termins "norēķinu konts".
Vienlaikus vēršam uzmanību uz spēkā esošā normatīvā akta 26.22 panta pirmās daļas pirmo punktu un 26.34 panta otro daļu, kur tiek saglabāts termins "norēķinu konts".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
MK sēdes protokollēmuma projekts:
- 5.punkts paredz Ekonomikas ministrijai pēc likuma spēkā stāšanās izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, ar kuru noteiktai institūcijai tiks noteikts vai deleģēts pildīt valsts pārvaldes uzdevumu - nodrošināt konsultāciju pakalpojumus parādu jautājumos un līdz 2026.gada 30.oktobrim iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.
- 6.punkts paredz Ekonomikas ministrijai pēc likuma spēkā stāšanās izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, kurā tiks noteikta kārtība, kādā atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēji tiek reģistrēti reģistrā un izslēgti no reģistra, reģistrā iekļaujamo ziņu apjomu un to aktualizēšanas kārtību, reģistrācijas valsts nodevas un ikgadējās uzraudzības valsts nodevas apmēru un tās samaksas kārtību, kā arī prasības atlikto maksājumu pakalpojumu sniedzējiem un atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēju pienākumus un līdz 2026.gada 30.oktobrim iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.
- 7.punkts paredz Ekonomikas ministrijai pēc likuma spēkā stāšanās izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, kurā tiks noteikta iesniedzamā informācija Centrālajai statistikas pārvaldei patēriņa cenu kontrolei un pārtikas preču cenu monitoringa veikšanai, informācijas aprites kārtība, pieprasīšanas, nodošanas un uzglabāšanas kārtība, kā arī pamata pārtikas preču grozā iekļaujamo preču grupu un preču saraksts, ietverot tajā tirgū pieejamos un bieži patērētos produktus, kas ir nepieciešami ikdienas uzturvielu uzņemšanai un līdz 2025.gada 30.decembrim iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.
Izvērtēt, vai ar attiecīgu informāciju papildināma anotācijas 4.sadaļa.
Lūgums izvērtēt, vai uzdevums Ministru kabinetam izdot minētos Ministru kabineta noteikumus būtu jāietver izstrādājamā likumprojekta Pārējas noteikumos.
- 5.punkts paredz Ekonomikas ministrijai pēc likuma spēkā stāšanās izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, ar kuru noteiktai institūcijai tiks noteikts vai deleģēts pildīt valsts pārvaldes uzdevumu - nodrošināt konsultāciju pakalpojumus parādu jautājumos un līdz 2026.gada 30.oktobrim iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.
- 6.punkts paredz Ekonomikas ministrijai pēc likuma spēkā stāšanās izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, kurā tiks noteikta kārtība, kādā atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēji tiek reģistrēti reģistrā un izslēgti no reģistra, reģistrā iekļaujamo ziņu apjomu un to aktualizēšanas kārtību, reģistrācijas valsts nodevas un ikgadējās uzraudzības valsts nodevas apmēru un tās samaksas kārtību, kā arī prasības atlikto maksājumu pakalpojumu sniedzējiem un atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēju pienākumus un līdz 2026.gada 30.oktobrim iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.
- 7.punkts paredz Ekonomikas ministrijai pēc likuma spēkā stāšanās izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, kurā tiks noteikta iesniedzamā informācija Centrālajai statistikas pārvaldei patēriņa cenu kontrolei un pārtikas preču cenu monitoringa veikšanai, informācijas aprites kārtība, pieprasīšanas, nodošanas un uzglabāšanas kārtība, kā arī pamata pārtikas preču grozā iekļaujamo preču grupu un preču saraksts, ietverot tajā tirgū pieejamos un bieži patērētos produktus, kas ir nepieciešami ikdienas uzturvielu uzņemšanai un līdz 2025.gada 30.decembrim iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.
Izvērtēt, vai ar attiecīgu informāciju papildināma anotācijas 4.sadaļa.
Lūgums izvērtēt, vai uzdevums Ministru kabinetam izdot minētos Ministru kabineta noteikumus būtu jāietver izstrādājamā likumprojekta Pārējas noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Aicinām papildināt anotācijas 1.2. sadaļā norādīto likumprojekta spēkā stāšanās termiņu ar norādi, ka likuma Pārejas noteikumu 47. punktā atrunātās Patērētāju tiesību aizsardzības likuma normas stāsies spēkā 2026. gada 20. novembrī
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Priekšlikums
MK sēdes protokollēmuma projekts:
- 5.pukts paredz Ekonomikas ministrijai pēc likuma spēkā stāšanās izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, ar kuru noteiktai institūcijai tiks noteikts vai deleģēts pildīt valsts pārvaldes uzdevumu - nodrošināt konsultāciju pakalpojumus parādu jautājumos un līdz 2026.gada 30.oktobrim iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.
- 6.pukts paredz Ekonomikas ministrijai pēc likuma spēkā stāšanās izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, kurā tiks noteikta kārtība, kādā atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēji tiek reģistrēti reģistrā un izslēgti no reģistra, reģistrā iekļaujamo ziņu apjomu un to aktualizēšanas kārtību, reģistrācijas valsts nodevas un ikgadējās uzraudzības valsts nodevas apmēru un tās samaksas kārtību, kā arī prasības atlikto maksājumu pakalpojumu sniedzējiem un atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēju pienākumus un līdz 2026.gada 30.oktobrim iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.
- 7.punkts paredz Ekonomikas ministrijai pēc likuma spēkā stāšanās izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, kurā tiks noteikta iesniedzamā informācija Centrālajai statistikas pārvaldei patēriņa cenu kontrolei un pārtikas preču cenu monitoringa veikšanai, informācijas aprites kārtība, pieprasīšanas, nodošanas un uzglabāšanas kārtība, kā arī pamata pārtikas preču grozā iekļaujamo preču grupu un preču saraksts, ietverot tajā tirgū pieejamos un bieži patērētos produktus, kas ir nepieciešami ikdienas uzturvielu uzņemšanai un līdz 2025.gada 30.decembrim iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.
Izvērtēt, vai nav nepieciešams papildināt attiecīgo anotācijas sadaļu.
Lūgums ar attiecīgu informāciju papildināt anotācijas 4. sadaļu. Vienlaikus aicinām anotācijas 4.2. sadaļu papildināt ar Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 25. oktobra noteikumos Nr. 691 "Noteikumi par patērētāja kreditēšanu"” (25-TA-238), “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 772 "Kredīta starpnieku un kredīta starpnieku pārstāvju reģistrācijas noteikumi"” (25-TA-316) satura galvenajiem virzieniem.
- 5.pukts paredz Ekonomikas ministrijai pēc likuma spēkā stāšanās izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, ar kuru noteiktai institūcijai tiks noteikts vai deleģēts pildīt valsts pārvaldes uzdevumu - nodrošināt konsultāciju pakalpojumus parādu jautājumos un līdz 2026.gada 30.oktobrim iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.
- 6.pukts paredz Ekonomikas ministrijai pēc likuma spēkā stāšanās izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, kurā tiks noteikta kārtība, kādā atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēji tiek reģistrēti reģistrā un izslēgti no reģistra, reģistrā iekļaujamo ziņu apjomu un to aktualizēšanas kārtību, reģistrācijas valsts nodevas un ikgadējās uzraudzības valsts nodevas apmēru un tās samaksas kārtību, kā arī prasības atlikto maksājumu pakalpojumu sniedzējiem un atlikto maksājumu pakalpojuma sniedzēju pienākumus un līdz 2026.gada 30.oktobrim iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.
- 7.punkts paredz Ekonomikas ministrijai pēc likuma spēkā stāšanās izstrādāt Ministru kabineta noteikumu projektu, kurā tiks noteikta iesniedzamā informācija Centrālajai statistikas pārvaldei patēriņa cenu kontrolei un pārtikas preču cenu monitoringa veikšanai, informācijas aprites kārtība, pieprasīšanas, nodošanas un uzglabāšanas kārtība, kā arī pamata pārtikas preču grozā iekļaujamo preču grupu un preču saraksts, ietverot tajā tirgū pieejamos un bieži patērētos produktus, kas ir nepieciešami ikdienas uzturvielu uzņemšanai un līdz 2025.gada 30.decembrim iesniegt to izskatīšanai Ministru kabinetā.
Izvērtēt, vai nav nepieciešams papildināt attiecīgo anotācijas sadaļu.
Lūgums ar attiecīgu informāciju papildināt anotācijas 4. sadaļu. Vienlaikus aicinām anotācijas 4.2. sadaļu papildināt ar Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 25. oktobra noteikumos Nr. 691 "Noteikumi par patērētāja kreditēšanu"” (25-TA-238), “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 772 "Kredīta starpnieku un kredīta starpnieku pārstāvju reģistrācijas noteikumi"” (25-TA-316) satura galvenajiem virzieniem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Lūdzam likumprojekta anotācijas 8.1.13. apakšpunktā atzīmēt, ka likumprojekts skar datu aizsardzības jomu. Likumprojekts papildināts ar tiesību normām, kas nosaka kredītinformācijas biroja tiesības pieprasīt no citiem kredītbirojiem informāciju par patērētāja datiem ar mērķi izsniegt patērētājam apkopotu informāciju par tā visām kredītsaistībām un saistību izpildes gaitu, kā arī noteikta datu subjekta tiesība apstrīdēt automatizēto lēmumu. Ievērojot minēto, uzskatam, ka likumprojekts skar datu aizsardzības jomu.
Piedāvātā redakcija
-
