Projekta ID
25-TA-896Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
04.07.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 60. panta trešo daļu administratīvā pārkāpuma procesu par Autotransporta likuma 54. pantā minētajiem pārkāpumiem (kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpšana) ir tiesīgi veikt arī pašvaldības transporta kontroles dienesti.
Savukārt projekta 10. punktā iekļautajā noteikumu 24.2 punktā paredzēts, ka informācija par kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpumu tiek pieprasīta tikai no Valsts policijas.
Vēršama uzmanība, ka Valsts policija valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību varēs sniegt informāciju tikai par tiem administratīvajiem pārkāpumiem kravu pārvadāšanas jomā, kurus konstatējušas Valsts policijas amatpersonas.
Ievērojot minēto, precizēt projekta 10. punktā iekļautajā noteikumu 24.2 punktā ietverto regulējumu par informācijas par pārkāpumiem pieprasīšanu.
Savukārt projekta 10. punktā iekļautajā noteikumu 24.2 punktā paredzēts, ka informācija par kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpumu tiek pieprasīta tikai no Valsts policijas.
Vēršama uzmanība, ka Valsts policija valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību varēs sniegt informāciju tikai par tiem administratīvajiem pārkāpumiem kravu pārvadāšanas jomā, kurus konstatējušas Valsts policijas amatpersonas.
Ievērojot minēto, precizēt projekta 10. punktā iekļautajā noteikumu 24.2 punktā ietverto regulējumu par informācijas par pārkāpumiem pieprasīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Projekta 10. punkts paredz, ka no Valsts policijas tiek pieprasīta informācija par pārvadātāja pēdējo 24 mēnešu laikā veiktajiem kravu pārvadāšanas noteikumu administratīvajiem pārkāpumiem. Vēršama uzmanība, ka no projekta nav skaidri un viennozīmīgi saprotams, vai atskaites punkts ir diena, kad attiecīgais administratīvais pārkāpums ir konstatēts, vai diena, kad persona sodīta par administratīvo pārkāpumu, proti, stājies spēkā administratīvā pārkāpuma lietā pieņemtais lēmums par personas sodīšanu.
Ievērojot minēto, precizēt projektu.
Ievērojot minēto, precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
No noteikumu projektā iekļautās noteikumu 35.1 punkta redakcijas izriet, ka valsts autoceļu posmos, kas minēti šo noteikumu 8. pielikumā, tiks izsniegtas atļaujas transportlīdzeklim vai transportlīdzekļu sastāvam, kas pārvadās dalāmu kravu un kura faktiskā masa nepārsniegs 46 tonnas, kuru trīs asu summa piekabēm (puspiekabēm) būs pieļaujama 30 tonnas. Norādām, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumiem Nr. 279 “Ceļu satiksmes noteikumi” 2. pielikuma 11.2. apakšpunktu trīsasu tilta asu slodzes summa piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu attālums ir lielāks par 1,3 metriem, bet nepārsniedz 1,4 metrus, var būt 24 tonnas. No minētā izriet, ja tiek izsniegta atļauja transportlīdzeklim vai transportlīdzekļu sastāvam, kas pārvadās dalāmu kravu un kura faktiskā masa nepārsniegs 46 tonnas, trīsasu summa piekabēm (puspiekabēm) var būt 24 tonnas, nevis 30 tonnas, kā tas norādīts noteikumu projektā iekļautajā 35.1 punktā. Ņemot vērā minēto, precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot to, ka ne visi Autopārvadājumu likuma 54. pantā paredzētie pārkāpumi kravu pārvadāšanas jomā ir saistīti ar transportlīdzekļa faktiskās masas pārsniegšanu, ierosinām projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3. punkta sadaļā “Risinājuma apraksts” norādīt konkrētus administratīvos pārkāpumus, kas var kalpot par pamatu atteikumam izsniegt atļauju, tas ir, norādīt konkrētas Autopārvadājumu likuma 54. panta daļas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Projekta 10. punktā iekļautais regulējums, kas paredz, ka pārvadātājam par iepriekš veiktu administratīvo pārkāpumu var arī neizdot atļauju, ir uzskatāms par administratīvā pārkāpuma tiesiskām sekām. Līdz ar to vēršama uzmanība, ka saskaņā ar Administratīvās atbildības likuma 2. panta sesto daļu papildsoda izpildes īpatnības, kā arī iestāžu pakalpojumu saņemšanas un citus ierobežojumus administratīvi sodītajām personām, kuras izvairās no soda izpildes, var noteikt attiecīgās nozares likumā. Ievērojot minēto, aicinām projekta 10. punktā ietverto regulējumu atbilstoši Administratīvās atbildības likuma 2. panta sestajai daļai ietvert attiecīgajā nozares likumā.
Piedāvātā redakcija
-
