Projekta ID
22-TA-3183Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
09.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
No punkta redakcijas nav saprotams, kur subjektam jāparedz šī informācija. Piemēram, noteikumu projekta 88.punktā skaidri noteikts, ka informāciju norāda ārpakalpojuma līgumā. Lūdzam konkretizēt punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Apakšpunktā noteikts, ka ārpakalpojuma sniedzējam jāinformē par cita piesaistītā apakšuzņēmēja atbilstību šajos noteikumos noteiktajām prasībām. Lūdzam precizēt, kādām noteikumu projektā noteiktām prasībām jāatbilst apakšuzņēmējam. Vēršam uzmanību, ka prasības apakšuzņēmējam noteiktas noteikumu projekta 4.2.sadaļā un tātad attiecināmas uz IKT kritisko infrastruktūru, nevis uz nekritisko IKT infrastruktūru.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt punkta redakciju, konkretizējot, kur subjektam jānosaka minētās prasības.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kādām noteikumu projektā noteiktām prasībām jāatbilst apakšuzņēmējam. Vēršam uzmanību, ka prasības apakšuzņēmējam noteiktas noteikumu projekta 4.2.sadaļā un tātad attiecināmas uz IKT kritisko infrastruktūru, nevis uz nekritisko IKT infrastruktūru.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam novērst pretrunu ar noteikumu projekta 86.punktu, no kura secināms, ka ārpakalpojuma līguma izpildē iesaistīto fizisko personu atbilstības pārbaude jāveic pirms līguma noslēgšanas (86.4. un 86.5.apakšpunkts), turpretī no noteikumu projekta 91.punkta redakcijas saprotams, ka pārbaudi veic pirms līguma izpildes uzsākšanas, nevis pirms līguma noslēgšanas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt atbildīgās personas kompetenci atbilstoši noteikumu projekta tvērumam, proti, paredzot, ka ārpakalpojuma līgumā nosaka atbildīgo personu par līguma izpildes uzraudzību kiberdrošības jomā, nevis par ārpakalpojuma līguma izpildes uzraudzību vispār.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādītais termiņš apgrūtinās iepirkumu plānošanu (gan subjekta, gan ārpakalpojuma sniedzēja pusē), finansējuma apguvi, ārpakalpojuma uzsākšanu un ļoti būtiski paildzinās lēmuma pieņemšanu iepirkuma procedūras ietvaros. Lūdzam paredzēt īsāku saskaņošanas termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projektā paredzēts dubultas pārbaudes mehānisms. Subjektam jāveic pārbaudes atbilstoši noteikumu projekta 94.punktā noteiktajam, bet pat, ja pārbaudes rezultāts ir pozitīvs, saskaņā ar noteikumu projekta 93.punktu līgumu nevar slēgt, kamēr nav saņemts SAB atzinums. Turklāt, pat, ja subjekta veiktās pārbaudes rezultāts ir negatīvs, saskaņā ar noteikumu projekta 95.2.apakšpunktā noteikto, līgumu var slēgt, ja ir saņemts SAB atzinums, ka līgumu var slēgt izņēmuma kārtā. No minētā secināms, tas vai līgumu drīkst vai nedrīkst noslēgt ir atkarīgs tikai no SAB atzinumā norādītā, bet subjekta veiktās pārbaudes rezultātam būtībā nav nozīmes. Resursu efektīvas izmantošanas nolūkā, lūdzam precizēt noteikumu projektu, IKT kritiskās infrastruktūras gadījumā neparedzot pienākumu subjektam veikt noteikumu projekta 94.punktā noteikto pārbaudi, turklāt, ņemot vērā to, ka subjekts un SAB veicamās pārbaudes saturs daļēji dublējas (piemēram, noteikumu projekta 97.1.apakšpunkts). Turklāt, nav saprotams, ka uz apakšuzņēmējiem ir attiecināms noteikumu projekta 93.punkts, bet nav attiecināms noteikumu projekta 94.punkts.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka pakalpojuma sniedzējs (juridiska persona) nevar sniegt piekrišanu ārpakalpojuma izpildē iesaistāmo fizisko personu pārbaudes veikšanai. Šādu piekrišanu par sevi var sniegt tikai pati fiziskā persona. Lūdzam precizēt prasību.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Subjekts IKT resursu un informācijas sistēmu katalogu veido atbilstoši nozarē pieņemtajai praksei, piemēram, izmantojot speciālu resursu uzskaites lietojumprogrammu (datubāzi). IKT resursu un informācijas sistēmu katalogā var iekļaut, piemēram, šādu informāciju:
Piedāvātā redakcija
Subjekts IKT resursu un informācijas sistēmu katalogu veido atbilstoši nozarē pieņemtajai praksei, piemēram, izmantojot speciālu resursu uzskaites lietojumprogrammu (datubāzi). Subkets pats nosaka nepieciešamo minimālo IKT resursu un informācijas kataloga saturu. IKT resursu un informācijas sistēmu katalogā var iekļaut, piemēram, šādu informāciju:
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam precizēt anotācijas 3. sadaļas punktā “Cita informācija” norādīto atsauci uz noteikumu projekta 6. nodaļas 92. punktu, jo noteikumu projekta 6. nodaļā nav 92. punkta un papildu prasības kiberincidentu novēršanas institūcijām ir noteiktas noteikumu projekta 117. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
