Atzinums

Projekta ID
23-TA-2405
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
21.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.19. apakšpunktu, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu (A,B,C un D ailes) ar informāciju par konkrētu regulu vienību ieviešanu noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 19. punktā ietvertās atsauces uz šo noteikumu 56. punktu un 61.7. apakšpunktu, jo minētie punkti (apakšpunkti) neparedz attiecināmo izmaksu segšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projektā konkrēti norādīt vai noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kādas izmaksas saistībā ar digitālā brieduma testu ir attiecināmas, nepieciešamības gadījumā minot konkrētus piemērus.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 22. punktu, jo minētais jau nepārprotami izriet no Ministru kabineta 2022. gada 13. septembra noteikumu Nr. 577 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.1.i.  investīcijas "Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 577) 33.4. apakšpunktā ietvertā nosacījuma "citas izmaksas, kas šo noteikumu 31. un 32. punktā nav noteiktas kā attiecināmas".
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu Nr. 577 57.1 punkts attiecas uz situācijām, kad komercdarbības atbalstu piešķir saskaņā ar Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulu ES Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, lūdzam izvērtēt un svītrot šo noteikumu 34.3 un 34.5 punktā ietvertās atsauces uz 57.1 punktu, jo abi minētie punkti regulē gadījumus, kad atbalstu piešķir saskaņā ar Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu ES Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - regula Nr. 2023/2831).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu Nr. 577 32.2. apakšpunktā nav ietverta objektivitātes un konfidencialitātes apliecinājuma parakstīšanas kārtība, tādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 29. punktā ietverto atsauci uz minēto apakšpunktu, nodrošinot skaidru regulējumu. Kā arī lūdzam pārskatīt noteikumu projektu un nepieciešamības gadījumā arī cituviet precizēt iekšējās atsauces, nodrošinot ka tās ir nepieciešamas, precīzas un nodrošina attiecīgā regulējuma mērķa sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 33. punktā skaidrot, kādu laika periodu iepriekš jābūt pieejamiem rezultatīviem rādītājiem, proti, kas ir domāts ar "laikus pieejamiem" rezultatīvajiem rādītājiem, tādējādi nodrošinot attiecīgā regulējuma nepārprotamu izteiksmi.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no attiecīgajiem Ministru kabineta noteikumiem, kuri minēti noteikumu Nr. 577 36.3 punktā, neizriet, ka izdodams ir starplēmums, bet gan pirmšķietami konkrētais lēmums par atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam ir galējs, tādēļ lūdzam precizēt minēto noteikumu Nr. 577 punktu vai sniegt pamatotu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā, norādot:
1) pamatojumu secinājumam, ka lēmumi 2.2.1.2.i., 2.2.1.4.i. un 2.2.1.1. investīcijas ietvaros tiek pieņemti viena administratīvā procesa ietvaros, un skaidrojot attiecīgo lēmumu pieņemšanas kārtību, tai skaitā minot konkrētas normas, kas paredz lēmuma izdošanu par komersanta atbilstību komercdarbības atbalsta nosacījumiem;
2) pamatojumu, kādēļ Eiropas digitālās inovācijas centra rīcībā jābūt pieejamam gala labuma guvējam adresētam lēmumam par atbalsta piešķiršanu;
3) vai starplēmums tiek adresēts komersantiem vai gala labuma guvējiem, nepieciešamības gadījumā precizējot norādi uz starplēmuma adresātu;
4) pamatojumu Eiropas digitālās inovācijas centram neparedzēt veikt attiecīgas gala labuma guvēja pārbaudes, ņemot vērā, ka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un a/s "Attīstības finanšu institūcija Altum" veiktajām pārbaudēm ir atšķirīgs priekšmets, turklāt tās tiek veiktas atšķirīgos laika periodos.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 42. punktā ietverto noteikumu noteikumu Nr. 577 36.4 punktu. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā nebūtu pieļaujams regulēt atbalsta pieteikumu iesniegšanas kārtību citu investīciju (2.2.1.2.i. un 2.2.1.4.i.) ietvaros, jo minētās investīcijas tiek ieviestas ar citiem Ministru kabineta noteikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 43. punktā skaidrot, kādos gadījumos, nepieciešams veikt pārbaudi saskaņā ar šo noteikumu 61. punkta prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 28. punktā ietvertais attiecīgais nosacījums nav attiecināms arī uz gadījumiem, ja dokumentācija nav iesniegta Altum, un nepieciešamības gadījumā atbilstoši precizēt. Papildus lūdzam izvērtēt noteikumu projektā ietvertās norādes uz "komersantu" un, ja ar komersantu saprotami vienīgi gala labuma guvēji, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu, nodrošinot konsekventu terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
"36.5 Eiropas digitālās inovācijas centrs, saņemot šo noteikumu 36.3 punktā minēto Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras vai Altum starplēmumu, nevērtē šo noteikumu 36.2, 57. punktā un 49.4. apakšpunktā noteiktās prasības, bet vadoties no saņemtās informācijas apjoma, nepieciešamības gadījumā veicot pārbaudi saskaņā ar šo noteikumu 61. punkta prasībām, pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu, nodrošina digitālā brieduma testa pieejamību un izsniedz digitālās attīstības ceļa karti vai noraida atbalsta pieteikumu. Komersantam ir pienākums iesniegt visu nepieciešamo dokumentāciju, kas nepieciešama Eiropas digitālās inovācijas centram, ja tā nav iesniegta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā vai Altum. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un Altum pienākums ir izsniegt Eiropas digitālās inovācijas centram nepieciešamo informāciju, kas nepieciešama lēmuma par komercdarbības atbalsta piešķiršanu pieņemšanai."
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 54. punktu kā noteikumu projekta 58. punktā ietvertā regulējuma dublējošu, nepieciešamības gadījumā sniedzot attiecīgu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu Nr. 577 57.3. apakšpunkts attiecas uz atbalsta piešķiršanu saskaņā ar citu regulu, nevis minētajā apakšpunktā norādīto, lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 58. punktā svītrot atsauci uz minēto apakšpunktu vai noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kādēļ tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 61. un 62. punktā salāgot veidu, kā noteikumu projektā tiek ieviestas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā paredzētās prasības, atbilstoši precizējot noteikumu projekta 62. punktu. Vienlaikus lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kā paredzēts nodrošināt, ka Eiropas digitālās inovācijas centrs var pārbaudīt atbalsta kopsummas, ko dalībvalsts piešķīrusi vienam vienotam uzņēmumam, bet 61. punktā konkretizēt, par kādu dalībvalsti (viena dalībvalsts) šajā punktā ir runa.
Papildus lūdzam salāgot noteikumu projekta 73. un 74. pantu attiecībā uz veidu, kā tiek ieviestas regulas Nr. 2023/2831 5. panta 3. punkta prasības, atbilstoši precizējot 73. pantu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 66. punktā ietverto regulējumu, ņemot vērā, ka šajā punktā ietvertā atsauce uz regulu ir nekorekta. Norādām, ka minētā regulas vienība neparedz finansējuma intensitāti 100 % apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projektā skaidri norādīt, kādos gadījumos atbalstu sniedz saskaņā ar regulu Nr. 2023/2831, bet kādos - saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu ES Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam tās piemērošanas periodā, kas noteikts regulas Nr.1407/2013, nepieciešamības gadījumā papildinot noteikumu projektu ar atbilstošu noslēguma jautājumu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā izvairīties no sinonīmu lietošanas. Norādām, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām, termins ir jālieto vienā nozīmē, un tas nav aizstājams ar sinonīmiem.
Piedāvātā redakcija
"10.1.1. līdz 2024. gada 30. jūnijam izsniegto ceļa karšu skaits – 50;"
18.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt.
Piedāvātā redakcija
"10.2.2. līdz 2025. gada 31. decembrim izsniegto ceļvežu (ceļa karšu) skaits – 75;
19.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt.
Piedāvātā redakcija
"36.5 Eiropas digitālās inovācijas centrs, saņemot šo noteikumu 36.3 punktā minēto Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras vai Altum starplēmumu, nevērtē šo noteikumu 36.2, 57. punktāun 49.4. apakšpunktā noteiktās prasības, bet vadoties no saņemtās informācijas apjoma, nepieciešamības gadījumā veicot pārbaudi saskaņā ar šo noteikumu 61. punkta prasībām, pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu, nodrošina digitālā brieduma testa pieejamību un izsniedz digitālās attīstības ceļa karti vai noraida atbalsta pieteikumu. Komersantam ir pienākums iesniegt visu dokumentāciju, kas nepieciešama Eiropas digitālās inovācijas centram, ja tā nav iesniegta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā vai Altum. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un Altum pienākums ir izsniegt Eiropas digitālās inovācijas centram informāciju, kas nepieciešama lēmuma par komercdarbības atbalsta piešķiršanu pieņemšanai."
20.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta anotācijā minēto, ka Eiropas digitālās inovācijas centrs ir inovācijas kopa, kas sastāv no dažādu juridisku formu savstarpēji juridiski nesaistītiem dalībniekiem (tātad, iespējams, ne tikai privāto tiesību juridiskām personām un valsts institūcijām), lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 51. punktā vārdus "privāto tiesību juridiska persona" aizstāt ar vārdu "privātpersona" vai skaidrot, kādēļ tas nav nepieciešams noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 56. punktā ietverto noteikumu Nr. 577 57. punkta ievaddaļu salāgot ar tālākajos apakšpunktos minēto, atbilstoši tehniski precizējot noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt.
Piedāvātā redakcija
"66.1. saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktu un 8. pantu – līdz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 darbības beigām, bet ne vēlāk kā līdz 2026. gada 30. jūnijam;"
23.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 78. punktā ietverto noteikumu Nr. 577 pielikumu, atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām atrunājot visus tajā lietotos saīsinājumus, tostarp EDIC, ERP, CRM u.c., kā arī lūdzam izvairīties no abreviatūras lietošanas minētajā pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-