Projekta ID
24-TA-2692Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Iesakām pārskatīt anotācijā norādīto noteikumu projekta izstrādes pamatojumu, izvērtējot vai noteikumu projekta izstrāde nav saistīta arī ar Kultūras ministrijas noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumos Nr. 119 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.5.i. investīcijas "Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana" pasākuma "Mediju nozares uzņēmumu procesu modernizēšana" īstenošanas noteikumi"" (Tiesību akta lietas ID: 24-TA-2721) un tā protokollēmuma projekta 3. punktā Ekonomikas ministrijai uzdoto uzdevumu izstrādāt grozījumus Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumos Nr. 10 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.2.i. investīcijas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" īstenošanas noteikumi".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un skaidrot ietekmi uz komersantiem, kuri vēl tikai plāno pretendēt uz 2.2.1.2.i. investīciju atbalsta programmās pieejamo finansējumu, ņemot vērā, ka, pamatojoties uz noteikumu projektu, tajā tiks samazināts kopējais attiecināmais finansējuma apmērs.
Lūdzam raksturot, piemēram, to, vai tiek ievērots tiesiskās paļāvības princips un vai nepastāv riski, ka finansējuma samazināšanas rezultātā potenciālajiem finansējuma saņēmējiem, kuriem bija iespēja saņemt atbalstu, tā zūd nepietiekama finansējuma dēļ, kas radies pamatojoties uz noteikumu projektā ietvertajiem grozījumiem. Kā arī lūdzam izvērtēt to, vai nepastāv risks, ka kāds subjekts tiek nostādīts sliktākā stāvoklī par citiem.
Vienlaikus, ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam izvērtēt tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas un ietekmi uz tautsaimniecības attīstību, aizpildot arī anotācijas 2. sadaļu. Vēršam uzmanību, ka, ņemot vērā noteikumu projekta būtību, tas var ietekmēt, piemēram, potenciālos atbalsta programmu dalībniekus.
Lūdzam raksturot, piemēram, to, vai tiek ievērots tiesiskās paļāvības princips un vai nepastāv riski, ka finansējuma samazināšanas rezultātā potenciālajiem finansējuma saņēmējiem, kuriem bija iespēja saņemt atbalstu, tā zūd nepietiekama finansējuma dēļ, kas radies pamatojoties uz noteikumu projektā ietvertajiem grozījumiem. Kā arī lūdzam izvērtēt to, vai nepastāv risks, ka kāds subjekts tiek nostādīts sliktākā stāvoklī par citiem.
Vienlaikus, ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam izvērtēt tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas un ietekmi uz tautsaimniecības attīstību, aizpildot arī anotācijas 2. sadaļu. Vēršam uzmanību, ka, ņemot vērā noteikumu projekta būtību, tas var ietekmēt, piemēram, potenciālos atbalsta programmu dalībniekus.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt skaidrojumus anotācijas 1.3. apakšsadaļā un veikt tajos nepieciešamos precizējumus. Piemēram, vēršam uzmanību, ka atbilstoši noteikumu projekta mērķa aprakstam tiek norādīts uz finansējuma pārdali "no 2.2.1.2.i. investīcijas uz 2.2.1.5.i. investīciju, lai samazinātu finansējuma neapguves risku 2.2.1.2.i. investīcijas ietvaros", tajā pašā laikā anotācijas 1.3. apakšsadaļā pretēji iepriekš minētajam norādīts, ka "Ekonomikas ministrija nesaskata risku rādītāju sasniegšanai".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 6. sadaļu, ņemot vērā, ka gadījumā, ja uz noteikumu projektu attiecas sabiedrības līdzdalības process, kā tas norādīts arī attiecībā uz konkrēto noteikumu projektu, tad:
1) anotācijas 6.1. apakšsadaļā norāda konkrētās valsts un pašvaldību institūcijas un nevalstiskās organizācijas, kuras bija iesaistītas noteikumu projekta izstrādē;
2) anotācijas 6.2. apakšsadaļā norāda īstenotos līdzdalības veidus, izvēloties veidu, kā arī īsi aprakstot rezultātus katram no izmantotajiem veidiem;
3) anotācijas 6.3. apakšsadaļā sniedz apkopojumu par līdzdalības procesa kopējiem rezultātiem (raksturojot visus izmantotos veidus) un to ietekmi uz projekta saturu.
1) anotācijas 6.1. apakšsadaļā norāda konkrētās valsts un pašvaldību institūcijas un nevalstiskās organizācijas, kuras bija iesaistītas noteikumu projekta izstrādē;
2) anotācijas 6.2. apakšsadaļā norāda īstenotos līdzdalības veidus, izvēloties veidu, kā arī īsi aprakstot rezultātus katram no izmantotajiem veidiem;
3) anotācijas 6.3. apakšsadaļā sniedz apkopojumu par līdzdalības procesa kopējiem rezultātiem (raksturojot visus izmantotos veidus) un to ietekmi uz projekta saturu.
Piedāvātā redakcija
-