Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 08.05.2025. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 15.maijā.
Projekta ID
24-TA-1290
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas paredz noteikt pasākumam pieejamo finansējumu (bez elastības finansējuma) sadalījumā pa finansējuma avotiem, un attiecīgi atbildīgās iestādes rīcību pēc vidusposma pārskata elastības finansējuma piešķiršanas gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekta 27. punktā netiešo izmaksu vienoto likmi 15 % apmērā rēķina no noteikumu projekta 25.3. apakšpunktā minētajām izmaksām, lūdzam noteikumu projekta 25.3. apakšpunktā svītrot vārdus "uzņēmuma vai pakalpojuma līguma", ņemot vēra, ka netiešās izmaksas nevar rēķināt no personāla atlīdzības uz uzņēmuma/pakalpojuma līguma.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu skaidrību par pasākumā plānoto izmaksu atbilstību Komisijas regulas Nr.651/2014 53.panta nosacījumiem, tai skaitā, Komisijas regulas Nr.651/2014 53.panta 4.punktā noteikto, ka attiecināmās izmaksas ir izmaksas par ieguldījumiem materiālajos un nemateriālajos aktīvos, kas veido pamatlīdzekļu vērtību, lūdzam precizēt noteikumu projekta 26.punktu un vārdus "ir saistītas" aizstāt ar vārdiem "veido".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 35.1.apakšpunktā svītrot normu, ka valsts budžeta iestādes var pieprasīt papildus valsts budžeta finansējumu sasniegto rezultātu uzturēšanai, ņemot vērā, ka valsts budžeta iestādēm nepieciešamais finansējums pabeigto Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu uzturēšanai tiek piešķirts Likuma par budžetu un finanšu vadību, kā arī citos normatīvajos aktos paredzētajā kartībā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šī ir ierobežota atlase ar projekta izmaksām virs 1 milj. euro, kā arī ņemot vērā Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto, izmaksu un ieguvumu analīzes sociālekonomiskās analīzes daļa ir jāveic katram projekta iesniegumam ar kopējām projekta izmaksām virs 1 milj. euro.
Gadījumā, ja izmaksu un ieguvumu analīze netiek plānota katram projektam ar kopējās izmaksām virs 1 milj. euro, lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu šādam izņēmumam.
Piedāvātā redakcija

 
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta sadaļu V.Ar komercdarbības atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi ar informāciju, ka, īstenojot pasākumu, Komisijas Regulas Nr. 651/2014 4. panta 1. punkta z) apakšpunktā noteiktā atbalsta pasākuma paziņošanas robežvērtība netiks pārsniegta.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 39. punktu, norādot, atbilstoši kādam Komisijas Regulas Nr. 651/2014 53. panta 3. punktā noteiktajam atbalsta veidam (ieguldījumu vai darbības atbalsts) tiks sniegts komercdarbības atbalsts. Lūdzam atbilstoši papildināt un precizēt anotāciju, ietverot skaidrojumu par plānoto atbalsta veidu un tā atbilstību Komisijas Regulas Nr. 615/2014 53. panta nosacījumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 42.1. apakšpunktā minēto, ka projektā paredzētas darbības Komisijas Regulas Nr. 651/2014 53. pantā 2. punkta a) apakšpunktā minētajam kultūras mērķim, lūdzam atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 651/2014 53. panta 4. punkta a) apakšpunktā noteiktajam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka vismaz 80 procentu no infrastruktūras gada jaudas, laika vai platības izteiksmē izmanto kultūras mērķim, šo nosacījumu piemērojot tikai Komisijas Regulas Nr. 651/2014 53. pantā 2. punkta a) apakšpunktā minētajam kultūras mērķim.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projektā 52. punktā iekļauto atsauci uz noteikumu projekta 40.1. apakšpunktu, ņemot vērā, ka amortizācijas periodā jānodrošina ir atbilstība tikai 40.1. apakšpunktam, ja tajā minētais izmantots kā komercdarbības atbalstu izslēdzošais kritērijs pie projekta vērtēšanas, nevis 40.2. apakšpunkts, uz ko neattiecas uzraudzība amortizācijas periodā. Papildus vienotas terminoloģijas piemērošanas nolūkos lūdzam vārda vietā “valsts” lietot vārdu “komercdarbības”.
 
Piedāvātā redakcija
Ja ir pārkāptas regulas Nr. 651/2014 prasības vai ir konstatēts, ka projekts tā ieviešanas gaitā vai projekta pārskata periodā neatbilst šo noteikumu 40.1. apakšpunktā minētajiem gadījumiem, vai tiek veikta saimnieciskā darbība, kas nav uzskatāma par papildpakalpojumu, un tam nav iespējams piemērot regulas Nr. 651/2014 53. panta nosacījumus, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā Komisijas Regulas Nr. 651/2014 11. pantā noteikto, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka Ekonomikas ministrija 20 darba dienu laikā pēc noteikumu spēkā stāšanās iesniegs Eiropas Komisijai pasākuma kopsavilkuma informāciju, izmantojot SANI2 sistēmu.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz noteikumu projekta pielikumā norādīto projekta iesniedzēju biedrību “Latvijas Teātra darbinieku savienība”, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, skaidrojot kuros normatīvajos aktos tai ir noteikts valsts pārvaldes deleģēto funkciju pildīšanas pienākums, kā arī papildināt ar informāciju vai ēkā tiek veiktas tikai valsts deleģētā uzdevuma funkcijas, vai arī saimnieciskā darbība.

Vēršam uzmanību, ka no komercdarbības atbalsta regulējuma viedokļa, atbalsta saņēmēja juridiskais statuss (bezpeļņas organizācija vai sabiedriskā labuma statuss) nav noteicošais, lai izvērtētu vai saņēmējs ir/ vai nav saimnieciskās darbības veicējs un vai atbalsts tam nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 24.2. apakšpunkts paredz, ka no 80.00.00. programmas līdzekļus var pārdalīt izņēmuma kārtā pirms Eiropas Savienības fondu projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, ja Ministru kabinets, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi, ir pieņēmis lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim. Šobrīd no anotācijā sniegtās informācijas nav skaidrs, kāpēc pirms projektu apstiprināšanas nepieciešams finansējums 29 311 160 euro apmērā, kas kavē projekta savlaicīgu sagatavošanu un iesniegšanu sadarbības iestādē pēc noteikumu projekta apstiprināšanas, kādam periodam un kādām izdevumu pozīcijām (pievienojot aprēķinus) minētais finansējums nepieciešams. Tāpat lūdzam skaidrot potenciālos risinājumus gadījumam, ja izpildās kāds no uzrādītajiem riskiem un attiecīgie izdevumi netiek attiecināti no Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Atkārtoti lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 1.-5.punktos atspoguļoto ietekmi uz valsts budžetu, ievērojot, ka Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma daļa 85% un valsts budžeta finansējuma daļa ir 15%. Vienlaikus 6.punktā lūdzam svītrot pēdējo rindkopu par finansējuma piesaistīti no 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai", ņemot vērā, ka tas ir norādīts punktā “Cita informācija”.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 11. punktu atbilstoši Komisijas Regulā Nr. 651/2014 53. panta 6. punktā norādītajam, ka pamatdarbības peļņu atskaita no tiešajām attiecināmajām izmaksām iepriekš saskaņā ar pamatotām prognozēm vai izmanto atgūšanas mehānismu.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai būtu viennozīmīgi saprotams, ka nosacījums attiecas gan uz finansējuma saņēmēju, gan sadarbības partneri, lūdzam precizēt vārdu "tas" uz "projekta iesniedzējs un/vai sadarbības partneris".
 
Piedāvātā redakcija
17. Ja atbalsts kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, projekta iesniedzējs nedrīkst saņemt finansējumu un sadarbības partneris nevar tikt iesaistīts projekta īstenošanā, ja uz atbalsta piešķiršanas brīdi projekta iesniedzējs un/vai sadarbības partneris atbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta definīciju, vērtējot uzņēmuma grupas līmenī.
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt noteikumu prpojekta 24.punkta redakciju, lai nodrošinātu pasākuma ietvaros plānoto izmaksu atbilstību pasākuma mērķim.
 
Piedāvātā redakcija
Pasākuma ietvaros plāno tiešās un netiešās attiecināmās izmaksas, kas sekmē šo noteikumu 2. punktā minētā mērķa un šo noteikumu 8. punktā minēto rādītāju sasniegšanu.
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai finansējuma saņēmējam nav jāuzkrāj dati arī par horizontālo principu “nenodarīt būtisku kaitējumu” un “energoefektivitāte pirmajā vietā”.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam veikt tehnisku precizējumu un atsaukties uz 8.1.1., 8.2.1. un 8.3.apakšpunktiem, jo noteikumu projektā nav 8.1.2.apakšpunkta, un 8.2.apakšpunkta vietā būtu jānorāda 8.3.apakšpunkts.
Piedāvātā redakcija
34.10. uzkrāj datus par projektā plānotajiem un sasniegtajiem šo noteikumu 8.1.1., 8.2.1. un 8.3. apakšpunktā minētajiem rādītājiem;
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekta 38.punktā nav iekļauts nosacījums par finansējuma saņēmēja atbilstību komercdarbības atbalsta izslēgšanas nosacījumiem, proti, vai projektā tiek veikta saimnieciskā darbība, lūdzam precizēt noteikumu projektā iekļauto atsauci uz 40.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt, vai noteikumu projekta 45. punktā korekti lietota atsauce uz noteikumu projekta 42.1. apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 46. punktā norādītais otrais teikums ir iekļaujams šajā normā un, vai nav jāpārvieto uz citu noteikumu projekta punktu (piemēram, noteikumu projekta 11. punktu).
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 49. punktu ar Komisijas Regulas Nr. 651/2014 2. panta 142. punktā iekļauto definīciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 50.punktā iekļauto atsauci par nelikumīgā komercdarbības atbalsta atgūšanas normu, aizstājot skaitļus "49." ar skaitli "52".
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums

Ņemot vērā noteikumu projekta 47.2. apakšpunktā un 48.punktā noteiktos dokumentu glabāšanas nosacījumus, lai noteikumu projektā netiktu dublētas normas, lūdzam svītrot noteikumu projekta 53.punktu. 
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļu ar informāciju par katram intervences laukuma kodam noteikto finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk