Atzinums

Projekta ID
24-TA-727
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
14.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar grozījumiem Sodu reģistra likumā (stājās spēkā 27.02.2024), Sodu reģistrā vairs netiek uzkrāti dati par personām, kurām lieta izbeigta uz reabilitējoša pamata. Ņemot vērā iepriekš minēto, lūgums precizēt anotācijā, kas ir domāts ar terminu  "reabilitēts".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Priekšlikums
Papildināt 6. panta pirmās daļas 5. punktu pirms vārda “robežas” ar vārdu “valsts”.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Priekšlikums
Saskaņā ar projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā)  norādīto “Nodokļu un muitas policija apstrādās gan savos īstenojamos procesos iegūtos datus, gan datus, kas iegūti no citām valsts informācijas sistēmām, tostarp, Valsts ieņēmumu dienesta vadītajām un uzturētajām valsts informācijas sistēmām.”. Turpat ir ietverta arī norāde uz Ministru kabineta noteikumu projektu 23-TA-749, kas noteic Valsts ieņēmumu dienesta valsts Integrētā riska informācijas sistēmā (turpmāk – VID sistēma) iekļaujamo informāciju, tās apjomu. Norādāms, ka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu projektā 23-TA-749 noteiktajam VID sistēmā plānots apstrādāt informāciju par kriminālprocesu un administratīvā pārkāpuma procesu, bet ne par piemērotajiem sodiem.
Ievērojot minēto, precizēt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot, no kādas informācijas sistēmas un kādā apjomā plānots iegūt datus par personai piemērotajiem sodiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts
Priekšlikums
Izvērtēt, vai nav nepieciešams noteikt minimālo latviešu valodas zināšanas līmeni.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts
Priekšlikums
Precizēt likumprojekta 8. panta otrās daļas 4. punktu atbilstoši Sodu reģistra likuma 23. panta 1. punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts
Priekšlikums
Ievērojot likumprojekta 10. pantā noteikto, papildināt likumprojekta 9. panta otrās daļas 4. punktu pēc vārdiem "fizisku spēku” ar vārdiem “speciālos cīņas paņēmienus”.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts
Priekšlikums
Izvērtēt iespēju noteikt informācijas glabāšanas termiņus vai atsaukties uz normatīvajiem aktiem, kuros tie ir noteikti.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts
Priekšlikums
Izslēgt likumprojekta 10. panta pirmās daļas 4. punktu, ievērojot to, ka likumprojekts neparedz, ka Nodokļu un muitas policijas ierēdņi veic jebkādu objektu apsardzi.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Likumprojekts
Priekšlikums
Vēršama uzmanība, ka atbilstoši Ārstniecības likumā noteiktajam, neatliekamā medicīniskā palīdzība ir palīdzība, ko cietušajiem (saslimušajiem) dzīvībai vai veselībai bīstamā kritiskā stāvoklī sniedz šādiem gadījumiem īpaši sagatavotas (apmācītas, ekipētas) personas ar atbilstošu kvalifikāciju medicīnā, kurām saskaņā ar šo kvalifikāciju ir juridiska atbildība par savu darbību vai bezdarbību un tās sekām. Ievērojot minēto, izvērtēt likumprojekta 10. panta otrajā daļā un 11. panta devītajā daļā ietverto regulējumu, no kura izriet, ka Nodokļu un muitas policijas ierēdņi sniedz medicīnisko palīdzību.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Likumprojekts
Priekšlikums
Precizēt likumprojekta 10. panta ceturtajā daļā ietverto deleģējumu Ministru kabinetam noteikt Nodokļu un muitas policijai atļautos speciālo līdzekļu veidus, ievērojot to, ka izsmeļošs speciālo līdzekļu uzskaitījums jau ir norādīts likumprojekta 10. panta pirmajā daļā, proti, ka tie ir roku dzelži, sasiešanas līdzekļi, steki, asaras izraisošas vielas, elektrošoka ierīces un speciālie līdzekļi transporta apturēšanai, speciālie līdzekļi telpu un transportlīdzekļu atvēršanai.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Likumprojekts
Priekšlikums
Likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 16.1 pantā ir ietverts aizliegums lietot speciālos līdzekļus arī pret sievietēm. Vienlaikus norādāms, ka analoģisks liegums ir ietverts arī likumā “Par policiju”, Valsts robežsardzes likumā. ievērojot minēto, ierosinām izvērtēt nepieciešamību precizēt likumprojekta 10. panta ceturto daļu, ietverot tajā aizliegumu lietot speciālos līdzekļus (izņemot roku dzelžus un sasiešanas līdzekļus) un speciālos cīņas paņēmienus arī pret sievietēm.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Likumprojekts
Priekšlikums
Ievērojot to, ka likumprojekta 10. panta ceturtajā daļā ietverts aizliegums izmantot speciālos līdzekļus un speciālos cīņas paņēmienus arī pret personām ar redzamām invaliditātes pazīmēm, izvērtēt, vai likumprojekta 11. panta septītajā daļā arī nav ietverams analoģisks aizliegums.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Likumprojekts
Priekšlikums
Izvērtēt normas svītrošanu, jo tā ir deklaratīva.
Piedāvātā redakcija
-