Atzinums

Projekta ID
23-TA-1895
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
2.2.3.5.pasākuma “Gaisa piesārņojuma samazināšanas pasākumi pašvaldībās” projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju kopā ir iekļauts kritērijs, kas paredz vērtēt, vai projektam ir veikts projekta ietekmes uz tautsaimniecību novērtējums, nodrošinot projekta rezultātu ilgtspēju, vienlaikus paredzot novērtējuma pielikumā attiecībā uz aprēķiniem par projekta īstenošanas finanšu/ekonomiskajiem ieguvumiem pievienot izmaksu un ieguvumu analīzi.  Vēršam uzmanību uz Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto – proti, lai veicinātu Eiropas Savienības fondu projektu izvērtējuma par izmaksu un ieguvumu analīzi veikšanu ne tikai gadījumos, kad Eiropas Savienības fondu projekta ietvaros plānots gūt neto ieņēmumus, atbildīgā iestāde, izstrādājot Ministru kabineta noteikumu projektu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu, paredz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi Eiropas Savienības fondu projektiem, kuru atlase paredzēta ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā un projekta kopējās izmaksas (ieskaitot Pievienotās vērtības nodokli) pārsniedz 1 miljonu euro. Atbildīgā iestāde minēto risinājumu var nepiemērot, ja to objektīvi un izvērsti pamato Ministru kabineta noteikumu par specifisko atbalsta mērķa īstenošanu anotācijā.
Izmaksu un ieguvumu analīze pēc būtības ir nepieciešama, lai noteiktu, vai plānotajā projektā gaidāmie ieguvumi (finanšu vai sociālekonomiskie) ir lielāki par projekta izmaksām visā projekta dzīves ciklā. Parasti publiskās pārvaldes projekti finansiāli rada zaudējumus, tādēļ vienīgais to attaisnojošais iemesls ir gaidāmie sociālekonomiskie ieguvumi no projekta jeb labums sabiedrībai (iedzīvotājiem).
Kā piemēri potenciālajiem ieguvumiem būtu meklējami valsts pārvaldes izmaksu, kas nepieciešami funkciju veikšanai, ietaupījumā (salīdzinot situāciju ar projektu un bez projekta), piemēram:
1. uzlabojot atbalsta sistēmu, uzlabojot speciālistu kompetenci;
2. samazinot personu skaitu, kurām nepieciešama palīdzība vai papildus palīdzība, kā rezultātā rodas ietaupījumi valsts budžetā u.tml
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu projektu ar normu, kas paredz, ka finansējuma saņēmējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi. Atbilstoši lūdzam papildināt arī anotācijas 1.3. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Rezultatīvā rādītāja vērtības aprēķina apraksts nav atbilstošs MK noteikumu anotācijā norādītajam: iedzīvotāju blīvumu (iedzīvotāji/kvadrātkilometru) reizina ar kvadrātkilometriem un noteikto koeficientu (piemēram, teritorijas labiekārtošanas izmaksu gadījumā ar 6,25 un siltumapgādes pieslēgumu ierīkošanas un ar to saistītās jaudas palielināšanas gadījumā ar 0,13). Lūdzu precizēt redakciju. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā izvērstāk norādīt rīcību noteikumu projekta 12.4.apakšpunktā noteikto papildu darbību iekļaušanai, t.sk., vai papildu darbības jau sākotnēji tiks ietvertas projektā, kādas darbības varēs uzskatīt par papildus darbībām. Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 12.4.apakšpunktā ietvertajam nosacījumam par finansējuma novirzīšanu papildu darbību īstenošanai  nav viennozīmīgi skaidri izsekojama veicamā rīcība.

Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu vai papildināt noteikumu projekta 18.punktu ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs ar sadarbības partneri slēdz rakstveida sadarbības līgumu par pušu pienākumiem, tiesībām un atbildību projekta mērķa un rādītāju sasniegšanā atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.

Vienlaikus vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 18. punkta secināms, ka sadarbības līgums tiks slēgts vēl pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt noteikumu projekta II nodaļu ar regulējumu, kas paredz, ka tiks slēgts nodomu protokols. Norma par nodomu protokola slēgšanu būtu izsakāma, piemēram, šādā redakcijā (punktu numerāciju precizējot pēc nepieciešamības):
"x. Ja līdz projekta iesnieguma iesniegšanas dienai nav noslēgts sadarbības līgums, projekta iesniegumam pievieno finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera noslēgtu nodomu protokolu. Nodomu protokolā iekļauj vismaz šādu informāciju:
x.1. apņemšanos sadarboties projekta īstenošanā, tai skaitā noslēgt sadarbības līgumu, ja projekta iesniegums tiks apstiprināts;
x.2. norādi par sadarbības partnera veicamajiem pienākumiem šo noteikumu y. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā;
x.3. kārtību, kādā veicami norēķini ar sadarbības partneri;
x.4. kārtību, kādā sagatavo un iesniedz attiecināmās izmaksas pamatojošos dokumentus.
Tomēr, ja sadarbības līgums tiek slēgts pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas, tad lūdzam aizstāt vārdus "projekta iesniedzējs" ar vārdiem "finansējuma saņēmējs".

Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā 2021. - 2027.gada  plānošanas periodā izveidojošos praksi un horizontālajos normatīvajos aktos lietoto jēdzienu "komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas nosacījumi", aicinām izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt noteikumu projekta 23.7., 25.19. un 41.1.apakšpunktu. Attiecīgu precizējumu lūdzam veikt arī anotācijā.

Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atkritumu šķirošanas tvertņu iegādes un uzstādīšanas izmaksas ir izmaksas, kas parasti ir jāsedz atkritumu apsaimniekotājam, nevis vispārējās tautsaimniecības pakalpojumu sniedzējam. Lūdzam anotācijā iekļaut skaidrojumu un nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt redakciju par attiecināmajās izmaksās ietvertajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem, saskaņojot informāciju ar MK noteikumu anotācijā norādīto ("Noteikumu projekta ietvaros elektroenerģijas un ūdenssaimniecības pieslēgumu ierīkošana un to saistītās jaudas palielināšana nav paredzētas kā atbalstāmās darbības, izņemot, ja tās saistītas ar publiski pieejama dzeramā ūdens ieguves vietas ierīkošanu vai citiem pasākumiem, kas nepieciešami projekta mērķa sasniegšanai."). 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot MK noteikumu anotācijā un/vai precizēt redakciju, kādas vides un informācijas pieejamības veicināšanai nepieciešamā aprīkojuma iegādes un būvdarbu veikšanas izmaksas ir attiecināmas un kā tās veicina pasākuma mērķa sasniegšanu. 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu MK noteikumu anotācijā skaidrot kādas ceļu seguma infrastruktūras būvdarbu, pārbūves un atjaunošanas izmaksas ir attiecināmas (jebkuras vai tikai tās, kas ietver risinājumus piesārņojuma mazināšanai, piemēram, grants ceļu atjaunošanas izmaksas nav attiecināmas)
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skaidrojam, ka vadlīnijās attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā noteikts, ka projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja tas ir noteikts Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu (t.sk. veicot grozījumus).
Līdz ar to lūdzam nodrošināt minētā ierobežojuma iekļaušanu Ministru kabineta noteikumos, kā arī norādīt informāciju anotācijā.

Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
1) Lūdzam precizēt redakciju, norādot visus projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas veidus, t.sk. projekta ietekmes uz tautsaimniecību novērtējumu. 
2) Lūdzam izdalīt būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas kā atsevišķu izmaksu veidu, jo tās neattiecas uz projekta pamatojošo dokumentāciju. 
Piedāvātā redakcija
projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, kas tieši saistītas ar projektā plānotajām darbībām: projekta ietekmes uz tautsaimniecību novērtējums, būvniecības ieceres dokumentācija un būvprojekta sagatavošana un ar to saistītās normatīvajos aktos paredzētās būvekspertīzes
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu norādīt uz kādām projekta darbībām attiecas komercdarbības atbalsts saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumu Nr. 2012/21/ES.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt kāda veida novērtējums projekta iesniedzējam ir jāiesniedz un, ja attiecināms, papildināt 21.punktu ar minēto novērtējumu. 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
1) Lūdzu precizēt redakciju, apbūves tiesību paredzot atbilstoši Civillikuma 1129.2.punktam, t.i. ne mazāku par 10 gadiem.
2) Lūdzam noteikt vienotu nekustamā īpašuma, tai skaitā zemes, īpašuma tiesības un apbūves tiesību nostiprināšanas zemesgrāmatā termiņu, piemēram, līdz pirmā maksājuma pieprasījuma iesniegšanai sadarbības iestādē nevis "ne vēlāk kā līdz attiecīgo projekta darbību uzsākšanai". 
3) Lūdzam skaidrot MK noteikumu anotācijā uz kādiem gadījumiem neattiecas īpašumtiesību nostiprināšana zemesgrāmatā. 
4) MK noteikumu 17. punktā kā projekta iesniedzējs nav noteikta pašvaldības iestāde. (Projekta iesniedzējs, kas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas ir finansējuma saņēmējs, pasākuma ietvaros ir Rīgas valstspilsētas, Liepājas valstspilsētas un Rēzeknes valstspilsētas pašvaldība). Lūdzu precizēt redakciju.
5) Lūdzu dzēst "Projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim (ja attiecināms) jānodrošina, ka tam ir tiesības projekta īstenošanas un pēcuzraudzības laikā piekļūt zemesgabaliem, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi, un veikt tajos nepieciešamos uzturēšanas darbus.", jo ieguldījumus var veikt ja ir īpašuma vai valdījuma tiesības un šādā gadījumā risks nepiekļūt īpašumam nepastāv. 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot noteikuma projekta 40.punktu, kas ir pretrunā ar noteikumu projekta 39.punktā noteikto. Gadījumā, ja punkts tiks saglabāts, lūdzam norādīt, kā tiks nodrošināta projekta ilgtspēja un rezultātu ilgtspēja, ja zeme uz kuras notiks projekta īstenošana nebūs ne finansējuma saņēmēja īpašumā, turējumā vai valdījumā. Vēršam uzmanību, ka pastāv risks uz projekta būtiskām izmaiņām.
Vienlaikus lūdzu papildināt anotāciju, norādot, ka gadījumos, kad sabiedriskā pakalpojuma sniegšanai nepieciešamie inženiertīkli (ūdenssaimniecības un siltumapgādes tīkli) tiek izbūvēti pa privātpersonai piederošu zemes īpašumu, to izbūvi veic, ievērojot būvnormatīvos noteiktās prasības un līdz noslēguma maksājuma veikšanai izbūvētos inženiertīklus kā zemes īpašuma apgrūtinājumu reģistrē Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā. 



Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 41.5.punktu ar vārdiem “nodalot tā ietvaros veiktās darbības no citas saimnieciskās darbības”
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, kāda veida informāciju ir nepieciešams uzkrāt.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu piedāvātajā redakcijā, ņemot vērā, ka nav noteikta prasība uzkrāt informāciju par ietekmi uz horizontālo principu īstenošanu projekta pēcuzraudzības periodā.
Piedāvātā redakcija
uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu īstenošanu un ievēro principus:
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 41.10.apakšpunktu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs izstrādā nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku neesamību, tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu un krāpšanas un korupcijas riskus, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta un krāpšanas un korupcijas risku preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts, krāpšana vai korupcija ir atklāta. Vienlaikus lūdzam papildināt, ka finansējuma saņēmējs un sadarbības partneris paraksta apliecinājumus par interešu konflikta neesamību īstenojot projektā noteiktās darbības.  Attiecīgi aicinām papildināt noteikumu projekta 41.10.apakšpunktu ar normu, ka interešu konflikta risku novērš arī sadarbības partneris.

Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka 90% ierobežojums maksājumu veikšanai tiek rēķināts tikai no atbalsta summas, t.i., no ERAF (CFLA nepārskaita pašvaldības budžeta finansējuma daļu, šis apmērs aprēķinā nebūtu jāiekļauj).
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 44.punktu, ievietojot starp vārdiem “procentiem” un “saskaņā” vārdus “no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta”. Vienlaikus, ņemot vērā, ka atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu, ja tiek pārkāpti komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumi vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumu sniegšanai, nevis tikai tie nosacījumi, kas iekļauti noteikumos, lūdzam šo noteikumu 44.punkta pirmo palīgteikumu izteikt šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
"44. Ja tiek pārkāpti komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumi vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumu sniegšanai, [..]"
22.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.sadaļu ar informāciju par finansējuma saņēmēju, ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu tiek uzlikti pienākumi finansējuma saņēmējiem, kas jānodrošina īstenojot projektu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīt prognozēto pasākumam paredzētā finansējuma sadalījumu pa gadiem līdz pat īstenošanas beigām, kā arī katrā gadā atsevišķi norādīt finansējuma sadalījumu pa avotiem (ERAF finansējums un pašvaldības budžeta finansējums (EUR izteiksmē un %)), lai tiktu skaidri norādīts, kā veidojas anotācijas 3.sadaļas 1.-5.punktā izmaiņu ailēs norādītās vērtības.
 
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projekta 31.punktā minēto, lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.punktu ar jaunu apakšpunktu, nosakot komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus, kā arī noteikumos izdalot atsevišķu nodaļu, kas paredz konkrētus komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumus.

Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt punktu ar mērvienībām , kas tiek izmantotas rezultāta rādītāja aprēķinā (iedzīvotāji/kvadrātkilometru; ha)
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju izdalīt noteikumu projekta 10.punkta pēdējo teikumu kā atsevišķu punktu, ņemot vārā, ka tas nosaka finansējuma piešķiršanas veidu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 12. punktu un apakšpunktus, nosakot, ka pasākums tiek īstenots divās projektu iesniegumu atlases kārtās, attiecīgi precizējot anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
(komentārs arī pie 12.5.2. punkta): Lūdzam  izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt punkta redakciju attiecībā uz "atlikušā šo noteikumu 6. punktā noteiktā rādītāja", ņemot vērā, ka ar sākotnējiem projektu līgumiem būtu nepieciešams paredzēt, ka pilnībā tiek sasniegts 6.punktā noteiktais rādītājs. Šādā gadījumā papildus darbības/finansējums var uzlabot sasniegtā rādītāja apmēru, bet rādītājs nebūtu par pamatu papildus finansējuma piešķiršanai. 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt redakciju, norādot, ka pašvaldības iesniedz nevis "ne vairāk kā vienu", bet gan "vienu" projekta iesniegumu. 
Piedāvātā redakcija
Projektu iesniegumu atlases kārtā vienas pašvaldības ietvaros iesniedz vienu projekta iesniegumu.
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai korekti ir paredzēts, ka katrā projektā jābūt uz kādu gaisa piesārņojošu vielu samazināšanu vērstai darbībai,nevērtējot, vai konkrētās vielas koncentrācija pārsniedz normu. Piemēram, saskaņā ar anotācijā pievienoto tabulu slāpekļa dioksīda pārsniegums ir tika Rīgas valstspilsētā, taču atbilstoši 16.punkta redakcijai Rēzeknes valstspilsēta var pieteikt darbības šīs vielas samazināšanai, kaut pieļaujamā norma jau šobrīd netiek pārsniegta. 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt redakciju, punkta pirmajā daļā dzēšot PM2,5, jo par to tiek norādīts punkta otrajā daļā. 
Piedāvātā redakcija
Projektā ir vismaz uz kādu gaisu piesārņojošu vielu PM10, benz(a)pirēna, benzola, slāpekļa dioksīda NO2, kopējās cietās daļiņas (TPM)  vai oglekļa oksīda CO samazināšanu vērsta attiecīgā darbība, vienlaikus, katrā projektā tiek paredzēta vismaz uz daļiņas PM2,5 samazināšanu vērsta attiecīgā darbība.
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt īpašumtiesību veidu ar īpašumā esošu zemi, saskaņā ar MK noteikumu projekta 19.punktu. 
Piedāvātā redakcija
valsts tiešās pārvaldes iestādi, kuras valdījumā vai turējumā, vai īpašumā ir zeme, kurā neveic saimniecisko darbību un kurā īstenos šo noteikumu 23. punktā atbalstāmās darbības
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Informācijas izsekojamībai, lūdzam papildināt anotāciju ar norādi, vai noteikumu projekta 20.punktā noteiktais pakalpojuma līgums tiek noslēgts ar pašvaldību kā finansējuma saņēmēju. Nepieciešamības gadījumā, lūdzam precizēt minēto punktu.
Vienlaikus lūdzu precizēt redakciju, lai ietvertu arī tos pakalpojumu līgumus, kas jau ir noslēgti. 
Piedāvātā redakcija
Sadarbības partneris – siltumapgādes un (vai) ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs – ar pašvaldību ir noslēdzis pakalpojuma līgumu par siltumapgādes un (vai) ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu. Pakalpojuma līgumā norāda vismaz šādu informāciju:
 
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt šī punkta redakciju, to salāgojot ar citiem noteikuma projekta punktiem un izsakot, piemēram, piedāvātajā redakcijā .
Piedāvātā redakcija
siltumapgādes un (vai) ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirto ekskluzīvo vai īpašo tiesību būtību, tai skaitā, norādot atbilstošo pašvaldības administratīvo teritoriju vai pašvaldības administratīvās teritorijas daļu un konkrētos sniedzamos siltumapgādes un (vai) ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 21.punktā vārdu "elektroniski", lai nerastos interpretācijas iespējas. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas funkcionalitātei, sistēmā ir iestrādāti projekta iesnieguma datu lauku, kuros tiek norādīta atbilstoša informācija.
Vienlaikus aicinām izvērtēt iespēju apvienot noteikumu projekta 21. un 22. punktu vienā punktā.

Piedāvātā redakcija
Projekta iesniedzējs saskaņā ar projektu iesniegumu atlases nolikuma prasībām sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu. Projekta iesniedzējs kopā ar projekta iesniegumu, līdzās citiem atlases nolikumā noteiktajiem dokumentiem, iesniedz:
21.1. projekta ietekmes uz tautsaimniecību novērtējumu, brīvā formā, kas satur vismaz primāri izvēlēto pasākumu atdevi un ietekmi uz galvenajiem ietekmētajiem faktoriem;
21.2. atbilstoši šo noteikumu 7. punktam- projekta rezultāta rādītāja aprēķinu.
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar "funkcionāli saistīto teritoriju", saskaņā ar MK noteikumu anotācijā norādīto.
Papildus, lūdzam anotācijā skaidrot, kas ir funkcionāli saistītā teritorija. 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta anotācijā norādīt detalizētāk, kas ir ar teritorijas labiekārtošanu saistītie pasākumi. 
Lūdzam dzēst "apzaļumošanas (piemēram, koku, krūmu un citu daudzgadīgo augu apstādījumi, "zaļās" sienas un salas)", jo tas ir ietverts "zaļās" infrastruktūras attīstības pasākumos. Papildus lūdzam MK noteikumu anotācijā skaidrot "zaļās " un "zilās" infrastruktūras pasākumus, ietverot piemērus. 
Piedāvātā redakcija
teritorijas labiekārtošana un ar to saistītie pasākumi, ietverot “zaļās” un “zilās” infrastruktūras attīstību un dabā balstītu risinājumu (piemēram, mākslīgas mitraines, caurlaidīgi segumi) izveides un ar to saistītās izmaksas;
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu MK noteikumu anotācijā skaidrot, kāda veida būves nojaukšanas un teritorijas attīrīšanas izmaksas ir attiecināmas un uz kādu teritoriju izmaksas ir attiecināmas (piemēram, uz to teritoriju, kurā rēķina rezultāta rādītājus). 
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar aprakstu, vai noteikumu projekta 25.5. punktā minētās izmaksas nepārklājas ar 2.2.2.2 pasākuma “Atkritumu dalītā vākšana” izmaksām, kur tiek izstrādāta vienkāršoto izmaksu metodika atkritumu dalītās vākšanas konteineru iegādes izmaksu segšanai, un vai tajā plānotās likmes nebūtu piemērojamas arī šajā pasākumā.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā izvērstāk skaidrot, kā šādas darbības veicina pasākuma mērķa sasniegšanu
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā izvērstāk skaidrot, kā šādas darbības veicina pasākuma mērķa sasniegšanu
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot vai attiecināmas ir jebkura mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļa iegādes izmaksas vai tikai mazemisiju un bezemisiju komunālo mašīnu un (vai) tehnoloģisko iekārtu iegāde. Ja paredzēts jebkāda veida mazemisijas un bezemisijas transportlīdzekļu iegāde, lūdzam noteikt ierobežojumus izmanošanas veidam un mērķim, saskaņā ar pasākuma mērķi. 
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam konkretizēt, kādas izmaksas tiek paredzētas šajā pozīcijā, anotācijā uzskaitot tās vai norādot piemērus.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ja šīs izmaksas attiecas uz projekta pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksām, lūdzam apvienot tās ar 25.15.punktā minētajām izmaksām. 
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu MK noteikumu anotācijā skaidrot, kāda veida plānošanas dokumentu, pētījumu izstrādāšana vai aktualizācija ir attiecināma. Ja šīs izmaksas attiecas uz projekta pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksām, lūdzam apvienot tās ar 25.15.punktā minētajām izmaksām. 
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un, ja attiecināms, svītrot no noteikumu projekta 25.10.apakšpunktā vārdus "atbilstoši  Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai  (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 47. pantam un 50. pantam un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā", ņemot vērā, ka minētie normatīvie akti nosaka komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, bet ne izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam  noteikumu projekta 26.punkta redakciju papildināt ar nosacījumu, ka neparedzēto izdevumu izlietošanu finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi.
Piedāvātā redakcija
Neparedzētie izdevumi nepārsniedz piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām un to izlietošanu finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi.
48.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt redakciju, jo punkts attiecas arī uz sadarbības partneri - valsts tiešās pārvaldes iestādi. 
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu 25.3. un 25.7. apakšpunktā minētās izmaksas ir attiecināmas, ja pēc ieguldījumu veikšanas elektrotīkli un vājstrāvu tīkli, apgaismes risinājumi, tai skaitā iekārtas, viedās tehnoloģijas, apgaismojuma elementi, videonovērošanas kameras un elektrouzlādes punktu aprīkojums paliek finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera īpašumā vismaz piecus gadus pēc projekta noslēguma maksājuma veikšanas finansējuma saņēmējam.
49.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu dzēst šo punktu, jo 24.punktā noteikts, ka plāno tikai attiecināmās izmaksas. 
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 38.punktu, norādot personu, kura attiecīgo pienākumu veiks.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu vienota terminoloģijas lietošanu attiecībā uz komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumiem visos Eiropas Savienības tiesību aktos, kā arī nodrošinātu vienotu atsauci uz normatīviem aktiem, kas nodrošina attiecīgo prasību piemērošanu, lūdzam izteikt noteikumu projekta 41.1.apakšpunktu sekojošā redakcijā:
"nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumus saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī ievēro Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas."
Piedāvātā redakcija
41.1. nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumus saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī ievēro Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas;
53.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu dzēst, jo dublējas ar 34.punktā norādīto informāciju. 
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 42.punktā vārdus "un pašvaldības budžeta finansējuma kopsummas". Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2023.gada 25.aprīļa noteikumu Nr.205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.– 2027. gada plānošanas periodā" nosacījumiem, avansa un starpposma maksājuma kopsummu veido attiecīgais Eiropas Savienības fonds un valsts budžeta kopsumma.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izdalīt noteikumu projekta 43.punkta otro teikumu kā jaunu punktu, ņemot vērā, ka tiek noteikts nosacījums, ja projekts tā īstenošanas laikā kļūs par projektu, kas saistīts ar saimniecisku darbību.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 48.punktu, izslēdzot teikuma daļu “un projekta rezultātu ilgtspēju nodrošinot sasniegto rezultātu”, tādējādi nodrošinot skaidru izpratni kāds periods attiecas uz projekta rezultātu ilgtspējas nodrošināšanu un kāds periods ir attiecināms uz VTNP infrastruktūras nodrošināšanu.
Piedāvātā redakcija
“Projekta iesniedzējs un sadarbības partneris (ja attiecināms) īstenojot šo noteikumu 23. punktā atbalstāmās darbības nodrošina siltumapgādes un (vai) ūdenssaimniecības sistēmas (ja attiecināms) uzturēšanu līdz pilnvarojuma līguma beigām”.
57.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par pasākumā plānotajiem intervences kodiem, tādējādi nodrošinot informācijas izsekojamību.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.apakšnodaļas sadaļā "Risinājuma apraksts" norādīt pilno Atjaunojamo energoresursu direktīvas nosaukumu un pieņemšanas datumu, kā arī pilno Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2012/27/ES nosaukumu un pieņemšanas datumu.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts":
1) teikumu "Noteikumu projekta ietvaros elektroenerģijas un ūdenssaimniecības pieslēgumu ierīkošana un to saistītās jaudas palielināšana nav paredzētas kā atbalstāmās darbības, izņemot, ja tās saistītas ar publiski pieejama dzeramā ūdens ieguves vietas ierīkošanu vai citiem pasākumiem, kas nepieciešami projekta mērķa sasniegšanai, piemēram ūdeni izmantojošus putekļu samazinošiem risinājumiem" papildināt atbilstoši MK noteikumu projektā plānotajām atbalstāmajām darbībām "publiski pieejama dzeramā ūdens ieguves vietas (brīvkrāna) ierīkošanu, gaisu mitrinošiem vai citiem pasākumiem";
2) izvērstāk skaidrot rezultāta rādītāju aprēķinu, t.sk., vai teritorijas labiekārtošanas gadījumā teritorijai vai funkcionāli saistītajai teritorijai visos gadījumos ir jābūt vienādai vai lielākai par 5 ha; vai aprēķins piemērojams tikai uz minētajām darbībām, vai arī uz citām MK noteikumu projekta 23. un 25. punktā minētajām darbībām un izmaksām;
3) labot tehniskās neprecizitātes: "reizinot ar 6,28 kvadrātkilometriem" aizstājot ar "reizinot ar 6,25 kvadrātkilometriem"; "(1000x0,13=6250)" aizstājot ar "(1000x0,13=130)";
4) skaidrot, vai pasākuma ietvaros ir atbalstāma jebkuras pašvaldības ēkas (neatkarīgi no funkcijas vai lietojuma mērķa) pieslēgšana siltumapgādes sistēmām;
5) skaidrot, kas pasākuma ietvaros ir "kādi lokāli (punktveida) pasākumi teritorijā, kas nav viens mikrorajons";
6) skaidrot vai pasākuma ietvaros būs atbalstāma jebkādu mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu iegāde;
7) skaidrot lietoto terminu "zemo emisiju zonas", t.sk. norādot piemērus;
8) lūdzam papildināt rindkopu "[..] Noteikumu projekts paredz, ka finansējuma saņēmējs nodrošina interešu konflikta neesamību saskaņā ar [..]"  norādot, ka minētā norma attiecas arī uz projekta sadarbības partneri;
9) lai neierobežotu siltumapgādes un ūdenssaimniecības pieslēgumu ierīkošanu gadījumos, kad zeme zem plānotajām inženierkomunikācijām nav projekta iesniedzēja vai sadarbības partnera īpašums, lūdzam papildināt ar skaidrojumu "Gadījumos, kad sabiedriskā pakalpojuma sniegšanai nepieciešamie inženiertīkli (ūdenssaimniecības un siltumapgādes tīkli) tiek izbūvēti pa ne projekta iesniedzējam vai sadarbības partnerim piederošu zemes īpašumu, to izbūvi veic, ievērojot būvnormatīvos noteiktās prasības un līdz noslēguma maksājuma veikšanai izbūvētos inženiertīklus kā zemes īpašuma apgrūtinājumu reģistrē Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā".
Piedāvātā redakcija
-