Atzinums

Projekta ID
25-TA-346
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu svītrot noteikumu projekta 26.6.apakšpunktu, ņemot vērā, ka mērķa grupas personas datu apstrāde, tās tiesiskais pamats un nolūks noteikts noteikumu projekta 26.8.apakšpunktā. Gadījumā, ja noteikumu projekta 26.6.apakšpunkts attiecas uz citām personām, kas nav noteikumu projekta 3.punktā minētās personas, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju - uzskaitot attiecīgās personas un norādot datu apjomu, kas tiks apstrādāts. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu kā tiek/tiks nodrošināts noteikumu projekta 15.2.1. un 15.2.2. punktā minētais pakalpojums tai potenciālajai mērķa grupas daļai, kura nedzīvo Rīgā vai Liepājā, ņemot vērā 2024.gada 19.decembra ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda apakškomitejas sēdes laikā izrādīto interesi par sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības nodrošināšanu visā Latvijas teritorijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt, vai 40 918 EUR ir korekti norādīta summa (1705x24 mēneši = 40 920 EUR).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam paskaidrot, vai izmaksas, kas saistītas ar noteikumu projekta 23. un 24.punktā minēto speciālistu atbalsta piesaistīšanu, ietilpst noteikumu projekta 16.punktā minētajā likmē. Ja nepieciešams, lūdzam veikt atbilstošu precizējumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projekta 26.2.apakšpunktā daļlaikā nodarbinātajam personālam noteiktais pienākums veikt darba laika uzskaiti par nostrādāto laiku un veiktajām funkcijām nav attiecināms arī uz pilnā slodzē nodarbināto personālu, lai pamatotu mērķa grupai sniegtā pakalpojuma apjomu. Ja nepieciešams, lūdzam veikt atbilstošus precizējumus noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" precizēt teikuma "Pakalpojuma saņemšanas laikā, pakalpojuma sniedzējs aprūpes procesā aizstāj personas ģimenes vai mājsaimniecības locekļus, nodrošinot īslaicīgo aprūpi jeb atelpas brīdi." redakciju, ņemot vērā, ka 4.3.5.1. pasākuma 3.kārtas ietvaros nav paredzēts nodrošināt sociālo pakalpojumu "īslaicīgā aprūpe jeb atelpas brīdis". 
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" minētais teikums šādā redakcijā ir iekļauts divās vietās.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" teikumā "Lai nodrošinātu papildu komunikācijas pasākumus par stratēģiski svarīgu projektu īstenošanu, Labklājības ministrija kā ES fondu atbildīgā iestāde izstrādā komunikācijas pasākumu plānu un 4.3.1.5. pasākuma 3. kārtas īstenošanas laikā organizē vismaz vienu informatīvo pasākumu vai aktivitāti, kurā iesaista Eiropas Komisijas pārstāvniecību Latvijā, Labklājības ministriju, vadošo iestādi un sadarbības iestādi." precizēt pasākuma numuru uz 4.3.5.1.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Anotācijas 1.6.punktā “Cita informācija” minēts: “Lai gan 4.3.5.1. pasākuma 3. kārtas ietvaros SBSP tiks nodrošināti Rīgas un Liepājas valstspilsētu administratīvajās teritorijās, arī citu pašvaldību mērķa grupas personām būs iespēja saņemt pakalpojumus, ja šīs personas atbildīs 4.3.5.1. pasākuma 3. kārtas mērķa grupas pazīmēm un ja Rīgas un Liepājas valstspilsētās dzīvojošas mērķa grupas personas nenodrošinās pilnu pakalpojumu noslodzi.” Aicinām sniegt papildu skaidrojumu, kā praktiski šajā gadījumā notiks minēto pakalpojumu sniegšana citu pašvaldību iedzīvotājiem (informācijas apmaiņa par pakalpojuma iespējām, finanšu norēķini starp pašvaldībām), kā arī lūdzam izvērtēt vai būtu nepieciešams šādu gadījumu nosacījumus ietvert arī noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam no anotācijas dzēst teikumu "Kopumā 4.3.5.1. pasākuma 3. kārtas ietvaros atbalsts netiks sniegts saimnieciskās darbības veikšanai (proti, deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma īstenošana nav uzskatāma par saimniecisko darbību).", jo citur anotācijas tekstā ir korekti skaidrots, piemēram, “Attiecībā uz šiem finansējuma saņēmējiem un to sniegtajiem SBSP nevar izslēgt KAKL 5. panta 2. punkta pazīmi, ņemot vērā, ka projekta ietvaros sniegtie SBSP var tikt uzskatīti par finansējuma saņēmēju saimniecisko darbību [..]”, kā arī noteikumos ir atbilstoši pamatots, ka atbalsts plānots tādai saimnieciskai darbībai, kam atbalsts nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts, proti, attiecībā uz kuru neizpildās komercdarbības atbalsta 4.pazīme par ietekmi uz konkurenci un tirdzniecību ES iekšējā tirgū.  
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam informāciju par Labklājības ministriju kā atbildīgo iestādi, kuru ietekmēs attiecīgais normatīvais akts, ietvert anotācijas 7.1.sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu "Nevalstiskās organizācijas" ar informāciju par biedrību un nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē, lai nodrošinātu atbilstību Ministru prezidenta rezolūcijā* noteiktajam vai skaidrot, kāpēc iesaiste nav iespējama.
*Ministru prezidenta 2021. gada 7. septembra rezolūcija Nr. 2021-1.1.1./50-50
"Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv)."
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijas sadaļā 8.1.13. "uz datu aizsardzību" papildināt aprakstu "4.3.5.1. pasākuma 3. kārtas mērķa grupas personas SBSP saņemšanas atbilstības pārbaudei ir apstrādājams šāds minimālais personas datu apjoms" ar datiem par personas izglītības līmeni.
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 1.pielikuma 1.1.apakšpunktā ir noteikts, ka dalībvalstij jāievāc dati tai skaitā par dalībnieku izglītības līmeni. Šie dati Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (KPVIS) netiks automātiski nodrošināti dalībnieku pārskatos sasaistē ar Vienoto izglītības informācijas sistēmu (VIIS), tādēļ tie ir jāiegūst no pašiem projekta dalībniekiem.
Piedāvātā redakcija
-