Atzinums

Projekta ID
23-TA-2761
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā skaidrojumu anotācijā, ka pasākuma ietvaros netiek piešķirts komercdarbības atbalsts, uzturam iebildumu daļā ar lūgumu
papildināt noteikumus ar normu, kas nosaka, ka programmas ietvaros netiek plānots atbalsts tādām projekta īstenotāja darbībām, kā arī papildināt ar normu, ja projekta īstenotājs vienlaikus veic gan programmā atbalstāmās darbības, gan saimnieciskās darbības, kam būtu jāpiemēro komercdarbības atbalsta nosacījumi saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likumu, projekta īstenotājs nodrošina šo darbību nodalīšanu. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Paldies par sniegto skaidrojumu izziņā un veiktajiem papildinājumiem anotācijā.
Ņemot vērā, ka projektu kopējā summa nepārsniegs 45 000 EUR un saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 53. panta 2. punktu šādos gadījumos, kuru kopējās izmaksas nepārsniedz EUR 200 000, visas izmaksas tiek segtas ar vienu vienību, fiksētās summas maksājumu vai vienoto likmju veidā. Taču šajā gadījumā tiek piemērota 40% vienotā likme, lai segtu parējās projektu izmaksas, tad attiecīgi regula paredz, ka, ja izmanto vienoto likmi, izmaksu pozīcijas, kurām piemēro vienoto likmi, var atlīdzināt saskaņā ar Vispārējās regulas Nr. 2021/1060 53.panta 1. punkta a) apakšpunktu, kas nozīmē, ka bāzes izmaksas, no kurām rēķina vienoto likmi var būt kā faktiskās izmaksas. Līdz ar to lūgums papildināt anotāciju ar informāciju par to, ka šajā gadījumā tiek izpildīts regulas nosacījums, iekļaujot skaidrojumā šajā priekšlikumā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas paredz, ka finansējuma saņēmējs uzņemas segt sadārdzinājumu.
Izziņā sniegts skaidrojums, ka šobrīd nav indikācijas projektos paredzēto izmaksu būtiskam sadārdzinājumam, un tāpēc šāda norma nav iekļauta noteikumu projektā. Vēršam uzmanību, ka sadārdzinājuma gadījumā izmaksu segšana kā finansējuma saņēmēja pienākums ir horizontāla prasība neatkarīgi no izmaksu apjoma un tā, vai to var vai nevar indikatīvi paredzēt.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.punktā norādīts : "Kā vienu no demarkācijas un dubultfinansējuma riska novēršanas uzraudzības instrumentiem finansējuma saņēmējs var izmantot FM izstrādāto dubultfinansējuma riska kontroles matricu (pieejama šeit: https://matrica.fm.gov.lv/)", taču norādītā tīmekļa vietne nav sasniedzama. Lūdzam precizēt anotācijā un izziņas 24. un 33.punktā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5.1.apakšpunkta 5., 7. un 8.aili.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 8.1.13.sadaļu atbilstoši noteikumu projekta 25.4. un 25.5.apakšpunktā veiktajiem precizējumiem, kā arī papildināt anotāciju, ka finansējuma saņēmējs izstrādā nosacījumus, kā tas pārliecinās par interešu konflikta, krāpšanas un korupcijas risku neesamību, tostarp identificē apstākļus, kuri izraisa vai var izraisīt interešu konfliktu un krāpšanas un korupcijas riskus, kas rada apdraudējumu vai kaitējumu projekta īstenošanā, nosaka veicamos pasākumus un izstrādā darbības plānu interešu konflikta un krāpšanas un korupcijas risku preventīvai novēršanai un gadījumiem, kad interešu konflikts, krāpšana vai korupcija ir atklāta.
Piedāvātā redakcija
-