Projekta ID
24-TA-1424Atzinuma sniedzējs
Latvijas Darba devēju konfederācija
Atzinums iesniegts
14.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu, iekļaujot tajā projektu vērtēšanas kritērijus un skaidrojumu (nosacījumus), kāda atbalsta intensitāte tiek piemērota personām, kas piesakās mācībām patstāvīgi (bez piesaistes konkrētam uzņēmumam) un kas vienlaikus būs arī pārkvalifikācijas galvenā mērķauditorija.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šī brīža rezultāta rādītāja proporciju (kvalifikāciju ieguvušie pret mācībās iesaistītie darbinieki) nav samērīgs. Vēršam uzmanību, ka pieejamie rādītāji par kvalifikācijas ieguvi liecina ne tikai par to, ka salīdzinoši liels skaits mācību dalībnieku kvalifikācijas ieguves procesu, īpaši nodarbināto grupā, apgūst lēnāk; nepieciešams arī ņemt vērā iepriekšējo izglītību un prasmes. Aicinām pārskatīt plānoto rādītāju, pieņemot, ka mācības ir ļoti bieži nepieciešamas kvalifikāciju jau ieguvušiem darbiniekiem nepieciešamo zināšanu un prasmju pilnveidei kontekstā ar ekonomikas transformāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekts šobrīd ir tikai sabiedrības apspriešanas posmā un paralēli tikko ir uzsākta šī dokumenta saskaņošana ar iesaistītajām institūcijām, aicinām izvērtēt punktā 5.3. noteikto sasniedzamo rādītāju termiņus.
Jau šobrīd var prognozēt, ka punktos 5.3.1. un 5.3.2. noteiktie termiņi ir nesasniedzami, jo jāņem vērā, ka MK noteikumu apstiprināšana, secīgi projektu konkursa organizēšana, norise, vērtēšana un līgumu noslēgšana šobrīd atsevišķās programmas ir prasījusi līdz pat gadam. Attiecīgi aicinām noteikt redakciju, kurā termiņš tiek noteikts mēnešu skaita veidā pēc līguma noslēgšanas par projekta īstenošanu, piemēram, 6 mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas par projekta īstenošanu katrā projektā izstrādāts un ar prasmju fonda pārvaldītāju apstiprināts mācību un citu nepieciešamo atbalsta pasākumu cilvēkkapitāla attīstībai nozarē īstenošanas plāns, kas ietver nozares potenciālā darba spēka darbinieku sagatavošanu nozares attīstībai, tai skaitā pārkvalificējot citās nozarēs nodarbinātos un esošo darbinieku prasmju pilnveidi
Jau šobrīd var prognozēt, ka punktos 5.3.1. un 5.3.2. noteiktie termiņi ir nesasniedzami, jo jāņem vērā, ka MK noteikumu apstiprināšana, secīgi projektu konkursa organizēšana, norise, vērtēšana un līgumu noslēgšana šobrīd atsevišķās programmas ir prasījusi līdz pat gadam. Attiecīgi aicinām noteikt redakciju, kurā termiņš tiek noteikts mēnešu skaita veidā pēc līguma noslēgšanas par projekta īstenošanu, piemēram, 6 mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas par projekta īstenošanu katrā projektā izstrādāts un ar prasmju fonda pārvaldītāju apstiprināts mācību un citu nepieciešamo atbalsta pasākumu cilvēkkapitāla attīstībai nozarē īstenošanas plāns, kas ietver nozares potenciālā darba spēka darbinieku sagatavošanu nozares attīstībai, tai skaitā pārkvalificējot citās nozarēs nodarbinātos un esošo darbinieku prasmju pilnveidi
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Analoģiski 5.3.1. punktā sniegtajam priekšlikumam, lūdzam koriģēt arī šo termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izslēgt no projekta iesniedzamās dokumentācijas minēto apliecinājumu iesniegšanu, ko uzskatām par nesamērīgu administratīvo slogu. Lai uzņēmums piedalītos pilotprojektā, nepieciešams izstrādāt tam saistošu risinājumu vai piedāvājumu. Pretējā gadījumā uzņēmumam tiek prasīts apliecināt gatavību līdzdarboties projektā, nezinot saistības kuras tas uzņemas.
Piedāvātā redakcija
Lūdzam svītrot konkrēto punktu.
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot konkrēto prasību, jo nevar uzlikt saistības slēgt ar trešo pusi saistību līgumu (38.6.punkts) bez skaidriem nosacījumiem, piemēram, vai un kā projekta rezultātu uzturēšanai būs finanšu ietekme uz projekta iesniedzēju; kāpēc konkrētā platforma nevis ekonomiski vai funkcionāli piemērotāka nozares vajadzībām būtu izmantojama.
Ņemot vērā, ka konkrētā platforma šobrīd normatīvo aktu ietvaros nav nostiprināta kā valsts informācijas sistēma un valsts kā tās uzturētājs, uzskatām, ka šis punkts rada ekonomiski un administratīvi nepamatotu ierobežojumu projekta īstenotājam.
Ņemot vērā, ka konkrētā platforma šobrīd normatīvo aktu ietvaros nav nostiprināta kā valsts informācijas sistēma un valsts kā tās uzturētājs, uzskatām, ka šis punkts rada ekonomiski un administratīvi nepamatotu ierobežojumu projekta īstenotājam.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt jēdzienu "ekonomikas joma, kas apvieno lielu uzņēmumu grupu ar vienādu saistītu uzņēmējdarbības jomu, produktu vai pakalpojumu vai darbības virzienu", jo vienādi saistīta uzņēmējdarbības joma vai vienādi saistīti produkti vai pakalpojumi būtu tā pati iepriekš norādītā nozare/apakšnozare.
Piemēram, šobrīd nav skaidrs, vai, piemēram, projekta iesniedzējs varētu būt uzņēmēju organizācija, kas pārstāv noteiktu komersantu loku ar vieniem un tiem pašiem dibinātājiem, jaunuzņēmumiem, u.c. pazīmēm, kas pēc būtības varētu būt pretrunā ar prasmju fonda mērķi stiprināt savstarpēji tematiski saistītu prasmju un zināšanu apguvi.
Piemēram, šobrīd nav skaidrs, vai, piemēram, projekta iesniedzējs varētu būt uzņēmēju organizācija, kas pārstāv noteiktu komersantu loku ar vieniem un tiem pašiem dibinātājiem, jaunuzņēmumiem, u.c. pazīmēm, kas pēc būtības varētu būt pretrunā ar prasmju fonda mērķi stiprināt savstarpēji tematiski saistītu prasmju un zināšanu apguvi.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt nozares potenciālā darba spēka definējumu, samazinot administratīvi augsto prasību reģistrēties NVA vai ierobežojot konkrētās, projekta iesniedzēja, nozares nodarbināto iespējas salīdzinājumā ar citām nozarēm. Piemēram, ja kāds nozarē vēlas iegūt augstāku kvalifikāciju, esošais regulējums viņu nostāda nelīdzvērtīgā situācijā pret nodarbināto no citas nozares, lai gan faktiski rezultāts kvalifikācijas ieguves procesā ir viens un tas pats.
Piedāvātā redakcija
2.6.Nozares potenciālais darba spēks – personas, kas pašlaik nav nodarbināti nozarē, kuru pārstāv sagatavotais projekts, vai strādājot šajā nozarē, vēlas iegūt citu šīs nozares kvalifikāciju.
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam paplašināt šī brīža mērķa grupas aprakstu, ļaujot prasmju fonda mācībās piedalīties arī personām, kuras nav darba attiecības uz pieteikšanās brīdi.
Piedāvātā redakcija
4.1. Latvijas Republikā reģistrēti sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielie uzņēmumi un to darbinieki, kā arī pašnodarbinātie un personas, kas nav darba attiecībās.
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka viena persona kvalifikācijas ieguves procesa ietvaros, var piedalīties vairākās mācībās, līdz ar to aicinām nodrošināt objektīvu uzskaiti attiecībā uz mācību gadījumiem, nevis mācību dalībniekiem.
Piedāvātā redakcija
iznākuma rādītājs mācībās iesaistītājām personām: nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas (iesaistes gadījumu skaits), - 4 740
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt jēdziena "pēc aiziešanas" lietojumu punktā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību norādīt sadarbības iestādes funkcijas pildošās iestādes nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka projekta mērķis ir izstrādāt Latvijai atbilstošu prasmju fondu darbības un finansēšanas modeli, ar nodomu tam ilgtermiņā kļūt par pašregulējošu un pašfinansējošu struktūru, nav saprotams, kā projekta iesniegšanas brīdī iesniedzējs var pamatot prasmju fondu ilgtspēju.
Piedāvātā redakcija
20. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumā norāda iespējamos prasmju fondu ilgtspējas apsvērumus projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc noslēguma maksājuma saņemšanas.
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā 5.1.punktā sniegto priekšlikumu, lūdzam attiecīgi veikt redakcionālus precizējumus 22.punkta redakcijā.
Piedāvātā redakcija
22. Viena projekta ietvaros mācībās jāiesaista vismaz 1 580 personas (iesaistes gadījumu skaits), kas veido šo noteikumu 5.1. apakšpunktā minēto kopējo sasniedzamo iznākuma rādītāju.
