Projekta ID
24-TA-1234Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
10.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 19. punktā simbolu "/" aizstāt ar saikli "un" vai saikli "vai", jo no noteikumu projekta nav skaidrs, vai ar simbolu "/" tiek saprasts saiklis "un" vai saiklis "vai'. Pamatojoties uz juridiskās tehnikas prasībām, tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par saviem pienākumiem un tiesībām.
Piedāvātā redakcija
"19. Projekta iesniedzējs, kas pēc projektu iesnieguma apstiprināšanas ir finansējuma saņēmējs, ir pašvaldības vai pašvaldību kapitālsabiedrības."
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projektā nav skaidrots, kas tiek saprasts ar projekta iesniedzēja vērtēšanu uzņēmuma grupas līmenī, kā arī nav precizēts, kas noteikumu projekta izpratnē ir "saistīts uzņēmums". Attiecīgi lūdzam papildināt noteikumu projektu ar terminu "uzņēmuma grupas līmenis" un "saistīts uzņēmums" skaidrojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 23.5. apakšpunktā norādīts pienākums finansējuma saņēmējam, taču attiecīgajā nodaļā ir atrunāti nosacījumi projekta iesniedzējam. Ņemot vērā minēto, lūdzam atbilstoši precizēt minēto apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
"23.5. apliecinājumu par projekta iesniedzēja atbilstību regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta "c" apakšpunkta nosacījumiem komercdarbības atbalsta gadījumā;"
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka noteikumu projekta 25. punkts attiecas uz nosacījumiem finansējuma saņēmējam, taču attiecīgajā nodaļā ir regulētas prasības projekta iesniedzējam. Ņemot vērā minēto, lūdzam punktu iekļaut citā attiecīgajā noteikumu projekta nodaļā vai precizēt, norādot, ka tas ir attiecināms uz projekta iesniedzēju.
Piedāvātā redakcija
"25. Projekta iesniedzējam šo noteikumu 24. punktā minētā projekta gadījumā ir jāievēro šādus komunikācijas prasības:"
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka noteikumu projekta 25.2. apakšpunkts dublē 23.7. apakšpunktu. Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 108) 3.2. apakšpunkts paredz, ka normatīvā akta projektā nedrīkst iekļaut normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvo aktu tiesību normas. Ievērojot minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 25.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka no noteikumu projekta redakcijas nav nepārprotami izsecināms, kuras tieši projekta ietvaros ir iesaistītās komercdarbības atbalsta piešķīrējinstitūcijas. Attiecīgi lūdzam noteikumu projektā vai tā anotācijā precizēt, kuras tieši institūcijas būs iesaistītas komercdarbības atbalsta piešķiršanā projekta ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar projekta īstenošanai saistīto risku izvērtējumu — vai pirmajai un pārējām projekta īstenošanas kārtām noteiktais termiņš ir atbilstošs projektā minēto darbību īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka noteikumu projekta 41.4. apakšpunktā norādīta atsauce uz nesaistošiem dokumentiem (vadlīnijām). Ņemot vērā minēto, lūdzam noteikumu projektā svītrot atsauces uz nesaistošiem dokumentiem (vadlīnijām) un minēto informāciju lūdzam norādīt noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
"41.4. nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nosacījumu ievērošanu atbilstoši regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantam un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā;"
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka noteikumu projektā 54. punkta apakšpunktos ir daļēji pārrakstīts Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu 36.a pants.
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības regulu prasības ir aizliegts pārrakstīt nacionālajā normatīvajā aktā. Tādēļ ir prettiesiski tādi nacionālie regulas normas īstenošanas mehānismi, kas rada šķēršļus regulas tiešam efektam un apdraud vienlaicīgu un vienādu tās piemērošanu Eiropas Savienībā, bet tai pašā laikā ir jānodrošina to tiešā piemērošana katrā dalībvalstī.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 54. punktu un tā apakšpunktus (lūdzam apakšpunktus svītrot).
Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības regulu prasības ir aizliegts pārrakstīt nacionālajā normatīvajā aktā. Tādēļ ir prettiesiski tādi nacionālie regulas normas īstenošanas mehānismi, kas rada šķēršļus regulas tiešam efektam un apdraud vienlaicīgu un vienādu tās piemērošanu Eiropas Savienībā, bet tai pašā laikā ir jānodrošina to tiešā piemērošana katrā dalībvalstī.
Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 54. punktu un tā apakšpunktus (lūdzam apakšpunktus svītrot).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka noteikumu projekta 69. punkts ir izteikts neatbilstoši noteikumu Nr. 108 3.2. un 3.3. apakšpunktam, jo dublē noteikumu projekta 23.4. un 23.5. apakšpunktos ietverto regulējumu. Ņemot vērā minēto, lūdzam punktu svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka nodaļā ietvertie jautājumi neapvieno noteikumu projekta punktus, kas attiecas uz vienu regulējamo jautājumu, bet ietver citās nodaļās minēto regulējumu. Tas neatbilst noteikumu Nr. 108 103. punktam, kas paredz, ka noteikumu projektam var būt nodaļas un apakšnodaļas, ja tas uzlabo projekta teksta uztveramību un skaidrību. Nodaļās (apakšnodaļās) ir jāapvieno tie noteikumu projekta punkti, kas attiecas uz vienu regulējamo jautājumu. Ņemot vērā minēto, lūdzam attiecīgo nodaļu svītrot un punktus ietvert citās atbilstošajās nodaļās.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 72. punktā iekļautais regulējums ir ārpus minēto noteikumu deleģējuma, kā arī dublē tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu. Skaidrojam, ka Ministru kabineta noteikumos nevar būt iekļautas tādas materiālās tiesību normas, kas veidotu no pilnvarojošā likuma būtiski atšķirīgas tiesiskās attiecības. Līdz ar to lūdzam noteikumu projekta 72. punktu svītrot.
Papildus lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 1. punktu (tostarp lūdzam svītrot noteikumu projekta 1.6. un 1.7. apakšpunktu), ievērojot noteikumu Nr. 108 100.2. apakšpunktu, no kura izriet, ka noteikumu projekta 1. punktā raksta (pārraksta) likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam.
Papildus lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 1. punktu (tostarp lūdzam svītrot noteikumu projekta 1.6. un 1.7. apakšpunktu), ievērojot noteikumu Nr. 108 100.2. apakšpunktu, no kura izriet, ka noteikumu projekta 1. punktā raksta (pārraksta) likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 73. punkts daļēji dublē paša normatīvā akta projektā ietverto regulējumu (V nodaļā). Nav skaidrs, kāpēc finansējuma saņēmēja pienākumi ir atrunāti šajā nodaļā, ņemot vērā, ka lielākā daļa regulējuma, kas saistīta ar finansējuma saņēmēju, jau ir iekļauta noteikumu projekta V nodaļā.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projektu un 73. punkta regulējumu iekļaut noteikumu projekta V nodaļā, izņemot normas, kas dublējas.
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projektu un 73. punkta regulējumu iekļaut noteikumu projekta V nodaļā, izņemot normas, kas dublējas.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādām, ka noteikumu projekta 74. punkts attiecas uz noteikumu projekta VI nodaļas regulējumu, kas saistīts ar komercdarbības atbalsta saņemšanas nosacījumiem. Noteikumu Nr. 108 2.4. punkts nosaka, ka normatīvā akta projekta teksts jāizklāsta loģiskā secībā. Ņemot vērā minēto, lūdzam noteikumu projekta 74. punkta regulējumu iekļaut VI nodaļā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 23.7. apakšpunktā norādīta neprecīza atsauce uz noteikumu projekta vienību, tādēļ lūdzam precizēt atsauci, norādot korektu noteikumu projekta vienību. Kā arī līdzīgi lūdzam tehniski precizēt noteikumu projekta 73.4. apakšpunktā ietverto atsauci.
Piedāvātā redakcija
"23.7. nodrošināt visu šo noteikumu 25. punktā minēto projektu komunikācijas aktivitāšu īstenošanu ciešā sadarbībā ar atbildīgo iestādi un Eiropas Komisijas pārstāvniecību Latvijā."
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta redakcijas nav skaidri saprotams atskaites brīdis, no kura finansējuma saņēmējam jānodrošina īpašuma vai valdījuma tiesības uz projekta ietvaros izbūvēto infrastruktūru. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt, kuras dalībvalsts (vai ir domāta Latvija) noslēguma maksājuma brīdis tiek noteikts par laika atskaites sākumpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt noteikumu projekta 27.15. apakšpunktu un ietvert tajā korektu atsauci uz normatīvajiem aktiem noteiktā jomā, ievērojot noteikumu Nr. 108 137. punktu.
Piedāvātā redakcija
-