Projekta ID
24-TA-1447Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
19.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 2.5.2.nodaļā "Virtuālais katalogs un zīmols “Novada garša”"ir sniegta norāde, ka patlaban katalogs ir brīvprātīgs, un informācijas atjaunošana vēl arvien prasa daudz manuāla darba. Īstenojot projektu un veidojot Īso pārtikas piegādes ķēdes dalībnieku un produktu reģistru, kura atbilstības pārbaudes serviss ļautu iegūt datus no PVD, VAAD, LAD, Lauksaimniecības datu centra (turpmāk – LDC), Uzņēmumu reģistra (turpmāk – UR), Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) u. c. nepieciešamajiem reģistriem, lai būtu pieejama pilnīga un vienuviet atrodama informāciju par pārtikas produkcijas ražotājiem un līdz ar to – pēc iespējas automatizēta un aktuāla informācija B2C un B2B patērētājiem, īpaši skolēnu ēdināšanas un iepirkumu vajadzībām.
No informatīvā ziņojuma neiziriet, kāda veida informāciju ir plānots saņemt no iestāžu reģistriem, lai izvērtētu informācijas pieejamību un iespējas to iesniegt. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu norādot, kāda veida informāciju ir plānots saņemt no Valsts ieņēmumu dienesta.
No informatīvā ziņojuma neiziriet, kāda veida informāciju ir plānots saņemt no iestāžu reģistriem, lai izvērtētu informācijas pieejamību un iespējas to iesniegt. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu norādot, kāda veida informāciju ir plānots saņemt no Valsts ieņēmumu dienesta.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Info ziņojuma pielikuma 6.2. problēmjautājums "Organizēt informatīvus seminārus dinamiskās iepirkumu sistēmas ieviešanai" kolonna "Atbildīgās un līdzatbildīgās iestādes un organizācijas"
Iebildums: IUB var skaidrot publisko iepirkumu regulējumu par DIS izveides un darbības procesu. Vienlaikus būtiski svarīgi ir seminārus iniciēt un tajos iesaistīties pašam DIS veidotājam (slēgta konkursa rīkotājam), ka arī ieinteresētajai pusei, kas var pamatot un izskaidrot ieguvumus no DIS darbības. Lūdzam IUB noteikt kā līdzatbildīgo, nevis atbildīgo.
Redakcija: "IUB, VRAA, ZM"
Iebildums: IUB var skaidrot publisko iepirkumu regulējumu par DIS izveides un darbības procesu. Vienlaikus būtiski svarīgi ir seminārus iniciēt un tajos iesaistīties pašam DIS veidotājam (slēgta konkursa rīkotājam), ka arī ieinteresētajai pusei, kas var pamatot un izskaidrot ieguvumus no DIS darbības. Lūdzam IUB noteikt kā līdzatbildīgo, nevis atbildīgo.
Redakcija: "IUB, VRAA, ZM"
Piedāvātā redakcija
Info ziņojuma pielikuma 6.2. problēmjautājums "Organizēt informatīvus seminārus dinamiskās iepirkumu sistēmas ieviešanai" kolonna "Atbildīgās un līdzatbildīgās iestādes un organizācijas"
Izteikt redakcijā: " VRAA, ZM, IUB"
Izteikt redakcijā: " VRAA, ZM, IUB"
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Info ziņojuma pielikuma 6. 1. Problēmjautājums "Īstenot izmēģinājumprojektu ēdināšanas pakalpojumu iepirkumiem pārtikas iegādē (jauna iepirkuma metode, piemēram, ēdināšanas pakalpojumu dinamiskā iepirkumu sistēma)" kolonna "Atbildīgās un līdzatbildīgās iestādes un organizācijas"
Iebildums: Izmēģinājuma projektu var veikt tikai pasūtītāji, IUB šādus iepirkumus neveic. Turklāt IUB ir apstrīdēšanas iestāde. IUB var iesaistīties savas kompetences ietvaros, izskaidrojot publisko iepirkumu regulējumu, sniedzot konsultācijas un apmācības. Ja tiek veidota DIS, tai IUB ieskatā būtu jābūt vienai (piemēram, ZM vai VARAM veidotai un uzturētai), nevis, piemēram, katrai pašvaldībai savai DIS.
Redakcija: "ZM, pašvaldības, VRAA, LPS, IUB"
Iebildums: Izmēģinājuma projektu var veikt tikai pasūtītāji, IUB šādus iepirkumus neveic. Turklāt IUB ir apstrīdēšanas iestāde. IUB var iesaistīties savas kompetences ietvaros, izskaidrojot publisko iepirkumu regulējumu, sniedzot konsultācijas un apmācības. Ja tiek veidota DIS, tai IUB ieskatā būtu jābūt vienai (piemēram, ZM vai VARAM veidotai un uzturētai), nevis, piemēram, katrai pašvaldībai savai DIS.
Redakcija: "ZM, pašvaldības, VRAA, LPS, IUB"
Piedāvātā redakcija
Info ziņojuma pielikuma 6. 1. Problēmjautājums "Īstenot izmēģinājumprojektu ēdināšanas pakalpojumu iepirkumiem pārtikas iegādē (jauna iepirkuma metode, piemēram, ēdināšanas pakalpojumu dinamiskā iepirkumu sistēma)" kolonna "Atbildīgās un līdzatbildīgās iestādes un organizācijas"
Izteikt redakcijā: "ZM, pašvaldības, VRAA, LPS"
Izteikt redakcijā: "ZM, pašvaldības, VRAA, LPS"
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Info ziņojuma pielikuma 5.2. probljēmjautājums "Izglītot pašvaldību iepirkumu speciālistus" kolonna "Atbildīgās un līdzatbildīgās iestādes un organizācijas"
Iebildums: Speciālistu izglītošanā IUB var iesaistīties tikai ar publiskā iepirkuma regulējuma izskaidrošanu saistītos jautājumos. Attiecīgi jāpapildina ar ZPI atbildīgo - VARAM.
Iebildums: Speciālistu izglītošanā IUB var iesaistīties tikai ar publiskā iepirkuma regulējuma izskaidrošanu saistītos jautājumos. Attiecīgi jāpapildina ar ZPI atbildīgo - VARAM.
Redakcija : "LLKC, IUB, pašvaldības"
Piedāvātā redakcija
Info ziņojuma pielikuma 5.2. probljēmjautājums "Izglītot pašvaldību iepirkumu speciālistus" kolonna "Atbildīgās un līdzatbildīgās iestādes un organizācijas"
Izteikt redakcijā: "LLKC, VARAM, IUB, pašvaldības"
Izteikt redakcijā: "LLKC, VARAM, IUB, pašvaldības"
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma pielikuma 5.punktā pie vadlīniju "Iepirkumu ceļvedis ilgtspējīgiem pārtikas piegāžu un ēdināšanas pakalpojumiem" izstrādes kā līdzatbildīgā iestāde ir norādīta Finanšu ministrija. Finanšu ministrijas kompetencē cita starpā ir normatīvo aktu izstrāde publisko iepirkumu jomā, savukārt normatīvo aktu skaidrošana ir Iepirkumu uzraudzības biroja kompetences jautājums. Ņemot vērā Iepirkumu uzraudzības biroja iesaistīti ar publisko iepirkumu jomas regulējošo normatīvo aktu skaidrošanu minēto vadlīniju kontekstā, lūdzam precizēt Informatīvā ziņojuma pielikuma 5.punkta sadaļu "Atbildīgās un līdzatbildīgās iestādes un organizācijas", svītrojot no tās Finanšu ministriju.
Vienlaikus, tipveida prasību izstrādei ēdināšanas / pārtikas produktu iepirkumiem ierosinām apsvērt veidot projektu, kura ietvaros šādu dokumentāciju izstrādāt, analizējot, piemēram, arī kaimiņvalstu praksi. Papildus juridiskajām prasībām būtiska ir vēlamā sadarbības procesa nodefinēšana, lai izvairītos no liekiem etapiem, procesiem, pasākumiem, tādējādi mazinot birokrātisko slogu. Attiecīgi izšķiroša ir iepirkumu veicēju iniciatīva un iesaiste. Ņemot vērā minēto, aicinām attiecīgi papildināt informatīvo ziņojumu un Iepirkumu uzraudzības biroju norādīt kā pēdējo līdzatbildīgo.
Vienlaikus, tipveida prasību izstrādei ēdināšanas / pārtikas produktu iepirkumiem ierosinām apsvērt veidot projektu, kura ietvaros šādu dokumentāciju izstrādāt, analizējot, piemēram, arī kaimiņvalstu praksi. Papildus juridiskajām prasībām būtiska ir vēlamā sadarbības procesa nodefinēšana, lai izvairītos no liekiem etapiem, procesiem, pasākumiem, tādējādi mazinot birokrātisko slogu. Attiecīgi izšķiroša ir iepirkumu veicēju iniciatīva un iesaiste. Ņemot vērā minēto, aicinām attiecīgi papildināt informatīvo ziņojumu un Iepirkumu uzraudzības biroju norādīt kā pēdējo līdzatbildīgo.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Info ziņojuma pielikuma 3. Problēmjautājums "Neelastīga pārtikas un ēdināšanas pakalpojumu ZPI sistēma", kolonna "Atbildīgās un
līdzatbildīgās iestādes un organizācijas"
"ZM, VARAM, FM, IUB"
Iebildums: ZPI ir VARAM kompetencē. Lūdzam svītrot IUB no atbildīgo/līdzatbildīgo uzskaitījuma.
līdzatbildīgās iestādes un organizācijas"
"ZM, VARAM, FM, IUB"
Iebildums: ZPI ir VARAM kompetencē. Lūdzam svītrot IUB no atbildīgo/līdzatbildīgo uzskaitījuma.
Piedāvātā redakcija
Info ziņojuma pielikuma 3. Problēmjautājums "Neelastīga pārtikas un ēdināšanas pakalpojumu ZPI sistēma", kolonna "Atbildīgās un
līdzatbildīgās iestādes un organizācijas"
Izteikt redakcijā: "ZM, VARAM, FM"
līdzatbildīgās iestādes un organizācijas"
Izteikt redakcijā: "ZM, VARAM, FM"
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Info ziņojuma pielikuma 2. problēmjautājums "Nepilnības esošajā skolēnu ēdināšanas finansēšanas modelī", kolonna "Atbildīgās un
līdzatbildīgās iestādes un organizācijas"
"ZM, IZM, VM, FM, VARAM, LPS, IUB, LLKC, VRAA, LPS, NVO, LĒA, IIEA"
Iebildums: IUB kompetencē nav skolēnu ēdināšanas finansēšanas modeļu izstrāde vai maiņa. Lūdzam svītrot IUB no atbildīgo/līdzatbildīgo iestāžu uzskaitījuma.
līdzatbildīgās iestādes un organizācijas"
"ZM, IZM, VM, FM, VARAM, LPS, IUB, LLKC, VRAA, LPS, NVO, LĒA, IIEA"
Iebildums: IUB kompetencē nav skolēnu ēdināšanas finansēšanas modeļu izstrāde vai maiņa. Lūdzam svītrot IUB no atbildīgo/līdzatbildīgo iestāžu uzskaitījuma.
Piedāvātā redakcija
Info ziņojuma pielikuma 2. problēmjautājums "Nepilnības esošajā skolēnu ēdināšanas finansēšanas modelī", kolonna "Atbildīgās un
līdzatbildīgās iestādes un organizācijas"
Izteikt redakcijā: "ZM, IZM, VM, FM, VARAM, LPS, LLKC , VRAA, LPS, NVO, LĒA, IIEA"
līdzatbildīgās iestādes un organizācijas"
Izteikt redakcijā: "ZM, IZM, VM, FM, VARAM, LPS, LLKC , VRAA, LPS, NVO, LĒA, IIEA"
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka informatīvais ziņojums paredz īstenot pasākumus, kuru ietvaros varētu tikt piešķirts publiskais finansējums saimnieciskās darbības veicējiem, kas potenciāli var kvalificēties kā komercdarbības atbalsts, lūdzam informatīvajā ziņojumā ietvert informāciju, ka, izstrādājot plānotos pasākumus, tie tiks izvērtēti atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta pazīmēm un tiks ieviesti, ievērojot attiecīgo komercdarbības atbalsta regulējumu (ja attiecināms).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma pielikuma 2.punktā noteikto nepieciešamo rīcību, kas paredz uzdevumu par papildu finansējuma pieprasīšanu no valsts budžeta, tā vietā, piemēram, norādot, ka padomē jāizskata risinājumi finansējuma nodrošināšanai, piedāvājot dažādus finansēšanas avotus, ievērojot, ka valsts budžeta finansiālās iespējas ir ierobežotas un saskaņā ar Ministru kabineta 2024.gada 18.jūnija sēdes lēmumu (prot. Nr.25 74.§) valsts drošība ir noteikta kā vienīgais vidēja termiņa budžeta prioritārais attīstības virziens likumprojekta “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” sagatavošanā, savukārt citi priekšlikumi ir risināmi, pārskatot ministriju esošo budžeta programmu/ apakšprogrammu izdevumus un pārvirzot resursus aktuālākiem prioritārajiem pasākumiem vai, rodot papildu finansējuma avotus, attiecīgi sagatavojot fiskāli neitrālus priekšlikumus programmas finansēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam informatīvā ziņojuma pielikumu papildināt ar informāciju par programmā skolēnu ēdināšanas sistēmas pilnveidošanai ietverto pasākumu (rīcību) plānotajām izmaksām un to finansēšanas avotiem.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam informatīvā ziņojuma 5.tabulā "LĒA skolēnu pusdienu finansējuma aprēķini" iekļautajai informācijai pievienot detalizētus aprēķinus, kā arī norādīt finansējuma avotu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam informatīvajā ziņojuma 2.3.2.sadaļā precizēt norādīto informāciju par rudzu maizes programmu, lai tā atbilstu informācijai, kas norādīta Zemkopības ministrijas izstrādātajā Ministru kabineta noteikumu projektā “Valsts atbalsta piešķiršanas, administrēšanas un uzraudzības kārtība rudzu maizes programmas īstenošanai izglītības iestādēs” (24-TA-1488) un tā anotācijā, kā arī attiecībā uz finansējuma nodrošināšanu turpmākajiem gadiem lūdzam norādīt informāciju, kāda ir paredzēta minētā noteikumu projekta anotācijas 1.3.sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam informatīvajā ziņojuma 2.3.2.sadaļā precizēt norādīto informāciju par programmas “Piens un augļi skolai” finansējumu (esošo un nepieciešamo), lai tas atbilst informācijai, kas norādīta informatīvajā ziņojumā “Par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu no 2025. gada valsts un Eiropas Savienības atbalsta programmai skolu apgādei ar augļiem, dārzeņiem un pienu” (24‑TA‑1194), kas izskatīts Ministru kabineta 2024.gada 16.jūlija sēdē, tai skaitā uzsverot, ka jau šobrīd valsts budžeta finansējums programmā veido 65% no programmas finansējuma, kā arī attiecībā uz finansējuma nodrošināšanu turpmākajiem gadiem lūdzam norādīt informāciju, kāda ir paredzēta minētajam informatīvajam ziņojumam pievienotā Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot informatīvā ziņojuma 3.tabulā "Aplēse pašreizējam valsts un pašvaldību budžeta finansējumam" kolonnā "Valsts budžets, milj. EUR" norādīto vērtību "22,6". Vēršam uzmanību, ka atbilstoši likumam “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” Izglītības un zinātnes ministrijas valsts budžeta apakšprogrammā 01.07.00 “Dotācija brīvpusdienu nodrošināšanai 1., 2., 3. un 4. klases izglītojamiem” plānotais finansējums 2024.gadā ir 22 050 785 euro.
Piedāvātā redakcija
-
15.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2.punktu, jo nav korekti piedāvāt atbalstīt informatīvā ziņojuma pielikumā noteikto programmu skolēnu ēdināšanas sistēmas pilnveidošanai, ievērojot, ka no šobrīd ziņojumā un tā pielikumā sniegtās informācijas nav skaidrs, vai un kādas ir identificēto programmas pasākumu (rīcību) ieviešanas izmaksas un to finansēšanas avoti. Ziņojumā sniegtā informācija liecina, ka atsevišķiem pasākumiem būtu nepieciešams papildu finansējums, tomēr vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2024.gada 18.jūnija sēdes lēmumu (prot. Nr.25 74.§) valsts drošība ir noteikta kā vienīgais vidēja termiņa budžeta prioritārais attīstības virziens likumprojekta “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” sagatavošanā, attiecīgi arī nosakot, ka citi priekšlikumi ir risināmi, pārskatot ministriju esošo budžeta programmu/ apakšprogrammu izdevumus un pārvirzot resursus aktuālākiem prioritārajiem pasākumiem vai, rodot papildu finansējuma avotus, attiecīgi sagatavojot fiskāli neitrālus priekšlikumus programmas finansēšanai. Ņemot vērā minēto, uzskatām, ka Ministru kabinetam var piedāvāt pieņemt zināšanai programmas ietvaros veicamos pasākums, tomēr to atbalstīšana ir atkarīga no tā, vai to ieviešanai ir pieejams finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
16.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3.punktu, ievērojot izteikto iebildumu par Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2.punktu, piemēram, papildinot 3.punkta beigas ar norādi šādā redakcijā: “ievērojot pasākumu īstenošanai pieejamo finansējumu”.
Vienlaikus, ja Finanšu ministrijas dalība Skolēnu ēdināšanas padomē nepieciešama saistībā ar jautājumiem publisko iepirkumu jomā, tad lūdzam aiz Finanšu ministrijas papildināt ar iekavām (Iepirkumu uzraudzības birojs).
Vienlaikus, ja Finanšu ministrijas dalība Skolēnu ēdināšanas padomē nepieciešama saistībā ar jautājumiem publisko iepirkumu jomā, tad lūdzam aiz Finanšu ministrijas papildināt ar iekavām (Iepirkumu uzraudzības birojs).
Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 22.lpp. atsauci uz Ministru kabineta 2023. gada 12. decembra noteikumiem Nr. 746 “Atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē “Pārtikas kvalitātes shēmas””.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam aktualizēt informāciju informatīvā ziņojuma 13.lpp., ņemot vērā, ka informatīvais ziņojums “Par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu no 2025. gada valsts un Eiropas Savienības atbalsta programmai skolu apgādei ar augļiem, dārzeņiem un pienu” (24‑TA‑1194) izskatīts Ministru kabineta 2024.gada 16.jūlija sēdē.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Info ziņojuma III sadaļas 2.punktā par iespējamo rīcību 1. virziena 1.5. punkta 2. rindkopa.
Ierosinājums: Par ierosināto izmēģinājuma projektu jaunu iepirkuma metožu, piemēram, dinamiskās iepirkumu sistēmas, plašākas izmantošanas veicināšanai vietējās pārtikas iegādē IUB skaidro, ka izmēģinājuma projektu var veikt tikai pasūtītāji. IUB var iesaistīties savas kompetences ietvaros, izskaidrojot publisko iepirkumu regulējumu, sniedzot konsultācijas un apmācības. Vienlaikus IUB kā apstrīdēšanas iestādes iesaiste DIS veidošanā ir ierobežota. Ja tiek veidota DIS, tai IUB ieskatā būtu jābūt vienai (piemēram, ZM vai VARAM veidotai un uzturētai), nevis, piemēram, katrai pašvaldībai savai DIS. Lūdzam papildināt info ziņojumu.
Ierosinājums: Par ierosināto izmēģinājuma projektu jaunu iepirkuma metožu, piemēram, dinamiskās iepirkumu sistēmas, plašākas izmantošanas veicināšanai vietējās pārtikas iegādē IUB skaidro, ka izmēģinājuma projektu var veikt tikai pasūtītāji. IUB var iesaistīties savas kompetences ietvaros, izskaidrojot publisko iepirkumu regulējumu, sniedzot konsultācijas un apmācības. Vienlaikus IUB kā apstrīdēšanas iestādes iesaiste DIS veidošanā ir ierobežota. Ja tiek veidota DIS, tai IUB ieskatā būtu jābūt vienai (piemēram, ZM vai VARAM veidotai un uzturētai), nevis, piemēram, katrai pašvaldībai savai DIS. Lūdzam papildināt info ziņojumu.
Piedāvātā redakcija
Info ziņojuma III sadaļas 2.punktā par iespējamo rīcību 1. virziena 1.5. punkta 2. rindkopa.
Piedāvātā redakcija: papildināt ar tekstu “Izšķiroša nozīme izmēģinājuma projekta īstenošanā būs pašiem pasūtītājiem, kuru rīcībā ir visa informācija par vajadzībām un to apjomu, standarta prasībām un citiem apstākļiem projekta veiksmīgai norisei.”
Piedāvātā redakcija: papildināt ar tekstu “Izšķiroša nozīme izmēģinājuma projekta īstenošanā būs pašiem pasūtītājiem, kuru rīcībā ir visa informācija par vajadzībām un to apjomu, standarta prasībām un citiem apstākļiem projekta veiksmīgai norisei.”
20.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Info ziņojuma III sadaļas 2.punktā par iespējamo rīcību 2. virziena 2.5.1. punkta pēdējās rindkopas "Risinājumi" 3. punkts ( (arī Info ziņojuma 12.2. problēmjautājums "Attīstīt EIS pārtikas produktu katalogu, papildinot ar atsauci uz vienoto īso pārtikas piegādes ķēžu un iepirkumu izsekojamības sistēmu pasūtītājiem, kuriem nepieciešams pārtikas piegāžu iepirkums")
Priekšlikums: Ierosinām izvērtēt, vai nebūtu lietderīgi pāriet no EIS pārtikas produktu katalogiem uz DIS izmantošanu.
Priekšlikums: Ierosinām izvērtēt, vai nebūtu lietderīgi pāriet no EIS pārtikas produktu katalogiem uz DIS izmantošanu.
Piedāvātā redakcija
Info ziņojuma III sadaļas 2.punktā par iespējamo rīcību 2. virziena 2.5.1. punkta pēdējās rindkopas "Risinājumi" 3. punkts (arī Info ziņojuma 12.2. problēmjautājums "Attīstīt EIS pārtikas produktu katalogu, papildinot ar atsauci uz vienoto īso pārtikas piegādes ķēžu un iepirkumu izsekojamības sistēmu pasūtītājiem, kuriem nepieciešams pārtikas piegāžu iepirkums")
Ierosinātā redakcija: "3) attīstīt EIS pārtikas produktu katalogu pasūtītājiem, kuriem nepieciešams pārtikas piegāžu iepirkums, kā arī izvērtēt, vai nebūtu lietderīgi pāriet no EIS pārtikas produktu katalogiem uz DIS izmantošanu".
Ierosinātā redakcija: "3) attīstīt EIS pārtikas produktu katalogu pasūtītājiem, kuriem nepieciešams pārtikas piegāžu iepirkums, kā arī izvērtēt, vai nebūtu lietderīgi pāriet no EIS pārtikas produktu katalogiem uz DIS izmantošanu".
21.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Info ziņojuma III sadaļas 2.punktā par iespējamo rīcību 1. virziena 1.3. punkta 4 rindkopa (Kontekstā ar priekšlikumu par pielikuma 5.1. problēmjautājumu).
Priekšlikums: Tipveida prasību izstrādei ēdināšanas / pārtikas produktu iepirkumiem ierosinām apsvērt veidot projektu, kura ietvaros šādu dokumentāciju izstrādāt, analizējot, piemēram, arī kaimiņvalstu praksi. Papildus juridiskajām prasībām būtiska ir vēlamā sadarbības procesa nodefinēšana, lai izvairītos no liekiem etapiem, procesiem, pasākumiem, tādējādi mazinot birokrātiju, kur tā nav nepieciešama. Attiecīgi izšķiroša ir iepirkumu veicēju iniciatīva un iesaiste. Lūdzam papildināt tekstu.
Priekšlikums: Tipveida prasību izstrādei ēdināšanas / pārtikas produktu iepirkumiem ierosinām apsvērt veidot projektu, kura ietvaros šādu dokumentāciju izstrādāt, analizējot, piemēram, arī kaimiņvalstu praksi. Papildus juridiskajām prasībām būtiska ir vēlamā sadarbības procesa nodefinēšana, lai izvairītos no liekiem etapiem, procesiem, pasākumiem, tādējādi mazinot birokrātiju, kur tā nav nepieciešama. Attiecīgi izšķiroša ir iepirkumu veicēju iniciatīva un iesaiste. Lūdzam papildināt tekstu.
Piedāvātā redakcija
Info ziņojuma III sadaļas 2.punktā par iespējamo rīcību 1. virziena 1.3. punkta 4. rindkopa (Kontekstā ar priekšlikumu par pielikuma 5.1. problēmjautājumu.)
Papildināt ar tekstu: "Tipveida prasību izstrādei ēdināšanas / pārtikas produktu iepirkumiem apsverama ir projekta veidošana, kura ietvaros šādu dokumentāciju izstrādāt, analizējot, piemēram, arī kaimiņvalstu praksi. Papildus juridiskajām prasībām būtiska ir vēlamā sadarbības procesa nodefinēšana, lai izvairītos no liekiem etapiem, procesiem, pasākumiem, tādējādi mazinot birokrātiju, kur tā nav nepieciešama. Attiecīgi izšķiroša ir iepirkumu veicēju iniciatīva un iesaiste."
Papildināt ar tekstu: "Tipveida prasību izstrādei ēdināšanas / pārtikas produktu iepirkumiem apsverama ir projekta veidošana, kura ietvaros šādu dokumentāciju izstrādāt, analizējot, piemēram, arī kaimiņvalstu praksi. Papildus juridiskajām prasībām būtiska ir vēlamā sadarbības procesa nodefinēšana, lai izvairītos no liekiem etapiem, procesiem, pasākumiem, tādējādi mazinot birokrātiju, kur tā nav nepieciešama. Attiecīgi izšķiroša ir iepirkumu veicēju iniciatīva un iesaiste."
22.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Info ziņojuma III sadaļas 2. punktā 2. virziena 2.4. punkta 1. rindkopa.
Priekšlikums: Centralizētos iepirkumus ir iespējams dalīt daļās arī pēc vajadzības (piemēram, piegādes vietas), nodrošinot iespēju piedalīties arī maziem un vidējiem uzņēmumiem. Lūdzam papildināt tekstu.
Priekšlikums: Centralizētos iepirkumus ir iespējams dalīt daļās arī pēc vajadzības (piemēram, piegādes vietas), nodrošinot iespēju piedalīties arī maziem un vidējiem uzņēmumiem. Lūdzam papildināt tekstu.
Piedāvātā redakcija
Info ziņojuma III sadaļas 2. punktā 2. virziena 2.4. punkta 1. rindkopa.
Papildināt: "Centralizētos iepirkumus ir iespējams dalīt daļās arī pēc vajadzības (piemēram, piegādes vietas), nodrošinot iespēju piedalīties arī maziem un vidējiem uzņēmumiem."
Papildināt: "Centralizētos iepirkumus ir iespējams dalīt daļās arī pēc vajadzības (piemēram, piegādes vietas), nodrošinot iespēju piedalīties arī maziem un vidējiem uzņēmumiem."
23.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Info ziņojuma III sadaļas 2.punktā par iespējamo rīcību 1. virziena 1.5. punkta 2. rindkopa.
Priekšlikums: Ņemot vērā, ka DIS izmanto standarta produktiem un pakalpojumiem (bieži lietojamiem un tirgū plaši pieejamiem pakalpojumiem), šīs metodes piemērošanai būtu nepieciešams standartizēt iepirkuma prasības. Lūdzam papildināt tekstu.
Priekšlikums: Ņemot vērā, ka DIS izmanto standarta produktiem un pakalpojumiem (bieži lietojamiem un tirgū plaši pieejamiem pakalpojumiem), šīs metodes piemērošanai būtu nepieciešams standartizēt iepirkuma prasības. Lūdzam papildināt tekstu.
Piedāvātā redakcija
Info ziņojuma III sadaļas 2.punktā par iespējamo rīcību 1. virziena 1.5. punkta 2. rindkopa.
Papildināt ar tekstu: "Ņemot vērā, ka DIS izmanto standarta produktiem un pakalpojumiem (bieži lietojamiem un tirgū plaši pieejamiem pakalpojumiem), šīs metodes piemērošanai būtu nepieciešams standartizēt iepirkuma prasības."
Papildināt ar tekstu: "Ņemot vērā, ka DIS izmanto standarta produktiem un pakalpojumiem (bieži lietojamiem un tirgū plaši pieejamiem pakalpojumiem), šīs metodes piemērošanai būtu nepieciešams standartizēt iepirkuma prasības."
