Projekta ID
25-TA-1241Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Drošības un aizsardzības industriju federācija"
Atzinums iesniegts
26.09.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām skaidrot, vai šobrīd precizētā 31.punkta redakcija, kas paredz, ka "Investīciju projektiem — vienu gadu, kam piešķirts finansējums saskaņā ar šo noteikumu 15. punktu, pēcuzraudzību īsteno trīs gadus, izņemot, ja pirmajā vai otrajā pēcuzraudzības gadā ir sasniegti rādītāji saskaņa ar šo noteikumu 25. punktu" nav pretrunā ar iepriekš saskaņoto redakciju, ka aizsardzības (militārās) jomas projektiem pēcuzraudzības periods ir 1 gads. No precizētās redakcijas izriet, ka gadījumā, ja pirmajā pēcuzraudzības gadā netiek sasniegti rādītāji saskaņā ar 25.punktu, pēcuzraudzības gads tāpat var būt 3 gadi.
DAIF Latvija atgādina, ka jau iepriekš ir tikuši sniegti komentāri, ka aizsardzības (militārās) jomas projekti ir specifiski un īpaši saistībā ar šī MK noteikumos paredzēto būtību un to, ka investīciju projekti militārā jomā ir prioritāri pret citiem pieteiktajiem investīciju projektiem.
DAIF Latvija atgādina, ka jau iepriekš ir tikuši sniegti komentāri, ka aizsardzības (militārās) jomas projekti ir specifiski un īpaši saistībā ar šī MK noteikumos paredzēto būtību un to, ka investīciju projekti militārā jomā ir prioritāri pret citiem pieteiktajiem investīciju projektiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt punktu, lai Aizsardzības ministrijas atzinumam var pieteikties arī komersants, kuram var arī nebūt līdzšinēja pieredze tāda paša vai līdzīga militāra projekta īstenošanā (jo, piemēram, Valsts aizsardzības korporācija šobrīd ir uzsākusi vairākus nozīmīgus militāras nozīmes projektus bez līdzšinējas pieredzes), kā arī sadarbība var būt plānota, nevis iepriekš obligāti realizēta.
Šī atbalsta programma nedrīkst izslēgt un mazināt iespējas saņemt atbalstu Latvijas aizsardzības komersantiem, kuri uz pieteikšanos atbalstam nav īstenojuši tieši līdzvērtīgu militāra projektu (jo jāapzinās, ka šī joma ir specifiska un ir tieši saistīta ar aizsardzības jomas spēju attīstības projektiem), taču saglabājot prasības par komersanta kompetenci un esošo, plānoto kapacitāti konkrētajā jomā.
Šī atbalsta programma nedrīkst izslēgt un mazināt iespējas saņemt atbalstu Latvijas aizsardzības komersantiem, kuri uz pieteikšanos atbalstam nav īstenojuši tieši līdzvērtīgu militāra projektu (jo jāapzinās, ka šī joma ir specifiska un ir tieši saistīta ar aizsardzības jomas spēju attīstības projektiem), taču saglabājot prasības par komersanta kompetenci un esošo, plānoto kapacitāti konkrētajā jomā.
Piedāvātā redakcija
62.2. komersanta līdzšinējā pieredze (ja tāda ir) tāda paša vai līdzīga militārā projekta īstenošanā, tai skaitā:
6.2.1. saikne ar Latvijas Nacionālo bruņoto spēku ilgtermiņa attīstību;
6.2.2. līdzšinējā vai plānotā sadarbība ar Latvijas un Ziemeļatlantijas līguma organizācijas vai Eiropas Savienības dalībvalstu bruņotajiem spēkiem;
6.2.1. saikne ar Latvijas Nacionālo bruņoto spēku ilgtermiņa attīstību;
6.2.2. līdzšinējā vai plānotā sadarbība ar Latvijas un Ziemeļatlantijas līguma organizācijas vai Eiropas Savienības dalībvalstu bruņotajiem spēkiem;
