Atzinums

PAZIŅOJUMS:
PAZIŅOJUMS. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 19.septembrī.
Projekta ID
24-TA-1245
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
14.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plānošanas dokumenta konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam veikt tehniskus precizējumus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam (konsolidētajā redakcijā) (turpmāk – Programma):

1) salāgojot terminoloģiju atbilstoši 3.1.1.2. pasākuma “Ieguldījumi TEN-T tīkla autoceļu drošībā un vides piekļūstamībā” plānotajām atbalstāmajām darbībām, tai skaitā pēc konsultācijām ar Labklājības ministriju, aizstājot vārdus “vides pieejamība” (attiecīgā locījumā) ar vārdiem “vides piekļūstamība” (attiecīgā locījumā) (Programmas paragrāfā Nr. 33, Nr. 215);

2) izsakot Programmas 1. tabulas “Politikas mērķi un specifiskie atbalsta mērķi” politiskā mērķa “3.Ciešāk savienota Eiropa, uzlabojot mobilitāti” specifiskā atbalsta mērķa “3.1.1.SAM (RSO 3.1.) Attīstīt ilgtspējīgu, klimatnoturīgu, inteliģentu, drošu un vairākveidu TEN-T infrastruktūru” kolonnā “Pamatojums (kopsavilkums)” – teikumu “Divlīmeņa gājēju un velosipēdu šķērsojumu izveide autoceļu tīklā, divlīmeņa satiksmes pārvadu izbūve krustojumos, kur esošie risinājumi nenodrošina mūsdienu satiksmes drošības prasībām atbilstošu prasību izpildi, uzlabos satiksmes drošību un mazaizsargāto satiksmes dalībnieku pārvietošanās iespējamību.” jaunā redakcijā: “Divlīmeņa gājēju un velosipēdu šķērsojumu izveide autoceļu tīklā, divlīmeņa satiksmes pārvadu izbūve krustojumos, kur esošie risinājumi nenodrošina satiksmes drošības prasības, uzlabos satiksmes drošību un mazaizsargāto satiksmes dalībnieku pārvietošanās iespējamību.”;

3) aizstājot Programmas paragrāfā Nr. 215. vārdus “nenodrošina satiksmes drošības prasībām atbilstošu prasību izpildi” ar vārdiem “nenodrošina satiksmes drošības prasības”;

4) izsakot Programmas 6. tabulas “(2) 3.Politikas mērķa iznākuma rādītāji” rādītāju i.3.1.1.c jaunā redakcijā: “Objektu skaits kuros uzlabota satiksmes dalībnieku, tostarp mazaizsargāto, drošība un vides piekļūstamība” (tehnisks precizējums, tai skaitā pēc konsultācijām ar Labklājības ministriju par terminoloģijas lietošanu).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plānošanas dokumenta konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam veikt Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam šādus tehniskus precizējumus atbilstoši Satiksmes ministrijas iepriekš iesniegtajiem priekšlikumiem:

1) svītrot 1. sadaļā "Programmas stratēģija: galvenās problēmas un politikas risinājumi" 36. paragrāfa pirmajā teikumā skaitli un burtu “5G”:
“(36) Digitālā pāreja palielina slodzi mobilajiem un fiksētajiem tīkliem, būtiski pieaugs prasības pēc ātras lielu datu apmaiņas.”;

2) ņemot vērā iepriekš sniegtos SM priekšlikumus 1.4.1.1. pasākuma finansējuma 7 395 000 euro dalījumam pa intevences kodiem (attiecīgi 1 848 750 euro 34.intervences kodam un 5 546 250 euro  33. intervences kodam), aizstāt 2.1. apakšsadaļas "Informācija par dalījumu par intervences kategorijām" 14. tabulā (4) Dimensija 1 – intervences laukums skaitli "7 395 000" ar skaitli "1 848 750":
“1.4.prioritāte   ERAF     Mazāk attīstīts  34          1.4.1.    1 848 750 ”;

3) papildināt 2.1. apakšsadaļu "Informācija par dalījumu par intervences kategorijām" 14. tabulā (4) Dimensija 1 – intervences laukums ar jaunu rindu šādā redakcijā:
“1.4.prioritāte   ERAF     Mazāk attīstīts  33         1.4.1.    5 546 250”.
Piedāvātā redakcija
-