Atzinums

Projekta ID
23-TA-1533
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
27.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Atkārtoti aicinām redakcionāli precizēt.
Piedāvātā redakcija
(3) Kārtību, kādā nosaka, aprēķina un pārvadātājam no valsts budžeta kompensē šā panta pirmajā daļā minētos izdevumus un kārtību, kādā aprēķina un pārvadātājam no valsts budžeta kompensē šā panta ceturtajā daļā minētos izdevumus, kā arī kontrolē no valsts budžeta izmaksāto līdzekļu izmantošanas tiesiskumu un pareizību, nosaka Ministru kabinets.”
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām tehniski precizēt likumprojekta 6. pantā ietverto grozījumu, proti, tiek paredzēts izteikt 14.1 panta 2.2 daļas pirmo teikumu jaunā redakcijā, taču tālāk norādīta visa daļa. Attiecīgi aicinām tehniski precizēt grozījumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām tehniski precizēt likumprojektu, samainot vietām likumprojekta 7. un 8. pantu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka konkurences tiesību pārkāpumā par vainīgu var atzīt ne vien ar kompetentas institūcijas lēmumu, bet arī ar spriedumu, tādēļ lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā atbilstoši papildināt likumprojekta 7. pantā izteikto likuma 17. panta trešās daļas 1. punktu vai skaidrot likumprojekta anotācijā, kādēļ tas nav nepieciešams.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Atkārtoti aicinām tehniski precizēt normu.
Piedāvātā redakcija
(3) Personām, kuras ir minētas šā panta otrās daļas 1. un 2. punktā, piekļuve vienotajai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai tiek piešķirta automātiski. Personām, kuras ir minētas šā panta trešās daļas 1. un 2. punktā, ir tiesības saņemt piekļuvi vienotai sabiedriskā transporta biļešu sistēmai kā biļešu tirdzniecības pakalpojuma sniedzējam, izpildot šā panta sestās daļas nosacījumus un pilnībā nodalot saimnieciskās darbības izmaksas un ieņēmumus."
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam likumprojekta 9. pantā izteiktajā likuma 19. panta piektās daļas 4. punkta un sestās daļas 3. punktā izslēgt vārdus un pieturzīmi "(biļetes, kas apliecina tiesības izmantot sabiedrisko transportlīdzekli vairākos pārvadājumu veidos)", nedublējot likumprojekta 1. pantā ietvertā termina "vienotās biļetes" būtiskās pazīmes.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam likumprojekta 11. pantā atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām paredzēt konkrētu datumu, kādā stājas spēkā attiecīgais regulējums, neparedzot atskaites punktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ņemot vērā izmaiņas likumprojekta 7. pantā (17. panta trešajā daļā), aicinām precizēt anotācijā ietvertos skaidrojumus un nodrošināt to atbilstību aktuālajai likumprojekta redakcijai, kā arī precizēt likumprojekta 13. pantu, jo likumprojekta 7. pantā vairs nav norādes uz naudas soda samazināšanu. Papildus aicinām precizēt likumprojekta 13. pantu, ņemot vērā, ka netiek izdarīti grozījumi likuma 17. panta trešajā daļā, bet gan likuma 17. pantam tiek pievienota jauna daļa (trešā daļa).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Aicinām vai nu izslēgt projektā ietverto likuma spēkā stāšanās norādi (proti, ka likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas), salāgojot to ar anotācijas 1.2. sadaļā norādīto spēkā stāšanās termiņu (proti, vispārējā kārtībā), vai arī precizēt anotācijas 1.2. sadaļā norādīto likuma spēkā stāšanās termiņu un to attiecīgi pamatot.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka likumprojektā vairs netiek norādīts uz "saprātīgu izdevumu kompensēšanu", atkārtoti lūdzam precizēt likumprojekta anotācijā ietverto informāciju par likumprojekta 4. pantā paredzēto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam izvērtēt, vai līguma, kas uzskatāms par iepirkuma līgumu Publisko iepirkumu likuma izpratnē, izbeigšanas kārtība būtu nosakāma Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā (17. pants), nevis Publisko iepirkumu likumā.
No likumprojekta anotācijas secināms, ka Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 17. pantā minētais līgums ir uzskatāms par iepirkuma līgumu Publisko iepirkumu likuma izpratnē. Tam ir nozīme, jo no tā atkarīgi piemērojamie normatīvie akti, kuri regulē no līguma izrietošās attiecības, t.sk. līguma izbeigšanas kārtību. Līdz ar to, Tieslietu ministrijas ieskatā, primāri iepirkumu līgumu izbeigšanas kārtība, t.sk. tiesības vienpusēji atkāpties no šāda līguma būtu jānosaka tieši Publisko iepirkumu likumā.
Piedāvātā redakcija
-