Atzinums

Projekta ID
23-TA-1245
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
29.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Precizēt projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3.sadaļu, norādot, ka Ministru kabineta 2009.gada 8.septembra noteikumu Nr.1015 “Kārtība, kādā izsniedz speciālo atļauju (licenci) komercdarbībai zvejniecībā, kā arī maksā valsts nodevu par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu” 5.punktā minētais valsts iestāžu saraksts tiek papildināts ar Iekšlietu ministrijas Informācijas centru, kā arī informācijas avotu saraksts, no kuriem Zemkopības ministrija vai attiecīgā pašvaldība var iegūt informāciju, tiek papildināts ar Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā esošu valsts informācijas sistēmu “Sodu reģistrs”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ar projekta 3.punktu paredzēts izteikt Ministru kabineta 2009.gada 8.septembra noteikumu Nr.1015 “Kārtība, kādā izsniedz speciālo atļauju (licenci) komercdarbībai zvejniecībā, kā arī maksā valsts nodevu par speciālās atļaujas (licences) izsniegšanu” 5.punktu jaunā redakcijā, nosakot, ka, lai pieņemtu lēmumu par atļaujas (licences) izsniegšanu, Zemkopības ministrija vai attiecīgā pašvaldība nepieciešamo informāciju, papildus šo noteikumu 1. pielikumā minētajiem dokumentiem, iegūst no Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzes,  Pārtikas un veterinārā dienesta uzraudzībai pakļauto uzņēmumu reģistra, valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs” un Latvijas Zivsaimniecības integrētā kontroles un informācijas sistēmas.
Vēršam uzmanību, ka projektā un projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) nav norādīts, kādai pārbaudei un kādu kritēriju atbilstības pārbaudei Zemkopības ministrija vai attiecīgā pašvaldība iegūs informāciju no valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs”.
Eiropas Parlamenta un Padomes 2016.gada 27.aprīļa regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 5.panta 1.punkta a) apakšpunktā noteikts datu apstrādes likumības un godprātības princips, t.i., jebkurai personas datu apstrādei ir jābūt tiesiskam pamatam. Savukārt pārzinim, veicot personas datu apstrādi, ir jānodrošina godprātīga attieksme pret personas datiem.
Datu regulas 5.panta 1.punkta b) apakšpunktā ir ietverts nolūka ierobežojuma princips, proti, jebkura personas datu apstrāde jāveic noteikta, precīzi definēta mērķa sasniegšanai un tikai tādu papildu mērķu sasniegšanai, kas ir saderīgi ar sākotnējo mērķi. Personas datu apstrāde nenoteiktam un/vai neierobežotam nolūku skaitam ir nelikumīga.
Vēršam uzmanību, ka Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs kā valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs” pārzinis ir atbildīgs par personas datu apstrādes atbilstību Datu regulai. Iekšlietu ministrijas Informācijas centram attiecīgajā gadījumā jābūt precīzi zināmam datu apstrādes mērķim.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām, attiecīgi precizēt projektu, norādot subjektus, par ko paredzēts veikt pārbaudi, kādu kritēriju atbilstību Zemkopības ministrija vai attiecīgā pašvaldība pārbaudīs, iegūstot informāciju no valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs”, kā arī norādot attiecīgās informācijas apstrādes mērķi.
 
Piedāvātā redakcija
-