Atzinums

Projekta ID
22-TA-3227
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
10.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Pasākuma mērķī un anotācijas aprakstā kā pasākuma mērķa grupa ir minēti arī darba meklētāji, kuri nav minēti Ministru kabineta (turpmāk - MK) noteikumu projekta 3.punktā. Ja pasākumā plānots iesaistīt darba meklētājus, lūdzam attiecīgi papildināt MK noteikumu projekta 3. punktu, kā arī norādīt, kādu pasākuma darbību ietvaros darba meklētāji var tikt iesaistīti, atbilstoši veicot precizējumus arī anotācijas aprakstā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt, kādu atbalstāmo darbību ietvaros tiks iesaistīta MK noteikumu projekta 3.4. apakšpunktā minētā mērķa grupa, atbilstoši papildinot arī anotācijas aprakstu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam personāla atlīdzības likmes apmēru saskaņot ar VI, iesūtot likmi pamatojošos aprēķinus.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pamatot finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera atlīdzības izmaksu segšanu, piemērojot atšķirīgus vienkāršoto izmaksu veidus, t.sk., vai FS un SD personāla atlīdzības izmaksu segšanai nebūtu iespējams izstrādāt vienu vienkāršoto izmaksu metodiku (piemēram, vienotā likme virs 20 %).
Papildus lūdzam anotācijā atšifrēt, kādi projekta vadības personāla amati paredzēti vienotajā likmē un kādas īstenošanas personāla amatu atlīdzības likmes paredzētas metodikā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Finanšu ministrijas 2022.gada 25.augusta vadlīniju Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 33.punktam daļlaika izmaksu attiecināšanas principa gadījumā jāņem vērā darbinieka iesaistes periods projektā pret projekta kopējo īstenošanas ilgumu.
Līdz ar to lūdzam precizēt MK noteikumu attiecīgo apakšpunktu, kā arī vienlaikus lūdzam anotāciju papildināt ar skaidrojumu, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, vai mentora atbalstu paredzēts sniegt visiem darba devējiem, vai tikai tiem, kas iesaistīti pasākumā un nodarbina personas ar invaliditāti un attiecīgi pēc nepieciešamības papildināt MK noteikumu projekta 29.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt atsauci no MK noteikumu projekta 3.punkta uz 4.1. un 4.2. apakšpunktu, lai būtu viennozīmīgi skaidrs, par kurām no mērķa grupām ir iesniedzama informācija sadarbības iestādē.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā ietverto informāciju par personāla atlīdzības likmes pamatojumu papildināt ar visu obligāti norādāmo informāciju, t.sk. atsaucoties uz vienkāršoto izmaksu pamatprincipiem, norādot likmes aprēķinam izmantoto datu avotu, norādot, kā/ ka tiks nodrošināta funkciju un izmaksu nepārklāšanās ar citām atbalstāmajām darbībām u.c.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" 7.punktu ar informāciju par mentora atbalsta sniegšanas kārtību darba devējiem, kā arī informāciju vai šāds atbalsts netiek uzskatīts par de minimis atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar pasākuma mērķa un mērķa grupas aprakstu, kā arī ar informāciju par to, kādā veidā notiks mērķa grupas atbilstības pārbaude.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
MKN projekta 17.3.1., 17.3.2., 17.3.1.un 17.3.4.5.apakšpunktos minēto aktivitāšu izmaksām plānots sniegt komercdarbības atbalstu, piemērojot de minimis regulējumu, piešķirot darba devējiem atbalstu granta veidā, taču vienlaikus MKN projektā ir paredzētas arī citu projekta ietvaros īstenoto aktivitāšu izmaksas, kurām netiek plānots komercdarbības atbalsts. Lūdzam sniegt anotācijā izvērtējumu par to, kāpēc atbalsts noteiktām projekta ietvaros plānotajām aktivitātēm ir/nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Precizējams MK sēdes protokollēmuma projekta 3.punkts un anotācija atbilstoši MK 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 24.2.apakšpunktam, t.i. norādot nepieciešamo projekta izdevumu priekšfinansēšanas apjomu un izdevumu pozīcijas atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim, kā arī anotācijā sniedzot argumentāciju un risku analīzi par līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” pirms Eiropas Savienības fondu programmas projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikuma projektu, norādot, ka izdoti atbilstoši Likuma 19.panta 13.punktā un 6.punktā noteiktajam deleģējumam.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt ar to, ka tiek noteikti nosacījumi arī finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju MK noteikumu projekta 3.1. apakšpunktā minētās mērķa grupas izdalīt apakšpunktos, t.sk., ietverot MK noteikumu projekta 23.-29.punktā minētos mērķa grupas atbilstības nosacījumus, lai informācija par mērķa grupas kritērijiem būtu norādīta vienuviet. Iepriekš minēto lūdzam precizēt arī anotācijas aprakstā.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027.gadam noteiktie SAM rādītāji tiks sasniegti caur vairākiem pasākumiem. T.i. no noteikumu projektā un anotācijā iekļautās informācijas ir jābūt skaidri saprotamam, kā arī ir jāspēj secināt, vai vienu vai vairāku MK noteikumu par pasākumu/  īstenošanu ietvaros skaitot kopā tiks nodrošināta SAM noteiktā sasniedzamā vērtība. 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju MK noteikumu projekta 4.1. un 4.2.apakšpunktos dzēst zīmi un vārdus “, iesaistīti pasākumā” , lai nodrošinātu, ka rādītāju nosaukumi pilnībā atbilstu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmai 2021.–2027.gadam.
Piedāvātā redakcija
4.1. programmas iznākuma rādītājs – bezdarbnieki, tostarp ilgstošie bezdarbnieki – 7 846, bet projekta iesniegumā plāno – 6 161, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 628;
4.2. programmas iznākuma rādītājs – nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas – 500, bet projekta iesniegumā plāno – 393;
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 7.punktā norādīto finansējumu izdalīt divos atsevišķos punktos ņemot par piemēru piedāvāto redakciju  par plānoto un pieejamo finansējumu. Skat. zemāk.

 
Piedāvātā redakcija
1. Pasākuma  ietvaros plānotais kopējais  finansējums ir XX euro, tai skaitā ESF+ finansējums XX euro un valsts budžeta finansējums/ pašvaldības finansējums/ privātais finansējums – XX euro. Maksimālais attiecināmais ESF+ finansējuma apmērs nepārsniedz 85 % no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.

2. Projekta iesniegumā pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā XX euro apmērā, tai skaitā ESF+ finansējumu – XX euro (elastības finansējuma apjoms XX euro) apmērā, valsts budžeta finansējumu/ pašvaldības finansējumu/ privāto finansējumu – XX euro (elastības finansējuma apjoms XX euro) apmērā.


 
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt punktu, skaidri norādot arī elastības finansējuma apmēru, kā arī redakcionāli precizēt, ka valsts budžets ir  līdzfinansējums saskaņā ar Vadlīnijas projektu Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā.
Piedāvātā redakcija
7. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir 65 220 765  euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 14 000 000  euro), tai skaitā ESF Plus finansējums 55 437 650  euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 11 900 000 euro) un valsts budžeta līdzfinansējums– 9 783 115 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 2 100 000 euro). 
 
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 8.punkta 1.teikumu, ievērojot piedāvāto redakciju pie noteikumu projekta 7.punkta. 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar informāciju, ka gadījumos, kad izmaksas attiecināmas/ radušās pirms MK noteikumu apstiprināšanas vai līgumu un vienošanās noslēgšanas brīža, - nedrīkst attiecināt jau pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 13. punkta redakciju, lai būtu viennozīmīgi skaidrs, kādus nosacījumus iekļauj sadarbības līgumā.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt vārdus "finansējuma saņēmēju" ar vārdiem "projekta iesniedzēju", jo uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi nebūs finansējuma saņēmēja.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt atsauces uz MK noteikumu projekta 17.1. apakšpunktu nepieciešamību, ņemot vērā, ka tas ir attiecināms tikai uz finansējuma saņēmēja vadības un īstenošanas personāla izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam apakšpunkta sākumā redakcionāli precizēt uz "personāla atlīdzības izmaksas"
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam atsauci uz regulu noformēt atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt vadošās iestādes metodikas nosaukumu šādi: Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai.
Papildus aicinām lietot precīzāku metodikas saīsinājumu, lai tālāk tekstā nerastos pārpratumi, kāda metodika piemērojama, piemēram, 1 km metodika.

Piedāvātā redakcija
šo noteikumu 15.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai – transporta kompensācijas izmaksas pirmos četrus darba tiesisko attiecību mēnešus, piemērojot vadošās iestādes izstrādāto vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku 1 km izmaksām darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam īstenošanai (turpmāk – 1 km metodika), un izdevumu kompensācijai par dzīvojamās telpas īri vai dzīvošanu dienesta viesnīcā;
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām lietot precīzāku metodikas saīsinājumu, lai tālāk tekstā nerastos pārpratumi, kāda metodika piemērojama, piemēram, 1 km metodika.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām piemērot pēc iespējas plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu un lūdzam izvērtēt iespēju MK noteikumu projekta 17.2.3., 17.3.1.2.1. un 18.5. apakšpunktos minētajām izmaksām izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodiku un noteikt tās kā vienas vienības izmaksas vai vienreizējo maksājumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot vai MK noteikumu projekta 17.3.1.2.1. un 17.3.4.2. apakšpunktā minētās izmaksas nedublē 17.2.3. apakšpuktā minētas izmaksas, ko kompensē mērķa grupai.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt, ja paredzēta atbildīgās iestādes izstrādāta vienkāršoto izmaksu metodika, kas saskaņota ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam teikuma pēdējo daļu izteikt šādā redakcijā: "[..], piemērojot atbildīgās iestādes izstrādātu vienas vienības izmaksu metodiku profesionālās piemērotības noteikšanas pakalpojuma izmaksām"
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt vadošās iestādes metodiku nosaukumus (t.sk. saskaņā ar iepriekšējos punktos sniegtajiem priekšlikumiem attiecībā uz saīsinājumiem). Vienlaikus vēršam uzmanību, ka attiecībā uz metodiku par iekšzemes komandējumu izmaksām pilnais nosaukums ir šāds: "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai.

Līdz ar to lūdzam attiecīgi precizēt apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot atsauci uz MK noteikumu projekta 15.9. apakšpunktu, ņemot vērā, ka šīs darbības īstenošanai nepieciešamās surdotulka pakalpojuma izmaksas var segt MK noteikumu projekta 18.5.apakšpunktā minēto izmaksu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā (ja tas nav noteikts citos normatīvajos aktos) noteikumu projektā atrunāt  kārtību, kādā finansējuma gala labuma guvēji (daudzpakāpju projektu gadījumā) var pārsūdzēt un apstrīdēt atbalsta piešķiršanu . Apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtībai jābūt noteiktai atbilstoši lēmuma pieņēmēja un adresāta juridiskajai formai. Apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtības atbilstošās juridiskās formas un veida noteikšana ir nozares ministrijas kā MK noteikumu par SAM īstenošanu autora un nozares politikas veidotāja atbildība.
Papildus vēršam uzmanību, ka nosacījumi par finansējuma saņēmēja iespējām apstrīdēt un pārsūdzēt sadarbības iestādes pieņemtos lēmumus iekļauti Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā, tādēļ tos nav nepieciešams dublēt MK noteikumos par SAM īstenošanu.

 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām pārliecināties par noteikumu projekta 21.punktā lietoto atkārtoto atsauci uz 15.1.apakšpunktu, vai arī precizēt 21.punkta redakciju, lai tā būtu vieglāk un saprotamāk uztverama.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidrot, kurš un kādā veidā nosaka personas, kurai ir iespējama atkarība, bet nav saņemts narkologa atzinums, atbilstību mērķa grupai.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā komunikācijas un dizaina vadlīnijās noteikto, lūdzam izteikt šādā redakcijā: 
"30.3.  savā tīmekļa vietnē un sociālajos tīklos  ievieto informāciju par projekta īstenošanu un aktualizē to, tiklīdz pieejama aktuālākā informācija." 
Papildus lūdzam izvērtēt vai atbilstoši minētajām vadlīnijām MKN būtu jāiekļauj prasība, ka arī sadarbības partnerim (tāpat kā finansējuma saņēmējam) ir jāievieto informācija par projektu savā tīmekļa vietnē un sociālajos tīklos (ja tādi ir) un jāaktualizē, tiklīdz pieejama aktuālākā informācija.
 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā dzēst noteikumu projekta 30.7. un 30.8.apakšpunktā minētās atsauces uz Regulas 2021/1057 2.pielikumu, ņemot vērā, ka tas  attiecas uz  konkrētās Regulas 4.panta  1.punkta  L) apakšpunktā minēto mērķi.  
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums

Lūdzam precizēt atsauci uz "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā".
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 30.8.apakšpunktu ar atsauci arī uz Ministru kabineta 2023.gada 21.marta noteikumu Nr.135 "Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtība 2021.–2027. gada plānošanas periodā" 1.pielikumu, ņemot vērā, ka dati, kas noteikti  Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES)  Nr. 2021/1057, ar  ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I un II pielikumā ir integrēti minēto noteikumu attiecīgajā pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt noteikumu projektu, ka arī sadarbības partneris pārliecinās par interešu konflikta (ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija regulas 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 61.pantā noteikto), krāpšanas un korupcijas risku neesamību, tai skaitā, īstenojot projektu,  paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesamību.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju, papildināt noteikumu projektu ar veidlapu/ apliecinājumu, ka atbalsta sniedzējs (persona) pirms gala labuma guvēja pieteikuma izvērtēšanas ir izvērtējis un parakstījis apliecinājumu, ka viņš nav saistīts ar gala labuma guvēju likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” izpratnē un Regulas (ES) Nr. 2018/1046 61.panta* izpratnē.

*Tai skaitā ņemot vērā Eiropas Komisijas 2021.gada 9.aprīļa paziņojums “Norādījumi par izvairīšanos no interešu konfliktiem un to pārvaldību saskaņā ar Finanšu regulu” Nr. 2021/C 121/01




 
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu, kādēļ 4.3.3.2. pasākuma izmaksu attiecināmība tiek plānota pirms noteikumu projekta spēkā stāšanās, kā arī pirms  projekta iesnieguma apstiprināšanas, t.i. no 2023. gada 1.jūnija.
 
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot informāciju par sinerģiju, papildinātību ar Eiropas Savienības un citiem atbalsta instrumentiem, norādot, kā tiks nodrošināta demarkācija un dubultfinansējuma riska novēršana gadījumos, kad no dažādiem finanšu avotiem tiks atbalstītas vienas un tās pašas atbalstāmās darbības. Norādām, ka kā vienu no iespējamiem uzraudzības instrumentiem var paredzēt Finanšu ministrijas Dubultfinansējuma riska kontroles matricu (pieejama: www.esfondi.lv).
 
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" 7.punkta teikuma daļu "Pašreiz šo atbalsta veidu nosaka apakšpunktā ietvertie nosacījumi,[....]" papildināt ar atsauci uz apakšpunktu, kurā ir ietverti atbalsta veida nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā MK noteikumu Nr.75 noteikto, darba vietu pielāgošanas izmaksu limits vienai nodarbinātai personai ar invaliditāti ir 1000 EUR. Lūdzam papildināt anotācijas apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" 2.punktu ar informāciju, vai anotācijā norādītās izmaksas 668 EUR apmērā ir plānotas kā indikatīvās/vidējās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas apkakšsadaļu "Risinājuma apraksts" ar informāciju par nepieciešamību uzskaitīt darba devēja līdzfinansējumu, ņemot vērā MK noteikumu projekta 21.un 30.10. apakšpunktā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par elastības finansējumu. Ja MK noteikumu ietvaros nav plānota elastības finansējuma izmantošana, tad anotācijā jābūt ietvertai informācijai, kura cita attiecīgās prioritātes un fonda SAM ietvaros tiks noteikts elastības finansējums, lai prioritātes un fonda līmenī būtu iespējams nodrošināt Programmā noteikto elastības finansējuma apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā pirmspēdējo teikumu, aiz vārda finansējumu lietojot vārdu “likumprojekta”.
 
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto Labklājības ministrijas budžeta apakšprogrammas 63.08.00 nosaukumu, lietojot nosaukumu “Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) projektu un pasākumu īstenošana (2021-2027)”.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 6.1.sadaļā iekļaut informāciju par attiecīgās nozares/ jomas pārstāvošu biedrību, nodibinājumu, nevalstisko organizāciju iesaisti MK noteikumu projekta izstrādē. Vienlaikus lūdzam ievērot Ministru prezidenta rezolūcijā[1] noteikto.


[1] Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūcija Nr. 2021-1.1.1./50-50 “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).”
 
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par pasākuma ietekmi uz horizontālajiem principiem "Klimatdrošināšana", "Energoefektivitāte pirmajā vietā" un "Nenodarīt būtisku kaitējumu".
Piedāvātā redakcija
-
55.
Anotācija (ex-ante)
8.1.11. uz veselību
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai noteikumu projekta tiesiskā regulējuma ietekme neskars arī veselības jomu. Jo it īpaši, ņemot vērā atbalstāmās darbības, kas sniegs atbalstu atkarību pārvarēšanai, tai skaitā Minesotas 12 soļu programma, narkologa atzinuma saņemšana, emocionālā stresa terapija (kodēšana), ietverot ārsta narkologa konsultācijas, psihoterapeitiskās metodes, suģestīvo terapiju un sensibilizējošo medikamentu terapiju, utt.
Piedāvātā redakcija
-