Atzinums

Projekta ID
22-TA-2298
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
07.11.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Nepieciešams redakcionāli precizēt noteikumu projekta 13.punktu, kas paredz izteikt MK 28.08.2022. noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” 208.3.apakšpunktu citā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 16.punkts paredz izteikt jaunā redakcijā MK 28.08.2018. noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu un organizēšanas un samaksas kārtība” 6.pielikumu. Norādām, ka minētais pielikums noteikumu projektam nav pievienots, līdz ar to nepieciešams to pievienot.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas 1.3.sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” punktā “Risinājuma apraksts” norādīto informāciju attiecībā par noteikumu projekta 14.punktu, norādot skaitļa “6.2” vietā skaitli “6.2.28”.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams svītrot anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” punktā “Cita informācija” norādīto, ka sadaļa nepieciešamības gadījumā tiks papildināta atbilstoši pieņemtajiem lēmumiem pēc publiskās apspriešanas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams svītrot anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” ailē “2022.izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam”, 2023.-2025.gadam ailē “izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru” 2., 3., 4.punktā un 2.1., 3.1.apakspunktā norādīto informāciju, ņemot vērā, ka noteikumu projekta 2.punktā paredzētais pasākums īstenojams Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammā 33.14.00 “Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana” piešķirtā finansējuma ietvaros.  Informācija par noteikumu projektā paredzētās normas īstenošanas ietekmi uz valsts budžetu atspoguļojama anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem”  6.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem”  6.punktu, ņemot vērā, ka atbilstoši likumam “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam” Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammā 33.14.00 “Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana” 2023.-2024.gadam ik gadu plānots finansējums 167 738 859 euro  apmērā, apakšprogrammā 33.16.00 “Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana” 2023.gadam plānots finansējums 297 039 205 euro un 2024.gadam 297 189 331 euro apmērā, apakšprogrammā 33.18.00 “Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana” 2023.gadam plānots finansējums 196 448 687 euro apmērā un 2024.gadam 196 449 024 euro apmērā. Attiecīgi nepieciešams precizēt anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” ailes “2022. saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” 1. un 2.punktu un 1.1. un 1.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 12.punkts paredz nodrošināt valsts apmaksātā skābekļa koncentratora nomu, savukārt anotācijas 1.3.sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” punktā “Risinājuma apraksts” (7.lpp.) norādīts, ka grozījumam nav ietekmes uz valsts un pašvaldību budžetu, nepieciešams papildināt anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.punktu ar detalizētu skaidrojumu par noteikumu projektā paredzētās normas finansēšanu, tai skaitā norādot finansējuma avotu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 3.punkts paredz paplašināt valsts apmaksāto zobārstniecības pakalpojumu saņēmēju loku un klāstu, savukārt anotācijas 1.3.sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” punktā “Risinājuma apraksts” (3.lpp) norādīts, ka grozījumam nav ietekmes uz valsts un pašvaldību budžetu, nepieciešams papildināt anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.punktu ar detalizētu skaidrojumu par nooteikumu projektā paredzētās normas finansēšanu, tai skaitā norādot finansējuma avotu. Vienlaikus lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas punktā "Risinājuma apraksts" sniegt pamatojumu minētās normas iekļaušanai noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 1.punkts paredz paplašināt valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu klāstu ar uztura speciālista sniegtajiem  pakalpojumiem onkoloģisko pacientu psihoemocionālā atbalsta kabinetā, savukārt anotācijas 1.3.sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” punktā “Risinājuma apraksts” (2.lpp.) norādīts, ka grozījumam nav ietekmes uz valsts un pašvaldību budžetu, nepieciešams papildināt anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.punktu ar detalizētu skaidrojumu par noteikumu projektā paredzētās normas finansēšanu, tai skaitā norādot finansējuma avotu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Nepieciešams korekti sanumurēt anotācijas pielikumus, jo patreizējā redakcijā ir divi 2.pielikumi.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Atbilstoši Nacionālā veselības dienesta interneta mājas lapā publicētajam manipulācijas sarakstam manipulācijai 60500 “Traheostomas nomaiņa, veic medicīnas māsa vai ārsta palīgs” ir piemērots tarifs 73,97 euro, savukārt anotācijas 2.pielikumā “Traheostomētu pacientu aprūpes kabineta izveide” minētajai manipulācijai ir piemērots tarifs 70,73 euro, kā arī nesakrīt manipulācijas tarifs manipulācijai 60501 “Traheostomas nomaiņa, veic medicīnas māsa ar ārstu”, t.i. 87,32 euro un 83,92 euro. Ņemot vērā minēto, nepieciešams precizēt anotācijas 2.pielikumu un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
 Anotācijas 3.sadaļas “Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem” 6.punktā (14.lpp.) norādīts, ka pozīcijā “Fiksētais maksājums  par jaunatvērtām praksēm” 2022. un 2023.gadā veidosies neizpilde ik gadu 157 280 euro apmērā, savukārt anotācijas 2.pielikumā “Ģimenes ārsta mājas vizītes pie Covid-19 pacientiem” norādīts, ka minētais finansējums ir 2022.gada izpildes prognoze. Ņemot vērā, ka veidojas pretruna, nepieciešams precizēt informāciju. Vienlaikus, ņemot vērā, ka šobrīd ir 2022.gada novembris, nepieciešams precizēt anotācijas 2.pielikuma ailes “Izpilde 2022. gada 6 mēnešos (janvāris-jūnijs), euro” nosaukumu un tajā norādīto finansējumu, attiecīgi precizējot aprēķinu anotācijas 2.pielikumā un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka šobrīd ir 2022.gada novembris, nepieciešams precizēt anotācijas 3.pielikuma ailes “Izpilde 2022.gada (janvāris-jūnijs), euro” nosaukumu un tajā norādīto finansējumu, attiecīgi precizējot aprēķinu anotācijas 3.pielikumā un anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk