Projekta ID
23-TA-313Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
17.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka tiesiskais regulējums par to, ka tūrisma aģenta, tūrisma operatora vai saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēja kārtējā vai pēdējā pārskata gada likviditātes koeficientam ir jābūt lielākam par 1, iekļauts Noteikumos Nr. 380 ar Ministru kabineta 2022. gada 22. novembra noteikumiem Nr. 730 "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumos Nr. 380 "Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem"" (turpmāk - Grozījumi).
Grozījumu anotācijā tai skaitā tika norādīts, ka alternatīvi risinājumi nav iespējami, ka prasības pret uzņēmējiem ir samērīgas attiecībā uz patērētāju tiesību aizsardzību, tāpat grozījumi veicinās uzņēmējdarbības vides sakārtošanu un patērētāju tiesību aizsardzības līmeņa uzlabošanu, piemēram, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs varēs detalizētāk novērtēt pakalpojumu sniedzēju uzticamību. Tāpat Grozījumu anotācijā notādīts, ka tie paredz pārejas periodu, lai komersantiem būtu laiks piemērot savu nodrošinājumu atbilstoši grozītajām prasībām, kā arī iegūtu lielāku finansiālo stabilitāti, atgūstoties pēc COVID-19 pandēmijas sekām.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka kopš Grozījumu spēkā stāšanās pagājuši nepilni četri mēneši, lūdzam noteikumu projektā izvērstāk skaidrot apsvērumus, tai skaitā ekonomiskās vai tiesiskās situācijas izmaiņas šajā laika periodā, kas pamato minētās prasības svītrošanu no Noteikumiem Nr. 380.
Tāpat līdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar minētā grozījuma (minimālā likviditātes koeficienta svītrošana) un Noteikumu Nr.380 2.5.apakšpunktā paredzēto grozījumu (svītrota prasība par to, ka licenci neizsniedz uzņēmumiem, kuru valdē ir personas, kurām pēdējo 5 gadu laikā bijis maksātnespējas process) ietekmi uz patērētāju tiesību aizsardzības līmeni.
Grozījumu anotācijā tai skaitā tika norādīts, ka alternatīvi risinājumi nav iespējami, ka prasības pret uzņēmējiem ir samērīgas attiecībā uz patērētāju tiesību aizsardzību, tāpat grozījumi veicinās uzņēmējdarbības vides sakārtošanu un patērētāju tiesību aizsardzības līmeņa uzlabošanu, piemēram, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs varēs detalizētāk novērtēt pakalpojumu sniedzēju uzticamību. Tāpat Grozījumu anotācijā notādīts, ka tie paredz pārejas periodu, lai komersantiem būtu laiks piemērot savu nodrošinājumu atbilstoši grozītajām prasībām, kā arī iegūtu lielāku finansiālo stabilitāti, atgūstoties pēc COVID-19 pandēmijas sekām.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka kopš Grozījumu spēkā stāšanās pagājuši nepilni četri mēneši, lūdzam noteikumu projektā izvērstāk skaidrot apsvērumus, tai skaitā ekonomiskās vai tiesiskās situācijas izmaiņas šajā laika periodā, kas pamato minētās prasības svītrošanu no Noteikumiem Nr. 380.
Tāpat līdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju ar minētā grozījuma (minimālā likviditātes koeficienta svītrošana) un Noteikumu Nr.380 2.5.apakšpunktā paredzēto grozījumu (svītrota prasība par to, ka licenci neizsniedz uzņēmumiem, kuru valdē ir personas, kurām pēdējo 5 gadu laikā bijis maksātnespējas process) ietekmi uz patērētāju tiesību aizsardzības līmeni.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Noteikumu Nr. 380 13. punkts cita starp noteic, ka, lai saņemtu licenci tūrisma aģenta, tūrisma operatora vai saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēja kārtējā vai pēdējā pārskata gada likviditātes koeficientam jābūt lielākam par viens. Projekts paredz šo prasību izslēgt. Līdz ar to projektā iekļautās normas attiecas uz tūrisma aģentu, tūrisma operatoru un saistītu tūrisma pakalpojuma sniedzēju.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt anotācijas 1.2 sadaļu "Mērķa apraksts", kā arī aicinām turpmāko anotācijas tekstu precizēt, iekļaujot pilnīgu informāciju par komersantiem, kas darbojas tūrisma jomā un uz kuriem attieksies projekta normas.
Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt anotācijas 1.2 sadaļu "Mērķa apraksts", kā arī aicinām turpmāko anotācijas tekstu precizēt, iekļaujot pilnīgu informāciju par komersantiem, kas darbojas tūrisma jomā un uz kuriem attieksies projekta normas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Anotācijas 1.2. sadaļā "Mērķa apraksts" cita starp minēts, ka projekts pilnveido noteikumu Nr.380 nosacījumus attiecībā uz ceļotāju tiesībām un pienākumiem, taču šāds regulējums projektā nav iekļauts. Lūdzam attiecīgi precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļas "Problēmas un risinājumi" tekstā vairākos teikumos normatīvā akta vienība minēta, neiekļaujot normatīvā akta nosaukumu. Lūdzam papildināt anotāciju ar attiecīgā normatīvā akta nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 2.1. sadaļu "Juridiskā personas", jo sadaļā "Ietekmes apraksts" ietverta informācija par tūrisma aģentiem un operatoriem, ja tās ir fiziskas personas. Aicinām šo sadaļu precizēt, ņemot vērā, ka projekts samazina administratīvo slogu gan tūrisma operatoriem, gan tūrisma aģentiem, kas ir gan fiziskas, gan juridiskas personas, jo paredz atvieglot prasības attiecībā uz speciālās atļaujas (licences) saņemšanu.
Piedāvātā redakcija
-